Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game Pod Advance - en spelpodd (!)


Rayman Legends är helt fantastiskt på det. Child of Light likaså. Det är något speciellt med Ubiart-spel som får mig att vilja slicka skärmen.

Symphony of the Night och Guacamelee är också strålande. 2D-plattformare borde vara huvudfokuset. Relativt billigt också gissar jag.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Citerar jonte91n:
Symphony of the Night och Guacamelee är också strålande. 2D-plattformare borde vara huvudfokuset. Relativt billigt också gissar jag.


Har båda två!

Citerar jonte91n:
Rayman Legends är helt fantastiskt på det. Child of Light likaså. Det är något speciellt med Ubiart-spel som får mig att vilja slicka skärmen.


legends har jag funderat på men aldrig blivit av att jag skaffat tyvärr.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Symphony är typexemplet på spel som håller bra. Körde det 15 år efter releasen och det är lätt bland de 5 bästa spelen någonsin enligt mig. Guacamelee är...Guacamelee!

Legends är äckligt bra, köp det! Stort lyft från föregångaren- speciellt gällande tempo (Origins fastnade jag mer i- jävla kistor) och kreativitet.

Man skulle ju kunna använda Vitan för att slänga in några 2D- Final Fantasy också. Ge fansen det de vill ha!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
  • Räv
  • Räv
Hej goda vänner! Här har ni, ett rykande färskt avsnitt GPA: http://gamepodadvance.se/2014/10/22/game-pod-advance-19/

Denna veckan har vi med oss Johannes från Podcast of Thrones, också. Riktigt rolig lyssning om jag säger det själv.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Jasmin, Wheatley var ett bättre svar än vad jag någonsin kunnat komma på själv.

Btw om frågorna inte är spelrelaterade, är de fortfarande okej då? Det öppnar nämligen en värld av möjligheter. Muahahahahahaha!!!!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Citerar jonte91n:
Btw om frågorna inte är spelrelaterade, är de fortfarande okej då? Det öppnar nämligen en värld av möjligheter. Muahahahahahaha!!!!


Det beror nog på frågorna, du kan ställa dom så får vi se vad vi tycker. Är de bra, intressanta eller roliga kanske vi svarar
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Tänkte att man kunde slänga in en konstig allmän fråga tillsammans med de konstiga spelrelaterade frågorna. Blir en bra balans.

Shovel Knight= GOTY för övrigt.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
  • Räv
  • Räv
Ni får fråga precis vad ni vill - stort eller smått. Blir det för personligt eller tråkigt så svarar vi helt enkelt inte.

Puss för ert stöd, också. Vi uppskattar det, jättemycket.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Senaste avsnittet var kul, men lite problem med ljudet. Er podcast har nog kört om Game Informers motsvarighet enligt mig nu gällande trivsam underhållning.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Tjenare! Här är till nästa gång!

1: Hur skulle ni sammanfatta 2014 som spelår? Kommer fråga samma sak i slutet av året för att se hur mycket höstens storspel hjälpte.

2: Vilka spel tror ni skulle kunna fungera som film eller tv-serie? Varför tror ni inte att det fungerat speciellt bra tidigare? Vad krävs för att få det att fungera? Eller är det helt hopplöst?

3: Vad är enligt er den bästa konverteringen av ett spel till ett annat format och, vice versa, bästa konverteringen av ex en film, serie etc till spel?

Ha det gött!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Vill ni ha sex i spel? Kan sex verkligen förbättra en story?

Har sex i spel någonsin gjorts på ett bra sätt?

Vilken är den mest patetiska sexscenen i ett spel?
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Inget avsnitt den här veckan då det körde ihop sig med scheman och dylikt, men vi siktar på att komma ut nästa vecka med ett avsnitt!

Citerar Center of this Universe:
Vill ni ha sex i spel? Kan sex verkligen förbättra en story?

Har sex i spel någonsin gjorts på ett bra sätt?

Vilken är den mest patetiska sexscenen i ett spel?


Det här var faktiskt väldigt intressanta frågor tror jag. Får se när vi kan ta dessa!

Citerar jonte91n:
Ha det gött!


Tack för ännu fler bra frågor!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Inget avsnitt den här veckan då det körde ihop sig med scheman och dylikt, men vi siktar på att komma ut nästa vecka med ett avsnitt!


Det gör inget för jag har inte lyssnat på förra veckans än.
Entering zero gravity
  • 0
http://gamepodadvance.se/2014/11/05/game-pod-advance20/

Avsnitt 20 av GPA är uppe och vi snackar om allt från Civilization: Beyond Earth till sex i spel!

Ska också meddela att vi troligen kommer försöka satsa på avnitt varannan vecka istället för varje. Vi är alla väldigt upptagna för tillfället och det är svårt att organisera oss ibland. Förhoppningvis kommer vi kunna återgå till varje vecka i framtiden när vi har mer tid men som det är just nu får ni vänta lite längre mellan avsnitten!
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Det ger ju en mer tid till att skriva frågor så jag klagar inte! Här är veckans btw:

- Vilket/Vilka spel har berört er mest? Har det blivit några tårar? (För egen del skedde det ca 15 minuter in i Last of Us, slutet av Gone Home och slutet på Telltales Walking Dead)

- Vilka 3 spel ser ni mest fram emot 2015? En liten topplista tack!

Min lista:
3: Uncharted 4
2: The Witcher 3
1: No Man´s Sky
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
  • Räv
  • Räv
http://gamepodadvance.se/2014/11/21/game-pod-advance-21/

Ny vecka, nytt avsnitt, nya galenskaper. God lyssning!

Denna vecka markerar också första gången vi får hjälp med redigering och mixning av en utomstående professionell källa så förhoppningsvis skall det låta fantastiskt. Tack till Anton!
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Här är några frågor till!

1. Bästa spelvapnet någonsin?
2: Mest irriterande fienden i spelvärlden?
3. Bästa jump-scare-ögonblicket i ett spel?

Ha det gött! Sen grattis till Filip som fyller år om några dagar (6:e?) om jag inte missminner mig.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
  • Räv
  • Räv
Hahahhehj vad kul att vi hörs igen.

Nu har vi äntligen (?) spelat in och släppt ett nytt avsnitt igen.

Det finns att lyssna på här http://gamepodadvance.se/2015/01/13/game-pod-advance-22/ i vanlig ordning.

Kom gärna med intressant feedback. Eller ointressant, för den delen. Jag läser det mesta så småning om.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Jag tyckte det var trevligt som vanligt. Inte minst när ni gav er på frågan om jumpscares vilket verkar ha gjort Jasmin lite mörkrädd.

Så varför inte fortsätta på det spåret? MUAHAHAHAHA!!!!!

1: Om ni skulle utveckla ett skräckspel- hur skulle det se ut? Vad skrämmer er? Vad vill ni ha med? Vilken setting? Gameplay? Go bananas!

2: Vilken spelvärld skulle ni allra helst spendera resten av era liv i? Och vilken skulle ni absolut inte vilja bo i?

3: Både Call of Duty och Assassins Creed är exempel på två spelserier som är i desperat behov av förnyelse. Hur skulle ni rädda respektive serier? Vad skulle behövas göras för att få er intresserade av dem? Finns det något hopp?

4: Finns det en typ av fiender i spel som ni tycker är underutnyttjade (HOST- Dinosaurier!!!) Och finns det någon typ ni skulle vilja se gå i graven? (Zombies för fan, släpp dem)

5: Tar ni emot praktikanter?

Ha det fint!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
  • kraz
  • kraz
Nu finns ett nytt avsnitt av podden uppe på hemsidan och även om jag inte medverkar själv denna veckan så tycker jag att ni ska lyssna och njuta. Från och med nu kommer det att finnas nya avsnitt varje fredag! Så vida vi alla inte blir dunderförkylda samtidigt eller något annat dumt.

Supertack för de roliga frågorna jonte91n det uppskattas.

http://gamepodadvance.se/2015/01/23/game-pod-advance-23/
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Ni är så välkomna så! Toppen- jag behöver inte göra frågor den här veckan. Ser det som en plikt. .
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
  • kraz
  • kraz
Vi fick tekniska problem med en av filerna så därför blev det tyvärr inget avsnitt den här veckan kommer ett nästa dock! Mer fullspäckat än vanligt då förmodligen.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Inget denna vecka heller?
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Om allt går vägen så ska vi spela in ett avsnitt imorgon!
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Annars skickar jag klagobrev!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!