Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Muse


Muse är bättre live än allt annat. Hörde några klipp på Youtube, t.ex. Supermassive Black Hole, Knights of Cydonia, Assassin och Plug in Baby. De låtarna var nog de bästa och jag kan ju inte säga heller att de andra var dåliga.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Muse är bättre live än allt annat. Hörde några klipp på Youtube, t.ex. Supermassive Black Hole, Knights of Cydonia, Assassin och Plug in Baby. De låtarna var nog de bästa och jag kan ju inte säga heller att de andra var dåliga.


Invincible live är något att se.

Tillagt 2009-10-10 20:06:
Lördag 24 oktober 2009, kl 19.30 så smäller det.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Får ta att gå...men har sett att ståplatser kostar 1.5 papp
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar -Seb_:
Det blir svårt, så länge du inte är villig att punga ut 1500-2000 spänn. De hade ju eftersläpp för bara någon vecka sedan..


Inte särskilt svårt nej, var otroligt nära på att få två ståplats-biljetter för 800kr styck men nu får jag dem istället för 850kr. Sedan har jag ett par säkrade som jag kommer köpa för 600kr styck.

Citerar Swe 08:
De som gillar Muse borde lyssna på Radiohead. Jag tycker att deär 10ggr bättre än Muse och jag gillar fortfarande Muse.


Nja, tycker Muse är bättre.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Radiohead är inte bättre, men har i och för sig bara hört Radio Song som var ok, men Muse har fördelar som jag kan garantera att inte Radio Head har.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Radiohead är inte bättre, men har i och för sig bara hört Radio Song som var ok, men Muse har fördelar som jag kan garantera att inte Radio Head har.


Karma Police är en personlig favorit. ^^

Men nog om Radiohead. ;P
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Vad har du som favorit hos Muse då?
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Favorit? Omöjligt att säga.

Men de låtar jag lyssnar mest på är antagligen Citizen Erased, Map of The Problematique, Take A Bow, Starlight, Plug in Baby och Supermassive Black Hole. Men jag älskar alla deras låtar.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Citerar Ironfist00:
Radiohead är inte bättre, men har i och för sig bara hört Radio Song som var ok, men Muse har fördelar som jag kan garantera att inte Radio Head har.


Radiohead är jämlika. Eller, Radiohead är lika med tidiga Muse.
Prying open my third eye.
  • 0
Vad jag tycker är unikt med Muse är att deras sångare och gitarrist Matthew Bellamy äger både micken och gitarren på scenen. Kan faktiskt förknippa honom som både fantastisk sångare och gitarrist.

Har också märkt att det är fullt röj på deras konserter, tittade nyss på deras konsert i Wimbley på Youtube, oj vad de var bra + grym publik. De uppskattade nog det.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Ja, de ses av många som det bästa live-bandet.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
De är grymma helt enkelt.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Undisclosed Desires, härlig Depeche Mode touch. ^^
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Har börjat digga Uprising riktigt mycket, tycker att den är mycket bättre nu än när jag först hörde den.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Det som gör Radiohead och Muse något lika är väl hur Thom Yorkes röst påminner om Matthew Bellamy's. Annars är själva musikstilen rätt olika, iaf om man jämför dagens Radiohead (som handlar om väldigt mycket samplingar och lite mer elektroniskt) och dagens Muse.

Jag har börjat lyssna mer och mer på Radiohead på senare tid, de är inte alls lika rockiga som Muse men fungerar riktigt bra som musik när man bara vill ta det lugnt. 4 Minute Warning och No Surprises har blivit mina två officiella "lugna ner sig" låtar.
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
Första gången jag lyssnade på "The resistance" albumet tyckte jag det var sådär, men det har växt ju mer jag har lyssnat på det och enligt min mening är Unnatural Selection den bästa låten på plattan.

Ska gå på konserten med en kompis snart, längtar
  • 0
Nu är allting bokat och klart till Danmark. Parken den 26:e Oktober, lär bli fetare än på Hovet! Ska bo på ett vandrarhem som tydligen är förknippat med fest, hoppas på en grym resa.
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
Citerar -Seb_:
Nu är allting bokat och klart till Danmark. Parken den 26:e Oktober, lär bli fetare än på Hovet! Ska bo på ett vandrarhem som tydligen är förknippat med fest, hoppas på en grym resa.


Slå alla danskar du ser.
Prying open my third eye.
  • 0
Undisclosed Desires <3
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Undisclosed Desires <3
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Undisclosed Desires <3


Får mig i trans.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Undisclosed Desires <3


Fan, jag visste att den skulle bli populär.
Prying open my third eye.
  • 0
Citerar Chaos Spirit:
Undisclosed Desires <3


  • 0
Citerar Andolini:
Fan, jag visste att den skulle bli populär.


Den är så hypnotisk.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!