Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Punkband


Kan man snacka lite extremare punk här?
För jag är fullkomligt kär i Skitsystem - Enkel Resa Till Rännstenen.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Kan vara värt att nämna att Spotify har fått in en redig ny batch med svensk punk. De har lagt in - vad jag tror är - Charta 77:s hela diskografi och även De Lyckliga Kompisarna har fått en uppdatering tror jag.
  • 0
Anti-Flag klara för West Coast Riot!

Har börjat lyssna nu på senare tid och de har guldkorn absolut. Väldigt straight-up och ärlig punk.
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar beat_strandh:

(detta band ligger lite på is just nu tyvärr)


Synd, men fan vad kul (att du spelar i bandet alltså)! Lyssnar en hel del på det bandet på Spotify! Som biolog gilar jag skarpt låten Olja I Havet.


kul att det finns folk som lyssnar på oss
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar beat_strandh:
kul att det finns folk som lyssnar på oss


Jajjemän! Det finns ingen liten chans till att man kan fixa sig en signerad skiva (singel eller LP om ni nu gett ut i sådana format, har bara lyssnat på Spotify). Betalar självklart!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Rise Against.
  • 0
Även om jag anser mig själv vara rätt konservativ så har jag en förkärlek för skrikig, anarkistisk punkrock.

Jag känner dock inte till så många band förutom typ The Clash och bandet Against Me. Gillar speciellt Against Mes tidiga verk:

http://www.youtube.com/watch?v=N7kFBsKLtmg
http://www.youtube.com/watch?v=APZJ2MuL55o&feature=related
  • 0
Antikropp snubblade jag över av en ren slump, men dom är riktigt bra!!
Lite mer trall!
Deras låt Östermalmskärring är förjävla skön!!
http://www.youtube.com/watch?v=d1KOPI0-0KM
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar beat_strandh:kul att det finns folk som lyssnar på oss

Jajjemän! Det finns ingen liten chans till att man kan fixa sig en signerad skiva (singel eller LP om ni nu gett ut i sådana format, har bara lyssnat på Spotify). Betalar självklart!


hehe har missat detta. tyvärr tryckte vi aldrig upp några vinyler eller CDs utan gav ut skivan gratis på internet
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Citerar beat_strandh:
hehe har missat detta. tyvärr tryckte vi aldrig upp några vinyler eller CDs utan gav ut skivan gratis på internet


Okej, bara undrade. Är för övrigt numera ägare utav er t-shirt, ett klistermärke på datorn samt en pin på jeansvästen. Bra skit.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Citerar beat_strandh:hehe har missat detta. tyvärr tryckte vi aldrig upp några vinyler eller CDs utan gav ut skivan gratis på internet

Okej, bara undrade. Är för övrigt numera ägare utav er t-shirt, ett klistermärke på datorn samt en pin på jeansvästen. Bra skit.


fan vad sweet. man blir nästan lite rörd när man läser detta
http://www.youtube.com/channel/UC-ZOdhpZRlP4Z7_hMVPNcIg
  • 0
Den här tråden har legat i en 42 månader för lång koma.

Vassaste svenska punkbandet just nu är ändå Stilett . Deras debutplatta från 2014 är så äckligt fetbra att det är löjligt. Här har de slitit med sig Michael Alonzo från KSMB och Stockholms Negrer. Såg de live på Kägelbanan för ett ett par år sedan.

Även sångarens soloprojekt, Adam Nilsson & Insatsstyrkan är förbannat bra. Adam är nog det närmsta vi kommer Thåström i dag, och det säger fan en del. Plattan "Systemet E Problemet" från i höstas är sanslöst bra också.

Vad trallpunk anbelangar så fläskar jag upp Lastkaj 14 - bra krut och redigt förbannat gäng som visar var skåpet ska stå.

Göteborgsveteranerna Troublemakers är fortfarande i gång - kanske mest kända för låten "Staden Göteborg" och onani-anthemet "Ronka". Släppte plattan "Totalradio" här i vintras. Svintight, trallvänligt och ösigt så att det sprutar.

Även De Lyckliga Kompisarna (Spotify) (ho-ho-ho-ho-ho-hockeyfrilla) är aktiva, och släppte nytt för ett par månader sedan. Tight och klassiskt tralligt.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
Kan man snacka lite extremare punk här?
För jag är fullkomligt kär i Skitsystem - Enkel Resa Till Rännstenen.


De var förband åt Nasum på Truckstop Alaska, orkade aldrig palla mig dit och det får man ju äta upp idag. Men Apokalypsens svarta änglar är en stämningshöjare som alltid fungerar.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Jag är för gammal och konservativ för att ta till mig mycket ny punk, men lyssnar fortfarande ofta på de jag växte upp med som Coca Carola, Charta 77, Räserbajs, Köttgrottorna, The kristet utseende, Hans och Greta, DLK och Dia Psalma. Men vore ju kul med lite nytt ibland, är det någon som har tips på svensk punk som låter som de här banden?
Mina pronomen är fruktansvärt ointressanta, men mina adjektiv däremot: lång och snygg
  • 0
Citerar marcel:
Jag är för gammal och konservativ för att ta till mig mycket ny punk, men lyssnar fortfarande ofta på de jag växte upp med som Coca Carola, Charta 77, Räserbajs, Köttgrottorna, The kristet utseende, Hans och Greta, DLK och Dia Psalma. Men vore ju kul med lite nytt ibland, är det någon som har tips på svensk punk som låter som de här banden?


Bra prylar. Det är ju mer eller mindre fortfarande den där punken som går varm även hos nitpajsligorna som växer upp i dag. Det är ju bra med trall i din lista där, citerar mig själv för att jag har så jävla bra tips.

Citerar Moose:
Vassaste svenska punkbandet just nu är ändå Stilett . Deras debutplatta från 2014 är så äckligt fetbra att det är löjligt. Här har de slitit med sig Michael Alonzo från KSMB och Stockholms Negrer. Såg de live på Kägelbanan för ett ett par år sedan.

Även sångarens soloprojekt, Adam Nilsson & Insatsstyrkan är förbannat bra. Adam är nog det närmsta vi kommer Thåström i dag, och det säger fan en del. Plattan "Systemet E Problemet" från i höstas är sanslöst bra också.

Vad trallpunk anbelangar så fläskar jag upp Lastkaj 14 - bra krut och redigt förbannat gäng som visar var skåpet ska stå.

Göteborgsveteranerna Troublemakers är fortfarande i gång - kanske mest kända för låten "Staden Göteborg" och onani-anthemet "Ronka". Släppte plattan "Totalradio" här i vintras. Svintight, trallvänligt och ösigt så att det sprutar.


Sveriges största punkband efter Ebba verkar ju saknas i din lista också - Asta Kask. Antar att du har hört dem men bara missat att slänga in dem. Annat göttigt är Mimikry, Ohlson har Semester Production och Radioaktiva Räker.
  • 0
Citerar Moose:
Sveriges största punkband efter Ebba verkar ju saknas i din lista också - Asta Kask. Antar att du har hört dem men bara missat att slänga in dem. Annat göttigt är Mimikry, Ohlson har Semester Production och Radioaktiva Räker.


Jo Asta har man ju lyssnat på en del, och Ebba såklart (men just Ebba har ju ALLA lyssnat på, inte bara punkare). Radioaktiva Räker lyssnar jag också på än idag, deras senaste var inte så dum. Tack för bra tips, ska sätta mig ner nån kväll när jag har tid och lyssna igenom vad Spotify har att erbjuda från dina tips.

Det jag främst gillar med svensk trallpunk är ju att det ofta är väldigt roliga texter, även när ämnet kan vara allvarligt. Eller som med Charta och Dia väldigt välskrivna texter.

Finns det någon webradio som spelar endast punk?
Mina pronomen är fruktansvärt ointressanta, men mina adjektiv däremot: lång och snygg
  • 0
The Business, Cockney Rejects, Abresive Wheels, GBH, Resistance 77 är några favoriter.

Svenska band värda att kolla upp: Lost Warning, Oldfashioned Ideas, Sabotage, Avgå!, On The Job
"Welcome back to the land of the livin'... NOW PICK UP A SHOVEL AND GET DIGGING!"
  • 0
Citerar Af Vrede:
Svenska band värda att kolla upp: Lost Warning, Oldfashioned Ideas, Sabotage, Avgå!, On The Job


Glöm inte Puke. Förmodligen det bästa svenska punkbandet någonsin.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar Af Vrede venska band värda att kolla upp: Lost Warning, Oldfashioned Ideas, Sabotage, Avgå!, On The Job

Glöm inte Puke. Förmodligen det bästa svenska punkbandet någonsin.


Faktiskt inte hört dessa tidigare men svänger redigt bra.
"Welcome back to the land of the livin'... NOW PICK UP A SHOVEL AND GET DIGGING!"
  • 0
Svensk punk har jag jäkligt svårt för. Känns alldeles för tralligt och glatt. JAg gill att min punk ska vara skitig, arg och jävligt förbannad.

Anti-Cimex är ett av mina favoritband. Vad mer finns det för bra svenska punkband som är lite åt det råare hållet.

Upptäckte Paranoid rätt nyligen och köpte en skitsnygg tröja med dem.

https://www.youtube.com/watch?v=HvWBi1J80S4
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Svensk punk har jag jäkligt svårt för. Känns alldeles för tralligt och glatt. JAg gill att min punk ska vara skitig, arg och jävligt förbannad.


Du har ju Skitsystem, Nitad, Totalt Jävla Mörker, Obligatorisk Tortyr, Massgrav och massa andra svinhårda svenska punkband.
Vm Kaos Gatvm Ok Kosmos
  • 0
Mmm, men just alla de har jag hört. Mer, mer, meeeeeeeeeeeeeeeer! Fast det behöver inte bara vara svensk punk dock. Men rå, arg riktig jävla punk.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!