Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Själv ser jag inte alls på anime-serier men älskar frisyrerna. De är häftiga och något jag tar inspiration av när det kommer till mina egna frisyrer.
  • 0
Citerar over:
Citerar Ramstiam94:Haha är nog mer vi som är nördar.. Inte för att 24 är speciellt lite egentligen. Var med och röstade faktiskt, och fanns ju många fler även äldre tittlar att rösta på!

Tycker folk hatar lite för mycket på fairy dance arket.. Visst sämre än första delen, men verkligen inte dåligt! Sao är något man antingen älskar eller hatar! Ska bli kul med phantom bullet i sommar, även om det är alicization jag längtar till aliicization är klart den häftigaste världen i sao!

haha du skulle nog chockas av antalet serier jag sett men just dessa har aldrig riktigt varit min smak tror jag troligen sett över 200 serier .. sluta räkna vid 110

Jag tycker bara det känndes som SAO brände igenom första halvan för snabbt.. tempot var för högt o sedan hade de slut på story och slängde in nått "orginalt". de skulle utan tvekan kunnat fortsätta på första storyn.

ja kommer nog inte se GGO . det känns som en hel serie baserat på fanservice. där de gör om huvudpersonen till en tjej för att locka k*ta tonåringar.


Men då så! Då ligger vi ju ungefär på samma nivå ^^

Hm, faktiskt inte. Kirito är faktiskt kille i GGO, fast hans avatar ser ut att vara en tjejs. När han förde över sitt konto till GGO valde han en random avatar, och fick den"mycket sällsynta" modellen, som ser ut som en tjej, men är kille. Var tydligen 0,00005 chans eller nått. (Vet inte exakt men var liten chans)

GGO kändes mycket som hunger games, och var något jag uppskattade mycket när jag läste det iaf. Sen är ju Sinon (den nya heroinen) mycket lätt gillad så tycker ändå du borde se det!!
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Men samtidigt tycker jag det hade varit synd om den uteslöts, då jag ser storyn i sig som ett mästerverk. (Pratar då om novellerna) så tycker ändå det är kul om mahouka får en bredare publik.


Med den logiken så borde serier som Fate/Stay Night, Tsukihime och Little Busters! också vara med, för storyn i deras ursprungskälla (visual novellerna alltså) ser jag som mästerverk, även fast deras respektive anime är skit.

Citerar Ramstiam94:
I sånna fall! Vad tycker ni listan saknar?


Kara no Kyoukai
Cardcaptor Sakura
Great Teacher Onizuka
Rurouni Kenshin
Yu Yu Hakusho
Neon Genesis Evangelion
Serial Experiments Lain
Princess Tutu
Soul Eater
Escaflowne
Kaleido Star
Kanon
Wolf's Rain
Claymore
Kokoro Connect
Kobato.
Aria
Aku no Hana
Hellsing Ultimate
White Album II

För att nämna några...
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ramstiam94:
Men då så! Då ligger vi ju ungefär på samma nivå ^^


haha gött nån som är lika stor nörd som mig. det e inte varje dag
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Citerar Ramstiam94:Men samtidigt tycker jag det hade varit synd om den uteslöts, då jag ser storyn i sig som ett mästerverk. (Pratar då om novellerna) så tycker ändå det är kul om mahouka får en bredare publik.

Med den logiken så borde serier som Fate/Stay Night, Tsukihime och Little Busters! också vara med, för storyn i deras ursprungskälla (visual novellerna alltså) ser jag som mästerverk, även fast deras respektive anime är skit.

Citerar Ramstiam94:I sånna fall! Vad tycker ni listan saknar?

Kara no Kyoukai
Cardcaptor Sakura
Great Teacher Onizuka
Rurouni Kenshin
Yu Yu Hakusho
Neon Genesis Evangelion
Serial Experiments Lain
Princess Tutu
Soul Eater
Escaflowne
Kaleido Star
Kanon
Wolf's Rain
Claymore
Kokoro Connect
Kobato.
Aria
Aku no Hana
Hellsing Ultimate
White Album II

För att nämna några...


Fate stay/night blir säkert ett mästerverk till hösten ;) little busters tycker jag också om (a)

Håller med angående om att många av dem serierna är bra! Kokoro connect, claymore, neon genisis, kanon, kara no kyoukai är garanterat serier i min top 50! Resten (av det jag sett) ligger mellan 50-80 (hade sett 50 procent ungefär). Vet dock, att jag inte sett nycket äldre saker, då jag mer seriöst började kolla anime för 3-4 år sedan. Innan dess var det mest naruto, op, bleach, reborn (mest mainstream). Så förstår självklart att set finns en del jag missat!

Citerar over:
Citerar Ramstiam94:Men då så! Då ligger vi ju ungefär på samma nivå ^^

haha gött nån som är lika stor nörd som mig. det e inte varje dag


Hade säkert kommit bra överens irl ;) inte många som är på min nörd-nivå haha ;)
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Fate stay/night blir säkert ett mästerverk till hösten ;)


Garanterad ja.

Citerar Ramstiam94:
Little Busters!


Åh, så du har sett den. Jag älskar visual novellen av hela mitt hjärta, men har mixade känslor för animen.

Ser du förresten (eller någon annan) på tredje säsongen, Little Busters EX? Eftersom LB! EX-visual novel tar så tid att översätta, så börjar jag ha tankar att se animen istället. Jämfört med tidigare säsongerna, så verkar dem faktiskt behålla romansen denna gång, Stämmer detta? Hur bra var Sayas route? Jag vill gärna höra lite åsikter innan jag bestämmer mig.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Har faktiskt inte heller sett den!! Hoppas verkligen oxkså det!!! Tänkte vänta tills alla avsnitt kom, och sen se! Såg dock fördta avsnittet vilket jag tyckte om! Kanske något jag ser idag, vart taggad för det haha
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Har faktiskt inte heller sett den!! Hoppas verkligen oxkså det!!! Tänkte vänta tills alla avsnitt kom, och sen se! Såg dock fördta avsnittet vilket jag tyckte om! Kanske något jag ser idag, vart taggad för det haha


Sayas route är åtminstone klart och det är den delen jag är mest intresserad utav eftersom den sägs vara i klass med Refrain. Egentligen känner jag mig som en dålig person om jag ser animen innan jag läser novellen... Men sen har jag väntat så länge på att läsa Sayas route och jag vet redan nu att animen nog inte kommer göra den rättvis, men finns inte så mycket val när översättningen aldrig verkar blir klart...
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • over
  • over
yaaiiii hittade serien hellsing igen glömde bort att den hade en pågående OVA . har bara sett OVA:n till 2009..

alla som inte sett den .. SE den den e sjukt bra..
serien från 2001 e klockren.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
yaaiiii hittade serien hellsing igen glömde bort att den hade en pågående OVA .


Den är till och med avslutad.

Citerar over:
serien från 2001 e klockren.


Det vet jag inte om jag kan hålla med om. Bra musik dock.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • over
  • over
Citerar Turambar400:
Citerar over:yaaiiii hittade serien hellsing igen glömde bort att den hade en pågående OVA .

Den är till och med avslutad.

Citerar over:serien från 2001 e klockren.

Det vet jag inte om jag kan hålla med om. Bra musik dock.


vet den slutade 2012 .. menade att den var pågående när jag slutade titta på den och att jag missat ett par delar..

asså varför gilla du inte den da ?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Läste nyss klart Tokyo Ghoul och ... OMG?!?! Finner inte ord hur bra det var?!?! Animen kommer bli så cool nu när den kommer i sommar!!

Citerar Super Mario 128:
Citerar Ramstiam94:Har faktiskt inte heller sett den!! Hoppas verkligen oxkså det!!! Tänkte vänta tills alla avsnitt kom, och sen se! Såg dock fördta avsnittet vilket jag tyckte om! Kanske något jag ser idag, vart taggad för det haha

Sayas route är åtminstone klart och det är den delen jag är mest intresserad utav eftersom den sägs vara i klass med Refrain. Egentligen känner jag mig som en dålig person om jag ser animen innan jag läser novellen... Men sen har jag väntat så länge på att läsa Sayas route och jag vet redan nu att animen nog inte kommer göra den rättvis, men finns inte så mycket val när översättningen aldrig verkar blir klart...


Alltid så med dessa noveller.... Väntar även jag på översättningar som aldrig kommer.... Har en del dock nedladdat som jag bör bli klar med, som toaru, highschool dxd, campione med mer... Är en riktig pain in the ass att det inte går att få tag på engelsk form i alltihopp....
  • 0
Citerar over:
asså varför gilla du inte den da ?


Den avviker, till skillnad från Ultimate, markant ifrån mangan. Den finns ett par trevliga idéer, men de var inte helt klockrent genomförda. Inget vidare slut heller. Däremot bra musik, som sagt. Det var dock snart tio år sedan jag såg den, så mitt minne är lite suddigt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • over
  • over
Citerar Turambar400:
Citerar over:asså varför gilla du inte den da ?

Den avviker, till skillnad från Ultimate, markant ifrån mangan. Den finns ett par trevliga idéer, men de var inte helt klockrent genomförda. Inget vidare slut heller. Däremot bra musik, som sagt. Det var dock snart tio år sedan jag såg den, så mitt minne är lite suddigt.


haha näh det e inte lätt o komma ihåg detaljer i serier man såg över 10 år sedan
kommer dock ihåg samma som dig att den avviker ganska grovt.. men inget jag tyckte påverkade serien.


offtopic.
Vart letar ni nya serier och nyheter om serier ?
Kollar själv anidb.net o har gjort sedan jag börja kolla på anime runt 2000 .. finns det nå bättre `?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
offtopic.
Vart letar ni nya serier och nyheter om serier ?
Kollar själv anidb.net o har gjort sedan jag börja kolla på anime runt 2000 .. finns det nå bättre `?


http://www.animenewsnetwork.com

http://anichart.net/spring

http://myanimelist.net


Annars... Youtube antar jag? Jag ser anime på animehere.com och kissanime.com för det mesta, så kollar ju självklart igenom deras listor ibland med
  • 0
Citerar over:
Vart letar ni nya serier och nyheter om serier ?


Jag är ganska avslappnad i min relation till anime nu för tiden, så jag letar inte direkt efter nyheter. Jag håller relativt uppdaterad genom den här tråden samt /a/.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar over:
offtopic.
Vart letar ni nya serier och nyheter om serier ?
Kollar själv anidb.net o har gjort sedan jag börja kolla på anime runt 2000 .. finns det nå bättre `?


Letar aldrig efter serier förutom när dem nya säsongerna drar igång. Det vill säga

Winter/Spring/Summer/fall

Och då går jag via

http://randomc.net/
http://anichart.net/
http://www.lostinanime.com/

Och eftersom jag laddar ner all min anime i hd 1080p så använder jag mig inte av några stream sidor eller dylikt heller.
  • 0
  • over
  • over
Orsaken till att jag kollar så ofta på sådanna sidor e för att jag inte orkar hålla koll på när serier startar och hur länge de går.. jag kollar också nästan bara på BD releaserna så då hjälper iaf http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=main
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Orsaken till att jag kollar så ofta på sådanna sidor e för att jag inte orkar hålla koll på när serier startar och hur länge de går.. jag kollar också nästan bara på BD releaserna så då hjälper iaf http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=main


Är ju hur lätt som helst att hålla koll på när nya serier börja.

Är ju bara 4 gånger per år. Om man bortser från filmer och OVA

Jag ser inte på BD rellar. Jag ser på avsnitten varje vecka i hd. HS är bäst helt enkellt på att ge ut serier.
  • 0
  • over
  • over
Citerar dinskugga:
Är ju hur lätt som helst att hålla koll på när nya serier börja.

Är ju bara 4 gånger per år. Om man bortser från filmer och OVA

Jag ser inte på BD rellar. Jag ser på avsnitten varje vecka i hd. HS är bäst helt enkellt på att ge ut serier.


Då har du bättre minne än mig
Vet att det bara e 4 ggr per år men jag följer över 30 andra vanliga serier också så jag har huvudet fullt med dem

sedan gillar o se batches i stället för vecka för vecka för att sätta mig in i serierna mer ,. och BD releaser är oftar bättre animerade och ocensurerade på "bewbs" och "gore" vilket alltid e trevligt
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Då har du bättre minne än mig
Vet att det bara e 4 ggr per år men jag följer över 30 andra vanliga serier också så jag har huvudet fullt med dem


Nää. Men är ju inte så svårt alls faktiskt. Om man är intresserad speciellt. Så är det ju väldigt lätt. "Och du säger ju själv att du är en anime nörd och har sett över 200 serier" då borde du väl ha koll på detta tycker man.


Citerar over:
sedan gillar o se batches i stället för vecka för vecka för att sätta mig in i serierna mer ,. och BD releaser är oftar bättre animerade och ocensurerade på "bewbs" och "gore" vilket alltid e trevligt


Såklart kul att se en hel serie i ett nafs om det är en 12-13 avsnitt serie. 25-26 avsnitt serie är lite väl att se i ett tycker jag. Kan hålla med om att BD rellar har förfinats lite i animationen.
Men angående censur så beror det ju på vilken kanal som sänt serien. AT-X sänder ju oftast ocensurerat. Och då spelar ju BD rellen ingen roll.
  • 0
  • over
  • over
Citerar dinskugga:
Citerar over å har du bättre minne än mig
Vet att det bara e 4 ggr per år men jag följer över 30 andra vanliga serier också så jag har huvudet fullt med dem

Nää. Men är ju inte så svårt alls faktiskt. Om man är intresserad speciellt. Så är det ju väldigt lätt. "Och du säger ju själv att du är en anime nörd och har sett över 200 serier" då borde du väl ha koll på detta tycker man.


ha koll på vad ? jag kollar på anime ofta och som då är klara och har sina BD ute.. jag kan alltså inte titta i en vanlig kalender som du gör. för där står bara första ep datumet och hur många avsnitt, jag måste alltså kolla up serierna efter sista ep har gått o det kan variera från serie till serie beroende på om de haft nån veckas ubbehåll lr inte för att då se vilka datum BD får.. eller så måste jag titta upp 1 år gamla serier för att se vilka som släppts som BD o redan e klara..

jag har inget problem med att kolla upp anime serier överhuvud taget.. Anidb.net funkar alldeles utmärkt för mig . Jag går enkelt o kollar i kalendern vilka serier som kommer lr som har visats och det är vanligtvis också forumtrådar som berättar BD release datumen också. Det var en enkel social fråga om var folk kollar up sin anime från som nu spunnits till nått helt annat.

så för att summera.. JAG HAR DÅLIGT MINNE OCH MÅSTE KOLLA UP SERIER GANSKA OFTA FÖR ATT JAG GLÖMMER BORT VA DE HETER OCH VILKA DATUM JAG KAN KOLLA PÅ DÅ JAG BARA KOLLAR PÅ BD OCH DETTA PÅVERKAR INTE MITT INTRESSE FÖR ANIME,OAVSETT VA DU SÄGER.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
ha koll på vad ? jag kollar på anime ofta och som då är klara och har sina BD ute.. jag kan alltså inte titta i en vanlig kalender som du gör. för där står bara första ep datumet och hur många avsnitt, jag måste alltså kolla up serierna efter sista ep har gått o det kan variera från serie till serie beroende på om de haft nån veckas ubbehåll lr inte för att då se vilka datum BD får.. eller så måste jag titta upp 1 år gamla serier för att se vilka som släppts som BD o redan e klara.


Lika lätt att kolla upp BD datumen ju. Ofta släpps ju serierna i batcher på BD. typ 3-6 avsnitt per bd-släpp. Är ju bara om du ska ha dubbat du får vänta tills hela serien är ute oftast.

Och väldigt ofta medans serien sänds.

Och skylla på dåligt minne är en ganska tråkig ursäkt. Då borde du ju kommit på konsten att skriva upp saker på papper eller i datorn. Så du kommer ihåg saker bättre. Typ göra ett textdokument med serierna du följer och så vidare.

Och du behöver inte skriva med versaler.
  • 0
  • over
  • over
Jag har en lista på serier som jag tycker verkar intressanta på en .txt dokument i datorn.. jag tittar på serier jag tycker verkar intressanta med hjälp av kalendern på anidb och sedan skriver jag ner vilka serier jag tycker verkar interessanta baserat på antingen genom att se nån trailer lr bild på serien.
när det då gått ett år så kollar jag på dokumentet o ser vad det står o efter som jag då inte kommer ihåg exakt vilken serie det är med bara ett japanskt namn så kollar jag up dem igen .

just nu är en av serierna jag o väntar på Monogatari Series: Second Season den slutade 29.12.2013. och sista BD släpps 23 juli 2014. om jag inte är det ca 7 månader efter seriens sista avsnitt.

asså vilken j***vla diskussion. och nu sätter jag punkt här.. jag får göra hur f*n jag vill med listor lr leta på hemsidor. mitt anime intresse har inget med nån annan en mig o göra. vill du diskutera nån serie i framtiden visst. men ge f*n i att ifrågasätta antalet serier jag sett , mitt intresse för anime lr mitt minne för du har ingen insikt på nått av de områdena .

och jag skriver i versaler när jag anser att det behövs.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Jag har en lista på serier som jag tycker verkar intressanta på en .txt dokument i datorn.. jag tittar på serier jag tycker verkar intressanta med hjälp av kalendern på anidb och sedan skriver jag ner vilka serier jag tycker verkar interessanta baserat på antingen genom att se nån trailer lr bild på serien.
när det då gått ett år så kollar jag på dokumentet o ser vad det står o efter som jag då inte kommer ihåg exakt vilken serie det är med bara ett japanskt namn så kollar jag up dem igen .

just nu är en av serierna jag o väntar på Monogatari Series: Second Season den slutade 29.12.2013. och sista BD släpps 23 juli 2014. om jag inte är det ca 7 månader efter seriens sista avsnitt.


Typ lika dant jag gör med manga, så är väl rätt normalt sett? Hur skall man annars komma ihåg, finns ju mycket intressant, så man vill ju inte glömma bort något ^^ dock, jag blir för ivrig och klarar inte av att vänta... Därför slutar det ofta med att jag läser mangan, fast jag är mitt i en anime som går weekly.. Har kompisar som också väntar, och streckar sen när fler episoder finns, så är ju inte jätte ovanligt

Har försökt och försökt och försökt med monogatari series.... Men det går bara inte

Hör så mycket bra saker om det, men fattar aldrig när det bra kommer.. Tycker mest det är långsamt, och kommer ingen vart. Ligger dock bara på avsnitt 7 på första säsongen. Har jag missat något, eller blir det bättre?!?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!