DanskNorskSuomiEnglishDeutschItalianoEspañolPortuguêsFrançaisNederlands中文版IndonesiaPolski日本語한국어ČeskoΕλληνικάTürkçeTiếng Việtعربي
thording 2007-01-20 15:07 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Dude Where's my car Det enda jag hört om den filmen är att den är blande de sämsta någonsin, men jag ska inte säga något när jag inte ens sett filmen. Citerar Game Girl:Battle Royal Den är rätt mysig på sina sätllen. Like Comment Share 0Caleb 2007-01-20 15:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Equlibrium är okså en fanstastisk film."Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0MOmbre 2007-01-20 16:31 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible The Departed Equilibrium Lucky Number Slevin Falling Down Star Wars 1-6 Batman Begins The Island American Psycho Musa Azumi 1+2 Open Range Boondock Saints Scarface Reservoir Dogs Braveheart The Bourne Identity THe Bourne Supremacy Pulp Fiction Gladiator Terminator 1+2 Rocky 1-6 Predator Face Off Full Metal Jacket Hooligans Laputa: A Castle in the Sky Howl's Moving Castle Fist of the North Star: The Motion Picture Ninja Scroll Vampire Hunter D: Bloodlust Mononoke Hime Porco Rosso Akira Ghost in the Shell Den Siste Samurajen Den Siste Mohikanen Sagan om Ringen 1-3 Saving Private Ryan Pirates of the Caribbean Jackie Chans filmer (från Rumble in the Bronx och frammåt. ) Jet Lis filmer (förutom de gamla typ Fong Sai-Yuk etc.) Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.) Stallones filmer Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.) Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Marc Dacascos filmer The Guardian ----------------------------------------- Är dem jag kommer på just nu.Il Capitano Like Comment Share 0 samskogan 2007-02-25 23:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Har sett två av de bästa filmerna jag någonsin sett denna veckan. 1. Walk the line. Går inte beskriva med ord hur fantastisk filmen är! Joaquin Phoenix är lysande, han ÄR Johnny Cash! 2. Tenacious D: The Pick of Destiny. Ännu än bra film med superbt soundtrack. Jack Black och Kyle Gass är ju för coola!My name is Jeff. Like Comment Share 0White_Dragon 2007-02-25 23:18 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Några urval av mina favoritfilmer: En Natt på museet Savving Private Ryan Little Nicky Sagan om ringen trilogin Alien vs predator 2 Day after tomorrow Jarhead American History X !! Braveheart Blade runner och många... många fler! You can hang out in the sun tossing a ball around or you can sit at your computer and do something that Matters!!!! Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-02-25 23:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible 1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) http://www.shompy.com/silke-neryn/l37674_ukuk.html?movieUp=0 330904 Listan fortsätter lång väga, men detta är alltså topp 20 Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0bigfoot 2007-02-26 00:03 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Av de jag kommer på nu: 1. Gladiator 2. Austin Powers 1&2 3. Spirided Away 4. Saving Private Ryan 5. Shrek 6. Edward Scissorhands 7. Forrest GumpIf Shit Happens, Is It Really Shit? Like Comment Share 0RiddickClone 2007-02-26 00:19 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible - Like Comment Share 0Caleb 2007-02-26 00:58 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar RiddickClone:6. The Iron Giant av Brad Bird, 1999 Yay."Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0RiddickClone 2007-07-15 19:01 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Aktuell lista: (notera: jag älskar att skriva originaltiteln på filmer när jag listar... ser helt enkelt bättre ut med lite variation i språket) 1. Mononoke-hime ~ Hayao Miyazaki, 1997 2. Blue Velvet ~ David Lynch, 1986 3. Mimi o Sumaseba ~ Yoshifumi Kondo, 1995 4. Fargo ~ Joel Coen, 1996 5. Hable con ella ~ Pedro Almodóvar, 2002 6. Alien ~ Ridley Scott, 1979 7. La Femme Nikita ~ Luc Besson, 1990 8. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb ~ Stanley Kubrick, 1964 9. The Bride of Frankenstein ~ James Whale, 1936 10. La Cité des Enfants Perdus ~ Jean-Pierre Jeunet, 1995 11. La Haine ~ Mathieu Kassovitz, 1995 12. Per qualche dollaro in più ~ Sergio Leone, 1965 13. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain ~ Jean-Pierre Jeunet, 2001 14. Sympathy for Lady Vengeance ~ Park Chan-wook, 2005 15. Batman Returns ~ Tim Burton, 1992 16. Breakfast at Tiffany's ~ Blake Edwards, 1961 17. M ~ Fritz Lang, 1931 18. Edward Scissorhands ~ Tim Burton, 1990 19. Barry Lyndon ~ Stanley Kubrick, 1975 20. El Laberinto del Fauno ~ Guillermo del Toro, 2006 Like Comment Share 0Palaxiih 2007-07-15 19:16 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Det här blir svårt.. [Utan inbördes ordning] Scarface Carlitos way Maffiabröder En kvinnas doft Blood diamond Terminator 1 + 2 Sagan om ringen Darkman Star wars Fredagen den 13 Serpico Rädda meniga Ryan Rocky 1-6 Rambo Braveheart Predator Enter the dragon Stephen kings D.E.T Return of the living dead 1 & 3 Donnie Brasco Gilbert grape Double Impact Gladiator Den oändliga historien Die hard 3 Ace ventura Robocop Blood in blood out Lejonkungen Skönheten och odjuret Stand by me Cujo Cool runnings Rush hour Total Recall Den onda dockan Lång lista, jag vet men då har man sett en del också.Harmony is the way of winning Like Comment Share 0Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Caleb 2007-01-20 15:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Equlibrium är okså en fanstastisk film."Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0MOmbre 2007-01-20 16:31 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible The Departed Equilibrium Lucky Number Slevin Falling Down Star Wars 1-6 Batman Begins The Island American Psycho Musa Azumi 1+2 Open Range Boondock Saints Scarface Reservoir Dogs Braveheart The Bourne Identity THe Bourne Supremacy Pulp Fiction Gladiator Terminator 1+2 Rocky 1-6 Predator Face Off Full Metal Jacket Hooligans Laputa: A Castle in the Sky Howl's Moving Castle Fist of the North Star: The Motion Picture Ninja Scroll Vampire Hunter D: Bloodlust Mononoke Hime Porco Rosso Akira Ghost in the Shell Den Siste Samurajen Den Siste Mohikanen Sagan om Ringen 1-3 Saving Private Ryan Pirates of the Caribbean Jackie Chans filmer (från Rumble in the Bronx och frammåt. ) Jet Lis filmer (förutom de gamla typ Fong Sai-Yuk etc.) Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.) Stallones filmer Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.) Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Marc Dacascos filmer The Guardian ----------------------------------------- Är dem jag kommer på just nu.Il Capitano Like Comment Share 0 samskogan 2007-02-25 23:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Har sett två av de bästa filmerna jag någonsin sett denna veckan. 1. Walk the line. Går inte beskriva med ord hur fantastisk filmen är! Joaquin Phoenix är lysande, han ÄR Johnny Cash! 2. Tenacious D: The Pick of Destiny. Ännu än bra film med superbt soundtrack. Jack Black och Kyle Gass är ju för coola!My name is Jeff. Like Comment Share 0White_Dragon 2007-02-25 23:18 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Några urval av mina favoritfilmer: En Natt på museet Savving Private Ryan Little Nicky Sagan om ringen trilogin Alien vs predator 2 Day after tomorrow Jarhead American History X !! Braveheart Blade runner och många... många fler! You can hang out in the sun tossing a ball around or you can sit at your computer and do something that Matters!!!! Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-02-25 23:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible 1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) http://www.shompy.com/silke-neryn/l37674_ukuk.html?movieUp=0 330904 Listan fortsätter lång väga, men detta är alltså topp 20 Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0bigfoot 2007-02-26 00:03 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Av de jag kommer på nu: 1. Gladiator 2. Austin Powers 1&2 3. Spirided Away 4. Saving Private Ryan 5. Shrek 6. Edward Scissorhands 7. Forrest GumpIf Shit Happens, Is It Really Shit? Like Comment Share 0RiddickClone 2007-02-26 00:19 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible - Like Comment Share 0Caleb 2007-02-26 00:58 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar RiddickClone:6. The Iron Giant av Brad Bird, 1999 Yay."Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0RiddickClone 2007-07-15 19:01 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Aktuell lista: (notera: jag älskar att skriva originaltiteln på filmer när jag listar... ser helt enkelt bättre ut med lite variation i språket) 1. Mononoke-hime ~ Hayao Miyazaki, 1997 2. Blue Velvet ~ David Lynch, 1986 3. Mimi o Sumaseba ~ Yoshifumi Kondo, 1995 4. Fargo ~ Joel Coen, 1996 5. Hable con ella ~ Pedro Almodóvar, 2002 6. Alien ~ Ridley Scott, 1979 7. La Femme Nikita ~ Luc Besson, 1990 8. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb ~ Stanley Kubrick, 1964 9. The Bride of Frankenstein ~ James Whale, 1936 10. La Cité des Enfants Perdus ~ Jean-Pierre Jeunet, 1995 11. La Haine ~ Mathieu Kassovitz, 1995 12. Per qualche dollaro in più ~ Sergio Leone, 1965 13. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain ~ Jean-Pierre Jeunet, 2001 14. Sympathy for Lady Vengeance ~ Park Chan-wook, 2005 15. Batman Returns ~ Tim Burton, 1992 16. Breakfast at Tiffany's ~ Blake Edwards, 1961 17. M ~ Fritz Lang, 1931 18. Edward Scissorhands ~ Tim Burton, 1990 19. Barry Lyndon ~ Stanley Kubrick, 1975 20. El Laberinto del Fauno ~ Guillermo del Toro, 2006 Like Comment Share 0Palaxiih 2007-07-15 19:16 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Det här blir svårt.. [Utan inbördes ordning] Scarface Carlitos way Maffiabröder En kvinnas doft Blood diamond Terminator 1 + 2 Sagan om ringen Darkman Star wars Fredagen den 13 Serpico Rädda meniga Ryan Rocky 1-6 Rambo Braveheart Predator Enter the dragon Stephen kings D.E.T Return of the living dead 1 & 3 Donnie Brasco Gilbert grape Double Impact Gladiator Den oändliga historien Die hard 3 Ace ventura Robocop Blood in blood out Lejonkungen Skönheten och odjuret Stand by me Cujo Cool runnings Rush hour Total Recall Den onda dockan Lång lista, jag vet men då har man sett en del också.Harmony is the way of winning Like Comment Share 0Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
MOmbre 2007-01-20 16:31 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible The Departed Equilibrium Lucky Number Slevin Falling Down Star Wars 1-6 Batman Begins The Island American Psycho Musa Azumi 1+2 Open Range Boondock Saints Scarface Reservoir Dogs Braveheart The Bourne Identity THe Bourne Supremacy Pulp Fiction Gladiator Terminator 1+2 Rocky 1-6 Predator Face Off Full Metal Jacket Hooligans Laputa: A Castle in the Sky Howl's Moving Castle Fist of the North Star: The Motion Picture Ninja Scroll Vampire Hunter D: Bloodlust Mononoke Hime Porco Rosso Akira Ghost in the Shell Den Siste Samurajen Den Siste Mohikanen Sagan om Ringen 1-3 Saving Private Ryan Pirates of the Caribbean Jackie Chans filmer (från Rumble in the Bronx och frammåt. ) Jet Lis filmer (förutom de gamla typ Fong Sai-Yuk etc.) Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.) Stallones filmer Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.) Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Marc Dacascos filmer The Guardian ----------------------------------------- Är dem jag kommer på just nu.Il Capitano Like Comment Share 0 samskogan 2007-02-25 23:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Har sett två av de bästa filmerna jag någonsin sett denna veckan. 1. Walk the line. Går inte beskriva med ord hur fantastisk filmen är! Joaquin Phoenix är lysande, han ÄR Johnny Cash! 2. Tenacious D: The Pick of Destiny. Ännu än bra film med superbt soundtrack. Jack Black och Kyle Gass är ju för coola!My name is Jeff. Like Comment Share 0White_Dragon 2007-02-25 23:18 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Några urval av mina favoritfilmer: En Natt på museet Savving Private Ryan Little Nicky Sagan om ringen trilogin Alien vs predator 2 Day after tomorrow Jarhead American History X !! Braveheart Blade runner och många... många fler! You can hang out in the sun tossing a ball around or you can sit at your computer and do something that Matters!!!! Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-02-25 23:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible 1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) http://www.shompy.com/silke-neryn/l37674_ukuk.html?movieUp=0 330904 Listan fortsätter lång väga, men detta är alltså topp 20 Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0bigfoot 2007-02-26 00:03 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Av de jag kommer på nu: 1. Gladiator 2. Austin Powers 1&2 3. Spirided Away 4. Saving Private Ryan 5. Shrek 6. Edward Scissorhands 7. Forrest GumpIf Shit Happens, Is It Really Shit? Like Comment Share 0RiddickClone 2007-02-26 00:19 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible - Like Comment Share 0Caleb 2007-02-26 00:58 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar RiddickClone:6. The Iron Giant av Brad Bird, 1999 Yay."Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0RiddickClone 2007-07-15 19:01 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Aktuell lista: (notera: jag älskar att skriva originaltiteln på filmer när jag listar... ser helt enkelt bättre ut med lite variation i språket) 1. Mononoke-hime ~ Hayao Miyazaki, 1997 2. Blue Velvet ~ David Lynch, 1986 3. Mimi o Sumaseba ~ Yoshifumi Kondo, 1995 4. Fargo ~ Joel Coen, 1996 5. Hable con ella ~ Pedro Almodóvar, 2002 6. Alien ~ Ridley Scott, 1979 7. La Femme Nikita ~ Luc Besson, 1990 8. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb ~ Stanley Kubrick, 1964 9. The Bride of Frankenstein ~ James Whale, 1936 10. La Cité des Enfants Perdus ~ Jean-Pierre Jeunet, 1995 11. La Haine ~ Mathieu Kassovitz, 1995 12. Per qualche dollaro in più ~ Sergio Leone, 1965 13. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain ~ Jean-Pierre Jeunet, 2001 14. Sympathy for Lady Vengeance ~ Park Chan-wook, 2005 15. Batman Returns ~ Tim Burton, 1992 16. Breakfast at Tiffany's ~ Blake Edwards, 1961 17. M ~ Fritz Lang, 1931 18. Edward Scissorhands ~ Tim Burton, 1990 19. Barry Lyndon ~ Stanley Kubrick, 1975 20. El Laberinto del Fauno ~ Guillermo del Toro, 2006 Like Comment Share 0Palaxiih 2007-07-15 19:16 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Det här blir svårt.. [Utan inbördes ordning] Scarface Carlitos way Maffiabröder En kvinnas doft Blood diamond Terminator 1 + 2 Sagan om ringen Darkman Star wars Fredagen den 13 Serpico Rädda meniga Ryan Rocky 1-6 Rambo Braveheart Predator Enter the dragon Stephen kings D.E.T Return of the living dead 1 & 3 Donnie Brasco Gilbert grape Double Impact Gladiator Den oändliga historien Die hard 3 Ace ventura Robocop Blood in blood out Lejonkungen Skönheten och odjuret Stand by me Cujo Cool runnings Rush hour Total Recall Den onda dockan Lång lista, jag vet men då har man sett en del också.Harmony is the way of winning Like Comment Share 0Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
samskogan 2007-02-25 23:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Har sett två av de bästa filmerna jag någonsin sett denna veckan. 1. Walk the line. Går inte beskriva med ord hur fantastisk filmen är! Joaquin Phoenix är lysande, han ÄR Johnny Cash! 2. Tenacious D: The Pick of Destiny. Ännu än bra film med superbt soundtrack. Jack Black och Kyle Gass är ju för coola!My name is Jeff. Like Comment Share 0White_Dragon 2007-02-25 23:18 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Några urval av mina favoritfilmer: En Natt på museet Savving Private Ryan Little Nicky Sagan om ringen trilogin Alien vs predator 2 Day after tomorrow Jarhead American History X !! Braveheart Blade runner och många... många fler! You can hang out in the sun tossing a ball around or you can sit at your computer and do something that Matters!!!! Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-02-25 23:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible 1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) http://www.shompy.com/silke-neryn/l37674_ukuk.html?movieUp=0 330904 Listan fortsätter lång väga, men detta är alltså topp 20 Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0bigfoot 2007-02-26 00:03 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Av de jag kommer på nu: 1. Gladiator 2. Austin Powers 1&2 3. Spirided Away 4. Saving Private Ryan 5. Shrek 6. Edward Scissorhands 7. Forrest GumpIf Shit Happens, Is It Really Shit? Like Comment Share 0RiddickClone 2007-02-26 00:19 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible - Like Comment Share 0Caleb 2007-02-26 00:58 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar RiddickClone:6. The Iron Giant av Brad Bird, 1999 Yay."Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0RiddickClone 2007-07-15 19:01 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Aktuell lista: (notera: jag älskar att skriva originaltiteln på filmer när jag listar... ser helt enkelt bättre ut med lite variation i språket) 1. Mononoke-hime ~ Hayao Miyazaki, 1997 2. Blue Velvet ~ David Lynch, 1986 3. Mimi o Sumaseba ~ Yoshifumi Kondo, 1995 4. Fargo ~ Joel Coen, 1996 5. Hable con ella ~ Pedro Almodóvar, 2002 6. Alien ~ Ridley Scott, 1979 7. La Femme Nikita ~ Luc Besson, 1990 8. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb ~ Stanley Kubrick, 1964 9. The Bride of Frankenstein ~ James Whale, 1936 10. La Cité des Enfants Perdus ~ Jean-Pierre Jeunet, 1995 11. La Haine ~ Mathieu Kassovitz, 1995 12. Per qualche dollaro in più ~ Sergio Leone, 1965 13. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain ~ Jean-Pierre Jeunet, 2001 14. Sympathy for Lady Vengeance ~ Park Chan-wook, 2005 15. Batman Returns ~ Tim Burton, 1992 16. Breakfast at Tiffany's ~ Blake Edwards, 1961 17. M ~ Fritz Lang, 1931 18. Edward Scissorhands ~ Tim Burton, 1990 19. Barry Lyndon ~ Stanley Kubrick, 1975 20. El Laberinto del Fauno ~ Guillermo del Toro, 2006 Like Comment Share 0Palaxiih 2007-07-15 19:16 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Det här blir svårt.. [Utan inbördes ordning] Scarface Carlitos way Maffiabröder En kvinnas doft Blood diamond Terminator 1 + 2 Sagan om ringen Darkman Star wars Fredagen den 13 Serpico Rädda meniga Ryan Rocky 1-6 Rambo Braveheart Predator Enter the dragon Stephen kings D.E.T Return of the living dead 1 & 3 Donnie Brasco Gilbert grape Double Impact Gladiator Den oändliga historien Die hard 3 Ace ventura Robocop Blood in blood out Lejonkungen Skönheten och odjuret Stand by me Cujo Cool runnings Rush hour Total Recall Den onda dockan Lång lista, jag vet men då har man sett en del också.Harmony is the way of winning Like Comment Share 0Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
White_Dragon 2007-02-25 23:18 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Några urval av mina favoritfilmer: En Natt på museet Savving Private Ryan Little Nicky Sagan om ringen trilogin Alien vs predator 2 Day after tomorrow Jarhead American History X !! Braveheart Blade runner och många... många fler! You can hang out in the sun tossing a ball around or you can sit at your computer and do something that Matters!!!! Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-02-25 23:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible 1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) http://www.shompy.com/silke-neryn/l37674_ukuk.html?movieUp=0 330904 Listan fortsätter lång väga, men detta är alltså topp 20 Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0bigfoot 2007-02-26 00:03 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Av de jag kommer på nu: 1. Gladiator 2. Austin Powers 1&2 3. Spirided Away 4. Saving Private Ryan 5. Shrek 6. Edward Scissorhands 7. Forrest GumpIf Shit Happens, Is It Really Shit? Like Comment Share 0RiddickClone 2007-02-26 00:19 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible - Like Comment Share 0Caleb 2007-02-26 00:58 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar RiddickClone:6. The Iron Giant av Brad Bird, 1999 Yay."Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0RiddickClone 2007-07-15 19:01 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Aktuell lista: (notera: jag älskar att skriva originaltiteln på filmer när jag listar... ser helt enkelt bättre ut med lite variation i språket) 1. Mononoke-hime ~ Hayao Miyazaki, 1997 2. Blue Velvet ~ David Lynch, 1986 3. Mimi o Sumaseba ~ Yoshifumi Kondo, 1995 4. Fargo ~ Joel Coen, 1996 5. Hable con ella ~ Pedro Almodóvar, 2002 6. Alien ~ Ridley Scott, 1979 7. La Femme Nikita ~ Luc Besson, 1990 8. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb ~ Stanley Kubrick, 1964 9. The Bride of Frankenstein ~ James Whale, 1936 10. La Cité des Enfants Perdus ~ Jean-Pierre Jeunet, 1995 11. La Haine ~ Mathieu Kassovitz, 1995 12. Per qualche dollaro in più ~ Sergio Leone, 1965 13. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain ~ Jean-Pierre Jeunet, 2001 14. Sympathy for Lady Vengeance ~ Park Chan-wook, 2005 15. Batman Returns ~ Tim Burton, 1992 16. Breakfast at Tiffany's ~ Blake Edwards, 1961 17. M ~ Fritz Lang, 1931 18. Edward Scissorhands ~ Tim Burton, 1990 19. Barry Lyndon ~ Stanley Kubrick, 1975 20. El Laberinto del Fauno ~ Guillermo del Toro, 2006 Like Comment Share 0Palaxiih 2007-07-15 19:16 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Det här blir svårt.. [Utan inbördes ordning] Scarface Carlitos way Maffiabröder En kvinnas doft Blood diamond Terminator 1 + 2 Sagan om ringen Darkman Star wars Fredagen den 13 Serpico Rädda meniga Ryan Rocky 1-6 Rambo Braveheart Predator Enter the dragon Stephen kings D.E.T Return of the living dead 1 & 3 Donnie Brasco Gilbert grape Double Impact Gladiator Den oändliga historien Die hard 3 Ace ventura Robocop Blood in blood out Lejonkungen Skönheten och odjuret Stand by me Cujo Cool runnings Rush hour Total Recall Den onda dockan Lång lista, jag vet men då har man sett en del också.Harmony is the way of winning Like Comment Share 0Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Silke Neryn 2007-02-25 23:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible 1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) http://www.shompy.com/silke-neryn/l37674_ukuk.html?movieUp=0 330904 Listan fortsätter lång väga, men detta är alltså topp 20 Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0bigfoot 2007-02-26 00:03 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Av de jag kommer på nu: 1. Gladiator 2. Austin Powers 1&2 3. Spirided Away 4. Saving Private Ryan 5. Shrek 6. Edward Scissorhands 7. Forrest GumpIf Shit Happens, Is It Really Shit? Like Comment Share 0RiddickClone 2007-02-26 00:19 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible - Like Comment Share 0Caleb 2007-02-26 00:58 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar RiddickClone:6. The Iron Giant av Brad Bird, 1999 Yay."Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0RiddickClone 2007-07-15 19:01 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Aktuell lista: (notera: jag älskar att skriva originaltiteln på filmer när jag listar... ser helt enkelt bättre ut med lite variation i språket) 1. Mononoke-hime ~ Hayao Miyazaki, 1997 2. Blue Velvet ~ David Lynch, 1986 3. Mimi o Sumaseba ~ Yoshifumi Kondo, 1995 4. Fargo ~ Joel Coen, 1996 5. Hable con ella ~ Pedro Almodóvar, 2002 6. Alien ~ Ridley Scott, 1979 7. La Femme Nikita ~ Luc Besson, 1990 8. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb ~ Stanley Kubrick, 1964 9. The Bride of Frankenstein ~ James Whale, 1936 10. La Cité des Enfants Perdus ~ Jean-Pierre Jeunet, 1995 11. La Haine ~ Mathieu Kassovitz, 1995 12. Per qualche dollaro in più ~ Sergio Leone, 1965 13. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain ~ Jean-Pierre Jeunet, 2001 14. Sympathy for Lady Vengeance ~ Park Chan-wook, 2005 15. Batman Returns ~ Tim Burton, 1992 16. Breakfast at Tiffany's ~ Blake Edwards, 1961 17. M ~ Fritz Lang, 1931 18. Edward Scissorhands ~ Tim Burton, 1990 19. Barry Lyndon ~ Stanley Kubrick, 1975 20. El Laberinto del Fauno ~ Guillermo del Toro, 2006 Like Comment Share 0Palaxiih 2007-07-15 19:16 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Det här blir svårt.. [Utan inbördes ordning] Scarface Carlitos way Maffiabröder En kvinnas doft Blood diamond Terminator 1 + 2 Sagan om ringen Darkman Star wars Fredagen den 13 Serpico Rädda meniga Ryan Rocky 1-6 Rambo Braveheart Predator Enter the dragon Stephen kings D.E.T Return of the living dead 1 & 3 Donnie Brasco Gilbert grape Double Impact Gladiator Den oändliga historien Die hard 3 Ace ventura Robocop Blood in blood out Lejonkungen Skönheten och odjuret Stand by me Cujo Cool runnings Rush hour Total Recall Den onda dockan Lång lista, jag vet men då har man sett en del också.Harmony is the way of winning Like Comment Share 0Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
bigfoot 2007-02-26 00:03 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Av de jag kommer på nu: 1. Gladiator 2. Austin Powers 1&2 3. Spirided Away 4. Saving Private Ryan 5. Shrek 6. Edward Scissorhands 7. Forrest GumpIf Shit Happens, Is It Really Shit? Like Comment Share 0RiddickClone 2007-02-26 00:19 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible - Like Comment Share 0Caleb 2007-02-26 00:58 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar RiddickClone:6. The Iron Giant av Brad Bird, 1999 Yay."Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0RiddickClone 2007-07-15 19:01 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Aktuell lista: (notera: jag älskar att skriva originaltiteln på filmer när jag listar... ser helt enkelt bättre ut med lite variation i språket) 1. Mononoke-hime ~ Hayao Miyazaki, 1997 2. Blue Velvet ~ David Lynch, 1986 3. Mimi o Sumaseba ~ Yoshifumi Kondo, 1995 4. Fargo ~ Joel Coen, 1996 5. Hable con ella ~ Pedro Almodóvar, 2002 6. Alien ~ Ridley Scott, 1979 7. La Femme Nikita ~ Luc Besson, 1990 8. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb ~ Stanley Kubrick, 1964 9. The Bride of Frankenstein ~ James Whale, 1936 10. La Cité des Enfants Perdus ~ Jean-Pierre Jeunet, 1995 11. La Haine ~ Mathieu Kassovitz, 1995 12. Per qualche dollaro in più ~ Sergio Leone, 1965 13. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain ~ Jean-Pierre Jeunet, 2001 14. Sympathy for Lady Vengeance ~ Park Chan-wook, 2005 15. Batman Returns ~ Tim Burton, 1992 16. Breakfast at Tiffany's ~ Blake Edwards, 1961 17. M ~ Fritz Lang, 1931 18. Edward Scissorhands ~ Tim Burton, 1990 19. Barry Lyndon ~ Stanley Kubrick, 1975 20. El Laberinto del Fauno ~ Guillermo del Toro, 2006 Like Comment Share 0Palaxiih 2007-07-15 19:16 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Det här blir svårt.. [Utan inbördes ordning] Scarface Carlitos way Maffiabröder En kvinnas doft Blood diamond Terminator 1 + 2 Sagan om ringen Darkman Star wars Fredagen den 13 Serpico Rädda meniga Ryan Rocky 1-6 Rambo Braveheart Predator Enter the dragon Stephen kings D.E.T Return of the living dead 1 & 3 Donnie Brasco Gilbert grape Double Impact Gladiator Den oändliga historien Die hard 3 Ace ventura Robocop Blood in blood out Lejonkungen Skönheten och odjuret Stand by me Cujo Cool runnings Rush hour Total Recall Den onda dockan Lång lista, jag vet men då har man sett en del också.Harmony is the way of winning Like Comment Share 0Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
RiddickClone 2007-02-26 00:19 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible - Like Comment Share 0Caleb 2007-02-26 00:58 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar RiddickClone:6. The Iron Giant av Brad Bird, 1999 Yay."Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0RiddickClone 2007-07-15 19:01 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Aktuell lista: (notera: jag älskar att skriva originaltiteln på filmer när jag listar... ser helt enkelt bättre ut med lite variation i språket) 1. Mononoke-hime ~ Hayao Miyazaki, 1997 2. Blue Velvet ~ David Lynch, 1986 3. Mimi o Sumaseba ~ Yoshifumi Kondo, 1995 4. Fargo ~ Joel Coen, 1996 5. Hable con ella ~ Pedro Almodóvar, 2002 6. Alien ~ Ridley Scott, 1979 7. La Femme Nikita ~ Luc Besson, 1990 8. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb ~ Stanley Kubrick, 1964 9. The Bride of Frankenstein ~ James Whale, 1936 10. La Cité des Enfants Perdus ~ Jean-Pierre Jeunet, 1995 11. La Haine ~ Mathieu Kassovitz, 1995 12. Per qualche dollaro in più ~ Sergio Leone, 1965 13. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain ~ Jean-Pierre Jeunet, 2001 14. Sympathy for Lady Vengeance ~ Park Chan-wook, 2005 15. Batman Returns ~ Tim Burton, 1992 16. Breakfast at Tiffany's ~ Blake Edwards, 1961 17. M ~ Fritz Lang, 1931 18. Edward Scissorhands ~ Tim Burton, 1990 19. Barry Lyndon ~ Stanley Kubrick, 1975 20. El Laberinto del Fauno ~ Guillermo del Toro, 2006 Like Comment Share 0Palaxiih 2007-07-15 19:16 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Det här blir svårt.. [Utan inbördes ordning] Scarface Carlitos way Maffiabröder En kvinnas doft Blood diamond Terminator 1 + 2 Sagan om ringen Darkman Star wars Fredagen den 13 Serpico Rädda meniga Ryan Rocky 1-6 Rambo Braveheart Predator Enter the dragon Stephen kings D.E.T Return of the living dead 1 & 3 Donnie Brasco Gilbert grape Double Impact Gladiator Den oändliga historien Die hard 3 Ace ventura Robocop Blood in blood out Lejonkungen Skönheten och odjuret Stand by me Cujo Cool runnings Rush hour Total Recall Den onda dockan Lång lista, jag vet men då har man sett en del också.Harmony is the way of winning Like Comment Share 0Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Caleb 2007-02-26 00:58 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar RiddickClone:6. The Iron Giant av Brad Bird, 1999 Yay."Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0RiddickClone 2007-07-15 19:01 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Aktuell lista: (notera: jag älskar att skriva originaltiteln på filmer när jag listar... ser helt enkelt bättre ut med lite variation i språket) 1. Mononoke-hime ~ Hayao Miyazaki, 1997 2. Blue Velvet ~ David Lynch, 1986 3. Mimi o Sumaseba ~ Yoshifumi Kondo, 1995 4. Fargo ~ Joel Coen, 1996 5. Hable con ella ~ Pedro Almodóvar, 2002 6. Alien ~ Ridley Scott, 1979 7. La Femme Nikita ~ Luc Besson, 1990 8. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb ~ Stanley Kubrick, 1964 9. The Bride of Frankenstein ~ James Whale, 1936 10. La Cité des Enfants Perdus ~ Jean-Pierre Jeunet, 1995 11. La Haine ~ Mathieu Kassovitz, 1995 12. Per qualche dollaro in più ~ Sergio Leone, 1965 13. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain ~ Jean-Pierre Jeunet, 2001 14. Sympathy for Lady Vengeance ~ Park Chan-wook, 2005 15. Batman Returns ~ Tim Burton, 1992 16. Breakfast at Tiffany's ~ Blake Edwards, 1961 17. M ~ Fritz Lang, 1931 18. Edward Scissorhands ~ Tim Burton, 1990 19. Barry Lyndon ~ Stanley Kubrick, 1975 20. El Laberinto del Fauno ~ Guillermo del Toro, 2006 Like Comment Share 0Palaxiih 2007-07-15 19:16 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Det här blir svårt.. [Utan inbördes ordning] Scarface Carlitos way Maffiabröder En kvinnas doft Blood diamond Terminator 1 + 2 Sagan om ringen Darkman Star wars Fredagen den 13 Serpico Rädda meniga Ryan Rocky 1-6 Rambo Braveheart Predator Enter the dragon Stephen kings D.E.T Return of the living dead 1 & 3 Donnie Brasco Gilbert grape Double Impact Gladiator Den oändliga historien Die hard 3 Ace ventura Robocop Blood in blood out Lejonkungen Skönheten och odjuret Stand by me Cujo Cool runnings Rush hour Total Recall Den onda dockan Lång lista, jag vet men då har man sett en del också.Harmony is the way of winning Like Comment Share 0Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
RiddickClone 2007-07-15 19:01 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Aktuell lista: (notera: jag älskar att skriva originaltiteln på filmer när jag listar... ser helt enkelt bättre ut med lite variation i språket) 1. Mononoke-hime ~ Hayao Miyazaki, 1997 2. Blue Velvet ~ David Lynch, 1986 3. Mimi o Sumaseba ~ Yoshifumi Kondo, 1995 4. Fargo ~ Joel Coen, 1996 5. Hable con ella ~ Pedro Almodóvar, 2002 6. Alien ~ Ridley Scott, 1979 7. La Femme Nikita ~ Luc Besson, 1990 8. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb ~ Stanley Kubrick, 1964 9. The Bride of Frankenstein ~ James Whale, 1936 10. La Cité des Enfants Perdus ~ Jean-Pierre Jeunet, 1995 11. La Haine ~ Mathieu Kassovitz, 1995 12. Per qualche dollaro in più ~ Sergio Leone, 1965 13. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain ~ Jean-Pierre Jeunet, 2001 14. Sympathy for Lady Vengeance ~ Park Chan-wook, 2005 15. Batman Returns ~ Tim Burton, 1992 16. Breakfast at Tiffany's ~ Blake Edwards, 1961 17. M ~ Fritz Lang, 1931 18. Edward Scissorhands ~ Tim Burton, 1990 19. Barry Lyndon ~ Stanley Kubrick, 1975 20. El Laberinto del Fauno ~ Guillermo del Toro, 2006 Like Comment Share 0Palaxiih 2007-07-15 19:16 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Det här blir svårt.. [Utan inbördes ordning] Scarface Carlitos way Maffiabröder En kvinnas doft Blood diamond Terminator 1 + 2 Sagan om ringen Darkman Star wars Fredagen den 13 Serpico Rädda meniga Ryan Rocky 1-6 Rambo Braveheart Predator Enter the dragon Stephen kings D.E.T Return of the living dead 1 & 3 Donnie Brasco Gilbert grape Double Impact Gladiator Den oändliga historien Die hard 3 Ace ventura Robocop Blood in blood out Lejonkungen Skönheten och odjuret Stand by me Cujo Cool runnings Rush hour Total Recall Den onda dockan Lång lista, jag vet men då har man sett en del också.Harmony is the way of winning Like Comment Share 0Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Palaxiih 2007-07-15 19:16 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Det här blir svårt.. [Utan inbördes ordning] Scarface Carlitos way Maffiabröder En kvinnas doft Blood diamond Terminator 1 + 2 Sagan om ringen Darkman Star wars Fredagen den 13 Serpico Rädda meniga Ryan Rocky 1-6 Rambo Braveheart Predator Enter the dragon Stephen kings D.E.T Return of the living dead 1 & 3 Donnie Brasco Gilbert grape Double Impact Gladiator Den oändliga historien Die hard 3 Ace ventura Robocop Blood in blood out Lejonkungen Skönheten och odjuret Stand by me Cujo Cool runnings Rush hour Total Recall Den onda dockan Lång lista, jag vet men då har man sett en del också.Harmony is the way of winning Like Comment Share 0Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Chanoir 2007-07-15 19:27 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Min topp tre lista Battle Royal Bad Boys 1&2 Dude Where's my car Rätt dålig lista enligt mig, förutom Battle Royal. Finns så mycket bättre filmer än Bad Boys och Dude Where's my Car? Men å andra sidan har jag inte ens en lista, så jag ska väl inte säga något. Like Comment Share 0Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Denari 2007-07-15 19:36 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Game Girl:Bad Boys 1&2 Fullkomligen älskar 2:an. 1:an är inte alls lika bra. Citerar Game Girl:Dude Where's my car Tyckte den var rätt dålig faktiskt. Citerar MOmbre:Arnolds filmer (förutom klappjakten, twins och Junior.)Citerar MOmbre:Van Dammes filmer (förutom Street Fighter.)Citerar MOmbre:Steven Seagalls filmer (under 80-90 talet.) Du kan inte mena allvar? Hatar alla tre så oerhört mycket. Citerar Silke Neryn:1. Bakushu (Early Summer) (1951) (Yasujiro Ozu) 2. Persona (1966) (Ingmar Bergman) 3. Bin-jip (Järn 3:an) (2004) (Kim Ki-Duk) 4. Faces ( 1968 ) (John Cassavetes) 5. Ran (1985) (Akira Kurosawa) 6. Pierrot Le Fou (Tokstollen) (1965) (Jean-Luc Godard) 7. Tokyo monogatari (Tokyo Story) (1953) (Yasujiro Ozu) 8. Barry Lyndon (1975) (Stanley Kubrick) 9. Playtime (1967) (Jaques Tati) 10. Zerkalo (Spegeln) (1975) (Andrei Tarkovsky) 11. Sunrise (1927) (F.W. Murnau) 12. 8 1/2 (1963) (Federico Fellini) 13. Hana-bi (1997) (Takeshi Kitano) 14. Week End (1967) (Jean-Luc Godard) 15. Koroshiya 1 (Ichi The Killer) (2001) (Takashi Miike) 16. Chong qing sen lin (Chunking Express) (1994) (Wong Kar-Wai) 17. Rokugatsu no hebi(A Snake Of June)(2002) (Shinya Tsukamoto) 18. Tongues Untied (1990) (Marlon Riggs) 19. Jules et Jim (1961) (Francois Truffaut) 20. The Draughtsman's Contract (1982) (Peter Greenaway) Alltid lika intressant att läsa Silkes listor. Har inte ens hört talas om någon av dem där filmerna. Mina fyra favoritfilmer är, utan inbördes ordning: Gladiator Black Hawk Down Saving Private Ryan V for Vendetta. Har med 99% säkerhet glömt bort en massa filmer som skulle kunna platsa, men dem där fyra är dem jag kommer på såhär på rak arm."The genius of the hole: no matter how much time you spend climbing out, you can still fall back down in an instant." Like Comment Share 0Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Aiklund 2007-07-15 21:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Fight club är ju bra, och pulp fiction med och reservoir dogs är inte häller dålig. har svårt att säga vilken film som är bäst.Goats who stare at men. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Curunir 2007-07-15 23:08 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Hm, denna lista kan jag nog påstå är någorlunda korrekt för tillfället. Det kan ändras när som helst, då jag har en massa filmer som bara ligger och väntar på att ses, men för tillfället så är det det här som gäller. 1. Fear and Loathing in Las Vegas - Terry Gilliam 2. Morte a Venezia - Luchino Visconti 3. Where the Buffalo Roam - Art Linson 4. Who's Afraid of Virginia Woolf? - Mike Nichols 5. 1900 - Bernardo Bertolucci 6. Oldboy - Chan-wook Park 7. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Jean-Pierre Jeunet 8. Bin-jip - Kim Ki-duk 9. Mononoke-hime - Hayao Miyazaki 9. Edward Scissorhands - Tim Burton 10. Rear Window - Alfred Hitchcock 11. Det sjunde inseglet - Ingmar Bergman 12. Dr.Strangelove Or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Stanley Kubrick 13. Sen to Chihiro no kamikakushi - Hayao Miyazaki 13. Batman Returns - Tim Burton 14. Planet of the Apes (1968) - Franklin J. Schaffner 15. Chinjeolhan geumjassi - Chan-wook Park 16. M - Fritz Lang 17. Schindler's List - Steven Spielberg 18. Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran - François Dupeyron 19. Dead Poets Society - Peter Weir (bajsnödigt krystad, men jag gillar den) 20. Paradise Now - Hany Abu-Assad Detta kan ändras som sagt, jag har en massa film inplanerad för tillfället. Hotaru no haka (Grave of the Fireflies), Metropolis, Lord of the Flies, Le Procès, Blue Velvet, Alien, Night of the Living Dead, Scarface, Clockwork Orange (igen, och den här gången ska jag verkligen försöka ta in hela upplevelsen), Battleship Potemkin, One Flew Over The Cuckoo's Nest, och En Obekväm Sanning. Överväldigande underbart, men framför allt överväldigande.Now watch this drive. Like Comment Share 0Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Caleb 2007-07-16 01:55 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ok, lika bra att lägga fram dom bästa, ingen slags ordning. Battle Royale Leon Pulp Fiction Terminator 2 (när en actionfilm får mig att böla så är den bra...) Gladiator The Iron Giant (definitift den bästa tecknade filmen jag sett...) Aliens Die Hard Dawn of The Dead (remaken...) The Shogun Assasin The Matrix Forest Gump Evil Dead Monty Python and the Holy Grail"Reality is tearing itself asunder - and i must race." Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Silke Neryn 2007-07-16 06:13 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Ack, inser onekligen när jag sneglar på min föregående lista att det var på tok för länge sedan jag såg ett antal minst sagt vitala filmer, som jag dock nu under de senaste månaderna mycket riktigt har sett igen. Ett flertal har till och med införskaffets för ordentlig bruk då min enda exponering av dessa sedan tidigare var från diverse visningar på, exempelvis, cinemateket i Stockholm. Först och främst. Absolut enbart En Film per Regissör (vad tänkte jag med där uppe? *suck*). Och ordningen i sig är högst ointressant. Bara kärlek här. Till alla. Bakushu (1951) - Yasujiro Ozu Persona (1966) - Ingmar Bergman Bin-jip (2004) - Kim Ki-Duk Suna no Onna (1964) - Hiroshi Teshigahara Faces (1968 ) - John Cassavetes Nobi (1959) - Kon Ichikawa Ordet (1951) - Carl Theodor Dreyer Onna ga kaidan wo agaru toki (1960) - Mikio Naruse Ran (1985) - Akira Kurosawa Hiroshima Mon Amour (1959) - Alain Resnais Pierrot Le Fou (1965) - Jean-Luc Godard Pickpocket (1959) - Robert Bresson Barry Lyndon (1975) - Stanley Kubrick Playtime (1967) - Jaques Tati L'armée des ombres (1969) - Jean-Pierre Melville Zerkalo (1975) - Andrei Tarkovsky Sunrise (1927) - F.W. Murnau Mua he chieu thang dung (2000) - Tran Ahn Hung Koroshi no rakuin (1967) - Seijun Suzuki Sans Soleil (1982) - Chris Marker Tongues Untied (1990) - Marlon Riggs L'enfant (2005) - Luc & Jean-Pierre Dardenne Bara no sôretsu (1969) - Toshio Matsumoto Angst essen seele auf (1974) - Rainer Werner Fassbinder Hana-bi (1997) - Takeshi Kitano Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Millennium Mambo (2001) - Hsiao-Hsien Hou Harakiri (1962) - Masaki Kobayashi Vertigo (1958 ) - Alfred Hitchcock Sådärja, blandat och fint, nu börjar det garanterat likna något. Finns ett par till som jag absolut bör ha med men som undslipper mitt minne (plus, alla "de där" andra från förra listan också, som dock nu blev nedprioriterade) men jag skyller på den opassande tiden för reminiscens av hög kaliber.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Black hell spawn 2007-07-16 11:06 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Sin City, Donnie Darko, Scarface, Monty Python and the Holy Grail, The usual Suspects, Memento och 300 för att nämna några. Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Curunir 2007-07-16 12:00 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi (2000) - Edward Yang (R.I.P, du var på tok för ung min vän) Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra.Now watch this drive. Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Silke Neryn 2007-07-16 15:42 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Den har legat i min hylla något år nu och bara väntat på att få ses, efter ett trevligt impulsköp av begagnade DVD:er. Jag får nog ta och se den någon dag, om den nu är så (så!) bra. Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
X-Force 2007-07-16 15:56 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Min top 5-lista. 1.Starship troopers 2.Predator 3.Black Hawk down 4.Gladiator 5.Terminator 2 Like Comment Share 0Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Curunir 2007-07-16 18:09 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Silke Neryn:Yi Yi är magisk, även om det skall understrykas att den kanske inte är för alla (deras förlust, dock). En relativt långsam film som dessutom är närmare tre timmar lång. Men det är ett fantastiskt porträtt av en familj och dess medlemmar såväl som Taiwan i stort. Oerhört humant uppbyggd och fångande kring liv såväl som död och allt däremellan. Jag älskar den. Verkligen. Den brukar även rent generellt anses vara ett av de första riktiga mästerstyckena inom filmen på 2000-talet. Med all rätt, i min mening. Låter mycket bra, och jag tror absolut att jag kommer gilla den. Du säger att den inte är för alla, men jag vågar gissa på att den till största delen inte är till för icke-filmintresserade, och att jag som sagt säkert kommer gilla den. Det är jag så gott som säker på. Ordet, som också fanns med i din lista, har jag för övrigt tänkt beställa ett rätt långt tag nu, även om jag egentligen inte vet något om den. Jag tänkte ta den i samma veva som filmen Il Posto. Sans Soleil kommer jag se under det här eller nästa år, och då främst för att Discshop har en dubbelbox där La Jetée, och just Sans Soleil, finns med. I övrigt så har jag egentligen bara sett Bin-jip, av de filmer som finns på din lista, men jag ska försöka kolla upp alla, någon gång. Hoho.Now watch this drive. Like Comment Share 0HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
HellSpawn 2007-07-16 18:15 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Die Hard4.0 Spiderman3 Pirates Of The Carbien3 Saving Private Ryan Black Hawk Down 300 Star Wars Episode3 m flEvil Is Back Like Comment Share 0Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
Silke Neryn 2007-07-16 19:43 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Citerar Curunir:Ordet ....är helt förkrossande stark. Brutalt så, ärligt talat. Absolut bland det mest omskakande som existerar. Även om den på sätt och vis inte direkt är min kopp te(väldigt religiös till temat, och slutet går egentligen mot allt vad jag som individ tror och håller fast vid, men, jag köper det ändå, och något enormt så, just därför att det även existerar en annan poäng här), men samtidigt är den på många sätt och vis även en väldigt modig kritik av olika gruppers förfärliga sätt att bete sig mot olikhet inom religionsuppfattning (författad av en präst, även om det här enbart rör sig om fundamentala kristna kontra de mer "klassiska") och är i slutändan en hyllning av tron och att just vågra tro överhuvudtaget, och att inte bara följa och tolka en bok till punkt och pricka. Men. Framförallt är det en film om kärlekens makt och just tron på denna, och på så sätt kan jag inte låta bli att verkligen älska filmen. Dessutom, som rent filmhantverk är det en av de mest fläckfria och förkrossande filmer jag någonsin har sett. Sanslöst bra. Citerar Curunir:La Jetée, Sans Soleil La Jetée är bland det bästa som existerar, enda anledningen till att jag inte har med den istället är för att den trots allt måste räknas som en kortfilm. Om man nu inte kunde ta med det förstås... Inspirationen till Terry Gilliam's utmärkta "Aparmé", men ärligt talat ganska så mycket bättre. En film som enbart (nästan) består av fantastiskt vackra och snygga stillbilder. En makalös uppevelse. Jag blir som förhäxad varje gång. Sans Soleil är en fantastisk audiovisuell dagbok där åttiotalets Japan möter Afrika i en fantastisk kontrastartad brytning. Filmen har möjligtvis tappat lite vitalitet idag då den inte känns så unik som den måste ha gjort när den släpptes (för att inte tala om hur många som blev influerade av tillvägagångssättet), men den är trots detta så djupligt fascinerande om man bara låter det krypa in under skinnet att jag älskar den likt förbannat.Esike desike luntan tuntan. Like Comment Share 0white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
white_blue_angel 2007-08-05 21:05 Sexuellt innehåll Våldsamt innehållo Spam Bryter mot mitt copyright Annat Thank you for your time. We will take care of this matter as soon as posible Utan någon ordning. .The Constant Gardener .V för Vendetta .Finding Neverland .Schindlers list .The Machinist . Edward Scissorhands . Sleepy Hollow Det var några.I must be a mexican, because in Texas I'm a wanted man! Like Comment Share 0 För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314
För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu! Sida: 1234567891011121314