Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar n00b-gamer:
Har du måhända inte lagt märke till hur ökänd den serien är? Såvida du inte vill ha en studie i hur man sabbar en franchise på bästa möjliga sätt så skulle jag undvika den om jag var du.


Har jag nog hört, men inte lagt på minnet. Blir nog att titta iaf. någon gång bara för att ha sett det med egna ögon.

Påminner mig för övrigt också om att jag ännu inte heller sett senaste säsongen av Last Exile.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Silky:
Har jag nog hört, men inte lagt på minnet. Blir nog att titta iaf. någon gång bara för att ha sett det med egna ögon.

Får gärna skriva hur du tyckte, om du blir färdig eller ej. Tror jag inte vågar hoppa på AO eller någon film nu efter en stund jag såg färdigt orginalet (vill inte förstöra stämningen jag fick av serien ).

Nåja, snart till en annan serie jag inte har sett än.
  • 0
Citerar Havsöring:
Har nu äntligen sett Eureka Seven. <3


Blir det bättre efter avsnitt 40? Minns att jag droppade serien där någon stans och orkade inte med resten... Vissa delar var ju givetvis bra, vart bara att jag började på nått annat och sen vart det glömt typ
  • 0
Citerar Silky:
Påminner mig om att jag borde kolla Eureka Seven AO. Gillar första serien även om det var rätt tjockt med moralpredikan i slutet (dock inte i närheten av Earth Girl Arjuna).


Och det påminner mig om att jag inte har sett klart första serien än.

Citerar n00b-gamer:
Ny trailer för Fate/Stay Night: https://www.youtube.com/watch?v=skiiVJ1M8Ns


...Och Ufotable har fortfarande inte bekräftad vilken route det är. Dem på Ufotable vet verkligen hur man ska plåga sina fans.
Taiga ser åtminstone mer modernare ut nu, men samtidigt saknar jag lite av hennes gamla kläder. Dem hade en viss charm.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
...Och Ufotable har fortfarande inte bekräftad vilken route det är. Dem på Ufotable vet verkligen hur man ska plåga sina fans.
Taiga ser åtminstone mer modernare ut nu, men samtidigt saknar jag lite av hennes gamla kläder. Dem hade en viss charm.


Av vad jag har hört så kommer det va en originel story istället för att följa någon av routerna. Med andra ord så kommer det här förmodligen bli en blandning mellan dom tre routerna med ändrade händelser förmodligen...
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Av vad jag har hört så kommer det va en originel story istället för att följa någon av routerna. Med andra ord så kommer det här förmodligen bli en blandning mellan dom tre routerna med ändrade händelser förmodligen...


Och vad jag har hört var det en felöversättning. Bara en missförstånd alltså, det är inte bekräftad att det är en orginal story. Jag tror att dem egentligen menade att dem skulle placera in några nya scener eller något sånt som inte fanns i novelen.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
På tal om nya Fate/Stay Night, tittade vad jag hittade:
https://www.youtube.com/watch?v=T6dDy8BReRE

Animationen är totalt awsome, precis som väntad utav Ufotable. Jag är förvånad att dem körde med musikstycket "Clashing Souls" direkt från novelen utan någon remix eller något sådant. Hade förväntad mig att dem skulle ha remixade låtar eller så skulle Yuki Kajiura göra musiken. Men förhoppningsvis har dem några remixade låtar i alla fall. Minns att dem hade en remixad version utav "Emiya" i första trailern i alla fall.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Hoppas de verkligen bara inte får shirou att framstå lika mesig som i den tidigare versionen.. Var ibland en riktig pina att se, bara för att han var så patetisk.. Dock hört att han ska vara mycket bättre i de andra "routerna"

Fate zero är ju bland det bästa man kan se, allt från musik, karraktär och story mässigt, så hoppas verkligen fate stay night blir riktigt bra! Animationen ser än så länge fantastiskt ut i alla fall, så tror det är okej med höga förväntningar
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Hoppas de verkligen bara inte får shirou att framstå lika mesig som i den tidigare versionen.. Var ibland en riktig pina att se, bara för att han var så patetisk.. Dock hört att han ska vara mycket bättre i de andra "routerna"


Shirou är bara missförstått. Han är rätt så tvistad person egentligen lik Kirei, men inte på det sättet att han njuter av andras smärta utan tvärtom, han får bara glädje utav att hjälpa andra. Han skulle gladligen slänga bort sitt liv om han skulle rädda någon annan. Att han säger till Saber att hon inte ska slåss för hon är en kvinna är bara en ursäkt för att han egentligen inte vill att någon ska slåss/dö för hans skull. Hade inte gjort någon skillnad om Saber var en man.

Han må vara något patetisk, men inget negativt med det. Det gör han bara en mer intressantare och djupare karaktär enligt min mening. Men såklart så fördrar jag han mer hur han är i "Heaven´s Feel". Om det är Heaven´s Feel dem ska animera så kan du förvänta dig stora grejer av Shirou. Där är han är totalt badass och så "gar" så att till och med den stora Kenshiro (Fist of the North Star) skulle buga sig för honom:
http://img4.wikia.nocookie.net/__cb20110727004924/typemoon/im
ages/a/a6/NLBW.jpg
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Vad tycker folk om Sakasama no Patema filmen då? Själv tycker jag det var hyfsat riktigt bra men om den hade kunnat va lite längre av en film så hade det kunnat va bli ännu bättre som hellhet
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Håller på att se Higurashi no Naku Koro ni... Seriöst, är det ingen karaktärer som är vettig i den serien? Känns som att alla karaktärer tror att man kan lösa allt med våld. Jag tycker att serien är väldig intressant annars, men det känns svårt att relatera sig med karaktärerna när alla verkar vara totalt psycho...
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Härligt med lite backstory i Mekakucity Actors äntligen, men serien är fortfarande helknäpp nog att man knappt hänger med på vad som händer.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Håller på att se Higurashi no Naku Koro ni... Seriöst, är det ingen karaktärer som är vettig i den serien? Känns som att alla karaktärer tror att man kan lösa allt med våld. Jag tycker att serien är väldig intressant annars, men det känns svårt att relatera sig med karaktärerna när alla verkar vara totalt psycho...


Det finns en förklaring till det mesta. Personligen tyckte jag däremot inte att det vägde upp för hur svårt det var att överhuvudtaget ta sig igenom serien när alla karaktärerna konstant beter sig som jubelidioter.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Inte direkt tänkt så mycket om detta men bara undrar för nyfikenhetens skull. Finns det någon affär eller kedja som säljer anime serier? Vet bara att Hemmakväll kan ha vissa Ghibli filmer på hyllan och ibland andra icke Ghibli filmer.
  • 0
Citerar Turambar400:
Det finns en förklaring till det mesta. Personligen tyckte jag däremot inte att det vägde upp för hur svårt det var att överhuvudtaget ta sig igenom serien när alla karaktärerna konstant beter sig som jubelidioter.


Tror att jag har fått denna förklaring nu, men precis som du säger, det väger ändå inte upp hur karaktärerna beter sig. Huvudpersonen måste förövrigt vara den dummaste huvudkaraktären jag någonsin har sett, han kan inte hålla något hemlis alls och frågor för mycket.

Tillagt 2014-05-13 12:30:
Citerar Havsöring:
Inte direkt tänkt så mycket om detta men bara undrar för nyfikenhetens skull. Finns det någon affär eller kedja som säljer anime serier? Vet bara att Hemmakväll kan ha vissa Ghibli filmer på hyllan och ibland andra icke Ghibli filmer.


Science Fiction Bokhandel har mycket manga, anime, mangaprylar och sånt.
http://www.sfbok.se/
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Higurashi är ju kul för att den tar söta lolitas och gör dem fullkomligt sinnessjuka. Orationella karaktärer är väl att vänta sig då.

Allting förklaras mycket tydligare och mer tillfredsställande i andra säsongen förövrigt.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Håller på att se Higurashi no Naku Koro ni... Seriöst, är det ingen karaktärer som är vettig i den serien? Känns som att alla karaktärer tror att man kan lösa allt med våld. Jag tycker att serien är väldig intressant annars, men det känns svårt att relatera sig med karaktärerna när alla verkar vara totalt psycho...


Tycker higurashi seriöst är en ut av de bättre serierna. Gjorde någon egen top 50 lista för några veckor sedan och vet att jag hade den omkring 7 någon stans. Något man absolut borde se om man inte sett den!
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Higurashi är ju kul för att den tar söta lolitas och gör dem fullkomligt sinnessjuka. Orationella karaktärer är väl att vänta sig då.


Jag hade säkert kunnat köpa det ifall det var en humorserie. När de vill bli tagna på allvar så fungerar det däremot bara inte för mig. Jag kunde helt enkelt inte bry mig om vad som hände när det inte fanns någon logik i hur folk betedde sig eller i hur de reagerade. Konceptet är väl inte för mig antar jag.

Citerar n00b-gamer:
Allting förklaras mycket tydligare och mer tillfredsställande i andra säsongen förövrigt.


Jo, jag har läst mig till en del i efterhand. Mycket som förklaras som sagt, men det ändrar inte min åsikt om Higurashi som en stor besvikelse. En av de sämre serierna jag har sett faktiskt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Konceptet är väl inte för mig antar jag.


Skulle nog inte säga att den är helt för mig heller. Enda anledningen jag ville se den var för dess mystik och för jag älskar koncept med time lopp och sånt.

Men måste förövrigt säga att säsong 2 har åtminstone bättra sig med karaktärerna. Nu är dem inte helt totalt sinnessjuka i alla fall. Inte lika mycket gore och sånt som förra säsongen, men det klagar jag inte på. Först säsongen måste vara något det mest motbjudande jag har sett inom anime.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Såg precis Sakasama no Patema. Riktigt trevlig film må jag säga, i synnerhet är konceptet fascinerande. Storyn får sitta lite i baksätet, men gör det den ska. På samma sätt så utforskas karaktärerna inte mer än nödvändigt. De uppfyller dock sina roller och stör på intet sätt upplevelsen. Skulle vilja säga att de är stereotypa utan att kännas som att de är det. Som sagt är det konceptet som är den stora underhållningen. Skulle jag behöva säga något negativt så hade det väl varit att det fanns några frågor i slutet som jag inte hade fått svar på (slutet i sig väckte en del), men det skulle kunna ses som en positiv punkt också då det lämnar kvar en del mystik.

Spoiler: Känner att min rumsuppfattning är rubbad så här direkt efteråt. Försökte hålla ögonen öppna och se ifall de brast någonstans, men de var riktigt duktiga på att hålla konceptet. Fanns dock tre ställen där det var lite konstigheter. Den första var när hennes timglas gick sönder så såg det ut som att vätskan hamnade på marken istället för att falla uppåt. Kan dock ha varit att rester från fallet. Den andra från slutet då gamlingen håller i journalen så ser det ut som att den borde falla.

Den tredje lite större är också från slutet när de ser månen med en ring av materian som föll uppåt. De förklarar ju visserligen inte hur det hela fungerar, men jag antar att det är någon form av antigravitation. I sådana fall är det omöjligt för materian fastna i omloppsbana. Snarare borde den skjutas bort från solsystemet alternativt fastna i en lagrangepunkt.


Slutligen kan jag upplysa folk som eventuellt vill se serien att man inte behöver se Sakasama no Patema: Beginning of the Day först. Även om den är listad som en föregångare så handlar det om de första scenerna i filmen. Exakt samma scener används i filmen. Antar att det handlar om ett "proof of concept".
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Något ni kollar den här säsongen? Finner bara Sidonia No Kishi och no Game no Life något intressant, mahouka är väl bra men hans lillasyster får mig att vilja begå självmord.

Sidonia har förresten så jävla bra ljud, fucking helvete vad intense fighterna är.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Något ni kollar den här säsongen? Finner bara Sidonia No Kishi och no Game no Life något intressant, mahouka är väl bra men hans lillasyster får mig att vilja begå självmord.

Sidonia har förresten så jävla bra ljud, fucking helvete vad intense fighterna är.


Sidonia är rätt bra hittills, men själv tycker jag nog att Gokukoku no Brynhildr är bäst såhär långt. Gillar även Black Bullet, Isshuukan Friends och Kamigami no Asobi. Ingen är direkt fantastisk, men lagom underhållande.

Mahouka tycker jag ärligt talat inte är mycket att ha. Designen, dialogen, karaktärerna, handlingen, allt är fruktansvärt tråkigt i mina ögon. Framförallt tycks den serien överförklara allting så att endast några få sekunder hinner ägnas åt action mot slutet.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Citerar Inkvoterad:Något ni kollar den här säsongen? Finner bara Sidonia No Kishi och no Game no Life något intressant, mahouka är väl bra men hans lillasyster får mig att vilja begå självmord.


Mahouka tycker jag ärligt talat inte är mycket att ha. Designen, dialogen, karaktärerna, handlingen, allt är fruktansvärt tråkigt i mina ögon. Framförallt tycks den serien överförklara allting så att endast några få sekunder hinner ägnas åt action mot slutet.


Håller inte helt med om mahouka. Vad som i sånna fall är negativt med serien är att de går igenom allt väldigt "rushed" (kom inte på det svenska ordet ). Skulle de inte förklara fenomenen som de gör, skulle ingen fatta eller klara av att följa serien. jämfört med mangan och framför allt med novellen är det väldigt kortfattade gällande förklaringar till allt. Pratar vi story är enligt mig mahouka det bästa jag läst. Men är ju inte förrän nästa och arket där efter som mahouka visar vilket mästerverk det är. Fortsätter animen i den här takten kommer de nog också hinna med båda arken, då det nuvarande troligen slutar i nästa avsnitt.

Förutom det som redan nämnts tycker jag Baby Steps är skit bra. Ingen riktig aning hur långt animen kommer att täcka av mangan, då det är så svårt att uppskatta i detta fall, så kan ju sluta med ett mer negativt slut. Men älskar verkligen mangan. Är sports kille, så ser mig själv ganska mycket i serien så är riktig kul om man gillar sport anime.

Btw, orkade inte vänta efter nya avsnitt av sidonia, så började på mangan förra veckan eller om det var veckan innan.. Upptäckte att de inte ens har kommit längre än chapter 8...
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Förutom det som redan nämnts tycker jag Baby Steps är skit bra. Ingen riktig aning hur långt animen kommer att täcka av mangan, då det är så svårt att uppskatta i detta fall, så kan ju sluta med ett mer negativt slut. Men älskar verkligen mangan. Är sports kille, så ser mig själv ganska mycket i serien så är riktig kul om man gillar sport anime.


Även Haikyuu är rätt intressant. Kanske till och med att jag föredrar den före Baby Steps.

Citerar zwqase:
Ingen är direkt fantastisk, men lagom underhållande.


Håller med.

Mushishi är väl serien jag gillar mest från denna säsong.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Någon som uppfattade Skyrim referensen från "No game no life" igår (var det absolut sista när dem vissade små klipp på nästa episode)?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!