Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

"7" - Det Nya Windows Vista -


Citerar Aaandy:
Man ska ju ha Windows 7 Ultimate. D;

Professional är det enda rätta.
Citerar Iqaros:
Jajjebox. Annars hade jag gjort det på samma sätt som du gjorde. Betydligt smidigare än att punga ut 1000kr för det.


Ja, verkligen!
Kommersiell reklam undanbedes.
  • 0
Tur att RC versionen håller ett tag till Har haft 7 sen i början på året, skulle aldrig kunna byta tillbaka, helt omöjligt
Whut?
  • 0
Citerar fredde_fredde:
Jag fixade det genom denna guide. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threa
did=

878230


Vad ska man säga... Jag älskar dej? 50 kr för Windows 7 är ju helt otroligt najs!

Hatten av för dej, fredde_fredde!
"Humanity's a failed experiment, walking the path to extinction"
  • 0
Hehe, tacka trådskaparen istället.

Nu sitter jag och väntar på mailet från Microsoft, så jag lär ha Windows 7 om ett par dagar.
Kommersiell reklam undanbedes.
  • 0
Citerar Iqaros:
Windows 7 är allt som Vista borde ha varit, typ.


Okej det låter ju bra.
Någon som har en bra hemsida med Caps och liknande så man kan kolla in hur det ser ut?
aut viam inveniam aut faciam
  • 0
Citerar Th3 End:
Toshiba erbjöd mig att uppgradera till Windows 7, men när jag väl tog emot det så upptäckte jag av min förvåning att jag skulle betala mjukvaran. En missuppfattning antar jag, trodde att jag erbjöds att ladda ner den gratis från Toshiba hemsidan.

Erbjudandet fick jag i samband med köpet av en Toshiba laptop.


Det är "gratis", du får betala en administrativ avgift på ca 2-300 kr, typ paketering och frakt och så. Det är fortfarande rejält mycket billigare än att betala för hela W7.

Länken för den "fria" uppgraderingen var dock lite svår att hitta på Toshibas hemsida, men när du är inne på deras laptopsektion ska du klicka på en halvstor blå knapp som heter "Uppgradera till Windows 7". DÅ kommer du vidare till en informationsruta angående erbjudandet och längst ner finns en länk du klickar på för att få knappa in ditt serienummer för datorn.

Har inte hunnit testa längre än så då min Toshibadator inte kommit än

---------------------------------

Citerar fredde_fredde:
Hehe, tacka trådskaparen istället.

Nu sitter jag och väntar på mailet från Microsoft, så jag lär ha Windows 7 om ett par dagar.


Förklara vad MSDNAA är och hur du gjorde för att få det, posterna på Sweclockers var konstiga
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Fixat och klart, men det står att beställningen levereras inom 6-8 veckor!

F4n vad lång tid.
  • 0
Citerar nighthawk:
Förklara vad MSDNAA är och hur du gjorde för att få det, posterna på Sweclockers var konstiga

Från Wikipedia.
MSDNAA, som är en förkortning för Microsoft Developer Network Academic Alliance, är ett program som datorföretaget Microsoft har startat. Det innebär att Microsoft ger studenter och forskare gratis tillgång till större delen av sin mjukvara, för att de ska kunna använda den i utbildning, utvärdering och forskning.

Några exempel på mjukvara som medlemmar av MSDNAA får är Windows Server 2003, Visual Studio samt operativsystemen Windows Vista Business, Windows 7 och Windows XP Professional.

I Sverige finns just nu detta program på utvalda högskolor och gymnasieskolor.



Det jag gjorde var att jag blev medlem på http://www.pellesoft.se/default.aspx
Sedan blev jag bronsmedlem på sidan i tre månader genom ett sms.
http://www.pellesoft.se/services/smsactivate.aspx

När man sedan är bronsmedlem så har man möjlighet att få ett så kallat MSDNAA-konto. Man får det genom att skriva in sitt kortnummer från antingen sitt CSN-kort eller MECENAT-kort. Det gör man längst ner här: http://www.pellesoft.se/area/students/msdnaa.aspx

Efter ett par dagar så ska man få ett mail av microsoft med uppgifter till ett konto. (På det här steget ligger jag).

Sedan laddar man ner en fil, för att slutligen bränna den på skiva.
Kommersiell reklam undanbedes.
  • 0
Citerar Th3 End:
Fixat och klart, men det står att beställningen levereras inom 6-8 veckor!

F4n vad lång tid.


Hur mycket gick det på?

Citerar fredde_fredde:
MSDNAA


Okej tack, får väl se om jag slår till
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Nu väntar jag också på mailet från Windows.

Men vad händer om ett år då jag inte är student längre?

Tillagt 2009-10-25 20:29:
Nu fick jag mitt mail och håller på att ladda ner Windows 7 Pro i skrivande stund.
  • 0
Nu har jag också fått mailet!

Citerar Rallye:
Men vad händer om ett år då jag inte är student längre?

Jag tror att det ska fungera ändå.
Kommersiell reklam undanbedes.
  • 0
Betan var fantastisk, men hörde att man inte ska skaffa Home Edition, den verkar sakna en del och liknar Windows Vista väldigt mycket.

Däremot så är Ultimate något bättre då man får med Bitlocker som krypterar alla filer så att inget kan nå dem.

Men hoppas på operativsystemet i julklapp, jag har varit en snäll pojke
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar fredde_fredde:
Citerar Rallye:

Men vad händer om ett år då jag inte är student längre?


Jag tror att det ska fungera ändå.


Du får ju en kod som du behåller, dvs, du behåller programmet även efter att ditt MSDN AA-konto slutat fungera.

Citerar Ironfist00:
Betan var fantastisk, men hörde att man inte ska skaffa Home Edition, den verkar sakna en del och liknar Windows Vista väldigt mycket.

Alltså... det är ju inget nödvändigt som skiljer de olika versionerna ifrån... att påstå att Home skulle likna Vista mer än de andra två är ju bara befängt.


http://www.microsoft.com/windows/windows-7/compare/default.as
px
  • 0
Citerar Ironfist00:
Däremot så är Ultimate något bättre då man får med Bitlocker som krypterar alla filer så att inget kan nå dem.


Och du tror det hjälper!

Förlåt, läser Gåtornas Palats av Dan Brown just nu, handlar om folk på NSA som kan knäcka ALLA former av krypteringar... Bara en bok men jag sögs med lite
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
7 - får mig att tänka på thrillern som heter Seven, samt Maidens "Moonchild".

"Seven holy paths to hell..."

Jaja , bara en dum kommentar. *Väntar tills barnsjukdomarna gått över innan jag skaffar nytt OS.*
Once is luck. Twice is skill.
  • 0
Citerar ironmanken:
*Väntar tills barnsjukdomarna gått över innan jag skaffar nytt OS.*

Finns typ inga.
  • 0
Citerar ironmanken:
Jaja , bara en dum kommentar. *Väntar tills barnsjukdomarna gått över innan jag skaffar nytt OS.*

Då det faktiskt inte är så stor skillnad på Vista och 7 så finns det, precis som Iqaros säger, inte så många sjukdomar.

Bildlänk till mitt skrivbord. http://pici.se/491653/
Orginal-bakgrunderna är skitsnygga!
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Orginal-bakgrunderna är skitsnygga!


Fast det tyckte man om XP och Vista när de kom också

Fast jag hade några skitsnygga XPS-bilder som följde med från början till min stationära. Trodde de skulle ligga på återställningsskivan när man formaterade om men så var inte fallet Inte heller kunde Dell skicka dem till mig...
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Iqaros:
Du får ju en kod som du behåller, dvs, du behåller programmet även efter att ditt MSDN AA-konto slutat fungera.


Jaså? Det är alltså ingen "Evaluation copy" eller liknande man får? I sådana fall är det ju sjukt bra! Ska iväg och köpa lite tomma DVD-skivor snart, så det blir till att installera sjuan ikväll!
  • 0
Jag säger bara pish pash till Windows 7. Eller egentligen säger jag pish pash till Windows Vista, för att ett av dom borde inte ha släppts. Detta känns som en ren mjölkning från ett företag som redan äger tillräkligt med kor. Sånt här får mig och vilja bli Mac användare!
----> Postbanken
  • 0
Jag använder för tillfället en OEM-version av Vista. Nu tänkte jag installera Windows 7. Kan jag installera Vista igen eller är det kört i och med att jag installerar 7?
Kommersiell reklam undanbedes.
  • 0
Jag fortsätter med Windows XP.
  • 0
Citerar Mappo:
Jag säger bara pish pash till Windows 7. Eller egentligen säger jag pish pash till Windows Vista, för att ett av dom borde inte ha släppts. Detta känns som en ren mjölkning från ett företag som redan äger tillräkligt med kor. Sånt här får mig och vilja bli Mac användare!

Du menar de som får betala för uppdateringar?
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!