Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Thrash Metal-tråden


Citerar TSL Luke117:
pantera

Citerar TSL Luke117:
väldigt thrashigt

Hm, nä.
  • 0
läs hela inlägget och skär inte bort sådär
och ja det var en överdrift men pantera är helt klart thrash metal
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
läs hela inlägget och skär inte bort sådär

Du pratade väl om Pantera?

Citerar TSL Luke117:
pantera är helt klart thrash metal

Nä.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
groove trash


Groove "Trash" kanske de är, men inte thrash.
Rihanna <3
  • 0
Citerar TSL Luke117:
t
den saknar en hen del sotra namn te.x megadeth och pantera


Ajabaja, du får inte glömma Megadeth ;)
"I am not a merry man!" - Worf
  • 0
helt rätt......
Citerar Dragonforce:
Citerar TSL Luke117:
groove trash


Groove "Trash" kanske de är, men inte thrash.

ursäkta mig för fel stavningen
men pantera är thrash metal
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
pantera är thrash metal

Nej, nej, och åter igen nej.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Citerar TSL Luke117:
pantera är thrash metal

Nej, nej, och åter igen nej.

vad är det då ?
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Dålig musik. Men absolut inte thrash.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
men pantera är thrash metal

Pantera är verkligen inte thrash metal. Pantera är Groove Metal och inte Thrash.

Citerar Holmfrid:
Dålig musik.

Pantera är epic. Fast ja, denna tråd är inte rätt plats för att diskutera Pantera direkt.


Måste säga att trots alla senaste album jag lyssnat från olika thrash band (inte så många really, men aja) så måste jag säga att Exodus Exhibit B: The Human Condition är lätt årets album och årets thrash album, imo.


Citerar Dragonforce:
Har Kirk tagit riff därifrån?

Svaret är: Nej.

Kirk skrev riff och tog med sig dem till Metallica, vilket han självklart får då han själv skrivit riffet. Exodus valde att fortsätta att använda t ex Creeping Death riffet (där låten hette då Die By My Hands) och för Kirk var det förmodligen ok då det inte varit några problem mellan banden. Die By My Hands har dock aldrig varit med på en skiva, utan bara funnits som demo och spelats live.

Det vet jag iaf om Creeping Death, däremot ang. Trapped Under Ice vet jag inte säkert, men jag har för mig att han även skrev vissa riff när han var i Exodus. Det enda jag hittade om Trapped Under Ice var: "Trapped Under Ice is based upon a demo song of Kirk's former band Exodus which was called "Impaler", which was later released on their 2004 album Tempo of the Damned". Tydligen var Impaler co-written av Kirk, enligt annan sida.
I'm too old to die young now.
  • 0
Brorsan träffade medlemmarna i Suicidal Angels och Exodus nere i Danmark. Fick en massa skit signerat osv plus några bilder. Skoj för honom.

För er som såg Kreator i Stockholm, hur var dom?
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Exity_:
Hur kan man inte gilla Bonded by Blood?

Paul Baloff!


Usch nej, han låter ju förjävlig på Bonded by Blood. Har dock inte lyssnat på honom live.

Zetro och Dukes däremot, där snackar vi fan grejor.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar The One And Only:
Usch nej, han låter ju förjävlig på Bonded by Blood. Har dock inte lyssnat på honom live.

Zetro och Dukes däremot, där snackar vi fan grejor.

Dukes är mannen som förstörde Exodus. Världens sämsta Thrash-sångare.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar Arrolito:
Måste säga att trots alla senaste album jag lyssnat från olika thrash band (inte så många really, men aja) så måste jag säga att Exodus Exhibit B: The Human Condition är lätt årets album och årets thrash album, imo.

glöm det
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Dukes är mannen som förstörde Exodus. Världens sämsta Thrash-sångare.


Utveckla varför, tack. Imo tycker jag att Let There Be Blood är tio gånger bättre än originalet. (Inväntar shitstorm)
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar The One And Only:
Usch nej, han låter ju förjävlig på Bonded by Blood.

O.o
Citerar The One And Only:
Zetro

Bra.
Citerar The One And Only:
Dukes

Aldrig gillat. Tänk bara hur bra deras tre senaste album hade kunnat vara med Zetro.
  • 0
Citerar The One And Only:
Utveckla varför, tack.

Han passerade inte facklan lika bra som Souza gjorde. Hans röst känns som den passar mer i ett metalcore/melodeath band än ett thrashband, och minst av allt Exodus.

Såg honom live i somras också, självgodare rövskalle till sångare får man verkligen leta efter.

Citerar The One And Only:
Imo tycker jag att Let There Be Blood är tio gånger bättre än originalet.

Oh no you didn't! Sämre slakt på klassiska låtar kan inte ens skådas i de sunkigaste karaokebarerna. Skamlös cash-in.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Jag total gillar Dukes! Träffade honom faktist innan deras konsert i Danmark nydligen Träffade Gary Holt och Jack Gibson också för den delen
Om det är svårt är det inte värt att göra det!
  • 0
Citerar The One And Only:
Har dock inte lyssnat på honom live.

Lyssna på Another Lesson in Violence. Du kanske inte ändrar dig, men det är ett sjukt bra album.
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Hans röst känns som den passar mer i ett metalcore/melodeath band än ett thrashband


Vilket är varför jag gillar den. Den låter sådär riktigt förbannad, på bästa Exodus-vis.

Citerar PsychicWars:
Lyssna på Another Lesson in Violence. Du kanske inte ändrar dig, men det är ett sjukt bra album.


Tack, ska göra det.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar The One And Only:
Zetro och Dukes däremot, där snackar vi fan grejor.

Håller med. Dukes är jävligt bra.


Citerar TSL Luke117:
glöm det

Notera "imo" i slutet av mitt inlägg.


Citerar mygga_med_stil:
Sämre slakt på klassiska låtar kan inte ens skådas i de sunkigaste karaokebarerna. Skamlös cash-in.

Mja, jag håller med The One And Only ang. det där. Metal Command låter mycket bättre på Let There Be Blood än Bonded By Blood. Metal Command från Bonded By Blood känns bara seg och känns inte heavy på något sätt alls.
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Littlebigperson 2:
Jag total gillar Dukes! Träffade honom faktist innan deras konsert i Danmark nydligen Träffade Gary Holt och Jack Gibson också för den delen

gary holt är fett cool xD
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Battery är den bästa trash låten som någonsin skrivits i mina ögon. Det finns många suveräna låtar inom genren, men Battery är ett snäpp över alla dem andra tycker jag.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
glöm det.. Finns så många bättre låtar inom thrashen
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Citerar The One And Only:
Tack, ska göra det.


Har lyssnat lite på den nu, och han låter ju fortfarande inte super, men ändå mycket bättre än på Bonded by Blood. Där känns det som om han mest bara skriker ur sig skit på lite blandade toner (Ena stunden falsettjut, nästa stund tough guy-grymtande). Både Zetro och Dukes är betydligt mer tonsäkra.

Dock är kvalitén på instrumenten riktigt tajt på BbB, det är ett plus.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!