Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Mode-tråden


Citerar BBQCumber:
Tack för tipsen angående pullovers. Om du inhandlat därifrån, hur upplever du passformen? De ser något pösiga ut, och jag letar efter något mer slimmat, inte slim-slim, men inte allt för rymligt heller.


Det är sant att de är något pösiga. Woolovers är min favorit av de två nämnda och dessa pullovers har en tendens att rendera ett par extra visuella kilon kring magpartiet. Men det är verkligen inga besvärande proportioner vi talar om utan snarare ett fenomen jag tror att nästan alla lite billigare alternativ ofrånkomligen dras med. Kring axlar, armar och byst tycker jag däremot att de sitter väldigt bra. Om du köper så kolla upp ärmlängden ordentligt. Gjorde misstaget att inte göra det så har ett plagg med ett par centimeter för korta ärmar. Är sammantaget mycket nöjd med Woolovers produkter.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Vad kör ni med för vårjackor? Är Harrington gångbart på forumet?
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Vad kör ni med för vårjackor? Är Harrington gångbart på forumet?


Absolut! Funderar starkt på att köpa en vinröd.
PAINIS WEAKNESS, LEAVING THE BODY.
  • 0
Citerar BBQCumber:
Absolut! Funderar starkt på att köpa en vinröd.


Åh, de är verkligen snygga i vinrött. Velar mellan en vinröd och en blå, tror det blir blå då det är så enkelt att matcha med annat.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Så, hur klär ni er under de varma sommardagarna? Piké brukar jag föredra, även om det tyvärr är ganska besvärligt att hitta såna som sitter bra (de flesta är alltför vida kring midjan och lite ovanför). De är ju annars väldigt sköna och lediga, och samtidigt mer representabla än en t-shirt. Skjortor skulle gå, men jag har aldrig gillat att bära skjorta utan en stickad tröja ovan och det kan vara besvärligt att hitta bra, tunna skjortor. T-shirt blir det bara i hemmet. :3

Man kanske borde sikta in sig på en kroppsmålning?
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Svart Fred Perry button-up piké är det absolut bästa med sommaren. Och creepers.
Avgångstidelag
  • 0
De är snygga, men jag tycker att pikéer ska vara färgglada. Lite festligt, sådär.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Äsch, dem är ju svarta och gula! Det är relativt färgglatt.

Tröja: http://www.abc-annons.se/foto/113673753.jpg

Byxor: http://shop.weekday.com/Content/ProductContent/0169559010/01
69559010_5_0.jpg


Skor: http://www.sinistersoles.com/v/vspfiles/photos/S-DEMONIA-CREEP
ER-602-SHOES-B-2T.jpg


Alternativt låga Docs om man är obekväm med creepers.
Avgångstidelag
  • 0
Haha, ja, allting är väl relativt! Men snittet är snyggt! Har kikat på en del med väldigt enkel design (tex http://www.landsend.co.uk/_Mens_Short_Sleeved_Tailored_Fit_Sup
ima_Polo__/pp/P_24678.html?cgid=5760 )
men föredrar egentligen små, små bjärta färgkontraster! Som Fred Perry pikén har.

Creepers har jag aldrig riktigt greppat, och fram till förra sommaren inte heller kortbyxor, men kortbyxor är faktiskt ett jättebra plagg. Paret du länkar är enkla och fina, men även vanliga beiga shorts, "chinos", är mycket bra. Väldigt lätt att matcha!
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Självmordsblond:
Äsch, dem är ju svarta och gula! Det är relativt färgglatt.

Tröja: http://www.abc-annons.se/foto/113673753.jpg

Byxor: http://shop.weekday.com/Content/ProductContent/0169559010/01
69559010_5_0.jpg

Skor: http://www.sinistersoles.com/v/vspfiles/photos/S-DEMONIA-CREEP
ER-602-SHOES-B-2T.jpg

Alternativt låga Docs om man är obekväm med creepers.


Det där är ett hån mot sommaren. Men jag uppskattar din särart.
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Haha, ja, allting är väl relativt! Men snittet är snyggt! Har kikat på en del med väldigt enkel design (tex


Gillar't. Tror dock aldrig att jag skulle kunna bära upp den då många pikéer kräver en ganska kraftig överkropp för att sitta bra.

Citerar Oxenstierna:
Creepers har jag aldrig riktigt greppat, och fram till förra sommaren inte heller kortbyxor, men kortbyxor är faktiskt ett jättebra plagg. Paret du länkar är enkla och fina, men även vanliga beiga shorts, "chinos", är mycket bra. Väldigt lätt att matcha!


Haha, nej, det är förståeligt. Jag ogillar egentligen kortbyxor, föredrar svarta jeans i all sin enkelhet. Men det blir så opraktiskt.

Citerar Lurkman:
Det där är ett hån mot sommaren. Men jag uppskattar din särart.


Avgångstidelag
  • 0
Nån som har tips på bra butiker i Göteborg förutom i nordstan, kompassen samt NK?

söker snygga sweatshirts samt t-shirts med tryck.
  • 0
Citerar Miguelmiguel:
Nån som har tips på bra butiker i Göteborg förutom i nordstan, kompassen samt NK?


Kolla kungsgatan, Weekday har jävligt snygga t-shirts till överkomliga priser.
Avgångstidelag
  • 0
Citerar Självmordsblond:
Gillar't. Tror dock aldrig att jag skulle kunna bära upp den då många pikéer kräver en ganska kraftig överkropp för att sitta bra.


Jo, så är det nog. Det är därför jag tycker man ska se pikén som ett ledigt plagg, det behöver inte sitta helt perfekt. Men det är lite tråkigt när de tillverkar kläderna efter gubbmått.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Jo, så är det nog. Det är därför jag tycker man ska se pikén som ett ledigt plagg, det behöver inte sitta helt perfekt. Men det är lite tråkigt när de tillverkar kläderna efter gubbmått.


Haha, ja det är klart. Det är problemet jag har med många pikéer, dock känns det som att Fred Perry formger sina pikéer efter bedrövligt taniga människor, som jag själv. :')
Avgångstidelag
  • 0
Citerar Självmordsblond:
Haha, ja det är klart. Det är problemet jag har med många pikéer, dock känns det som att Fred Perry formger sina pikéer efter bedrövligt taniga människor, som jag själv. :')


FP har nog bland de bästa passformarna, skulle jag tro. Det är en favorit hos mig med. Lite synd att de har loggan på, även om den är hyffsat diskret. Nu har jag i alla fall beställt ett antal pikéer i väldigt klara färger från Lands End, som brukar vara prisvärda.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Härligt! Jag får se hur jag ska klä mig i sommar, ska nog handla det mesta på Myrorna. Så det blir lite variation, samt svider mindre i plånboken.
Avgångstidelag
  • 0
Det är nice! Men försök hitta något mer än bara svart, va, det blir så varmt när solen står på.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Haha, livet som svart och svår är inte enkelt! :'3
Avgångstidelag
  • 0
Det är jobbigt när man har helsvart på sig och plötsligt inser att det blivit sommar på riktigt och alla - ALLA - andra har ljusa färger.
  • 0
Citerar Amelinde:
Det är jobbigt när man har helsvart på sig och plötsligt inser att det blivit sommar på riktigt och alla - ALLA - andra har ljusa färger.


Det låter jobbigt, men det har aldrig hänt mig.
Jag hatar djurvänner.
  • 0
Citerar Vanilla Thunder II:
Det låter jobbigt, men det har aldrig hänt mig.

Du
  • 0
Citerar Amelinde:
Citerar Vanilla Thunder II et låter jobbigt, men det har aldrig hänt mig.
Du


Minus skägg. Jag hatar skägg så jävla hårt och folk som har skägg ser ju helt efterblivna ut. På tal om mode.
Jag hatar djurvänner.
  • 0
Citerar Vanilla Thunder II:
Citerar Amelinde:Citerar Vanilla Thunder II et låter jobbigt, men det har aldrig hänt mig.
Du

Minus skägg. Jag hatar skägg så jävla hårt och folk som har skägg ser ju helt efterblivna ut. På tal om mode.


Lol, det kom oväntat.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Skägg gör sig bra på folk med grova ansiktsdrag (se: bred käke och nacke).
Avgångstidelag
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!