Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Konstiga grejer du gillar/ogillar?


Det känns som att ni förtjänar en förklaring angående vad jag menar,
jag skapade den här tråden då jag tyckte att det kan vara kul om GRs medlemmar delade med sig av okategoriserbara grejer ni gillar eller ogillar att göra, det kan handla om allt från att gilla att fantisera om grusplaner till att ogilla att röra på sig.
Planen är att grejerna som skrivs ska vara äkta och inget påhitt, desto underligare desto bättre.

Då jag tog initiativet och skapade tråden får väl jag börja;

Jag ogillar att prata i telefon, speciellt med personer jag inte känner.
Det låter helt vrickat och ja, det är det, jag har ingen förklaring överhuvudtaget till varför jag ogillar det.
Det är inte så att jag känner obehag av det utan det är snarare så att jag försöker undvika det om det finns andra sätt att få ärendet utnyttjat.

Nästa?
Glory to Arstotzka!
  • 0
Kan ju inleda med något konstigt jag gillade att göra som liten. Brukade verkligen gillar att tugga på tvättsvampar när jag t.ex duschade, det var en riktigt härlig känsla i munnen. Vet inte om jag fortfarande hade gillat det då jag inte gjort det sen jag var liten.
"You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steel." - JC. Denton
  • 0
  • kraz
  • kraz
Jag ogillar verkligen VERKLIGEN stålull. Jag hatar typ stålull. Känslan är så... äcklig. Och ljudet när någon använder stålull är också hemskt. Ewk. Min sambo får fixa allt som har med stålull att göra :p och jag går till ett annat rum eller höjer volymen. Det är väl lite konstigt säkert.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jag ogillar verkligen VERKLIGEN stålull. Jag hatar typ stålull. Känslan är så... äcklig. Och ljudet när någon använder stålull är också hemskt. Ewk. Min sambo får fixa allt som har med stålull att göra :p och jag går till ett annat rum eller höjer volymen. Det är väl lite konstigt säkert.


Lol, big word på den alltså.

Jag älskar att lyssna på musik, ligga i sängen och röra mina underarmar upp och ner långsamt. Otroligt avslappnande.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Det artar sig
Kom på att jag glömde nämna att frigolit är något jag verkligen ogillar.
Den torra känslan, det gnisslande ljudet.. ew.
För min del är det så att jag ryser bara någon i närheten håller på med det.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Gillar att prata för mig själv (!) eller rättare imitera kända skådespelare och deras quotes i min ensamhet.

Att bli röstskådespelare är ju trots allt en lite dröm man har.

Ogillar när folk överdramatiserar i verkliga livet. Något som händer ofta i svensk tv.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Jag ogillar att såhär på det kyliga vinterhalvåret få sår i näsan som blir till hårda skorpor. Däremot gillar jag att pilla på dom...
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Jag ogillar att såhär på det kyliga vinterhalvåret få sår i näsan som blir till hårda skorpor. Däremot gillar jag att pilla på dom...


I näsan? Hur tusan får du sår i näsan!?

Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
I näsan? Hur tusan får du sår i näsan!?


När det är kallt börjar näsan rinna och då torkar jag med knogarna som oftast är täckta med fingervantar. Det skaver!
Entering zero gravity
  • 0
  • Räv
  • Räv
Jag verkligen HATAR nystrukna skjortkragar, lukten av tvätt, tubsockor och, av någon anledning, indiska skådespelerskor.

Kan verkligen inte med när kvinnor pratar med indisk brytning.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
De ack så populära häxnaglarna. Jag hatar dem något kopiöst.
hånobing
  • 0
Den där nya hårtrenden med hälften ljust och hälften grönt. Tack, tack Nicki Minaj!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Har verkligt svårt för att ha på mig saker som sitter runt halsen, i synnerhet cykelhjälmar och/eller slipsar.
Trots att tyget/whatever bara nuddar halsen så känns det som jag stryps och jag börjar hosta efter luft.
Glory to Arstotzka!
  • 0
  • kraz
  • kraz
Jag gillar tigerbalsam, det luktar sjukt gott. Jag brukar smörja in mina knän med det innan jag spelar innebandy, då tar jag alltid pyttelite på överläppen också bara för att kunna lukta lite extra. Jag vet inte ens om det hjälper att smörja in mina knän, det är nog mest en mysig och go-luktande grej.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar GhostofCain:
När det är kallt börjar näsan rinna och då torkar jag med knogarna som oftast är täckta med fingervantar. Det skaver!


Papper skaver också. Att torka snor är så jävla värdelöst, det är förbannad lögn alltihop. Det enda sättet att bli av med smörjan utan att i sikt drabbas av de där skavsåren är att snyta sig ordentligt. Tömma näsan bara. Det ska aldrig få rinna.
  • 0
Ogillar vissa brittiska brytningar hos kvinnor. Inte så att jag ogillar personen pågrund av det men jag finner det lite oattraktivt
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Jag gillar att peta i näsan.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Axxorz:
Jag gillar att peta i näsan.


Ville bara påvisa sången från Raggar kungen Eddie Meduza med stå å peta näsa ;) ^^

´Jag behöver harkla mig vilket folk kan störa sig på men jag måste då jag annars blir jävligt dålig i halsen o har för mycket saliv producering, Men nu för tiden gillar jag det nästan för att det är tydligen en provokation för vissa haha.

Jag gillar ljud man gör med besticken mot talrik haha. http://www.youtube.com/watch?v=STytu5zjwjY
In life, only death is certain But time and where is clueless.
  • 0
Citerar Gamer 94:
Jag ogillar att prata i telefon, speciellt med personer jag inte känner.
Det låter helt vrickat och ja, det är det, jag har ingen förklaring överhuvudtaget till varför jag ogillar det.

Har samma grej typ. Fast jag ogillar inte själva pratandet, men om jag måste ringa någon så kan jag noja jättemycket över det och gör det inte om jag måste. Och om det ringer och jag inte vet vem det är kan jag tycka det är lite jobbigt. Men sen när jag pratar går det okej och när det är över blir jag lugn och glad. :3 Tror det har att göra med någon form av social fobi. Tycker det är jobbigt att gå fram till okänt folk och prata också.

Och så är jag onödigt rädd för stötar av statisk elektricitet, om jag känner mig statisk försöker jag ladda ur på nåt smidigt sätt.

Och så ogillar jag träskedar, speciellt såna där engångsskedar man kan få till glass, hu. Så sträva i munnen. S:
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Ridley:
Och så är jag onödigt rädd för stötar av statisk elektricitet, om jag känner mig statisk försöker jag ladda ur på nåt smidigt sätt.


Åh jag gör samma sak!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Jag ogillar att på motorvägen köra ikapp en fet lastbil eller bus som kämpar på i uppförslutning. Det brukar lukta så skarpt av tjock diesel i bilen då så att jag andas ut hårt genom näsan och håller andan.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Jag ogillar att på motorvägen köra ikapp en fet lastbil eller bus som kämpar på i uppförslutning. Det brukar lukta så skarpt av tjock diesel i bilen då så att jag andas ut hårt genom näsan och håller andan.


Usch ja, fast det är ju bara ett problem när en lastbil kör om en annan lastbil, så att man måste ligga bakom och sniffa dieselångor i en halv evighet. Annars finns det ju ingen anledning att ligga bakom dessa åbäken, bara att köra om.

Jag gillar att röka. Det verkar många tycka är konstigt.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Jag ogillar tygnäsdukar. De ger mig rysningar.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag är barnsligt förtjust i låten Champagne Supernova med Oasis (alltså ja gillar verkligen denna låten).

Jag ogillar Beyoncé otroligt mycket faktiskt och förstår inte varför jag ens gav henne speltid på mitt Spotify.
  • 0
Segelbåtar. Jag kan inte tänka mig något värre än att vara fast på en segelbåt i typ en/två veckor.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!