Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Deathcore/Grindcore


Något jag har fastnat mest för senaste tid är just dessa två genrerna de band jag lyssnar på är Caliban, Heaven Shall Burn och All Shall Perish alot.

Tipsa gärna om band inom dessa musikstilar.

Lite band som spelar Grindcore:

Terrorizer
Anal Cunt
Nasum
Pig Destroyer
Carcass
Brutal Truth

Deathcore:
All Shall Perish
Caliban
Heaven Shall Burn
Born of Osiris
Despised Icon
  • 0
Aborted får jag ju inte glömma. Och hur kunde jag glömma Napalm Death i listan?

Bra snabb musik.
  • 0
Unholy Grave och Paranoid är nog mina favoriter inom grindcore. Deathcore har jag väldigt svårt för.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Nasum <3 Human 2.0 har förbannat rå produktion, min självklara favorit med dem!
It Can't Rain All the Time
  • 0
För er som har svårt för Deathcore-genren kan jag starkt rekommendera Infant Annihilator. Deras senaste album går dessutom att lyssna helt gratis på deras Youtube-page.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Gillar dem, dock lite väl mycket klipp och klistrande i studion.

Tillagt 2016-10-03 21:24:
Lyssnar på deras senaste nu, kan inte påstå att jag ogillar vad jag hör. Musik gjord för att spelas riktigt högt. Men ja, lite väl mycket studiofix, särskilt med trummorna.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Kommer ihåg att jag hade en LP med ett band som hette "Old Lady Drivers". Var rätt så bra grind.
There was a really horny husband and he was trying to help his wife set up a new PC password so he typed in MYPENIS for the password and the wife fell over laughing when it said it was not long enough...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!