Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Apple [Officiella Tråden]


Citerar ApeWithSniper:
Exakt min åsikt. iPhone 4S tar inga potentiella kunder förutom de som lika väl kunde ha köpt fyran.


Jag.
  • 0
Här ser vi Siri: http://www.apple.com/iphone/features/siri.html

Jag hade ärligt talat trott på en mer välutvecklad röst (sett till hur hon låter) men det är ändå bra. Det är ju främst funktionerna jag vill åt ändå - och kan jag skicka sms utan att knappa på skärmen så...

Winning!
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Exakt min åsikt. iPhone 4S tar inga potentiella kunder förutom de som lika väl kunde ha köpt fyran.


Finns nog många som mig som sitter på en 3GS och har väntat på att efterträdaren till 4:an skulle komma. Inte värt att köpa en ny bara för att det är en ny. Steget mellan 3GS och 4S är tillräckligt stort för att det ska vara värt det. Jag själv har dock 4½ månad kvar på mitt nuvarande abonnemang, it's going to be a long wait.
We own your fucking dreams!
  • 0
Man kanske skulle köpa en Iphone 4 med abonnemang och sedan betala av den på ett år. På så sätt borde man kunna köpa Iphone 5 om ett år. För problemet med Iphone 4S är att alla operatörer säkerligen kommer vilja ha en bunden två år.
  • 0
Citerar Aaandy:
Man kanske skulle köpa en Iphone 4 med abonnemang och sedan betala av den på ett år. På så sätt borde man kunna köpa Iphone 5 om ett år. För problemet med Iphone 4S är att alla operatörer säkerligen kommer vilja ha en bunden två år.


Antar att du vill ha en Iphone med tanke på att du även äger en Mac? Annars hade jag övervägt andra alternativ. Möjligen SGII, där jag dessvärre avskyr dess baklucka av plast.

Nexus Prime kommer även snart att utannonseras. Förhoppningen är givetvis att denna konkurrens kommer slå Apple hårt, så man undviker rena skämt till uppdateringar.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Inte för att vara en skitstövel, men jag är lite glad över att vi inte fick en Iphone 5 med nya design o.s.v. eftersom jag rätt nyligen var tvungen att köpa en Iphone 4. Vet inte vad jag ska tro om Siri dock. Kan bli så fel när röststyrning inte fungerar perfekt på en mobiltelefon, men det återstår att se.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Bankar:
Antar att du vill ha en Iphone med tanke på att du även äger en Mac? Annars hade jag övervägt andra alternativ. Möjligen SGII, där jag dessvärre avskyr dess baklucka av plast.


Jag vill ha en Iphone för att jag haft en sådan i två år, vilket innebär att jag köpt på mig en hel del applikationer, och dessutom för att jag har en Mac.

Annars hade jag helt klart övervägt andra telefoner, men i den sits jag sitter i nu, är det enda valet en Iphone. SGII ser bra ut på pappret, men i handen ligger den inte alls bra. Det kombinerat med dess baklucka, som du nämner, gör upplevelsen mindre rolig.
  • 0
Ska kanske få min mammas IPhone 4 YEY
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag vill ha en Iphone för att jag haft en sådan i två år, vilket innebär att jag köpt på mig en hel del applikationer, och dessutom för att jag har en Mac.

Annars hade jag helt klart övervägt andra telefoner, men i den sits jag sitter i nu, är det enda valet en Iphone. SGII ser bra ut på pappret, men i handen ligger den inte alls bra. Det kombinerat med dess baklucka, som du nämner, gör upplevelsen mindre rolig.


Mm, nej kör på en Iphone 4 om priset lockar. Men kan du verkligen köpa den när 4S kommer finnas till hands? Det är trots allt en hel del bra uppdateringar. Själv hoppar jag fram och tillbaka till att be Apple dra åt helvete, för att sedan inse att uppdateringarna inte var fy skam.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Mm, nej kör på en Iphone 4 om priset lockar. Men kan du verkligen köpa den när 4S kommer finnas till hands? Det är trots allt en hel del bra uppdateringar. Själv hoppar jag fram och tillbaka till att be Apple dra åt helvete, för att sedan inse att uppdateringarna inte var fy skam.


Uppdateringarna var bra, det måste man ge dem. Jag som ska köpa helt ny, från min 3GS, är måttligt mer intresserad av 4S än 4 just på grund av att den förstnämnda är mycket bättre. De på Feber har för övrigt skrivit en bra artikel om det hela. http://feber.se/iphone/art/224799/r_namnet_s_viktigt/

Angående telefonen så är det väl främst priset och bindningstiden som lockar med att skaffa den äldre fyran. För med ett år avbetalning kan jag köpa femman nästa år. Köper jag en 4S måste jag betala av den på två år, och då får jag sitta kvar med min sådan mobil när femman släpps. Dock klarade jag av det med min 3GS och när fyran släpptes, så ja, jag vet inte.
  • 0
Jag som aldrig tidigare ägt en iPhone ska köpa iPhone 4s. Jag hade bestämt mig sen länge att nästa iPhone Apple lanserar ska jag ha då jag är helt såld på deras produkter. Jag har länge följt alla rykten och med facit i hand nu tycker jag inte att det varken var dåligt eller en besvikelse att det inte kom en 5:a.

Varför skulle inte Apple göra som dem gjorde med 3G och 3Gs, att släppa en sån här "uppdatering" av iPhone 4 är smart. iPhone 4 är den snyggaste mobilen på marknaden och varför tar bort en design som säljer som smör? Skulle kännas väldigt ologiskt tycker jag.... Sen så har ju iPhone 4s uppfyllt de flesta förväntningarna man hade på en 5:a. Jag menar en A5 processor, uppgraderad kamera , med ett RAM minne på 1 gb mm.

Sen som nån annan nämnde så är det mjukvaran som också gör iPhone till en storsäljare. iOS 5 ser sjukligt nice ut och jag kan inte bärga mig efter att utnyttja alla dess funktioner.
  • 0
Citerar Aaandy:
Uppdateringarna var bra, det måste man ge dem. Jag som ska köpa helt ny, från min 3GS, är måttligt mer intresserad av 4S än 4 just på grund av att den förstnämnda är mycket bättre. De på Feber har för övrigt skrivit en bra artikel om det hela. http://feber.se/iphone/art/224799/r_namnet_s_viktigt/

Angående telefonen så är det väl främst priset och bindningstiden som lockar med att skaffa den äldre fyran. För med ett år avbetalning kan jag köpa femman nästa år. Köper jag en 4S måste jag betala av den på två år, och då får jag sitta kvar med min sådan mobil när femman släpps. Dock klarade jag av det med min 3GS och när fyran släpptes, så ja, jag vet inte.


Måste du köra på en avbetalningsplan då? Kan du inte låna pengar från ett annat håll och köpa loss telefonen helt och hållet?
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Hur ändrar man vilket program som ska startas när man dubbelklickar på en fil? (iMac)
  • 0
Citerar Bankar:
Måste du köra på en avbetalningsplan då? Kan du inte låna pengar från ett annat håll och köpa loss telefonen helt och hållet?


Det är faktiskt ett alternativ, men samtidigt är jag inte den som gillar att låna. Få den på lite högre avbetalning på ett år hade varit perfekt.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Bankar:
Måste du köra på en avbetalningsplan då? Kan du inte låna pengar från ett annat håll och köpa loss telefonen helt och hållet?


Det är faktiskt ett alternativ, men samtidigt är jag inte den som gillar att låna. Få den på lite högre avbetalning på ett år hade varit perfekt.


Eh, va? Det är ju exakt samma sak.

Också: http://www.youtube.com/watchv=Lxn6Ag0mmhs&feature=youtu.be

Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Kan någon här svara på när det faktiskt behövs en A5-processor i stället för A4-varianten som sitter i dagens iPhone 4? Det här med prestanda i telefoner blir mer och mer gimmickartat i mitt tycke, eftersom det inte finns några applikationer som kräver kraften.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Kan någon här svara på när det faktiskt behövs en A5-processor i stället för A4-varianten som sitter i dagens iPhone 4? Det här med prestanda i telefoner blir mer och mer gimmickartat i mitt tycke, eftersom det inte finns några applikationer som kräver kraften.


Skulle tro att grafikkretsen i dagens Iphone 4S är tillräckligt stark för att spela upp material i full HD. Om något sätter det lite av en gräns till hur löjligt starka dessa telefoner blir, samt hur frågan uppkommer till vad denna prestanda egentligen kan användas för?

Spel är en kategori för sig själv. Där kan hårdvaran ha obegränsad utveckling med tanke på hur utvecklingen ständigt ökar.

Film håller sig just nu till i princip endast HD och full HD, det sistnämnda i en hyfsad skala.

Browsing och andra applikationer lär nu ha ökat markant i hur snabb uppladdningen sker genom den kraft som 4S har, men frågan är om den största flaskhalsen inte ligger i mjukvaran (Flash) och internet-hastighet.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Jobs verkar ha kolat nu.
  • 0
Ska bli intressant att se hur Apple utvecklas nu.
Tror Steve har arbetat in mycket av tänket till de andra på äpplet, så förmodligen kommer det fortsätta i samma anda. Frågan är väl snarare om Apple kommer komma med någon ny revolutionerande som de gjort så många gånger tidigare.
Steve vågade chansa på ny mark, jag hoppas det tänket håller i sig även utan honom.

Heinz Ketchup
  • 0
Bah.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar The Sheriff:
Eh, va? Det är ju exakt samma sak.


Menar mer att jag har råd att lägga ut pengar varje månad, då jag har en inkomst förr eller senare, men har inte råd själv med att lägga ut en stor klumpsumma. Så ifall jag betalar av den behöver jag inte låna, köper jag den rakt av behöver jag det.

Citerar Nicklas Holm:
http://www.apple.com/stevejobs/




Citerar Zenith_J_Coke:
Ska bli intressant att se hur Apple utvecklas nu.
Tror Steve har arbetat in mycket av tänket till de andra på äpplet, så förmodligen kommer det fortsätta i samma anda. Frågan är väl snarare om Apple kommer komma med någon ny revolutionerande som de gjort så många gånger tidigare.
Steve vågade chansa på ny mark, jag hoppas det tänket håller i sig även utan honom.


Som du säger kommer de fortsätta att uppgradera och förbättra deras nuvarande produkter, särskilt de kommande åren då Steve säkerligen varit med och bestämt om dem. Frågan är ifall de lyckas släppa något som liknar den revolutionen Ipad var.
  • 0
Citerar Zenith_J_Coke:
Ska bli intressant att se hur Apple utvecklas nu.
Tror Steve har arbetat in mycket av tänket till de andra på äpplet, så förmodligen kommer det fortsätta i samma anda. Frågan är väl snarare om Apple kommer komma med någon ny revolutionerande som de gjort så många gånger tidigare.
Steve vågade chansa på ny mark, jag hoppas det tänket håller i sig även utan honom.


Det tror jag. Men Steve var en symbol för företaget. En man som man identifierade med företaget. Han var Apple. Ur den aspekten kan det bli svårt att få någon form av fanbärare som han trots allt var för sitt företag. Men det är högst troligen ingen tvekan om vilken potential, erfarenhet, expertis och innovation som personer inom företaget redan besitter, som kommer fortsätta att leverera i samma anda och riktning som Steve Jobs velat.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
R.I.P steve jobs
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!