Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Thrash Metal-tråden


Fett dött i den här tråden...
Inga med intresse för Thrash här ?
Satt och spelade på en liten låt idé idag som låter lite grann som Ride The Lightning eran med Metallica.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Hallå grabbbar

Tänkte att ni kanske ville höra lite thrash ifrån Helsingborg.

www.facebook.com/sixinline

Klicka på Band Profile för att lyssna på deras EP God Fukn Blez.
Det står att dem ska släppa tre nya låtar nästa månad så håll utkik om ni gillar det.
  • 0
Blir en till post om Evile, deras senaste album finns nu på Spotify för er som är intresserade: http://open.spotify.com/album/3VL9IPd5pYeOXJJcRSUXpK

Har kommit ungefär halvvägs igenom och gillar det jag hört, blir nog ett köp.
I lol'd
  • 0
Jag hade chansen att träffa Ol Drake i Evile. Jag och några kompisar väntade på honom efter deras festivalgig i Gävle i somras. Min ena polare hade med sig deras två skivor för att få dem signerade, snacka lite och ta en bild. Tyvärr så började det spöregna och regnskyddet på tältet var inte uppsatt, så jag fick rusa bort till campingen och få upp det. Jag gick miste om ett spännande möte men så är livet. Även om det kändes surt så var min polare ändå klart mer intresserad och glad över möjligheten att få träffa Ol Drake.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Ugh, tål fan inte alls Evile. Själlös produktion och tråkiga låtar. Här har ni lite bättre grejer än Evile:

Razor - The Marshall Arts

http://www.youtube.com/watch?v=_gO2G21Ucqk

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH x 4

Piledriver - Sex With Satan

http://www.youtube.com/watch?v=EjYprnto5OY

Possession - Intro/Beyond The Grave

http://www.youtube.com/watch?v=2FlJqcC0WD0

Så jävla sjukt intro, haha.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Hade helt missat att svenska Antichrist hade släppt en fullängdare! Men har lyssnat den i två dagar nu och den är ju utan tvekan det bästa som har gjorts inom thrash på flera år. Låter mycket som gamla Destruction, fast bättre. Så, ja. Lyssna på skivan för fan.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Fast nu har ju Deathhammer släppt ny skiva och, suprise, den är äckligt jävla bra va! Hoppas ni som bor i Stockholm såg dem lira med Antichrist. Om inte så missade ni verkligen något.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
The big five, men Megadeth gillar jag inte, jag har inte riktigt fastnat för dem!
  • 0
Big five? Vilket är det femte bandet? Själv så tycker jag Megadeth är det ända riktigt bra bandet av de fem.

Slayers andra album och Reign In Blood är ju rätt bra, men de har rätt många fillers och, ärligt talat, så stinker Kerry Kings solon rätt rejält. Låter ju typ som ett gammalt modem som kopplar upp sig till internet.

Metallica har jag aldrig tyckt om och jag lär nog aldrig göra det. Deras första album är inte så fräna och sen gick det ju verkligen utför för gamla Metallica. Lulu, seriöst. Hur i CP tänkte Metallica där? Jag vet att de är värdelösa, men inte sådär värdelösa! Usch, mår dåligt av att bara tänkte på dem. I AM THE TAAAAABLE.

Anthrax har jag faktiskt inte lyssnat alltför mycket på, men gillar inte det jag har hört. Så de kan ju gå och dra sig.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Metallica, Anthrax, Slayer, Megadeth... Ursäkta, menade four!
  • 0
Tyckte väl det. Dock hade det inte varit fel med Kreator som femte band >:3
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Eller Pantera.
  • 0
Citerar SteelLennY:
Eller Pantera.

Men dem spelar ju inte riktigt thrash.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Nu var det ett tag sedan jag lyssnade på Thrash Metal, lyssnade dock lite på Megadeth idag och det var nog första thrashen på 4 veckor.
  • 0
Solot i Megadethd "My Last Words" är nog typ det bästa thrash solot. Jag är thrash-periodare. Ledsnar efter ett gäng skivor. Lite Morbid Saint, Destruction, Sodom, Razor, Deathhhammer, Antichrist, Demolition Hammer, Agony & Death Angel. Fan vad Slayer har dåliga solon förresten. Låter skit helt enkelt. De flesta i alla fall, right?

Ge mig lite thrash tips! Men, sönderproducerad thrash undanbes tack.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Det går att hitta något fel på flertalet thrashband, live. Jag såg till exempel Atheist på Graspop, det var så dåligt att jag önskade jag hade Piece of Time på hörlurar. Jag hade ju lyssnat på den sen den kom, och så lät det bara illa 18 år senare. Dom kallas visst dödsmetall på wikipedia, men det var inte första skivan.

Jag har hållit på mycket med en artikel om festivalerna jag gått på, men det blir så explosivt att jag inte kommer våga posta det. Inte för att jag gjort något kriminellt, men jag vet utifrån reaktionerna jag fått på tidigare artiklar. I vilket fall är det ett resonemang om Metallica där, som jag inte vågar släppa än. Senast jag såg dom var 2009, och det var värt resan till Hultsfred, bland annat för att dom lät bra, det har dom inte gjort när jag sett dom i Stockholm några gånger.

Mitt första inhopp på scen var i ett thrashband, jag sjöng Alice in Hell i Nybyparken, Nybyrocken kallades det. Det var många år innan jag hade mitt första band med egna låtar som tog sig till scen.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Metallica - Master Of Puppets
Sodom - In the Sign Of Evil
Slayer - Show No Mercy
Antichrist - Forbidden World
Dark Angel - Darkness Descends
Destruction - Infernal Overkill

Det viktigaste.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Overkill - Låtarna med det namnet.
Jag har alltid gillat The Saw av Sodom (Is the Law)
Anacrusis var ok

Hela plattor? And justice for all..
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Jag gillar inte Overkill.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Ge mig lite thrash tips!

Ingen aning om vad sönderproducerad menas, men Suicidal Angels, Mantic Ritual och Havok går ju att lyssna på tycker jag.
I lol'd
  • 0
Megadeth lyssnar jag på överlägset mest inom Thrashmetalen och övrigt därmed.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!