Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Arctic Monkeys


Citerar Tipon:
NY LÅT!


Usch så tråkig, visst, inte dålig i sig, men skulle aldrig tro att det vore Arctic Monkeys om det inte stod det i titeln. Får hoppas att det är den sämsta låten på skivan.

Först The Strokes, och nu Arctic Monkeys...
This is where the truth begins, for more than seven deadly sins, you lose your will, I may have hurt your mind.
  • 0
Citerar Kerist:
Först The Strokes, och nu Arctic Monkeys...


Nja, tvärtom för mig. Tyckte den här låten var bättre än Undercover of Darkness. Men som du säger, man får ju hoppas på att detta är en av de sämre låtarna på skivan, de kan mycket bättre.
  • 0
Citerar Kerist:
Usch så tråkig, visst, inte dålig i sig, men skulle aldrig tro att det vore Arctic Monkeys om det inte stod det i titeln. Får hoppas att det är den sämsta låten på skivan.

Jag tror inte att det här är något som är tänkt till den kommande skivan alls. De har inte gått ut med någonting, men av texten på låten att döma och framför allt sången, så är det här nog kanske mer av ett experiment med mycket av Matt (trummisen alltså) än en riktig Arctic Monkeys-låt. Kanske eventuell b-sida. Sen har jag bara en känsla av att Alex Turner helt enkelt inte kan ha skrivit det här, det är bara för... tråkigt. Texten och hela upplägget är verkligen så inte-honom.

Förövrigt tycker jag att inspelandet med Josh Homme har satt sina spår. Påminner väldans mycket om QOTSA, det här.
Ett extra lås, om svärmor kommer.
  • 0
Citerar Sandbergjanzonigen:
Jag tror inte att det här är något som är tänkt till den kommande skivan alls. De har inte gått ut med någonting, men av texten på låten att döma och framför allt sången, så är det här nog kanske mer av ett experiment med mycket av Matt (trummisen alltså) än en riktig Arctic Monkeys-låt. Kanske eventuell b-sida. Sen har jag bara en känsla av att Alex Turner helt enkelt inte kan ha skrivit det här, det är bara för... tråkigt. Texten och hela upplägget är verkligen så inte-honom.


Kan ju faktiskt vara så. Läste kommentarerna på bandets facebook sida, det var så jag såg att de hade släppt låten, och det är tydligen Matt Helders som har skrivit låten.
  • 0
Citerar Tipon:
NY LÅT!


Nä, gillade den inte så mycket. /:


Citerar Kerist:
Först The Strokes, och nu Arctic Monkeys...


Tyckte att de två låtarna som släppts ifrån The Strokes nu har varit bra, speciellt Under Cover of Darkness!
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Tyckte att de två låtarna som släppts ifrån The Strokes nu har varit riktigt bra båda två.


Kan hålla med om att Under Cover of Darkness var bra, men You're So Right? Värdelös låt.
This is where the truth begins, for more than seven deadly sins, you lose your will, I may have hurt your mind.
  • 0
Citerar Kerist:
men You're So Right? Värdelös låt.


Får lyssna mer på den hör jag, har bara hört den en gång so far.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Arctic Monkeys release their fourth album, 'Suck It And See' on Monday 6th June 2011.

Gräslig titel, men jag är peppad.

EDIT: Tydligen så är Brick By Brick med på skivan...

Tracklistan om ni undrar:

01. She's Thunderstorms
02. Black Treacle
03. Brick by Brick
04. The Hellcat Spangled Shalalala
05. Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
06. Library Pictures
07. All My Own Stunts
08. Reckless Serenade
09. Piledriver Waltz
10. Love is a Laserquest
11. Suck It and See
12. That's Where You're Wrong
This is where the truth begins, for more than seven deadly sins, you lose your will, I may have hurt your mind.
  • 0
Citerar Kerist:
Arctic Monkeys release their fourth album, 'Suck It And See' on Monday 6th June 2011.


Jag är så sjukt hypad! Tror att albumet kommer ha samma mörka sound som Humbug, men rockigare.

EDIT: Nu när man kollar närmare på låttitlarna så känns dem väldig annorlunda för att vara Arctic Monkeys, men dem är ju ändå grymma ^^
  • 0
Jag blir hyper och lite halvt "besviken" över det här på samma gång måste jag säga. Brick By Brick var helt okej, men håller inte i närheten av vanlig standard alltså.
Ett extra lås, om svärmor kommer.
  • 0
Kul att datum och så är utsatt, förjävligt att Brick By Brick är med på skivan dock.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Spion:
http://www.ticnet.se/event/ARCTICMONKEYSbiljetter/CIR0505X


För helvete. Hatar 2011. Missar mer än vad man ser...
  • 0
Citerar Sally Cinnamon:
För helvete. Hatar 2011. Missar mer än vad man ser...


Säger detsamma. Mitt val föll dock på Arctic Monkeys, hade jag inte sett Oasis tidigare så hade jag nog försökt dra till Hultsfred för att se Beady Eye.
  • 0
Trodde verkligen att biljetterna skulle ryka snabbt, gick upp onödigt tidigt för att få tag i mina, haha. Hade jag ju inte behövt.
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
Är de slut nu eller? Fasiken. Har iofs inga pengar över till det ändå med London-resa och festivalsommar osv. Men fan vad fint det hade varit att se dem. /:
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Är de slut nu eller? Fasiken. Har iofs inga pengar över till det ändå med London-resa och festivalsommar osv. Men fan vad fint det hade varit att se dem. /:


Den finns, konstig nog, kvar biljetter. Till och med ståplats kvar.
  • 0
Fan vad bra! Hoppet lever.
  • 0
Citerar Lennon:
Säger detsamma. Mitt val föll dock på Arctic Monkeys, hade jag inte sett Oasis tidigare så hade jag nog försökt dra till Hultsfred för att se Beady Eye.


Bommade min chans att se Oasis så det blir Beady Eye (Hultsfred ligger bra mycket närmare för mig än Stockholm, tyvärr). Drygt att Arctic Monkeys bara spelar i Oslo och i Stockholm men inte Köpenhamn. Då skulle jag självklart varit på plats.
  • 0
Citerar Sally Cinnamon:
Bommade min chans att se Oasis så det blir Beady Eye (Hultsfred ligger bra mycket närmare för mig än Stockholm, tyvärr). Drygt att Arctic Monkeys bara spelar i Oslo och i Stockholm men inte Köpenhamn. Då skulle jag självklart varit på plats.


Härligt! Hultsfred ser ut att bli riktigt grymt i år. Blir jag svinrik innan dess, så kommer jag också dra mig ner dit. Många artister som lockar.
  • 0
Citerar Lennon:
Härligt! Hultsfred ser ut att bli riktigt grymt i år. Blir jag svinrik innan dess, så kommer jag också dra mig ner dit. Många artister som lockar.


Jo, framförallt Suede, Primal Scream och Beady Eye. Jag jobbar dock dessa dagar men jag kan inte missa detta. Det blir att ta ledigt eller något, för dit ska jag! Däremot kanske jag bara stannar en dag. På alla dessa tre bands hemsidor står det att de spelar den 14 (två av dem har även konserter i andra länder den 16) och i så fall kanske jag bara tar ledigt en dag. Men helt klart är att hultsfred har ryckt upp sig! Kanske till och med den festival i Sverige som har bäst line-up i år.
  • 0
Vilken jävla singel! Bring on Cirkus!
Lyssna!
  • 0
Citerar Lennon:
Vilken jävla singel! Bring on Cirkus!
Lyssna!


Ha, du hann före^^ Skulle precis posta, men så jävla bra!

Tillagt 2011-04-11 20:48:
Älskar när låten river igång efter "but just don't sit down cause I move your chair".
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!