Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Lista era favoritfilmer!


Citerar alzo_93:
Nån nämnde The Green Mile, också en av mina favoritfilmer.

Det var jag

Näee, men den filmen är grym och rörande.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Crank:
Håller med, det finns så mycket bra film jag helt enkelt inte riktigt hinner med att titta på. Har dock redan sett många bra filmer tack vare medlemmar.


Men gottans ju (:
Vilken är den bästa filmen då? Eller nej, dålig fråga, vilken är den film som betytt mest för dig eller berört dig mest?
  • 0
Citerar Tillie:
Vilken är den bästa filmen då? Eller nej, dålig fråga, vilken är den film som betytt mest för dig eller berört dig mest?


Ja, A Clockwork Orange fick mig att sitta med vidöppen mun som en idiot från början till slut. Den skulle jag kunna klassa som den film som berört mig mest. Samt många av Hayao Miyazakis animerade filmer (Spirited Away, Min Granne Totoro och många fler).
  • 0
Citerar Crank:
Ja, A Clockwork Orange fick mig att sitta med vidöppen mun som en idiot från början till slut. Den skulle jag kunna klassa som den film som berört mig mest. Samt många av Hayao Miyazakis animerade filmer (Spirited Away, Min Granne Totoro och många fler).


Oh, den bör jag se igen, såg den i skolan och tror verkligen inte att det var rätt tid eller plats (: De andra har jag inte sett dessvärre (: Man skulle vara en sån där människa som kunde se filmer på ett djupare sätt, det skulle vara coolt..
  • 0
Citerar Tillie:
Man skulle vara en sån där människa som kunde se filmer på ett djupare sätt, det skulle vara coolt..


Jag tror jag vet vad du menar, och det är inte så svårt.

Det är viktigt att komma ihåg att en film inte alltid behöver säga samma sak för alla, precis som att ett konstverk kan ge annorlunda bilder och tankar från person till person. Bara man inte ser Hollywood-skräp så finns det ofta något mer bakom bara skådespelarinsatser eller fina miljöer.
  • 0
Citerar Crank:
Jag tror jag vet vad du menar, och det är inte så svårt.

Det är viktigt att komma ihåg att en film inte alltid behöver säga samma sak för alla, precis som att ett konstverk kan ge annorlunda bilder och tankar från person till person. Bara man inte ser Hollywood-skräp så finns det ofta något mer bakom bara skådespelarinsatser eller fina miljöer.


"det är inte så svårt" PFT! Precis så skulle jag vilja sitta och titta, på film, på konst, i böcker, i musik.. Det skulle vara fantastiskt..
  • 0
Ojojoj, finns alldeles för många mästerverk till filmer för att jag ska kunna sätta ihop någon sorts lista. Jag kan dela med mig utav några filmer jag håller väldigt högt i alla fall. Kanske fyller på med mer senare.

• Back to the Future (1985)
• The Wizard of Oz (1939)
• Donnie Darko (2001)
• Ed Wood (1994)
• Pulp Fiction (1994)
• Requiem for a Dream (2000)
• Fight Club (1999)
• The Boondock Saints (1999)
• Forrest Gump (1994)
• Star Wars (1977)
• Smala Sussie (2003)

(Observera att de inte ligger i någon speciellt ordning.)
  • 0
Citerar zookeeper:
• Back to the Future (1985)
• The Wizard of Oz (1939)
• Donnie Darko (2001)
• Ed Wood (1994)
• Pulp Fiction (1994)
• Requiem for a Dream (2000)
• Fight Club (1999)
• The Boondock Saints (1999)
• Forrest Gump (1994)
• Star Wars (1977)
• Smala Sussie (2003)


Att ha med ett mästerverk som The Wizard of Oz i en lista med de där skräpfilmerna är en synd!
I <3 Billy Bob
  • 0
Citerar SexBoy:
Att ha med ett mästerverk som The Wizard of Oz i en lista med de där skräpfilmerna är en synd!
  • 0
I <3 Billy Bob
  • 0
Citerar SexBoy:
Att ha med ett mästerverk som The Wizard of Oz i en lista med de där skräpfilmerna är en synd!


Men snälla.
I don't envy you.
  • 0
Citerar Samurai-:
Men snälla.


Vad?
I <3 Billy Bob
  • 0
Citerar SexBoy:
Vad?


Kör på en chansning.
I don't envy you.
  • 0
Citerar Samurai-:
Kör på en chansning.


Trodde att " "-tecknet stod för: "Ta det inte seriöst", typ. Antar att jag hade fel!
I <3 Billy Bob
  • 0
Garden State, Lost In Translation, A Clockwork Orange, Hot Rod, Donnie Darko, This Is England, Lords Of Dogtown, My Neighbour Totoro, Eternal Sunshine of the Spotless Mind och Reservoir Dogs.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Lost In Translation, Donnie Darko, This Is England, Lords Of Dogtown, My Neighbour Totoro, Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Bra filmer.

Citerar Glass Simon:
Garden State, A Clockwork Orange

Blö.
  • 0
Jag gillar "fulkultur" så jag tycker om George A. Romeros odödliga (!) Dead-trilogi. Men jag tycker om mycket annat också.
  • 0
  • Phip
  • Phip
10/10

American History X
Gudfadern
Dansa med vargar
Gladiator
Lord of the rings:The Fellowship of the Ring
Lord of the rings:The Two Towers
Lord of the rings - The Return of the King
Shawshank Redemption
Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back
Star Wars Episode VI: Return of the Jedi
Star Wars Episode IV: A New Hope
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Watchmen
Avatar
Goal 1&2
Forrest Gump
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
12 Angry Men (1957), The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, Shawshank Redemption.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Phip:
10/10

American History X
Gudfadern
Dansa med vargar
Gladiator
Lord of the rings:The Fellowship of the Ring
Lord of the rings:The Two Towers
Lord of the rings - The Return of the King
Shawshank Redemption
Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back
Star Wars Episode VI: Return of the Jedi
Star Wars Episode IV: A New Hope


Oj! nu anser jag att bara två av de filmerna är 10/10. Vad man ändrar sig.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
The dark knight
The shawshank redemption
Apocalypse now
A clockwork orange
Pulp fiction
12 angry men
The horror...
  • 0
Training Day
Fight Club
Goodfellas
Saving Private Ryan
A man can be an artist... in anything, food, whatever. It depends on how good he is at it. Creasey's art is death. He's about to paint his masterpiece.
  • 0
Himmel uber Berlin

Schindlers List

Thank You for Smoking

You Don't Know Jack

Metropia
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Jönssonligan filmerna
Sällskaps resan
Batman rullarna
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!