Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Arctic Monkeys


Fan alltså, jag gillar inte riktigt det här soundet egentligen. /: Den är ju bättre än den första men nä, jag hade nog förväntat mig mer.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
De ska spela på Roskilde i år, man kanske ska försöka ta sig dit.
  • 0
Kunde lika gärna ha varit någon musik video ifrån något 90-tals grunge band ^^

http://www.arcticmonkeys.com/
  • 0
De känns, och låter mer och mer amerikanska än nånsin. Som en vän sa, Alex ser ut lite som Julian Casablancas i The Strokes i den där videon.
  • 0
Citerar Lennon:
Som en vän sa, Alex ser ut lite som Julian Casablancas i The Strokes i den där videon.


Haha, han gör faktiskt det!
  • 0
Vad tycker ni om albumomslaget? Måste säga att det var lite väl tråkigt, även om jag förstår grejen med varför de valde det de gjorde.

Suck It And See Fuckers!
  • 0
Citerar Lennon:
Vad tycker ni om albumomslaget? Måste säga att det var lite väl tråkigt, även om jag förstår grejen med varför de valde det de gjorde.

Suck It And See Fuckers!


Hahaha å nej vad fult.
  • 0
Citerar Lennon:
Vad tycker ni om albumomslaget? Måste säga att det var lite väl tråkigt, även om jag förstår grejen med varför de valde det de gjorde.


Tycker också det var rätt fult... :I
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Känns lite bittert att snart ha gått miste om ännu en Arctic-spelning. Missen från -06 svider dock aningen mer med tanke på musiken dom spottade ut sig på den tiden. Nåväl, jag får i alla fall ut en träff med herr Lennon av det.
  • 0
En tråd om Arctic Monkeys! Ah, underbart! Ett av mina absoluta favoritband! Upptäckte dem för ca. 3 år sedan, då jag slumpmässigt klickade mig fram till Mardy Bum (en världens skönsate låtar) på youtube.
  • 0
Citerar Geezer:
Nåväl, jag får i alla fall ut en träff med herr Lennon av det.


I'm mad fer it!
  • 0
Hur många ska till Cirkus ikväll då? Bränner av varje album i följd just nu och taggar, I'm gonna look good on the dancefloor!
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
Citerar -Seb_:
Hur många ska till Cirkus ikväll då? Bränner av varje album i följd just nu och taggar, I'm gonna look good on the dancefloor!


Herregud vad jag hade velat se dem! Det är sånna här situationer där jag hatar att jag bor i Skåne.
  • 0
Har läst Twitter rapporter och de har spelat Teddy Picker (!) och From the Ritz to the Rubble i Stockholm. Rätt kul att de tar tillbaka sånna här låtar med tanke på hur många gamla låtar de tog bort när Humbug släpptes.
  • 0
Konserten fick bra recensioner i tidningarna!

Tillagt 2011-05-06 15:25:
Eller, rättare sagt av Aftonbladet där de fick 4+. Endast 2+ i Expressen. :3
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Konserten fick bra recensioner i tidningarna!

Tillagt 2011-05-06 15:25:
Eller, rättare sagt av Aftonbladet där de fick 4+. Endast 2+ i Expressen. :3


En 4 från Aftonbladet är ju bra C:
  • 0
Lite besviken på spelningen faktiskt. Med tanke på att de snart har FYRA album i bagaget är en 70 minuter lång spelning på tok för kort! Bandet lät ju dock grymt bra, och publiken var galen de första fem låtarna. Alex fick dessutom upp en svart BH på scen, och sa "Tack!". Jag hade inte väntat mig nån maffig scenshow, inget jag vill ha heller. Men var det inte lite tråkigt? Inte ens en snygg backdrop. Men men, bandet lät sjukt bra och jag är i slutändan rätt glad att jag sett dom en gång nu. Frågan är om det blir fler gånger, tveksamt efter detta. Tyvärr. Förövrigt, de nya låtarna kändes bra. Utom "Shalala"-låten. Brick By Brick växte rejält live.

Tre plus från min sida.

Setlisten för de som är intresserade:
The View From The Afternoon
Brianstorm
This House Is A Circus (Passande)
Still Take You Home
Don't Sit Down Cause I've Moved The Chair
Teddy Picker
Crying Lightning
Dancefloor
Hellcat
Cornerstone
Brick By Brick
If You Were There... Beware
Pretty Visitors
Do Me A Favour
When The Sun Goes Down

That's Where You're Wrong
From The Ritz To The Rubble
Fluorescent Adolscent

"I found a bra"

Låtarna som spelades är jag mycket nöjd med, men borde varit fler.
  • 0
Citerar Lennon:
Utom "Shalala"-låten


Från det Youtube klippet jag såg så tyckte jag att den låten var härlig. Fast när de sjöng "Shalala" så kändes det rätt felplacerat.
  • 0
Citerar Tipon:
Från det Youtube klippet jag såg så tyckte jag att den låten var härlig. Fast när de sjöng "Shalala" så kändes det rätt felplacerat.


Det är just den delen som förstör för mig också. Resten låter rätt bra. Av de helt nya låtarna som inte släppts som singlar på nätet var That's Where You're Wrong bäst, tycker jag. Snygg melodi och härliga gitarrgrejer.
  • 0
Citerar -Ando:
Bah. Mer Humbug och mer Dance Little Liar.


Håller med! Humbug är deras bästa hittills, saknade också My Propeller och Secret Door. Kul att de körde Pretty Visitors i alla fall.
  • 0
Men fan att live klippen från gårdagens spelning i Oslo sög. Men de spelade två nya låtar. Black Treacle lät som en härlig sommarlåt, som "Shalala", medans Library Pictures (som man knappt hörde början på) lät mer som "The Chair". Har i alla fall fått en klarare bild om hur Suck it ans See kommer låta, en blandning av Stoner Rock och Cornerstone låtar.
  • 0
Alex Turners soundtrack till filmen Submarine är galet bra.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Alex Turners soundtrack till filmen Submarine är galet bra.


Indeed. Älskar Stuck on the Puzzle och Piledriver Waltz!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!