Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Arctic Monkeys


Har lyssnat igenom på platten flera gånger nu och jag tycker om den mycket mer nu, Aarabella och One For The Road tillhör de bättre låtarna på plattan nu och No.1 Party Anthem är en av Arctic Monkeys bästa låtar. Helt klart ett bra album.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
http://www.bbc.co.uk/events/e3fbj5

Underbar cover av Drake-låten Hold On We're Going Home.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Vilka låtar rekommenderar ni med bandet?
  • 0
I bet you look good on the dancefloor
Det är låten som gjorde att dom blev ett arenaband - från ingenting. Bland annat bokades en stor spelning i Stockholm innan dom hade skivkontrakt. Det är inte så ovanligt att Stockholm bokar nya hitmakare, men den här gången var det ovanligt stort ovanligt snabbt. Allt tack vare internet.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
I bet you look good on the dancefloor


Tack för låttipset.
  • 0
Citerar Misternice:
Vilka låtar rekommenderar ni med bandet?


Citerar Chaan:
I bet you look good on the dancefloor


Men nej, inte för att det är en dålig låt (långt ifrån), men det finns ju så mycket mer än så.

Fake Tales of San Francisco, When The Sun Goes Down, Fluorescent Adolescent, Do Me A Favour, Crying Lightning, Cornerstone, Secret Door, Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair, Suck It And See, R U Mine?, Why'd You Only Call Me When You're High. Lite från varje skiva, så får du se vad som passar dig bäst.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Misternice:
Vilka låtar rekommenderar ni med bandet?


Hade jag tipsat, hade jag valt mina absoluta favoriter
Do Me A Favour, Dance Little Liar, Love Is A Laserquest, Do I Wanna Know, Fireside, Only Ones Who Know och A Certain Romance.
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Jag menade mest att man måste känna till den, och historien, påminner lite om Beatles förresten, som spelade in en live(?)skiva i Stockholm, innan dom blev världskända.

Stilen liknar ju indie som jag var inne på, är väl medveten om att inte alla gillar det. Som när jag missade att få spela i ett intressant popband hösten 1997, trots att dom applåderat åt min Shangri-La som jag spelade och sjöng i mikrofon och allt, för dom. Felet jag hade hade gjort var att jag hade sagt att jag skulle spela distade ackord till deras låt, som jag då fick höra för första gången
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!