Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Nämnt killen förr och nämner honom igen. Nabil, saknar ibland hans närvaro på sajten av någon underlig anledning. Kanske för att han är motsatsen av det jag är, han kändes extremt hyper och "okoncentrerad". Han var lite stökig på sitt sätt och samtidigt livade han då upp stämningen en aning.

Hade personligen inga större problem med honom alla gånger, kom många gånger bra överens med snubben faktiskt. Men han snubblade ibland till med ett och annat inlägg i bloggen då och då. Fann det lite underhållande.

Vad hände med honom egentligen?
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Vad hände med honom egentligen?


Vet bara att Straholic började svina sig mot honom på sociala medier (även irl) och sedan tröttnade han väl på forumet. Oavsett verkade han inte må alltför bra så förhoppningsvis är läget stabilare idag.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Vet bara att Straholic började svina sig mot honom på sociala medier (även irl) och sedan tröttnade han väl på forumet. Oavsett verkade han inte må alltför bra så förhoppningsvis är läget stabilare idag.


Usch, det där kände jag absolut inte till. Om det nu stämmer så är det helt klart väldigt sorgligt. Får väl hoppas att Nabil mår bra nu, usch usch oerhört tråkigt.

Nabil är alltid välkommen tillbaka.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
Vid närmare eftertanke kan det ha varit Navil, men eftersom namnen är såpass lika får det stå kvar.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Navil och Stralle var väl ändå buddies? Han med "Skrillex"-frillan om jag mindes rätt.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Ageless Force:
Vid närmare eftertanke kan det ha varit Navil, men eftersom namnen är såpass lika får det stå kvar.


Okej, för jag syftar på Nabil som hade Super Mario-avatar (var väldigt aktiv i bloggen).

Navil försvann långt före Nabil, det var någon furry-kille. Tror han blev bannad för något.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Citerar Ageless Force:Vid närmare eftertanke kan det ha varit Navil, men eftersom namnen är såpass lika får det stå kvar.

Okej, för jag syftar på Nabil som hade Super Mario-avatar (var väldigt aktiv i bloggen).

Navil försvann långt före Nabil, det var någon furry-kille. Tror han blev bannad för något.


Trodde det var samma person, som blev bannad och återvände eller dyl. Men jag minns inte mycket från någondera, annat än att jag tyckte både var förhållandevis ovettiga. På gränsen till troll. Lite som Friscus, men på en lite lägre växel.
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Citerar grodahn:
Trodde det var samma person, som blev bannad och återvände eller dyl. Men jag minns inte mycket från någondera, annat än att jag tyckte både var förhållandevis ovettiga. På gränsen till troll. Lite som Friscus, men på en lite lägre växel.


Jo, jag tror Nabil har varit lite av en Jo-Jo på så vis. Men ibland kunde han ändå erkänna sina misstag och ibland inte. Men lite av ett troll var han stundtals.

Friscus är en kategori i sig.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Scrollar man ner i tråden är det betryggande att se Moose och Ridleys namn. De är väl (på det hela taget) bland de främsta och mest välkända användarna som har skrivit i forumet.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Citerar -Ogge-:Vad hände med honom egentligen?

Vet bara att Straholic började svina sig mot honom på sociala medier (även irl) och sedan tröttnade han väl på forumet. Oavsett verkade han inte må alltför bra så förhoppningsvis är läget stabilare idag.


Jag frågade Nabil om det i denna tråden om jag minns ätt. Bör står lite om det ett par sidor bak. Straholic verkar vara ett riktigt ärkesvin.

Han blockerade mig på Instagram när jag ifrågasatte hans recensioner
What a nice boat...
  • 0
Citerar Ageless Force:
Scrollar man ner i tråden är det betryggande att se Moose och Ridleys namn. De är väl (på det hela taget) bland de främsta och mest välkända användarna som har skrivit i forumet.


  • 0
Citerar Aaandy:

Du är förstås främst, med 70000 (?!!) inlägg och allt. Men jag kanske är kändare.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Du är förstås främst, med 70000 (?!!) inlägg och allt. Men jag kanske är kändare.


Det var delen om "mest välkända" som gjorde mest ont.
Citerar Dusty:
Han blockerade mig på Instagram när jag ifrågasatte hans recensioner


Så gör han med alla, men snart spricker väl luftslottet.

Och ja, Aaandy förtjänar väl lite cred han med (eller lite cash, som de säger i PH-finalerna)
It Can't Rain All the Time
  • 0
  • 6948
  • 6948
Förstår inte varför inte Aaandy är högre upp på all-time-listan?

http://www.gamereactor.se/oversikt/
"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me."Al Capone
  • 0
Citerar 6948:
Förstår inte varför inte Aaandy är högre upp på all-time-listan?

http://www.gamereactor.se/oversikt/


Tycker att han har varit rätt inaktiv på sidan de senaste åren.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
  • 6948
  • 6948
Citerar -Ogge-:
Tycker att han har varit rätt inaktiv på sidan de senaste åren.

Sant. Undrar varför?
"Don't mistake my kindness for weakness. I am kind to everyone, but when someone is unkind to me, weak is not what you are going to remember about me."Al Capone
  • 0
Citerar 6948:
Citerar -Ogge-:Tycker att han har varit rätt inaktiv på sidan de senaste åren.
Sant. Undrar varför?


Hans tjej (om dom är ihop än) är med väldigt inaktiv. Kommer dock inte ihåg hennes namn här på GR men något på K
  • 0
Citerar 6948:
Sant. Undrar varför?


Får fråga honom.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar 6948:
Förstår inte varför inte Aaandy är högre upp på all-time-listan?

http://www.gamereactor.se/oversikt/


Flest antal inlägg på sajten räcker med andra ord inte... nu har jag fått ett nytt mål!

Citerar -Ogge-:
Tycker att han har varit rätt inaktiv på sidan de senaste åren.


Citerar 6948:
Sant. Undrar varför?


Livet hann ikapp och tvingade mig att ta tag i "viktigare" saker. Dessutom tyckte jag att Gamereactor sjönk både kvalitets- och aktivitetsmässigt där omkring när jag slutade vara aktiv. Jag har dock tittat in här någon gång i veckan för att moderera, läsa lite bloggar och kolla igenom forumet. Vem vet, kanske kommer jag bli lite mer aktiv nu under sommaren.

Citerar dinskugga:
Hans tjej (om dom är ihop än) är med väldigt inaktiv. Kommer dock inte ihåg hennes namn här på GR men något på K


Hon hette kraz och vi är inte tillsammans längre.
Fyfan vilken härlig nostalgitripp det är att kika in i den här tråden. Brukar titta in här titt som tätt eftersom det är den flame-tätaste tråden (och därmed också periodvis mycket kul att läsa i en för en drama-älskare som jag) men så möts man av detta.

Extremt offtopic, men shit vad tiderna går fort. Är det någon som minns kriget mellan IRC-klicken och moderatorerna, med TemplarPaladin i täten? Det var verkligen något magiskt att i realtid få följa striderna, alla grupptrollningar från deras sida och TP:s pompösa jävla språk när han beskrev IRC-chatten som kyrkogården för "bannat kött". Och så den magiska vändningen när TP hoppade av moderator-giget och långsamt börja vända sig mot den onda sidan, något som slutade med att han blev bannad och för första gången satte sin fot i IRC för att uppleva Gamereactor från den andra sidan. Det var verkligen den här typen av stories som gjorde att man återvände till forumet. Det och alla roliga och intressanta människor såklart. Minns även tråden för avatar-riddarna eller vadfan vi kallade oss, gruppen för de som vägrade att byta avatarer för att bibehålla någon typ av stringens. Har än idag kvar samma gamla avatar som på den tiden eftersom jag är en sån jävla nostalgiker.

Det är verkligen tråkigt att GR blivit mer och mer inaktivt, men det är nog svårt att skylla på någon annan än teknikutvecklingen och sociala mediers framgång. Fortfarande trevligt att se att jag inte är den enda som ser tillbaka på forumet med rosa glasögon. Och ja, alla meet-ups vi hade var fan awesome och är fortfarande vän med väldigt många på facebook, trots att tiden gått. Känns fel att ta bort dem typ, av någon märklig anledning.
Så talade Waiiwan
Citerar Waiiwan:
Det är verkligen tråkigt att GR blivit mer och mer inaktivt, men det är nog svårt att skylla på någon annan än teknikutvecklingen och sociala mediers framgång. Fortfarande trevligt att se att jag inte är den enda som ser tillbaka på forumet med rosa glasögon. Och ja, alla meet-ups vi hade var fan awesome och är fortfarande vän med väldigt många på facebook, trots att tiden gått. Känns fel att ta bort dem typ, av någon märklig anledning.


Haha ja vi har ju varit vänner på FB i åtta år, sågs först för nio år sedan. Det var tider det; Bråk med Stääv/ Tetra och förräderi av Diabetiker samt en del inlägg man gjort som hamnade i citattråden. På senare år är det enda riktigt minnesvärda den mystiske medlemen Chaan.
"The sky is not the limit, it's just the view"
Citerar Waiiwan:
Extremt offtopic, men shit vad tiderna går fort. Är det någon som minns kriget mellan IRC-klicken och moderatorerna, med TemplarPaladin i täten? Det var verkligen något magiskt att i realtid få följa striderna, alla grupptrollningar från deras sida och TP:s pompösa jävla språk när han beskrev IRC-chatten som kyrkogården för "bannat kött". Och så den magiska vändningen när TP hoppade av moderator-giget och långsamt börja vända sig mot den onda sidan, något som slutade med att han blev bannad och för första gången satte sin fot i IRC för att uppleva Gamereactor från den andra sidan.


Åh ja. För mig handlade GR egentligen aldrig om spel, utan om personligheterna och de interna sociala intrigerna. I takt med att allt fler blev inaktiva förlorade forumet därför sitt syfte (för mig). Kommer sent att glömma IRC-räderna, dock.
Vik hädan, troll.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar dinskugga:
Hans tjej (om dom är ihop än) är med väldigt inaktiv. Kommer dock inte ihåg hennes namn här på GR men något på K


Kikar in på forumet ibland, men det är inte som förr Jag minns när jag var 20 och satt i min första lägenhet i MNC varje kväll, och jag var tvungen att skriva sjukt snabbt för det hade alltid kommit två nya sidor med inlägg när jag hade svarat någon... good times.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
För cirka 7 år sedan kunde det flyga förbi två nya sidor om man skrev längre än tre rader, precis som kraz skriver. Förvånansvärt många gick verkligen in för forumet och sitt skrivande, vilket egentligen är fantastiskt då man verkligen får nys på vilka personerna bakom användarna är. Mycket personliga men oftast alltid intressanta diskussioner och infallsvinklar från personer som satt vakna lite överallt i vårt avlånga land.
Tröttnade man på allt drama kunde man bara diskutera något spel eller fråga vilka bra filmer som gick på bio (ofta skrevs det ändå ut så man behövde knappast fråga), saknar de nätterna även om det inte hade varit samma sak idag.
It Can't Rain All the Time
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!