Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Mode-tråden


Kan inte alla vara vänner?
PAINIS WEAKNESS, LEAVING THE BODY.
  • 0
Även om jag fortfarande vidhåller mitt tidigare inlägg, kan jag inte undgå att "objektivt" kommentera och reflektera över den något hatiska diskussionen.

De La Music påstår att svenskar klär sig enformigt vilket Oxenstierna ifrågasätter. Som svar på detta jämför De La Music godtyckligt svenskt klädmärke med franska (och italienska) elitmärken.

Oxenstierna utvecklar sitt resonemang genom att klargöra att h*n aldrig påstod att Sverige har mer ansedda märken.... vilket Oxenstierna heller aldrig gjorde.

De La Musics replik är att ogiltigförklara detta resonemang, eftersom Oxenstierna inledningsvis inte uttryckligen skrev detta. Även om detta är sant, är det helt irrelevant. De La Music använde sig här nämligen av ett logiskt felslut genom att flytta måltavlan. Detta används ofta av kreationister som förnekar evolutionen.

Oxenstierna fortsätter att gå in på defensiven, och försöker återigen att förklara vad h*n tidigare skrev och inte skrev. Exempel:

"Du generaliserade kring fransmän och svenskar ur ett väldigt brett perspektiv och då korrigerade jag din världsbild som är baserad på fördomar och en nidbild av en fransk promilleelit."

Gjorde hon verkligen det? Låt oss se efter: "Sen bor jag i Frankrike, så jag inspireras vardagligen av detta modeland ingenting enformigt som i Sverige, alla har sin egna stil här. Love it." Av detta kan uppfattas att De La Music anser att svenskar klär sig enformigt i jämförelse med fransmän. De La Music generaliserade således mellan svenskar och fransmän. Svaret är alltså ja.

Vad De La Music däremot inte skrev, var om den franska "promilleeliten". Av denna anledning försöker De La Music återigen att ogiltigförklara Oxenstiernas inlägg. Genom att påpeka detta logiska felslut begås "the fallacy fallacy": att allt Oxenstierna skrev var irrelevant bara för att en del av inlägget inte helt stämde. Detta är såklart inte ett korrekt, för det som Oxenstierna påstod kan nämligen tolkas (i efterhand) på sådant sätt av De La Musics inlägg om modekedjorna.

I replik på strofen "Du generaliserade kring fransmän och svenskar ur ett väldigt brett perspektiv och då korrigerade jag din världsbild som är baserad på fördomar och en nidbild av en fransk promilleelit." fortsätter De La Music att ogiltigförklara Oxenstiernas inlägg, vilket, enligt tidigare resonemang är allt annat än retoriskt korrekt.

De La Music använder sig med detta och strofer som: "Åh stackars liten(...)", "Du var mer sorgligare än vad jag trodde. Snyt dig med flanellskjortan. Man märker att man träffat en svagpunkt på dig." av härskartekniker genom personangrepp och tidigare nämnda logiska felslut.

Tilläggas ska att Oxenstierna hakar på detta tåg med det sista inlägget, genom att använda liknande medel som: "Åh, flicka lilla(...)" och "(...) du ska få en chans att förtala Sverige för att du tydligen bor i Frankrike och tycker att det är så himla avantgarde och belevat att göra det. Löjligt och okunnigt, förstås." Därmed drar Oxenstierna slutsatser om saker och förhållanden som h*n uppenbarligen inte känner någonting till om. Därför begår även Oxenstierna grova fel i diskussionen.

Slutkommentar: Ge fan i härskartekniker och inkorrekta ogiltigförklaringar av argument . Det är riktigt vidrigt att se.
PAINIS WEAKNESS, LEAVING THE BODY.
  • 0
Väl skrivet, men tror att Oxenstierna använde sig av en nypa sarkasm när han skrev de där sista bitarna, samtidigt som han förlöjligade De La Musics motsvarande meningar.

Jag tycker att det är väldigt tråkigt hur utvecklingen av denna tråd gått åt skogen. Det hela handlar egentligen enbart om att De La Music förnedrar och förlöjligar svenskar och Sverige, enbart för att hon bor i landet vars huvudstad är Paris, som hon heller inte verkar bo i.

Att hon tyvärr inte kan svara normalt på frågor och argument, utan behöver använda sig av påhopp, härskartekniker och byten av ämnen är självklart väldigt tråkigt och för inte diskussionen någonvart.

Tyvärr väldigt fjantigt beteende som jag inte trodde om medlemmen, men där ser man.

Ska vi återgå till mode och låta alla leva i sina egna världar?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Ska vi återgå till mode och låta alla leva i sina egna världar?


Ja!

Varför är så många slimmade och avsmalnande byxor så förbövla låga i midjan? Det ger ju en en abnormt stor överkropp i förhållande till underkroppen!
PAINIS WEAKNESS, LEAVING THE BODY.
  • 0
Varnad. / Mod
"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
  • 0
Yes, detta tål att upprepas... Lås oss alla hålla oss till ämnet.
PM:a gärna varandra för djupare diskussioner om andra saker.
  • 0


Det är ingen som förnekar att Frankrike är ett större modeland än Sverige. Förstår inte var du läst detta, då det verkar vara det enda du svarar på. Det enda vi påpekar är att du förnedrar och förlöjligar Sverige utan någon som helst grund egentligen. Förstår inte vad du får ut av det?

Citerar De La Music:
Ett helvete verkligen, därför är de perfekta byxor alltid någonting som tar tid att hitta för mig. Det handlar väl om att det ska vara bekvämt, så hur har de tänkt där?

Har även jag svårt för att hitta byxor. I synnerhet jeans. Men de låga midjorna sitter väl bekvämt på vissa kan jag tänka mig, själv gillar jag dem inte.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Innebär det per automatik att bete sig som en modeelitist och pissa våldsamt över landet och kulturen man en gång kom ifrån, enbart för att man har lyckats med bedriften att flytta utomlands? Jävla löjligt beteende - kanske i synnerhet...

Citerar De La Music:
Oerhört barnsligt och omoget


Ner med fötterna på jorden och ge fan i att ägna er åt retorik för fjortonåringar med uttryck som "egna lilla värld" och "stackars liten" och allt vad det är.

Citerar The Vision:
Har även jag svårt för att hitta byxor. I synnerhet jeans.


Finner mig själv allt oftare att offra looks och generell appeal till förmån för passformen. Jeans som är snygga men inte sitter bra kan ju aldrig bli snygga, medan mindre snygga jeans som sitter schysst blir snyggare av just den anledningen.
  • 0
Citerar Moose:
Finner mig själv allt oftare att offra looks och generell appeal till förmån för passformen. Jeans som är snygga men inte sitter bra kan ju aldrig bli snygga, medan mindre snygga jeans som sitter schysst blir snyggare av just den anledningen.

Precis. Ofta får jeansen helt enkelt bara vara jeans som sitter bra och följer färgmatchningen, och låta resterande plagg uttrycka stilen w/e.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Det är ingen som förnekar att Frankrike är ett större modeland än Sverige. Förstår inte var du läst detta, då det verkar vara det enda du svarar på. Det enda vi påpekar är att du förnedrar och förlöjligar Sverige utan någon som helst grund egentligen. Förstår inte vad du får ut av det, men det kanske är den tiden på månaden?


Jag skiter ärligt talat vad du eller "ni" tycker om detta eller vad du påpekar. Vem är du ens?
Och om det är den tiden på månaden för mig, varför är det då du som fortsätter gnälla? Tänker verkligen inte slösa min tid på dig, gå och slicka dina sår nu.
"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
  • 0
Jesus människor, det är kläder. fukken chilla

Och i all ärlighet, borde en kanske inte lägga lite mer tid på vad man känner sig mest bekväm med istället för att läsa tidningar och säger vad man borde klä sig i istället?

inb4 "ahmen de kläder i tidningarna definierar mig lol"
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Klädplagg som får motsatta könet att verka mer sexigare/mer attraktiv?

Tycker själv att en skjorta kan göra under, beroende på hur den sitter.
"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
  • 0
Skjortor är ju sjukt unisex, funkar på allt och alla.

skjortorrr<333333333333
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar De La Music:
Klädplagg som får motsatta könet att verka mer sexigare/mer attraktiv?

Som redan nämnt, parfym. Dock inget textilplagg.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Citerer De La Music:Klädplagg som får motsatta könet att verka mer sexigare/mer attraktiv?
Som redan nämnt, parfym. Dock inget textilplagg.


Inte ens underkläder? ^^

Ang. byxor: Varför ska det vara så j*vla svårt att göra jeans som inte går sönder stup i kvarten? Suck. Här kommer bild på mina senaste hål i grenen (no pun intended): http://imageshack.com/a/img59/3808/4zgl.jpg

Och de har redan blivit lagade två(!) gånger...
Jeansen är förvisso av skitmärket Tiger of Sweden, men vafan, ändå liksom. Sista gången jag köper jeans därifrån, bra passform till trots.
PAINIS WEAKNESS, LEAVING THE BODY.
  • 0
Citerar BBQCumber:
Inte ens underkläder? ^^

Haha, nu blev det ett missförstånd. Syftade på att parfymen inte var ett textilplagg, som kanske var det hon efterfrågade som svar.

Underkläder gör ju helt klart skillnad. Mormos gamla trosor med gammal strutbehå eller något sexigt från VSFS. Men det är ju dock sådant man inte ser hela tiden.

Något jag faktiskt måste erkänna att jag är svag för är magtröjor. Jag vet att många tycker att de är fjantiga osv, men det är något som drar min blick vackra sommardagar.

Citerar BBQCumber:
Ang. byxor: Varför ska det vara så j*vla svårt att göra jeans som inte går sönder stup i kvarten? Suck. Här kommer bild på mina senaste hål i grenen (no pun intended): http://imageshack.com/a/img59/3808/4zgl.jpg

Känner också att kvalitén på jeans runt skrevet har försämrats. Alla byxor jag köpt för under tusenlappen har gått sönder mellan benen.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar BBQCumber:
skitmärket Tiger of Sweden


Underbara kostymer dock.

Citerar BBQCumber:
http://imageshack.com/a/img59/3808/4zgl.jpg


Har ett exakt likadant. På mina Nudies. Typ det enda jeansmärket jag gillar.


Angående sexiga kläder. Kjolar och klänningar som är relativt korta, så att man ser benen.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Tillagt 2013-12-14 23:05:
Angående sexiga kläder. Kjolar och klänningar som är relativt korta, så att man ser benen.


Haha, kan tänka mig att det är en stor attraktion för killar faktiskt, speciellt om tjejen har fina ben då alltså.



Citerar Moose:
Innebär det per automatik att bete sig som en modeelitist och pissa våldsamt över landet och kulturen man en gång kom ifrån, enbart för att man har lyckats med bedriften att flytta utomlands? Jävla löjligt beteende - kanske i synnerhet...


Ge fan i att bete dig som en kärring, om du är så gammal som du skriver kanske det är dags att du tar fram kvällstidningen och börjar röka pipa. Du försöker visa dig själv mogen, men du framstår endast som patetiskt. Det enda saken som pissas på här är du på dig själv. Man behöver inte vara modeelit för att se uppenbara saker, but then again vem fan frågade dig ens?
"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Underbara kostymer dock.


För att vara rättvis vill jag säga att märket var Tiger of Sweden Jeans, så slipper jag dra allt över en kam.

Citerar The Vision:
Känner också att kvalitén på jeans runt skrevet har försämrats. Alla byxor jag köpt för under tusenlappen har gått sönder mellan benen.


Det är riktigt trist. Dock tror jag inte att det har ett dugg att göra med prislappen, utan snarare passform i kombination med tunnare tyger, vilket har blivit mer modernt. Jag vet att Levis har konstruerat ett par cyklistmodeller som är extra slitstarka i just i grenen. Men det känns som en grej som borde vara standard med tanke på hur många som verkar ha dessa problem.

En sak jag testade på mitt senaste par (Slimmade Lee med fruktansvärt låg midja, hujedamig ) var att limma ett par kraftiga tyglappar på insidan av skrevet. Hittills har inte ens ett spår av slitage uppstått där på snart ett år, vilket typ är rekord för mig. Sliter vanligen ut godtyckligt märke på max sex månader.

That being said, kommer jag nog nästa gång att investera i ett par selvadge jeans. Kostar mer, men verkar betydligt najsare att slita in.
PAINIS WEAKNESS, LEAVING THE BODY.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar De La Music:
Ge fan i att bete dig som en kärring, om du är så gammal som du skriver kanske det är dags att du tar fram kvällstidningen och börjar röka pipa. Du försöker visa dig själv mogen, men du framstår endast som patetiskt. Det enda saken som pissas på här är du på dig själv. Man behöver inte vara modeelit för att se uppenbara saker, but then again vem fan frågade dig ens?


Det räcker med de personliga påhoppen nu. /Mod
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar BBQCumber:
limma ett par kraftiga tyglappar på insidan av skrevet.

Har också funderat på att fixa något extra för att förhindra det snabba slitaget, men känner inte riktigt att jag är skillad nog för att göra det utan att det ska bli synligt på utsidan. Vad för lim använder du? Syns inte fukten igenom? Och vad händer med det i tvätten?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Jag har otroligt (ursäkta mig för lite självsäkerhet/ egoism) muskulösa lår, och kan faktiskt inte ha slim-modellen på jeans för de sitter så klistrat på benen att benen skulle kunna somna pga. strypt blodtillförsel.

Sen som någon nämner, kvalitén på jeans har försämrat. Under de senaste månaderna har två par jeans gått sönder i skrevet. Ett par när jag dansade, ganska stort hål. Ett par när jag var på kryssning igår, och det kan ha blivit så efter att ha försökt vara smidig när det gäller att ta sig upp på en våningssäng.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • kraz
  • kraz
Alla mina jeans går också sönder på insidan av låret det blir väl så när de sitter tight, men tråkigt ändå. Jag köper sällan dyra jeans då jag vet att de ändå måste bytas ut efter ett halvår isch. De borde göra jeans som är förstärka där... jag tror jag hade såna leggins en gång. Fett bra grej.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar The Vision:
Citerar BBQCumber:limma ett par kraftiga tyglappar på insidan av skrevet.
Har också funderat på att fixa något extra för att förhindra det snabba slitaget, men känner inte riktigt att jag är skillad nog för att göra det utan att det ska bli synligt på utsidan. Vad för lim använder du? Syns inte fukten igenom? Och vad händer med det i tvätten?


Ska försöka hålla mig kortfattad: Tyglim, ytterst lite och ingenting.
PAINIS WEAKNESS, LEAVING THE BODY.
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Och uggs också, död åt uggs.


Sluta hata, de är underbara.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!