Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Träning - XBOX Fitness


Jag startar denna tråd för att jag inte hittade någon tråd om just Xbox fitness. Vi kan väl diskutera lite om vad ni kör för träningspass och vad ni är ute efter? Kanske om ni märker några resultat på era kroppar osv...

Själv så började jag med P90X förra veckan och har hållit på i 6 dagar. Mitt mål är att köra alla veckodagar mån-fre.

Alltså.

Måndag: Chest, Shoulders and Arms
Tisdag: Fighter X
Onsdag: Legs, Back and Core
Torsdag: Power Cardio
Fredag: Total Core
Lördag-Söndag: Återhämtning av muskler.

Sedan så ska jag försöka ligga på ca 2200 kal om dagen.

Hoppas vi kan få igång tråden.
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Jag har faktisk testat Xbox Fitness hemma hos min kusin men det gick inte så bra...kameran kände inte igen min feta kropp! Nej men så tränar jag bara genom att jobba i skogen och eventuellt lyfta lite skogsvikter (sånna som finns bredvid slingan).
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Haha, men vad tyckte du om det då? Fast om det var hemma hos din kusin så kanske det inte var så allvarligt?
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Citerar FlesHunter:
Haha, men vad tyckte du om det då? Fast om det var hemma hos din kusin så kanske det inte var så allvarligt?


Jo, han är ganska allvarlig när det kommer till träning men jag tyckte in om det...känns lite dumt. Man har en fin vardagsmatta, fina soffor, fina gardiner och man vill inte stinka ner hela rummet med svett varje dag...inte skönt alls.
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
Okej, jag förstår.. Man får ju se till att städa om det nu skulle vara så? Men både jag och min fru trånar med Xbox Fitness och jag känner ingen doft alls när jag kommer hem efter en arbetsdag. Det är ju då man känner det.
Så det är nog inga problem ;)

Idag ska jag göra mitt 8:e träningspass (Power Cardio) har inte kört den tidigare så ska bli kul och se vad de har att erbjuda!
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Citerar FlesHunter:
Okej, jag förstår.. Man får ju se till att städa om det nu skulle vara så? Men både jag och min fru trånar med Xbox Fitness och jag känner ingen doft alls när jag kommer hem efter en arbetsdag. Det är ju då man känner det.
Så det är nog inga problem ;)

Idag ska jag göra mitt 8:e träningspass (Power Cardio) har inte kört den tidigare så ska bli kul och se vad de har att erbjuda!


Haha, ni är rena människor. Jag och min kusin, när vi svettas så är det som att någon har ätit bönor och ägg sen fisit över hela rummet...rena gasen!

Lycka till! Säg till hur det var. Skriv gärna ett bloggintryck om hur det går med Xbox Fitness träningen.
Någon som vill spela Shenmue III?
  • 0
  • Missing Avatar
  • DonO
Trist att det inte finns till svenska market än.. Var top 1 reason jag personligen skaffade xbone
  • 0
Hittade ett 30 dagars program som jag tänkte testa på nästa månad. Programmet hänger med när man köper P90X på XBOX Fitness.

Riktigt taggad!!

DAYS 1-30

WEEK 1

DAY 1 - POWER CARDIO
DAY 2 - CHEST, SHOULDERS, AND ARMS
DAY 3 - FIGHTER X
DAY 4 - LEGS, BACK, AND CORE
DAY 5 - GO FOR A RUN, HIKE, OR STRETCH
DAY 6 - TOTAL CORE
DAY 7 - RECOVERY

WEEK 2

DAY 8 - LEGS, BACK, AND CORE
DAY 9 - CHEST, SHOULDERS, AND ARMS
DAY 10 - POWER CARDIO
DAY 11 - FIGHTER X
DAY 12 - TOTAL CORE
DAY 13 - GO FOR A RUN, HIKE, OR STRETCH
DAY 14 - RECOVERY

WEEK 3

DAY 15 - FIGHTER X
DAY 16 - TOTAL CORE
DAY 17 - CHEST, SHOULDERS, AND ARMS
DAY 18 - POWER CARDIO
DAY 19 - GO FOR A RUN, HIKE, OR STRETCH
DAY 20 - LEGS, BACK, AND CORE
DAY 21 - RECOVERY

WEEK 4

DAY 22 - TOTAL CORE
DAY 23 - GO FOR A RUN, HIKE, OR STRETCH
DAY 24 - LEGS, BACK, AND CORE
DAY 25 - CHEST, SHOULDERS, AND ARMS
DAY 26 - FIGHTER X
DAY 27 - POWER CARDIO
DAY 28 - RECOVERY

WEEK 5

DAY 29 - CHEST, SHOULDERS, AND ARMS
DAY 30 - POWER CARDIO

Citerar DonO:
Trist att det inte finns till svenska market än.. Var top 1 reason jag personligen skaffade xbone


Ja, såg detta också när jag gick över till den svenska. Massor av spel som försvinner. riktigt dåligt. så jag gick raka vägen tillbaka till US.
Men kommer du gå över till US och köra XBOX Fitness?
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!