Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

BILAR!


Citerar Rova:
Kom ihåg att gänga tills det tar stopp när man snurrar med hjulet på sen släpper man just lite grann så det snurrar


Var det jag gjorde det sist, ska kolla imorgon.
  • 0
Citerar killermm:
Har tröttnat något rejält på bilar, även fast jag inte kör.


this is not even my final form
  • 0
Helt sjukt, lossade dem lite och satte på hulet, drar handbromsen, så går det vänsta hjulet att rulla bakåt men inte frammåt.

Drar av ok och bromsskiva, allt ser bra ut, sätter på det igen, justerade backarna en gång till, på med hjulet och handbromsen fungerade.

Förbannat märkligt.
  • 0
  • Rova
  • Rova
Backen hade väl låst sig på något sätt, har på svärmors saab likadant, förutom att skiten fryser skitbra när man ska skrapa rutorna(kör med den tillfälligt).

Råkade rycka kryckan och jävlart blev man en kvart försenad till jobbet, höger bakhjul låste sig när man körde fram
Glorp.
  • 0
Blev förvånad när min gamla, men fräscha Golf Mk2 startade utan problem igår morse i 8-9 minusgrader. Och då hade den dessutom stått still i en vecka. Gjorde mig glad. Trodde den skulle vara rätt sur. Mindre glad blev jag när knappen i ytterhandtaget fastnade så att jag inte kunde stänga dörren. Haha. Men det löste sig efter att jag haft igång bilen ett tag och värmen hade kommit upp, och efter lite halvt aggressivt öppnande och stängande av dörren.
  • 0
Citerar Rova:
Backen hade väl låst sig på något sätt, har på svärmors saab likadant, förutom att skiten fryser skitbra när man ska skrapa rutorna(kör med den tillfälligt).

Råkade rycka kryckan och jävlart blev man en kvart försenad till jobbet, höger bakhjul låste sig när man körde fram


Tycker ändå det är väldigt märkligt. :/

Slutnotan på 850:n hamnade på 12 000kr, den är så fin så skulle säkert kunna sälja den för runt 17-20 tusen om man tittar på priserna som finns på blocket för lika fina bilar.
  • 0
  • Rova
  • Rova
Citerar Baxter:
Tycker ändå det är väldigt märkligt. :/

Slutnotan på 850:n hamnade på 12 000kr, den är så fin så skulle säkert kunna sälja den för runt 17-20 tusen om man tittar på priserna som finns på blocket för lika fina bilar.



Bilfel är bland det märkligaste som finns

1. Buy car
2. Fix
3. ????
4. Profit

Tillagt 2012-12-08 21:19:
Citerar Lennon:
Blev förvånad när min gamla, men fräscha Golf Mk2 startade utan problem igår morse i 8-9 minusgrader. Och då hade den dessutom stått still i en vecka. Gjorde mig glad. Trodde den skulle vara rätt sur. Mindre glad blev jag när knappen i ytterhandtaget fastnade så att jag inte kunde stänga dörren. Haha. Men det löste sig efter att jag haft igång bilen ett tag och värmen hade kommit upp, och efter lite halvt aggressivt öppnande och stängande av dörren.



Jag som tyckte det var ett mysterium att min 240 startade i byn när den hade stått över en hel vinter med dåligt batteri drog några varv och pangade igång!
Glorp.
  • 0
Finns det något bra tips på en första bil begagnad i prisklass mellan 15-35 000?
Om apan själv får bestämma!
  • 0
  • Rova
  • Rova
Citerar MatApan:
Finns det något bra tips på en begagnad första bil mellan 15-35 000?



Man får väl någon vettig bmw e34/e36 för det, audi a6 quattro osv Beror helt på vad du är ute efter!
Glorp.
  • 0
Citerar Rova:
Man får väl någon vettig bmw e34/e36 för det, audi a6 quattro osv Beror helt på vad du är ute efter!


Tack för tipset,
det enda kravet jag har är att den ska vara rolig att köra och inte allt för dyr med reservdelar.
Om apan själv får bestämma!
  • 0
  • Rova
  • Rova
Citerar MatApan:
Tack för tipset,
det enda kravet jag har är att den ska vara rolig att köra och inte allt för dyr med reservdelar.



E34 är jäkligt roliga att köra, även lätta att sladda med om man råkar känna för det vid något tillfälle Enda minuset med dom(såsom de flesta tyska bilar) att reservdelarna är lite dyrare, men det är inte några super summor! Finns ju alltid billiga delar att få tag på Enda finns ju standard fel på äldre BMWarna, och det är att de är rätt framtunga så länkarmarna brukar man få byta vid något tillfälle ifall de inte är bytta tidigare!
Glorp.
  • 0
Alltså mitt uttag för motorvärmare sitter bakom registreringsskylten, frågan är hur tusan jag får i sladden?! Försökte bända skylten men är rädd att den knäcks, vem kom på detta? Idoti på hög nivå.
  • 0
  • X
  • X
Citerar Rova:
E34 är jäkligt roliga att köra, även lätta att sladda med om man råkar känna för det vid något tillfälle Enda minuset med dom(såsom de flesta tyska bilar) att reservdelarna är lite dyrare, men det är inte några super summor! Finns ju alltid billiga delar att få tag på Enda finns ju standard fel på äldre BMWarna, och det är att de är rätt framtunga så länkarmarna brukar man få byta vid något tillfälle ifall de inte är bytta tidigare!


E36 borde vara aningen bättre när det kommer till reservdelar.

Citerar Baxter:
Alltså mitt uttag för motorvärmare sitter bakom registreringsskylten, frågan är hur tusan jag får i sladden?! Försökte bända skylten men är rädd att den knäcks, vem kom på detta? Idoti på hög nivå.


Skylten lär inte gå av men den blir garanterat böjd. Skruva löst skylten och se om uttaget går att flytta.
Kött är till för att ätas.
  • 0
  • Rova
  • Rova
Citerar X:
E36 borde vara aningen bättre när det kommer till reservdelar.



Är beggade delar kanske, men tror att utbudet på nya delar och priset är samma gällande e34/e36
Glorp.
  • 0
Hejsan. Jag körde sönder ett avgasrör idag. Tydligen ligger det stenar under snön. Körskolläraren sa att det inte var mitt fel. Men hans blick sa någonting annat. Det var allt.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
  • X
  • X
Citerar Rova:
Är beggade delar kanske, men tror att utbudet på nya delar och priset är samma gällande e34/e36


Kan hända att det är så när det kommer till det mekaniska eftersom de delar väldigt mycket delar, men det är ju inte bara sånt som går sönder. Det borde i och för sig inte heller vara något större problem med tanke på hur mycket piratdelar det finns till gamla BMWn.

Citerar Sideshow95:
Hejsan. Jag körde sönder ett avgasrör idag. Tydligen ligger det stenar under snön. Körskolläraren sa att det inte var mitt fel. Men hans blick sa någonting annat. Det var allt.


Stenar under snön? Stora stenar?
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Stenar under snön? Stora stenar?


Ja, stora nog för att slå hål på ett avgasrör. Tydligen.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Siegfried:
Vad säger ni?


Köp en normal bil, som det får plats 4 personer i.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar Siegfried:
Vad säger ni?


Undvik.

Farsans chef har en bil som vi var och kollade på lite snabbt idag. Jeep Grand Cherokee V8 Limited från år 2000 som jag eventuellt kan få köpa för en spottstyver. Återstår bara att se om allting fungerar då den stått ett tag.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Snoken:
Köp en normal bil, som det får plats 4 personer i.


Där fanns 4 platser.


Tänkte nog köpa en sådan här när jag flyttar

http://www.blocket.se/malmo/Peugeot_307_CC_2_0_45343875.ht
m?ca=23_15&w=1


Och jag tittar på denna nu,

http://www.blocket.se/ystad/SAAB_9_3_Aero_45299858.htm?ca=2
3_15&w=0
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Där fanns 4 platser.


Visst, men det enda som får plats i baksätet är mycket små människor. Om ett par långa människor sitter i framsätet med stolarna justerade till ett bekvämt avstånd kan ingen sitta därbak. Fast det kanske inte är ett problem för dig.

Hyfsat fint skick!

Undvik.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
  • X
  • X
Citerar Siegfried:
Citerar Snoken:Köp en normal bil, som det får plats 4 personer i.

Där fanns 4 platser.


Tänkte nog köpa en sådan här när jag flyttar

http://www.blocket.se/malmo/Peugeot_307_CC_2_0_45343875.ht
m?ca=23_15&w=1

Och jag tittar på denna nu,

http://www.blocket.se/ystad/SAAB_9_3_Aero_45299858.htm?ca=2
3_15&w=0


Undvik allt utan fast tak, opraktiskt, tungt, oekonomiskt, mer som går sönder och riktigt fult.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Undvik allt utan fast tak, opraktiskt, tungt, oekonomiskt, mer som går sönder och riktigt fult.


Fult? http://www.sportbilen.se/bilder/bildspel/307cc/pug34.jpg Den är inte ful. hur är det oekonomiskt?

Tungt? Man tar av och tar på taket 2 gånger om året.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Tungt? Man tar av och tar på taket 2 gånger om året.


Taket ligger ihopfällt i bagageutrymmet, det vet du väl? Det väger mycket, med alla motorer och skit. Drar alltså bensin. Dessutom får nästan inget plats i bagaget när du cabbat ned.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!