Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Någon medlem som heter Chaan dyker upp ibland och skriver saker. Jag förstår aldrig vad han pratar om. Aldrig.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Någon medlem som heter Chaan dyker upp ibland och skriver saker. Jag förstår aldrig vad han pratar om. Aldrig.


You're not alone. Han skrev någon sjukt konstig tråd för ett par månader sen.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
RedneckRebel han är en trevlig norrlänning som verkar vara rak på sak och ärlig av sig helt enkelt.

Straholic en person som har fötterna på jorden. Försvinner och dyker upp lite då och då som en skyddsängel bland oss. Sedan har han bra smak för serier då jag också avgudar Breaking Bad.

NABIL han känns som en skön typ som alltid verkar vara morgontrött oavsett vilket klockslag det är på dygnet. Hans blogginlägg är bra då jag oftast finner de intressanta.

Over en person som syns till här och verkar gilla räkmackor och ordvitsar.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
-Ogge- måste vara en av dem kreativaste bloggarna vi haft på GR. En väldigt smart och rolig person är han. Extra plus för bästa profilbild också. Keep on rockin!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Humanisten måste ha en vänligare ton i framtiden. Han verkar lite instabil och måste citera varenda inlägg han ser. Ett solklart fall är nyheterna om Pewdiepie där han beter sig lika moget som en 12-åring i kommentatorsfältet. Tydligen så tycker han att han är större än alla vilket kan leda till en farlig symptom, högmod.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Humanisten måste ha en vänligare ton i framtiden. Han verkar lite instabil och måste citera varenda inlägg han ser. Ett solklart fall är nyheterna om Pewdiepie där han beter sig lika moget som en 12-åring i kommentatorsfältet.


Jag beter mig inte direkt barnsligt, snarare utan direkt censur. För det mesta så är det lätt att ignorera saker och ting som rinner genom sidans kommentarer likt cancer-milkshake. Men när det gäller sann idioti så har jag väldigt svårt att faktiskt bry mig om hövligheter då det ärligt talat aldrig fungerat tidigare.

Kan jag vara artigare: Sure. Hjälper det något egentligen? Nope.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar AG Jati:
Humanisten måste ha en vänligare ton i framtiden. Han verkar lite instabil och måste citera varenda inlägg han ser. Ett solklart fall är nyheterna om Pewdiepie där han beter sig lika moget som en 12-åring i kommentatorsfältet. Tydligen så tycker han att han är större än alla vilket kan leda till en farlig symptom, högmod.


Tror det handlar om maktmissbruk i detta fallet. Att aldrig vilja ha fel, och att andra inte ska få ha rätt. Med en sån inställning och ordval till andra så kan jag tycka att man borde höra hemma på flashback istället. Att behöva citera andras åsikter hela tiden, och som alltid slutar med kränkande ord är något som man helst vill slippa se på en sådan här bra spelsida.

En vänlig åsikt
Är en fredlig själ
  • 0
Jag tycker det är tråkigt om man hela tiden ska försöka linda in sina kommentarer i så snälla ord som möjligt. Så länge det inte går till solklar överdrift tycker jag bara det är underhållande att läsa när en person klyver genom någon annans argument med en ganska vass ton. Humanisten verkar vara en vettig forumit, inte onödigt krypande eller tråkigt trevlig. Vågar sätta ner foten, helt enkelt, och dessutom vrida runt den lite samtidigt.
  • 0
Citerar Braff:
Jag tycker det är tråkigt om man hela tiden ska försöka linda in sina kommentarer i så snälla ord som möjligt. Så länge det inte går till solklar överdrift tycker jag bara det är underhållande att läsa när en person klyver igenom någon annans argument med en ganska vass ton. Humanisten verkar vara en vettig forumit, inte onödigt krypande eller tråkigt trevlig. Vågar sätta ner foten, helt enkelt, och dessutom vrida runt den lite samtidigt.


Nu har han ju blivit varnad av chefredaktörn själv, så den hårda tonen hjälper inte.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Nu har han ju blivit varnad av chefredaktörn själv, så den hårda tonen hjälper inte.


Fick ingen riktig varning. Fick dock en varning om en varning.

Och sedan, bara för att Petter tycker något så är det inte alltid så.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar AG Jati:Nu har han ju blivit varnad av chefredaktörn själv, så den hårda tonen hjälper inte.

Fick ingen riktig varning. Fick dock en varning om en varning.

Och sedan, bara för att Petter tycker något så är det inte alltid så.


Så om du skulle äga en hemsida så skulle du vilja att ingen följer dina regler?

Vet inte annars hur jag ska tolka det du nyss skrev
Är en fredlig själ
  • 0
Citerar sPunk:
Så om du skulle äga en hemsida så skulle du vilja att ingen följer dina regler?


Petter verkar dock inte följa sina egna regler själv, så varför ska de hållas så hårt i dem om inte ens Chefen gör det?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar sPunk:
Så om du skulle äga en hemsida så skulle du vilja att ingen följer dina regler?

Vet inte annars hur jag ska tolka det du nyss skrev


Nej, om något är det kanske åt Kanutus håll.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Varför kan vi inte bara äta blommor och dricka enhörnings-urin och bara le?

Nej men jag föredrar ärlighet framför fasad så Humanisten handlar delvis rätt. Det gäller att stå för sin åsikt. Tror allt handlar om hur vi med mening väljer att se på andra och därför uppstår onödiga "konflikter". Sanningen gör ont för somliga och då ska man börja se över sig själv om sanningen träffar en och man säger, "AJ!".
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Är jag den enda som tycker Humanisten snarare har blivit för mild i sina inlägg?
  • 0
Citerar Kanutus:
Petter verkar dock inte följa sina egna regler själv, så varför ska de hållas så hårt i dem om inte ens Chefen gör det?


För att då blir man bannad. Därför bör man följa reglerna. De har ingen moralisk auktoritet och ska heller inte ha det. De är ordningsregler.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Skjuter vilt på öppet mål nu, men jag måste säga att Branko roar mig bortom rimliga gränser.

Dels så väljer han alltid de mest infekterade diskussionerna att ge sig in på, med vilda västern-argument á skjuta vilt från höften och hoppas att iallafall något blir träffat och dör, dels så är hans användning av härskartekniker nästan pinsamt uppenbart.

Att skriva "min vän" till sina motståndare är inte god ton, det är att försöka sätta sig på dem, på samma vis som man inte säger "lilla gumman" till flickor som man debatterar med.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Räv
Nuff said. 10/10...

Nej men seriöst: Du skriver väldigt fint tycker jag. Bra ordval. Gillar ditt användarnamn väldigt mycket, som är enkelt och bra men samtidigt konkret. Profilbilden passar såklart med ditt namn, men även med ett annat namn skulle bilden passa. Snygg bild med andra ord.



Spoiler:Off-topic: Apropå användarnamn: Känner verkligen att jag behöver byta. Gillar inte mitt det minsta och har nog inte gjort det veckan efter att jag gick med för snart tre år sedan. Hoppas namnbytefunktionen kommer snart.
  • 0
noiseman måste vara den skönaste medlemmen vi haft på GR sedan Dragonforce's förälskelse till popsångerskan Rihanna. Skriver en hel del sköna inlägg. Ett hett tips mannen, håll dig till bloggarna i fortsättningen. Känns lite av ett störningsmoment att du måste bumpa 7-9 trådar per dag.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Alex Casey: Är en Gr medlem som jag uppskattar bra ton, gillar mycket liknande spelupplevelser vilket alltid är kul. Köper också mycket spel och är en medlem som inte tar rampljuset så ofta men ändå alltid är resonlig och kan skapa intressanta diskussioner om spel.

Antonfusk: En kontroversiell människa enligt en del, men han har en trevlig sida och är en bra person som ändå ger sina perspektiv och sina åsikter även om man inte håller med. Kul spelkamrat också i onlinespel. Och skriver en del humoristiska bloggar.

Oxtensierna: "Af Adlig ursprung, härkommit utiaf de förnästa af förnästa spelriken uppå Jord, Gud hade begåffuat honom fram för alle andre med stor skickeligheett, högtt och mykitt förstånd och många furstliga dygder, så att han war wäll wärdt at bära konunglige spire och crona, ty at han war icke allenast förståndig och snell fram för alla andra, wtan och ther hoss manlig och duglig; wthi dommar war han skarpsinnigh och rätuiss, wdj många stycker war han ja" Ok den lånade jag då jag icke behärskar gammalsvenska, en trots våra olika ståndpunkter, ideologiska skillnader så har många diskussioner varit bra och roande. Aldrig dålig ton av det jag kommer ihåg och en bra medlem trots att jag i många fall inte håller med om hans åsikter och han inte mina vilket är helt ok.

Imperial Scout: En av de medlemmar jag tror aldrig kommer att försvinna från sidan, glad, god ton, spelar mycket, recenserar många spel, har väldigt läsvärda åsikter, skriver bra bloggar det handlar om spel och upplevelser framförallt. Väldigt trevlig medlem också bidrar med lite andra saker än bara åsikter utan även små berättelser som roar. Han visar hur spel kan vara så mycket mer än simpla leksaker med sina bloggar.

Humanisten och Räv: Två medlemmar jag sällan interagerar med i skrift inte för att jag ogillar dom utan för att jag ofta har en tendens att hålla med alternativt inte rikta mina kommentarer mot endera. Två bra medlemmar i grund och botten som har sina egna unika personligheter som tillför sidan. Det brukar aldrig gå över styr men vara ganska roande att läsa deras bloggar och kommentarer. Speciellt när de deltar i samma diskussioner deras kombo är ganska kunglig, lägg till lite MrFancypants i detta och rör om med lite Mr Smiley addera lite Ogge och lite Duke för hetta så får du en explosionsartad men fruktansvärt exotisk verbal dans i cynism, ilska, åsikter och perspektiv som klår det mesta. Dock så måste medlemmarna som opererar i konfliktzoner (nyheter) också navigera i ett skyttegravskrig som pågått i över 15 år mellan olika läger av krigare som stormar varandra gång på gång utan framgång och med enorma förluster. Det stora konsolkriget är äldre än många som utkämpar det på slagfältet i trådarna och nyhetsartiklarna i vår tid. Räv och Humanisten försöker ofta kringå de absolut största linjerna av attackerande konsolkrigare för att inte fastna i argument och orimliga åsikter; genom kluriga kringgående manövrar som liknar Schlieffenplanen, tyvärr havererar de ofta som den också gjorde och det hamnar mitt i artillerielden, istället för i ryggen på motståndaren i debatten, vilket alltid ser lite besvärligt ut att ta sig ur från ett observatörs perspektiv. Men de håller god ton och det är väl det som räknas!

5smurfen som namnet lekfull, lugn i ton och en bra bloggerska. Hon är duktig på att skriva om upplevelser, och förmedla sina åsikter, även om hon kanske inte själv håller med om detta. Det är en vänlig människa som sprider värme omkring sig och sällan är arg.

Little_Boo är en snäll människa som råkat ut för mycket hemskheter som hon bloggat om. En jättesnäll människa som liksom ovan sprider värme och alltid håller god ton. Kanske inte så aktiv längre men hon hade också en ganska rolig blogg mellan varven.

Digitex är en medlem som mer och mer försvunnit, vet inte vad som hände men han hade alltid kloka inputs, och var alltid trevlig på forumet. Jag har aldrig sett honom bråka med någon på sidan alls. En bra medlem som också spelade en hel del och hade intressanta åsikter.

Kraz: Hon är en människa som inte låter sig köras över och har alltid varit ett bra tillskott på sidan. Hon gör alltid sitt bästa för att hålla lugn och ge sina åsikter. En bra medlem som också har en bra och rolig blogg att läsa.

Killermmm och Weirdwolf är två människor här som båda två sprider humor, åsikter om allt och har varit ikoniska medlemmar på sidan på sina egna sätt. Den ene med humor den andre med sin vältalighet i skrift för sin ålder. Produktiva på sidan och väldigt bra personer utifrån det jag sett på sidan.

Gamesavemessiah, Zunjin och GameZerowalker är 3 medlemmar som alla inte syns så mycket på sidan men alltid är ganska trevliga. De kan visserligen ibland hamna i heta diskussioner men de har en bra sida, lite unika perspektiv på saker och framförallt bra spelsmak.

Amelinde: Är en jättesnäll människa. Alltid god ton kanske inte så aktiv men har roliga åsikter och perspektiv på saker och framförallt trevlig.

Jonte91 är säkert minst lika historieintresserad som mig, en utbildad arkeolog och trevlig med bra spelsmak. Skriver också en rätt bra blogg som förmedlar hans egna åsikter om spel och annat. Alltid trevlig läsning.

Captain Price och Baxter är två medlemar som också alltid tillför bra saker till sidan i nästan alla fall. Trevliga roliga och kör sina grejer. Även om Baxter varit rätt inaktiv på sistone så har Captain Price hållit igång en del på sidan. De är två positiva medlemmar som sällan gör någon förnär och har spännande och intressanta åsikter.

Jag får försöka skriva en del 2 också på detta, då jag har en hel drös med medlemmar till jag vill kasta lite beröm på
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Nu är jag jävig men jag älskar självmordsblond mer än mitt egna liv. Finns få personer som är så stimulerande att diskutera med. Våra ståndpunkter är inte sällan motsatser, men allt leder till en konsensus, en konsensus om att vi inte ens vet vad vi snackar om längre. Förr eller senare blir samtalsämnena så abstrakta och så urspårade att vi kan enas om att vi inte förstår ett jävla dugg överhuvudtaget. Hur många diskussioner pågår inte där de båda är ovilliga till att erkänna att man lämnat begripligheten bakom sig för länge sen! Det händer inte oss!

En väldigt bra kvalitet är också den här: han är visserligen partisk, men inte orättvis! Nätet kryllar av partiska människor som också saknar all heder, ja, troligen så sympatiserar självmordsblond till och med med flera såna, men han vet bättre än att upprepa deras misstag, han vet bättre än att hitta på och manipulera för den goda sakens skull, han vet bättre än att komma med nån vidrig retorik. Gud vad jag älskar detta med honom.

Sen finns det massor bra med honom som egentligen inte är vidkommande för en forumit. Bland annat så har han bra kindben. Men aja.
  • 0
Han tycker jag är galen.

Hemskt. Tror jag måste gå och injicera heroin.
  • 0
Jag var inte dödsseriös ska sägas.
  • 0
Citerar Lurkman:
Nu är jag jävig men jag älskar självmordsblond mer än mitt egna liv.


<3
Avgångstidelag
  • 0
Citerar AG Jati:
noiseman måste vara den skönaste medlemmen vi haft på GR sedan Dragonforce's förälskelse till popsångerskan Rihanna.


Man tackar!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!