Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hur fan kan man lyssna på House/Techno?


Sånt jävla skräp och omusikaliskt så inte sant House och Techno får Hiphop att framstå som bra musik, åtmistonde krävs det lite musikalisk talang i Hiphop, men i Techno/House behövs ingen begåvning alls.

Nä släng denna musiken åt helvete och börja lyssna på rockmusik istållet.
  • 0
Låt folk ha sina egna åsikter!
Protect ya neck
  • 0
Samma sak undrar jag med Dubstep. Hur kan man lyssna på det ? Det är sämsta skiten inom musiken..

Tacka vet jag dom här Banden.

Ac/Dc
Kiss
The Rolling Stones
Metallica
Motörhead
Def Leppard
Black Sabbath
Green Day

Listan kan göras lång.

Skriva egna låt texter + spela riktiga instrument = Riktigt musik.
  • 0
  • Räv
  • Räv
"Andra människor gillar någonting som inte jag förstår mig på, så det måste betyda att de har helt fel. Bäst jag går ut på internet och bråkar om det."

Slår vad om att du gillar saker som ingen annan finner något nöje i, Misterintesåjävlanice. Du har säkert senap på pannkakor. Din snusk.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Spion:
DET VAR BÄTTRE FÖRR


Musiken var som bäst på 70s 80s och 90s Men såklart finns det en hel del nya låtar som är bra. Men fy på Justin Bieber och Dubstep för min del .
  • 0
Misternice du har ingen rätt att generalisera en sådan varierad genre som du knappt känner till med din hatiska, subjektiva, bristfälliga text. Usch.

Ta bort tråden för den fyller ingen funktion, både det dummaste och mest förargelseväckande jag läst på länge, att också dra alla folk över en kam med "saknar begåvning" vilket inkluderar mig och flera jag känner och ser upp till är om jag får uttrycka det... obegåvat.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Misternice du har ingen rätt att generalisera en sådan varierad genre som du knappt känner till med din hatiska, subjektiva, bristfälliga text. Usch.

Ta bort tråden för den fyller ingen funktion, både det dummaste och mest förargelseväckande jag läst på länge, att också dra alla folk över en kam med "saknar begåvning" vilket inkluderar mig och flera jag känner och ser upp till är om jag får uttrycka det... obegåvat.


Håller med, vissa är så pantade som om de tror att all världens EDM kommer från Rix Fm eller NRJ. Skärpning nu!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Sturesven85:
Samma sak undrar jag med Dubstep. Hur kan man lyssna på det ? Det är sämsta skiten inom musiken..

Tacka vet jag dom här Banden.

Ac/Dc
Kiss
The Rolling Stones
Metallica
Motörhead
Def Leppard
Black Sabbath
Green Day

Listan kan göras lång.

Skriva egna låt texter + spela riktiga instrument = Riktigt musik.


Riktig musik? Seriöst, kolla på din lista. Ser ut som en lista från tidningen Rolling Stones.

Jag har märkt att många rocknissar gillar att vifta med "musik = riktiga instrument"-kortet. Själva genren rock (räknar ej med psykedelisk, progressiv) använder endast elgitarr, elgitarr, elgitarr, nertonad bas, trummor med ekande virveltrumslag, förutsägbara akordföljder m.m.

Ska du prata om riktiga instrument = musik så kanske du borde överge rocken och lyssna på jazz/funk för där använder de fan alla instrument.
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Misternice:
Hur fan kan man lyssna på House/Techno?


Uhm, det är rätt lätt att lyssna på House/Techno. Bara att gå in på youtube.com eller någon annan streaming-sida och sök efter "house music" eller "techno music". Sen klickar du på någon av bilderna som dyker upp. Men du behöver dock minst en högtalare eller ett par hörlurar (som är inkopplade), annars så kommer du inte att höra musiken. Om du fortfarande inte lyckas så fråga gärna om hjälp igen...
  • 0
Fan vilken dum tråd. Så klart det krävs viss talang att lyckas inom house/techno genren. Visst finns det musikprogram som gör det väldigt lätt att skapa häftiga ljud och beats men det krävs ändå en musikalitet för att skapa catchiga melodier och få ihop låtstrukturen så att folk vill lyssna på det. Sen är det lite komiskt att du jämför hip hop, där majoriteten samplar och snor musik/beats från andra låtar och pratar över det och tycker att det kräver mer musikalisk talang är bara ett skämt. Finns gott om rappare som inte är ett dugg musikaliska men som ändå blivit väldigt stora.
  • 0
Tips för er som vill pröva lyssna på House:
- Daft Punk, rekomenderar den musiken dem gjorde under 90-talet.
- Tchami
- Matthew Herbert
- Jesper Dahlbäck
- MaHi
- Fritz Kalkbrenner

Tips för er som vill pröva lyssna på Techno:
- Kraftwerk
- Ellen Allien
- Carl Cox, en legend.
- Paul Kalkbrenner
- Vitalic
- Sven Väth

Sen så är det väl inte meningen att all bra musik måste just vara rock? Den har ju bara kopierat det sound som fanns från bluesen och jazzen. Detta tycker jag redaktionen snackar alldeles för mycket om. Om ett vanligt rock-band byter spår och börjar göra EDM så räknas det alltså som skit. No offense, men de borde börja vidga sina vyer över elektronisk musik.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Vilka houseartister lyssnar ni på?
  • 0
Jag personligen tycker inte om House/Dubstep och liknande. Jag tycker dock att det är idiotiskt att säga att House artister inte har talang. Det handlar mycket mer om timeing i House/Dubstep och liknande musik. Sen har jag ganska mycket emot kulturen som House/Dubstep har men det är en helt annan sak.
Laugh, and the world laughs with you. Weep and you weep alone.
  • 0
Citerar Misternice:
Vilka houseartister lyssnar ni på?


Jag är ingen diehard house fan men jag brukar lyssna på Daft Punk och Breakbot (dels för att de är inspirerade av post-disco, funk och R&B från 80-talet).
Men jag bryr mig inte så mycket om dagens house, i synnerhet mainstream.
Färska grönsaker.
  • 0
Kan vi komma överens om att låta den här tragiska tråden självdö bort bland forumssidorna?
  • 0
Citerar Moose:
Kan vi komma överens om att låta den här tragiska tråden självdö bort bland forumssidorna?


Eller så kanske vi behöver mer hat-trådar för att få igång det här forumet
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
Eller så kanske vi behöver mer hat-trådar för att få igång det här forumet


Okej, vad sägs som: Alla vi som hatar Mr.Smiley?

Det är bara fult att smutskasta på sådant man inte förstår sig på.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Sturesven85:
Skriva egna låt texter + spela riktiga instrument = Riktigt musik.


Tycker det är dumt att diskvalificera musik enbart för att den inte är 100% genuin, särskilt märkligt är att de grupper du nämnde inte ens "producerar" sådan musik. Ska vi sänka oss till DIY-elitism får du nämna några DIY-grupper.

Med det sagt avskyr jag både House och Dubstep.
Avgångstidelag
  • 0
Citerar Farre V:
rocknissar


Jag hatar din funk men jag hatar rocknissar mer.

Seriöst, död åt rocknissar. I typ alla fall någonsin misogyna, homofobiska arselskitbarn som ursäktar alla sina skitdåliga jävla pissvärderingar med "asså lol ogillar ba människor i allmänhet".
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Seriöst, död åt rocknissar. I typ alla fall någonsin misogyna, homofobiska arselskitbarn som ursäktar alla sina skitdåliga jävla pissvärderingar med "asså lol ogillar ba människor i allmänhet".


Håller med. Dock så verkar den metalrelaterade gubb/macho-kulturen verkar vara på väg utför, tack och lov.
Avgångstidelag
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Seriöst, död åt rocknissar. I typ alla fall någonsin misogyna, homofobiska arselskitbarn som ursäktar alla sina skitdåliga jävla pissvärderingar med "asså lol ogillar ba människor i allmänhet".


aka, sådana som lyssnar på Sabaton.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Seriöst, död åt rocknissar. I typ alla fall någonsin misogyna, homofobiska arselskitbarn som ursäktar alla sina skitdåliga jävla pissvärderingar med "asså lol ogillar ba människor i allmänhet".


Tamejfan - i särklass - det bästa jag har hört. Limmar bättre med geggpunkare och förortssatanister i sjunde klass, men vi måste definiera "rocknissar" mer konkret än "de som viftar med riktiga-instrument-kortet".

Citerar AG Jati:
aka, sådana som lyssnar på Sabaton.


När vi ändå är igång och skjuter med stora slottskanonen av generaliseringar, så är lobotomi-ligan som sådana här - som ska halshugga Sabaton med stora bödelsyxan så fort ämnet "hårdrock" och dess anhängare är på agendan - alltid värst. Sabaton har nog sina mest entusiastiska fans hopknölade i baksätet på en fem meter lång amerikansk pilsnerbil där de kan sitta och skråla på grusvägarna i mellansverige med baksnus i hela nyllet. Dessa har aldrig sett en gitarr. Än mindre har de någon musikalisk kunskap. Sen kan man hata bäst man vill på musiken.
  • 0
Diskussioner som behandlar ämnet "vad riktig musik är för något" ställer helt fel frågor. Musik är som det mesta här i världen en högst subjektiv upplevelse och går därför inte att generalisera på det sättet som du gör, Herr trådskapare. Är det kanske inte bara så att du inte riktigt förstår dig på denna underbara värld som elektroniken kan ge dig. Det kommer med tiden. Öppna ditt sinne!
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:


/zwqase