Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Punkband


Citerar Moose:
http://www.myspace.com/thetossers


Riktigt bra band, även om jag kan tycka att låtarna ibland är lite väl lika varandra.

Citerar Moose:
http://www.myspace.com/everybodyoutboston


Grymma, Sweeney Todd har en jävligt skön röst, men jag tycker nog ändå att hans första band The Dead Pets är snäppet vassare, absolut värda att kolla in om du inte hört dem (har dock ett svagt minne av att jag tipsat om dem tidigare).

Citerar Moose:
Någon som känner för att dela med sig av sin Spotifylista?


Jag och Freddas/Jailbird skapade en gång en gemensam lista där vi slängde in våra punkfavoriter, här är länken till den, kan nog vara en hel del nya band där för den som inte är överdrivet insatt.
Vik hädan, troll.
  • 0
Jo, det håller jag med, men dem är värda att kolla in om man har plöjt igenom det mesta av intresse från Flogging Molly, Dropkick Murphys och irish-punk överlag Synd att de inte har fått mer utrymme och uppmärksamhet - The Tossers that is.

The Dead Pets gör grym musik och det är riktigt bra tryck i flertalet av låtarna. Där Oi!en får lite mer utrymme trivs jag allra bäst, som "Wer Cumin Bak".
Önskar att även Sweeney Todd fick större uppmärksamhet och uppskattning, för både Dead Pets och Everybody Out! gör riktigt bra musik, men det känns som att det finns mer att ge från dem. Nu verkar ju dock Everybody Out! vara tillbaka, om man får tro det jag läste någonstans - dock utan Sweeney.

Trevliga listor förresten, tackar så mycket. Slänger in min också, om det är av intresse; http://open.spotify.com/user/toofymoose/playlist/3ADIyj2BOHUic4l
rxV0yJK
  • 0
Citerar Moose:
Jo, det håller jag med, men dem är värda att kolla in om man har plöjt igenom det mesta av intresse från Flogging Molly, Dropkick Murphys och irish-punk överlag Synd att de inte har fått mer utrymme och uppmärksamhet - The Tossers that is.


Absolut, de är som sagt riktigt bra, och det faktum att de faktiskt är äldre än både Flogging Molly och Dropkick Murphys är imponerande, för jag har faktiskt inte hört något annat äldre band som har så tydliga punkinfluenser som de har.

Citerar Moose:
Nu verkar ju dock Everybody Out! vara tillbaka, om man får tro det jag läste någonstans - dock utan Sweeney.


Det här länge varit tal om att The Dead Pets håller på och spelar in en ny skiva, men med en helt ny line-up bortsett från Sweeney, och det kan mycket väl stämma att Everybody Out! fortsätter köra sin grej med en ny sångare, för så vitt jag vet sålde de ganska bra med sin första skiva.

Citerar Moose:
Trevliga listor förresten, tackar så mycket. Slänger in min också,


Ser bra ut, jag ska ta och lyssna igenom lite.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Det här länge varit tal om att The Dead Pets håller på och spelar in en ny skiva, men med en helt ny line-up bortsett från Sweeney, och det kan mycket väl stämma att Everybody Out! fortsätter köra sin grej med en ny sångare, för så vitt jag vet sålde de ganska bra med sin första skiva.


Hoppas innerligt på båda möjligheterna. Upbeat-soundet som Everybody Out! bjuder på, vill jag se mer av och jag hoppas att de kan hitta en värdig ersättare. Sweeney har ju en karismatisk röst med en väldig energi, och den är ju rätt så central i låtarna.
En nystart för Dead Pets blir något att se fram emot om det visar sig vara sant. Vet dock inte mellan vilka år TDP var verksamma och om ryktet om nya medlemmar stämmer, då kan vad som helst skapas och det kan det bli precis hur bra som helst.
  • 0
Citerar Moose:
En nystart för Dead Pets blir något att se fram emot om det visar sig vara sant. Vet dock inte mellan vilka år TDP var verksamma och om ryktet om nya medlemmar stämmer, då kan vad som helst skapas och det kan det bli precis hur bra som helst.


Lustigt nog så skrev Sweeney (med sin ganska unika skrivstil) för ungefär en timme sedan att de inte lyckats få ihop något nytt album, men att de i alla fall ska köra en avskedsturné.

"SWEENEY STASH AND JIMBO HAVE BEEN WORKING HARD TO PUT A NEW ALBUM AND LINE UP TOGHTER BUT NOT BEEN ABLE TO MAKE IT HAPPERN BUT WE FIGGER WE OWE YOU! AND OUR SELFS ONE GREAT LAST TOUR TO SAY GOOD BYE AND THANK YOU"

För övrigt, ni som är intresserade av ett eventuellt få dem att köra en show i Sverige kan ju gå in på deras Facebook-sida och säga att de ska köra en show här, de måste tydligen bevisa för sitt skivbolag att de har tillräckligt med fans för att kunna göra gigen.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Lustigt nog så skrev Sweeney (med sin ganska unika skrivstil) för ungefär en timme sedan att de inte lyckats få ihop något nytt album, men att de i alla fall ska köra en avskedsturné.


Tråkigt, men det skulle vara kul att ha hit dem.
  • 0
Citerar Moose:
Tråkigt, men det skulle vara kul att ha hit dem.


Ja, det hade varit grymt.

Jag pratade för övrigt lite med Sweeney, han sade att han kanske skulle spela in lite nya låtar med Everybody Out! (som han egentligen skrev för Dead Pets) fast utan gamla Dropkicks-gitarristen Rick Barton, eller starta något helt nytt. Blir nog riktigt bra i vilket fall som helst.
Vik hädan, troll.
  • 0
Jag håller med Nympathamine att punk ska vara farligt. GG Allin is the shit han är en äkta punk legend.

Kolla dokumentären om honom som heter "Hated". Även "Another state of mind" Från 1983 då filmar en turne med youth brigad och Social distortion. Social distortion är helt klart en av mina favorit band när dom gick över till rockabilly.

Kolla in länken på GG allin. Känsliga tittare varnas.


http://www.youtube.com/watch?v=XCYAflHm-U4
  • 0
Citerar Lotus:
Ja, det hade varit grymt.

Jag pratade för övrigt lite med Sweeney, han sade att han kanske skulle spela in lite nya låtar med Everybody Out! (som han egentligen skrev för Dead Pets) fast utan gamla Dropkicks-gitarristen Rick Barton, eller starta något helt nytt. Blir nog riktigt bra i vilket fall som helst.


Hur fa-an lyckades du komma i kontakt med Sweeney? Men det där låter ju riktigt lovande. Dead Pets har ju en långt hårdare aggressivitet och framtoning jämtemot Everybody Out!, så det här får man hålla tummarna för.
  • 0
Citerar Moose:
Hur fa-an lyckades du komma i kontakt med Sweeney? Men det där låter ju riktigt lovande. Dead Pets har ju en långt hårdare aggressivitet och framtoning jämtemot Everybody Out!, så det här får man hålla tummarna för.


Via deras Facebook. Han är där och skriver ibland, alltid kul när musiker tar sig tid att snacka med fansen.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Via deras Facebook. Han är där och skriver ibland, alltid kul när musiker tar sig tid att snacka med fansen.


Gick in och kollade nu. Det är verkligen trevligt indeed. Då är det bara att vänta och se nu då.
  • 0
Green Day är det ända punkbandet som jag lyssnar på.
  • 0
Citerar snure:
Green Day är det ända punkbandet som jag lyssnar på.


Vilka album?
  • 0
Dead Kennedys

The Clash

The Suicide Machines

Pennywise
  • 0
Några killar från min hemstad har startat ett grymt band:
http://www.myspace.com/dormpatrol

Rekommenderas varmt till alla fans av Blink 182/Green Day!
May the force be with me
  • 0
Har inte vit makt-musik vissa anknytningar till punken?
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Har inte vit makt-musik vissa anknytningar till punken?


Vit-makt-musik är väl vad man gör den till?
  • 0
Jo jag vet, men det är väl ganska vanligt att det är just punk med rasistiska/nazistiska texter?
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Jo jag vet, men det är väl ganska vanligt att det är just punk med rasistiska/nazistiska texter?


Jo, det är hyfsat vanligt. RAC, det vill säga Rock Against Communism (vilket oftast är punk med rasistiska texter) är ju dock lika korkat som White Metal (Black Metal med kristna texter) och går helt emot de värderingar stilen oftast förknippas med.
Vik hädan, troll.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Några som ska se Against Me i malmö nästa vecka? Blir andra gången för mig, de är dock betydligt mindre punk och mycket mer... erhm popiga nuförtiden. New Wave var dock ändå en grym platta, den nya not so much. Men de är roliga live, så ska bli kul och se.

Ingen annan som lyssnar på Satan Takes a Holiday?
  • 0
Citerar Lotus:
Jo, det är hyfsat vanligt. RAC, det vill säga Rock Against Communism (vilket oftast är punk med rasistiska texter) är ju dock lika korkat som White Metal (Black Metal med kristna texter) och går helt emot de värderingar stilen oftast förknippas med.


Du har fel. Punk är ett motstånd mot etablissemanget och kan således ta en mängd skepnader beroende på vad som är och inte är acceptabelt.

Många punkikoner, däribland självaste Johnny Rotten har blivit anklagade för att ha högerextrema åsikter.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Penn:
Ingen annan som lyssnar på Satan Takes a Holiday?


Jag har lyssnat lite på dem, jag såg dem spela live på West Coast Riot, rätt sköna.

Citerar Jailbird:
Du har fel. Punk är ett motstånd mot etablissemanget och kan således ta en mängd skepnader beroende på vad som är och inte är acceptabelt.


Läs om, läs rätt. Jag skriver att det går emot de värderingar stilen oftast förknippas med, och punk förknippas väldigt ofta med antirasism.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Läs om, läs rätt. Jag skriver att det går emot de värderingar stilen oftast förknippas med, och punk förknippas väldigt ofta med antirasism.


Lite lustigt egentligen då det är just det som etablissemanget arbetar för också. Jag skulle säga att det idag är betydligt mer punk att vara rasist än inte. En riktig känga åt de som utformat skolpropagandan i ämnet.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Artillery Force:
Jo jag vet, men det är väl ganska vanligt att det är just punk med rasistiska/nazistiska texter?
Citerar Artillery Force:
Jo jag vet, men det är väl ganska vanligt att det är just punk med rasistiska/nazistiska texter?

Sådan punk är ju fake-punk.

http://www.youtube.com/watch?v=-MkRuV0aCcI
  • 0
Citerar Jailbird:
Lite lustigt egentligen då det är just det som etablissemanget arbetar för också. Jag skulle säga att det idag är betydligt mer punk att vara rasist än inte. En riktig känga åt de som utformat skolpropagandan i ämnet.


Jag håller inte med, punk är inte nödvändigtvis emot allt etablissemanget arbetar för, och anti-rasism är ju något som genomsyrar i princip hela punk-"communityn".
Vik hädan, troll.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!