Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tyck till om Gamereactors forumiter


Kul att se livstecken från Kolmilan. Nu talar vi riktigt gamla tider! Minns honom som den där schyssta "stödkompisen" som ofta skrev lååånga inlägg och försvarade flera av hans IRL-vänner, vilket ofta ledde till ganska roliga missförstånd och flera läääängre inlägg. Hoppas på ökad aktivitet!
It Can't Rain All the Time
Citerar Ageless Force:
Kul att se livstecken från Kolmilan. Nu talar vi riktigt gamla tider! Minns honom som den där schyssta "stödkompisen" som ofta skrev lååånga inlägg och försvarade flera av hans IRL-vänner, vilket ofta ledde till ganska roliga missförstånd och flera läääängre inlägg. Hoppas på ökad aktivitet!


Minns honom också som otroligt härlig. Som du säger var det ett bra tag sedan.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Förstår varför du minns honom. Glass Simon och Kolmilan huserade i kärlekstråden back in the days och om jag förstod saken rätt var det mer snack än verkstad. Däremot så måste de långa samtalen och diskussionerna som pågick dag och natt varit väldigt givande. Vet ju själv att den tråden kunde vara riktigt mysig. Lost nerds paradise, typ.

Vad gäller Glass Simon har jag inte sett någon riktig aktivitet från denne på flera år. Men kul att han inte glömt sidan helt och hållet.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Kul att se livstecken från Kolmilan. Nu talar vi riktigt gamla tider! Minns honom som den där schyssta "stödkompisen" som ofta skrev lååånga inlägg och försvarade flera av hans IRL-vänner, vilket ofta ledde till ganska roliga missförstånd och flera läääängre inlägg. Hoppas på ökad aktivitet!


På GR's officiella läsarträff 2008 var kolmilan där, och han var en trevlig prick... men ÅTTA år sedan, helvete. Fick låna hans hatt minns jag men han passade i den bättre.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Cirkulerade ju några bilder (;

Straholic skriver inte särskilt mycket i tyck till. Däremot dyker han ibland upp och kommenterar något med Off-topic för att sedan försvinna lika hastigt.

Ironfist00 har i likhet med Kolmilan varit med ett tag. Väcker alltid mycket trevliga minnen att se er skriva, inte minst den där beryktade träffen du nämnde!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Jag har börjat störa mig mer och mer på AG Jati. En person som alltför ofta helt och hållet missar poängen i sina svarskommentarer, som rent generellt dryper av grov överskattning av sitt egna intellekt. Han framstår som en tioåring i allt han skriver - den hyggliga grammatiken till trots. Han har dessutom riktigt ledsam musiksmak; Spotify-topplistorna verkar få frekventa besök, med andra ord.

Jobba fortsättningsvis med att läsa, förstå och sedan kommentera dina eventuella tankar, istället för den nuvarande, tveksamt välfungerande, modellen, som är att läsa, skriva och lämna sidan utan att ha förstått det som diskuterats.
"I like a lot of crack when I play" - Brooks Wackerman 2013
  • 0
Citerar Gibson_Lespaul:
Jag har börjat störa mig mer och mer på AG Jati. En person som alltför ofta helt och hållet missar poängen i sina svarskommentarer, som rent generellt dryper av grov överskattning av sitt egna intellekt. Han framstår som en tioåring i allt han skriver - den hyggliga grammatiken till trots. Han har dessutom riktigt ledsam musiksmak; Spotify-topplistorna verkar få frekventa besök, med andra ord.


Tack för din feedback. Ska försöka bättra mig på en del punkter. Håller dock inte med om att jag "överskattar min intellekt".

Ledsam musiksmak? På vilka plan? Att jag hänger mycket på Spotify? Spotify är bland en av de bästa streamingtjänster för musik som finns i dagsläget. Sen så hittar man alltid något nytt och spännande om man följer deras "Veckans Tips" där de tipsar om artister som passar just för sin musiksmak. Sen så lyssnar jag inte enbart på musik från topp-listorna. Eller tror du bara för att jag bloggar om Maggio så har jag ledsam musiksmak? Ska jag behöva lyssna på den mest abstrakta brain dance-musiken för att inte klassas som "tråkig"?

Citerar Gibson_Lespaul:
Jobba fortsättningsvis med att läsa, förstå och sedan kommentera dina eventuella tankar, istället för den nuvarande, tveksamt välfungerande, modellen, som är att läsa, skriva och lämna sidan utan att ha förstått det som diskuterats.


"Tveksamt välfungerande"...eh va?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
"Tveksamt välfungerande"...eh va?

?

Prima exempel på det jag menade med att missa poängen. Jag menade att det är ledsamt att inte själv kunna upptäcka musik, och istället behöva följa dessa topplistor för veta som är hippt/nytt. Musiken i sig kan kvitta, trots att din musiksmak i mitt tycke är rätt värdelös.
"I like a lot of crack when I play" - Brooks Wackerman 2013
  • 0
Citerar Gibson_Lespaul:
Prima exempel på det jag menade med att missa poängen. Jag menade att det är ledsamt att inte själv kunna upptäcka musik, och istället behöva följa dessa topplistor för veta som är hippt/nytt. Musiken i sig kan kvitta, trots att din musiksmak i mitt tycke är rätt värdelös.


Veckans Tips är dock ingen topp-lista för vad som är hipp. Den tipsar om musik som just passar den sorts musiksmak. Det kan handla om både artister som är populära och dem som är fullkomligt okända för allmänheten. Visst, det kan vara rätt så intressanta att hitta artister som då jag använde Last.Fm för att hitta electro-artister. Men jag använder Spotify i dagsläget för att det är väldigt bekvämt och man slipper leta efter artister från A-Ö. Jag följer dock inga topp-listor eftersom de brukar oftast vara sjukt förutsägbara och mest bestå av radio-musik.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Ageless Force:
Straholic skriver inte särskilt mycket i tyck till. Däremot dyker han ibland upp och kommenterar något med Off-topic för att sedan försvinna lika hastigt.


Är ju inte så värst aktiv alls numer. Har valt att fokusera på annat (mitt privatliv, Youtube och andra grejer) vilket gjort att jag inte har haft så mycket tid. Har väl tappat lite lust/sug också. Känner aldrig något bloggsug nu för tiden, till exempel.

Lämnar väl lite kommentarer här och där, men lurkar mest nu för tiden.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
Det handlar inte om att inte ha tid, det handlar om att ta sig tid, samt hur man använder den. Däremot skulle sidan må bra av att ha lite fler kvalificerade bloggare. Så om du konsekvent började blogga igen vore det ett trevligt tillskott!

AG Jati är fortfarande otroligt ojämn som medlem. Som vi ser ovan är han ingen vidare debattör heller.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
AG Jati är fortfarande otroligt ojämn som medlem. Som vi ser ovan är han ingen vidare debattör heller.


Ingen formurit eller bloggare är perfekt
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
Citerar AG Jati:
Ingen formurit eller bloggare är perfekt


Då hänger och avgörs allt på stavningen.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Det finns vissa medlemmar (nämner inga namn) som verkar ha gjort det till sin hobby att leta fel eller saker de stör sig på och upprepa sina klagomål frekvent i mina bloggar, börjar kännas som häxjakt lite grann tycker jag.

Detta är en av de faktorer till att jag väldigt sällan bloggar nu för tiden. Sedan så har jag haft lite bloggtorka och ja.. Inte haft lust helt enkelt.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
Tråkigt att du upplever det så.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Tråkigt att du upplever det så.


Tråkigt men sant. Förstår inte att man folk orkar.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Det finns vissa medlemmar (nämner inga namn) som verkar ha gjort det till sin hobby att leta fel eller saker de stör sig på och upprepa sina klagomål frekvent i mina bloggar, börjar kännas som häxjakt lite grann tycker jag.

Detta är en av de faktorer till att jag väldigt sällan bloggar nu för tiden. Sedan så har jag haft lite bloggtorka och ja.. Inte haft lust helt enkelt.


Eftersom jag är så nyfiken av mig tog jag mig friheten och kolla igenom dina senaste 10(?) inlägg och kan bara se en enda kommentar som är negativ, vilket är på ditt senaste blogginlägg. Är jag helt blind eller vad är det frågan om?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Eftersom jag är så nyfiken av mig tog jag mig friheten och kolla igenom dina senaste 10(?) inlägg och kan bara se en enda kommentar som är negativ, vilket är på ditt senaste blogginlägg. Är jag helt blind eller vad är det frågan om?


Finns ju även bloggar jag har skrivit tidigare (tog bort väldigt många här om året, dumt) där det har regnat sådant där åt mitt håll vilket är tröttsamt.

I-landsproblem i all sin prakt ja, men ändå trist.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Har aldrig förstått vitsen med att ta bort enstaka blogginlägg. Tänkte väl själv rensa upp samtliga men att plocka bort några här och där hajar jag inte varför man gör!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Klart som fan att man går in i tråden efter ett par månaders inaktivitet och ser att Captain Price (varg) och Straholic FORTFARANDE gnabbas om den sedvanliga skiten, aka "ja haj jätt o du haj fel". Slås aldrig ni av den fullkomliga hopplöshet jag finner i era inlägg? Kan ni inte bara sluta, låten sidan dö en värdig död och fortsätta med era eventuellt acceptabla liv?
Avgångstidelag
  • 0
Citerar Självmordsblond:
Klart som fan att man går in i tråden efter ett par månaders inaktivitet och ser att Captain Price (varg) och Straholic FORTFARANDE gnabbas om den sedvanliga skiten, aka "ja haj jätt o du haj fel". Slås aldrig ni av den fullkomliga hopplöshet jag finner i era inlägg? Kan ni inte bara sluta, låten sidan dö en värdig död och fortsätta med era eventuellt acceptabla liv?


Har aldrig hört talas om en sån här konflikt.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Har aldrig hört talas om en sån här konflikt.


Vet inte ens om jag ska bevärdiga med ett svar. Gör ju uppenbarligen det, men vet verkligen inte vad jag ska säga. Så fort Jati besvarar någonting i en diskussion är det ekvavilent med den mentalsjuke mannen i Bronson som bajsar sig själv i handen. Ingen vet riktigt vad de ska svara.

"Jag har aldrig hört talas om en sådan konflikt..." https://youtu.be/IZnd_uqbO7M?t=41
Avgångstidelag
Citerar Självmordsblond:
"Jag har aldrig hört talas om en sådan konflikt..." https://youtu.be/IZnd_uqbO7M?t=41


...

Spoiler:Dra fan åt helvetet.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Självmordsblond:
"Jag har aldrig hört talas om en sådan konflikt..." https://youtu.be/IZnd_uqbO7M?t=41


Hahahaahahahaaha
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Självmordsblond:
Klart som fan att man går in i tråden efter ett par månaders inaktivitet och ser att Captain Price (varg) och Straholic FORTFARANDE gnabbas om den sedvanliga skiten, aka "ja haj jätt o du haj fel". Slås aldrig ni av den fullkomliga hopplöshet jag finner i era inlägg? Kan ni inte bara sluta, låten sidan dö en värdig död och fortsätta med era eventuellt acceptabla liv?


Det roliga är ju att du ALLTID är här och ska kommentera det, så vad gör det dig till? Du verkar sitta och trycka på sidan tills du får tillfälle visa hur lite du bryr dig om allt och alla. Men bara det faktum att du sitter där och tar varje tillfälle i akt att försöka visa att du inte bryr dig visar bara motsatsen. Lägg ner dina jävla tonårsfasoner nu. Det är inte häftigt att trotsa allt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!