Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Mode-tråden


Citerar naiesano:
Sluta hata, de är underbara.


Jättefula skor, samt så är tillverkningen av uggs en så fruktansvärt vidrig jävla industri. Stöttar man på allvar uggs så tycker jag man kan få få en och annan stövel i ansiktet.

Tillagt 2013-12-15 17:33:
Tycker man kan ta alla med uggs och sandpappra deras fötter tills de blir hobbitfötter. Så kan de gå runt barfota istället. för de har redan misslyckast on life.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Jättefula skor, samt så är tillverkningen av uggs en så fruktansvärt vidrig jävla industri. Stöttar man på allvar uggs så tycker jag man kan få få en och annan stövel i ansiktet.


Tyckte det med först, nu tycker jag bara att de blir snyggare och snyggare skumt nog.
Ja, det är verkligen fruktansvärt och tyvärr inget jag kände till när jag köpte mina. Hade jag gjort det så hade jag köpt ett till par dr martens istället.

Tillagt 2013-12-15 17:34:
Citerar Inkvoterad:
Tycker man kan ta alla med uggs och sandpappra deras fötter tills de blir hobbitfötter. Så kan de gå runt barfota istället. för de har redan misslyckast on life.


Wae? Så elak...
  • 0
  • kraz
  • kraz
Uggs är jättesköna! Kanske inte de snyggaste, men grymt bekväma och varma på vintern. Lite halkiga är väl enda minuset.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jag kan ungefär ingenting om mode så jag var tvungen att kolla upp vad uggs var för nåt. De såg för himla fula ut. Sköna är de säkert, men fula som stryk.

I övrigt så rockar jag själv svarta strumpor, halvbaggy jeans samt en aningen för stor t-shirt. Möjligen så tar jag på mig en hoodie, men endast om det är med dragkedja.
Protect ya neck
  • 0
Njaaa Uggs är inte så snygga
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Jag tycker låga Uggs är ganska söta. De höga är ganska fula.

Jag vill ha ett par palladium boots så jag slipper gå med mina nya kängor i skitvädret tex eller till jobbet. Någon som har tips på var man kan hitta några snygga i Sverige?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Jag kör numera kombinationen skinny jeans och stor tröja, gärna stickat. Jag gillar att hålla det enkelt. Skjorta använder jag nästan aldrig till vardags, det känns för uppklätt, men måste jag så blir det rutigt och varma färger. Är det för varmt med tröja blir det någon färgglad t-shirt. Budgethipster skulle man kunna säga.

Är för fattig för att handla märkesgrejer, går bara på utseende.

Går runt med dessa på fötterna nu: http://www.eurosko.se/sko/17844/roots.html
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Snoken:
Går runt med dessa på fötterna nu: http://www.eurosko.se/sko/17844/roots.html


Snygga!

Jag tycker att det är sjukt svårt att hitta snygga skor som inte är högklackade jag trivs verkligen inte i högklackat om det inte är något speciellt tillfälle, då har jag ett par pumps samt höga stövlar som jag kan ha. Men när jag ska ut på krogen kan jag aldrig ha högklackat för jag tycker om att dansa så mycket och hatar att få ont i fötterna. Segt. Vore roligt om det fanns fler fina alternativ med låg klack.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Är det bara jag som blivit litet lat och därför föredrar att handla kläder över nätet? Var köper ni era pullovers? Har provat Woolovers och Land's End och är nöjd. Man kan ofta hitta 100% ull till låga priser där.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar kraz:
Jag tycker att det är sjukt svårt att hitta snygga skor som inte är högklackade jag trivs verkligen inte i högklackat om det inte är något speciellt tillfälle, då har jag ett par pumps samt höga stövlar som jag kan ha. Men när jag ska ut på krogen kan jag aldrig ha högklackat för jag tycker om att dansa så mycket och hatar att få ont i fötterna. Segt. Vore roligt om det fanns fler fina alternativ med låg klack.

Tror många efterfrågar sådant. Bara att börja rita och sälja idéerna.

Tillagt 2013-12-15 20:46:
Citerar Oxenstierna:
Är det bara jag som blivit litet lat och därför föredrar att handla kläder över nätet?

Nja. Ska inte säga att jag blivit lat då det känns som att jag luskollat alla butiker i Stockholms innerstad de senaste månaderna, men det har blivit mer och mer nätshopping den senaste tiden. Oftast när det är bra reor och jag vågar chansa. Brukar sällan orka skicka tillbaka saker ifall de inte passar.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Oxenstierna:
Är det bara jag som blivit litet lat och därför föredrar att handla kläder över nätet?


Jag shoppar nästan alla mina kläder över nätet. Orkar inte stå och trängas i klädbutiker bland en massa folk och hög musik... oj vad gammal och vresig jag låter. Nåväl. Mycket lättare att hitta det man verkligen vill ha på nätet, och man kan sitta i lugnt och ro och söka.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Snygga!


Tack. Är nöjd över att de inte behövde kosta 2500 också.

Citerar Oxenstierna:
Är det bara jag som blivit litet lat och därför föredrar att handla kläder över nätet?


Jag har också fallit i fällan. Vågar dock inte köpa byxor eller skjortor över internet, bara tröjor och t-shirts. Känner att passformen inte är lika viktig för mig på såna plagg.

Citerar Oxenstierna:
Har provat Woolovers och Land's End och är nöjd. Man kan ofta hitta 100% ull till låga priser där.


Aldrig besökt dessa, man får tacka för tipset. Jag gillar det jag ser!
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar De La Music:
Allmänna påhopp, märkliga förolämpningar, konstigt resonemang och ren och skär lyteskomik


Du raserar din egen tråd här. Släpp det nu.

Citerar Oxenstierna:
Är det bara jag som blivit litet lat och därför föredrar att handla kläder över nätet? Var köper ni era pullovers? Har provat Woolovers och Land's End och är nöjd. Man kan ofta hitta 100% ull till låga priser där.


Verkligen inte. Var inne häromveckan på Carlings och snöt åt mig ett par brallor för att trösta mig själv efter svidande kritik från tandläkaren och en saftig lista med hemska ingrepp som skulle göras, men det var också första gången på flertalet månader.

Enda nackdelen är väl att det någon gång kan bli en rutten överraskning när plagget visar sig vara sytt av gladpack eller lider total avsaknad av passform. Orkar sällan bemöda mig med att skicka tillbaka heller om det enbart rör sig om någon hundring; småvidrigt beteende för plånboken men vafan.

Handlar en hel del från brittiska ASOS och som med många andra så har de ett eget designerhus inom företaget som slänger ihop billiga, funktionella och användbara basplagg. Har nog beställt hem tre-fyra par jeans enbart för att få reda på vilken storlek som passar mig bäst.
  • 0
Citerar Moose:
Handlar en hel del från brittiska ASOS och som med många andra så har de ett eget designerhus inom företaget som slänger ihop billiga, funktionella och användbara basplagg. Har nog beställt hem tre-fyra par jeans enbart för att få reda på vilken storlek som passar mig bäst.


Jag gillar också Asos, men kanske inte till mer än plagg som mössor och halsdukar. Köpte två skjortor därifrån i somras! Visst, de passade helt okej och var galet billiga, men jag känner inget sug efter att bära dem som med många andra skjortor i garderoben.
  • 0
Köper enbart tishor och accessoarer från ASOS. Har vågat mig på en skjorta. Den var snygg, men lite konstigt material.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Köper enbart tishor och accessoarer från ASOS. Har vågat mig på en skjorta. Den var snygg, men lite konstigt material.


Samma sak. Trodde det skulle vara bomull, känns som ull...
  • 0
Jo, de har ju en hel del accesoarer av alla möjliga sorter. Har lite linnen, jeans, en skjorta och ett par tishor därifrån, men gemensamt för samtliga är deras ovilja att behålla sin passform efter tvätt. Har t-shirtar som blivit lösa, linnen och skjortor som krympt och kanter på samtliga kläder som har "rullat upp sig" i brist på bättre ord. Å andra sidan inryms ju sådant i det låga priset.
  • 0
Citerar Ironfist00:
Citerar Amelinde:Är det här jag kan prata om min skjortfetisch?

Yes!

SKJORTOR ÅÅÅÅ SÅ FINT ATT JAG MÅSTE CAPS LOCKA
Tycker dock bara att det är hej-jag-älskar-dig-fint om skjortan är knäppt hela (läs: heeela) vägen upp.

Citerar kraz:
Jag tycker att det är sjukt svårt att hitta snygga skor som inte är högklackade

Förälskade mig i Malin för cirka ett år sedan och trots att alla ville ha henne så fick jag tag på henne till slut och nu lever vi lyckliga tillsammans. Inte för höga, inte för låga - det var kärlek vid första ögonkastet.

Hur fina är inte helvita Dr. Martens förresten? Dör finhetsdöden och dör sedan lite till eftersom jag inte kan hitta någonstans där dom säljs.

mvh fan_of_kängor_94
  • 0
Citerar Amelinde:
Hur fina är inte helvita Dr. Martens förresten?


Riktigt fina ju. Ungefär 178684 gånger finare än tråkiga svarta. De här känns inte lika tuffa och punkiga som svarta, utan lite mer prydliga, det gillar jag. Tuffa på ett annat bättre sätt.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Vad gäller skor så använder jag dessa just nu. Jag hade hellre velat ha den gul/ beigea färgen men den var slut, så fick bli dessa. De sitter riktigt bra, men ett minus till att sulan är väldigt platt. Nära att ramla ibland pga sulan.

Dr Martens känns lite för grova för min smak, men är bekant med märket.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Vad gäller skor så använder jag dessa just nu.


Jag gillar dem, hade gärna haft ett par bruna i vår när halkrisken är lite mindre. Hur gör du med skosnörena, snörar du hela vägen upp eller binder du dem som på bilden?
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Citerar Snoken:
Jag gillar dem, hade gärna haft ett par bruna i vår när halkrisken är lite mindre. Hur gör du med skosnörena, snörar du hela vägen upp eller binder du dem som på bilden?


Jag har översta hålen fria från snöret och drar snörena runt skorna som på bilden, men funderar på att snöra ur ett par hål till.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Amelinde:
Förälskade mig i Malin för cirka ett år sedan och trots att alla ville ha henne så fick jag tag på henne till slut och nu lever vi lyckliga tillsammans. Inte för höga, inte för låga - det var kärlek vid första ögonkastet.


De var snygga faktiskt. Jag har dessa nu:
http://www.dna-shoes.com/shoe/18039/roots.html

Gillar dem riktigt mycket, men iom att jag har dem varje dag så hade det varit kul med ett par finskor som fortfarande är låga. Men jag kanske bara inte har letat tillräckligt (: jag är dålig på att köpa skor.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Amelinde:
Hur fina är inte helvita Dr. Martens förresten? Dör finhetsdöden och dör sedan lite till eftersom jag inte kan hitta någonstans där dom säljs.


Jag får lite obehagliga sjuksköterska-vibbar från de där, men har man fantasi till övers så går det säkerligen att veva ihop en fungerande uppsättning med kläder till de där. Föredrar Martens i Oxblood, Cherry eller klassiskt svarta.

Vann ett par av dessa Martens i en Facebooktävling på Dr. Martens officiella sida: Union Jack - härligt att äntligen vinna något men det är ju inte det lättaste att få de där att gå ihop med resten av paltorna man har på sig.
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Är det bara jag som blivit litet lat och därför föredrar att handla kläder över nätet? Var köper ni era pullovers? Har provat Woolovers och Land's End och är nöjd. Man kan ofta hitta 100% ull till låga priser där.


Det är riktigt bekvämt. Att slippa flänga runt och leta i olika affärer är guld värt! Visst är det en fördel att prova kläder först, men om man kan sin skit så vet man hur det kommer passa. Sedan verkar det vara lättare att klicka hem saker till ett rabatterat pris.

Tack för tipsen angående pullovers. Om du inhandlat därifrån, hur upplever du passformen? De ser något pösiga ut, och jag letar efter något mer slimmat, inte slim-slim, men inte allt för rymligt heller.

Har riktigt svårt att hitta pullovers som jag gillar. I en ideal värld hade jag köpt Ralph Lauren, men eftersom jag, av princip- och symmetriskäl, skyr allt vad loggor heter, undviker jag dem. Ett märke som jag dock fetgillar är Sibin/Linnebjerg, ett danskt märke värt att spana in. Har en kofta och pullover därifrån, och båda äger. Danska märken äger generellt rätt mycket. Köper mycket hellre danskt än svenskt.
PAINIS WEAKNESS, LEAVING THE BODY.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!