Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Konspirationstråden


I denna tråden tar vi upp diskussioner om t.ex lever Elvis?, Landade USA på månen eller var det iscensatt?, Dödade CIA John F Kennedy?, Vem mördade Olof Palme och vad hände egentligen 9/11/01?

Håller Illuminati på att ta över oss och vill de utrota befolkningen?
  • 0
Konspiration 58.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Misternice:
Håller Illuminati på att ta över oss och vill de utrota befolkningen?


Ja.
  • 0
Citerar Moose:
Ja.


Varför skulle de vilja utrota oss? Finns massor helnajsiga saker de kan göra med oss istället.
  • 0
Jag är inte mycket för konspirationsteorier, vanligtvis. Jag bär verkligen aldrig foliehatt. Förutom idag då. För efter att ha sett en TV-dokumentär om hur månlandningen 1968 till 99 procents säkerhet var fejkad, är jag faktiskt beredd att forma en liten strut av foliebiten som täcker dagens lunchlåda. Lite otäckt, om jag ska vara ärlig.

(1) USA-flaggan vajade i vinden
Det syns tydligt i de rörliga bilderna som sändes på TV (då) att flaggan som Buzz stoppar ned i marken svajar, det blåser vilket är en omöjlighet på månen. Det finns nämligen ingen luft i atmosfären där uppe och ingen flagga kan därmed vaja i vinden.

(2) Det saknas landningskrater
Om man landar på månen med en rymdkapsel så uppstår det en krater på månens yta efter farkostens efterbrännkammare. Det vet vi idag. Men bilderna visar ingen sådan... Tvärtom. Under Nasas "Lunar Capsel" är månens yta slät som Mäkis stjärt.

(3) Stenen som pryds av ett C
Bilder tagna av månfararna visar bland annat upp en sten som det klart och tydligt står "C" på. Foliehattsteorin menar på att de märkte upp fejkstenarna i rekvisitarummet innan de lurade en hel värld med en månlandning som egentligen aldrig ägde rum.

(4) Inte en enda stjärna
Bilden som Buzz tog på Jorden (från månen) ser märklig ut. Varför? Den innehåller inte en enda stjärna. Rymden är som vi alla vet fullknökad av dem.
  • 0
Citerar Zaito:
Jag är inte mycket för konspirationsteorier, vanligtvis. Jag bär verkligen aldrig foliehatt. Förutom idag då. För efter att ha sett en TV-dokumentär om hur månlandningen 1968 till 99 procents säkerhet var fejkad, är jag faktiskt beredd att forma en liten strut av foliebiten som täcker dagens lunchlåda. Lite otäckt, om jag ska vara ärlig.

(1) USA-flaggan vajade i vinden
Det syns tydligt i de rörliga bilderna som sändes på TV (då) att flaggan som Buzz stoppar ned i marken svajar, det blåser vilket är en omöjlighet på månen. Det finns nämligen ingen luft i atmosfären där uppe och ingen flagga kan därmed vaja i vinden.

(2) Det saknas landningskrater
Om man landar på månen med en rymdkapsel så uppstår det en krater på månens yta efter farkostens efterbrännkammare. Det vet vi idag. Men bilderna visar ingen sådan... Tvärtom. Under Nasas "Lunar Capsel" är månens yta slät som Mäkis stjärt.

(3) Stenen som pryds av ett C
Bilder tagna av månfararna visar bland annat upp en sten som det klart och tydligt står "C" på. Foliehattsteorin menar på att de märkte upp fejkstenarna i rekvisitarummet innan de lurade en hel värld med en månlandning som egentligen aldrig ägde rum.

(4) Inte en enda stjärna
Bilden som Buzz tog på Jorden (från månen) ser märklig ut. Varför? Den innehåller inte en enda stjärna. Rymden är som vi alla vet fullknökad av dem.


Kopierade du bara Petters blogginlägg från 2013?

Tycks väl i övrigt råda allmän konsensus om att det inte var fejk.
hånobing
  • 0
Kommer vi någonsin få reda på vem som dödade Palme? Var det en ensam galning eller var det med hjälp av säpo och vem var det som ville ha honom död? Jag tror vanligtvis inte på konspirationsteorier men det känns märkligt att man kan döda statsministern utan att åka fast.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Valerin:
Kopierade du bara Petters blogginlägg från 2013?


Ja, men du borde ha väntat med att avslöja det tills efter att folk börjar kalla mig för konspirationsnöt.
  • 0
Tror ni på Chemtrails eller vad det heter?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!