Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar jeppe5959:
Annars, var skulle menningen va med att han skyddar henne hela tiden liksom


För citera Sousuke själv, det är hans uppdrag att skydda henne.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Citerar jeppe5959:Annars, var skulle menningen va med att han skyddar henne hela tiden liksom

För citera Sousuke själv, det är hans uppdrag att skydda henne.


Jo, men i längden så är den inte bara ut av hans plikt som skyddar henne utan personligen också och sedan såklart för kärleks skull Tyvärr så slutade animen på en punkt då deras förhållande just hade gått up och Just denna utvecklign kan man inte se såvida man läser novelen eller mangan tyvärr
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Jo, men i längden så är den inte bara ut av hans plikt som skyddar henne utan personligen också och sedan såklart för kärleks skull Tyvärr så slutade animen på en punkt då deras förhållande just hade gått up och Just denna utvecklign kan man inte se såvida man läser novelen eller mangan tyvärr


Det vet jag, bara drev lite med dig. Faktiskt har jag inget emot Kaname heller. Hon har nice personlighet och med Souske x Kaname så blir det aldrig tråkigt. Men jag väldig svag för Tessa också.

Anledning varför det aldrig kom en tredje säsong måste va för att Kyoto Animation hatar action och mecha. Det är därför dem bara gör Slice of Life- och Moe-serier nu för tiden, för dem tycker det är endast som anime-industrin behöver. Vänta bara i framtiden, för då har Kyoto Animation tagit över Japan och alla nya anime kommer bara vara Slice of Life- och Moe-serier i skolmiljö med söta pojkar/tjejer som gör poänglösa saker.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Vet inte om det har postats tidigare men för de som letar efter något extra att titta på under nuvarande sommar:

http://kotaku.com/your-complete-summer-2014-anime-guide-1601
568087?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source
=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow


Själv så har jag börjat med 'Tokyo Ghoul' och det ser lovande ut. Är också intresserad i 'Sword Art Online 2' och kanske 'Akame Ga Kill!'.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Vänta bara i framtiden, för då har Kyoto Animation tagit över Japan och alla nya anime kommer bara vara Slice of Life- och Moe-serier i skolmiljö med söta pojkar/tjejer som gör poänglösa saker.


Faktiskt så är det deras serie The Melancholy of Haruhi Suzumiya som till stor del drog igång hela Moe-hysterin, och serier som Lucky Star och K-On har ju också bidragit rejält till att hålla den vid liv.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Citerar jeppe5959:Jo, men i längden så är den inte bara ut av hans plikt som skyddar henne utan personligen också och sedan såklart för kärleks skull Tyvärr så slutade animen på en punkt då deras förhållande just hade gått up och Just denna utvecklign kan man inte se såvida man läser novelen eller mangan tyvärr

Det vet jag, bara drev lite med dig. Faktiskt har jag inget emot Kaname heller. Hon har nice personlighet och med Souske x Kaname så blir det aldrig tråkigt. Men jag väldig svag för Tessa också.

Anledning varför det aldrig kom en tredje säsong måste va för att Kyoto Animation hatar action och mecha. Det är därför dem bara gör Slice of Life- och Moe-serier nu för tiden, för dem tycker det är endast som anime-industrin behöver. Vänta bara i framtiden, för då har Kyoto Animation tagit över Japan och alla nya anime kommer bara vara Slice of Life- och Moe-serier i skolmiljö med söta pojkar/tjejer som gör poänglösa saker.



Ah, där fick du mig lol Men nåja, skulle tro också att inget anime bolag har haft lust att försöka köpa rättigheter av FMP från Kyoto
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Faktiskt så är det deras serie The Melancholy of Haruhi Suzumiya som till stor del drog igång hela Moe-hysterin, och serier som Lucky Star och K-On har ju också bidragit rejält till att hålla den vid liv.


Japp, dem serierna är "source of all evil in the world".
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Ah, då var HxH äntligen i sin nya arc då Med tempot så skulle jag gissa att serien håller på ungefär 10 avsnitt till ungefär
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
TOO MUCH HYPE IN HXH....!!!!!

Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Aesop Rock:
Vet inte om det har postats tidigare men för de som letar efter något extra att titta på under nuvarande sommar:

http://kotaku.com/your-complete-summer-2014-anime-guide-1601
568087?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source
=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow

Själv så har jag börjat med 'Tokyo Ghoul' och det ser lovande ut. Är också intresserad i 'Sword Art Online 2' och kanske 'Akame Ga Kill!'.


Den där guiden är ju typ 1-2 veckor försent. Dom flesta sidor har redan haft sina guider uppe flera veckor om inte månader.
  • 0
Jag tänkte att man kanske skulle förbereda sig lite innan man ser Fate/Zero, så jag började läsa Fate/stay night....

Jag behöver verkligen inte ännu en sak som tävlar om min dyrbara fritid; varför gör jag såhär mot mig själv?

#dagensilandsproblem
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Aesop Rock:
Vet inte om det har postats tidigare men för de som letar efter något extra att titta på under nuvarande sommar:

http://kotaku.com/your-complete-summer-2014-anime-guide-1601
568087?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Facebook&utm_source
=Kotaku_Facebook&utm_medium=Socialflow

Själv så har jag börjat med 'Tokyo Ghoul' och det ser lovande ut. Är också intresserad i 'Sword Art Online 2' och kanske 'Akame Ga Kill!'.


Finns ett flertal till som faktiskt verkar riktigt bra! Men dem tre plus aldnoah.zero är nog säsongens fetingar
  • 0
Reboot på sailor moon verkar najs.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Turambar400:
Jag tänkte att man kanske skulle förbereda sig lite innan man ser Fate/Zero, så jag började läsa Fate/stay night....

Jag behöver verkligen inte ännu en sak som tävlar om min dyrbara fritid; varför gör jag såhär mot mig själv?

#dagensilandsproblem


Du ska allt få se att Fate/Stay Night är mer än värd av din dyrbara fritid.

Citerar Siegfried:
Reboot på sailor moon verkar najs.


Japp, riktigt najs. Det enda jag hoppas att dem animerar hela mangan, speciellt Death Busters-arcet, för jag vill se mina kära Sailor Uranus och Sailor Neptune igen!
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Tror jag var rätt störd idag... Satt i princip hela ao haru ride avsnittet och skrek hur söt futaba var och hur cool kou blev!?! Omg imponerande första avsnitt, längtar tills nästa vecka verkligen!!
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Wait, du får det låta som att det inte var någon bra idé?


Inte än så länge, kommer inte ihåg så mycket som händer förutom sista avsnitet.

Citerar Alex09:
Inte läst boken antar jag?


Nepp.

Citerar Ramstiam94:
Sry om. Jag spoila nu, hoppades att detta inte skulle störa så många


Ingen fara så länge du inte spoilar mer.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Wow, Full Metal Panic! The Second Raid överraskar mig verkligen! Mer våldsammare än första säsongen, mindre komedi, bättre karriärutveckling, väldig tung stämning och vilken "tension" Har inte känt sånt här spänning i en anime sedan jag typ såg Yorknew City-arcet i Hunter x Hunter (1999-versionen) för några år sen .

Men är det verkligen våran söta, gulliga och oskyldiga Kyo-Ani som har gjort detta? Väldig svårt att tro.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Wow, Full Metal Panic! The Second Raid överraskar mig verkligen! Mer våldsammare än första säsongen, mindre komedi, bättre karriärutveckling, väldig tung stämning och vilken "tension" Har inte känt sånt här spänning i en anime sedan jag typ såg Yorknew City-arcet i Hunter x Hunter (1999-versionen) för några år sen .

Men är det verkligen våran söta, gulliga och oskyldiga Kyo-Ani som har gjort detta? Väldig svårt att tro.


Säsong 2 är betydligt seriösare än s1 på dem flesta planen. riktigt bra är den. Och slutfighten är badass. Om än lite kort tyvärr.

Varför har du så svårt med att Kyoto Animation har gjort detta? haha. är ju deras 3 serie dom gjorde. Hade ju bara gjort FMP : Fumoffu och Air innan. Och det är ju typ 9 år sen med för den delen.

Alla animationsstudios gör väl det dom känner för. Eller får i uppdrag att göra. Men visst dom är ju lite insnöade i vissa genre nu. Men är väl för dom är bra på det dom gör.
  • 0
  • Ree
  • Ree
God damn, kommer alla nya serier släppas på samma dag eller? Så Lördag eller Söndag blir "OMG titta på 6-7 serier i flera timmar"-dagen?
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Wow, Full Metal Panic! The Second Raid överraskar mig verkligen! Mer våldsammare än första säsongen, mindre komedi, bättre karriärutveckling, väldig tung stämning och vilken "tension" Har inte känt sånt här spänning i en anime sedan jag typ såg Yorknew City-arcet i Hunter x Hunter (1999-versionen) för några år sen .

Men är det verkligen våran söta, gulliga och oskyldiga Kyo-Ani som har gjort detta? Väldig svårt att tro.


Second Raid är bara början, resten av storyn sen i serien är faktiskt mer realitiskt seriöst än komisk mest nog för att det blir mer av en huvudstory kan man säga
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar dinskugga:
Varför har du så svårt med att Kyoto Animation har gjort detta? haha. är ju deras 3 serie dom gjorde. Hade ju bara gjort FMP : Fumoffu och Air innan. Och det är ju typ 9 år sen med för den delen.


Kom igen nu, med serien som K-On, Lucky Star, Tamako Market, Free! och Chunibyo så är det svårt att se att Kyo-Ani har gjort något sånt här tidigare.

Citerar Ree:
God damn, kommer alla nya serier släppas på samma dag eller? Så Lördag eller Söndag blir "OMG titta på 6-7 serier i flera timmar"-dagen?


Dagens I-landsproblem.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Kom igen nu, med serien som K-On, Lucky Star, Tamako Market, Free! och Chunibyo så är det svårt att se att Kyo-Ani har gjort något sånt här tidigare.


Nää förstår inte varför du tycker det är så lustigt faktiskt. haha.

Som sagt alla studios gör ju det dom vill eller får i uppdrag. Och bara för dom gjort en massa anime ur en genre betyder det inte att dom bara kan just detta.

Tillagt 2014-07-10 16:59:
Citerar Ree:
God damn, kommer alla nya serier släppas på samma dag eller? Så Lördag eller Söndag blir "OMG titta på 6-7 serier i flera timmar"-dagen?


Tycker det är väldigt utspritt faktiskt.

Eller i alla fall med dom serierna jag ska följa. Har väl i snitt en serie per dag. Sen typ lördag och tis-tors 2 kanske. Sen någon dag där det inte är något.
  • 0
Citerar Ree:
God damn, kommer alla nya serier släppas på samma dag eller? Så Lördag eller Söndag blir "OMG titta på 6-7 serier i flera timmar"-dagen?


Japp... Lördagen och söndagen är det "väldigt" många.., plus några på torsdagar... Sen är set väl nått hit och dit...
  • 0
  • Ree
  • Ree
Hah... och så kom det en till anime man måste följa, Zankyou no Terror.

Bara animationskvalitén är nog att följa den för mig, även om storyn också övertygade. Aningen mer hype än SAO2.
  • 0
Såg tredje Madoka-filmen Rebellion ikväll. Lite för många tvister och vändningar för sitt eget bästa, men överlag en bra, snygg samt underhållande märklig film. Sista tvisten kändes däremot lite underlig. Verkade enligt mig som ett uppenbart upplägg för en kommande säsong eller film, vilket bara förstärks av vetskapen om hur enormt mycket pengar som serien och filmerna har dragit in. De tänker nog inte släppa taget om en så fet kassako riktigt ännu.

---

Ryssen KR0NPR1NZ är förövrigt en jäkel på att teckna fanart. Några av mina anime-relaterade favoriter från hans deviantart.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!