Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar Super Mario 128:
Verkligen? Kanske ska förtydliga mig om det är hennes stridsuniform jag menar, alltså denna:


Japp, den. Men jag kanske borde ha specificerat att jag snarare menade, så att säga, alternativa illustrationer av nämnda uniform. Som jag råkat snubbla över under mina interneteskapader det vill säga.

Mycket möjligt att jag kommer störa mig på den när jag ser själva serien dock. Jag är inget större fan av fanservice i allmänhet.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
I Muv-Luv var dräkterna genomskinliga för att få kvinnor att förlora sin skam så att deras skam inte skulle komma i vägen på slagfältet och jag tänkte att det kunde vara någon liknande anledning för uniformen i Kill la Kill också. Min teori är att Ryuko kommer bli mer påklädd ju mer motståndare hon besegrar, för i slutet i varje fight kan man se att uniformen verkar suga in en tråd.


Tyvärr kan jag säga att dräkten kommer inte att få mer kläder på sig av det jag har sett hittils sett dock och till skillnad från Tengen Toppa så har har Kill La Kill lite mer komisk sida än vad TT var vilket jag personligheter tycker inte passar så bra med den världen som dom lever i, men men, det blir mer seriöst i serien framåt så det kan bli annorlunda kanske snart
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Har börjat se Kill la Kill nu. Jag gillar verkligen det galna stilen och unika tecknarstilen, fast är inte lika förtjust i den så kallade fanservicen (uniformen som huvudkaraktären har alltså)... Men jag kanske vänjer precis


Störde mig på det i början och tyckte det kändes onödigt i största allmänhet med avkläddheten. Det gör jag dock inte längre. Skulle fortfarande inte säga att nakenheten tillför något, men det är inget som man sitter och tänker på längre. Säkerligen är det nog att jag har vant mig. Det känns dock även som att det inte har lika stort fokus längre in i serien som i de första avsnitten.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar jeppe5959:
har har Kill La Kill lite mer komisk sida än vad TT var vilket jag personligheter tycker inte passar så bra med den världen som dom lever i


Det är en fascistisk skola där skoluniformer ger folk superkrafter. Skulle säga det finns en gräns för hur seriös man kan vara med ett sådant scenario.

Angående fanservicen så vänjer man sig, och det ursäktas delvis med det där om skam. Tillför inget egentligen men jag har inget emot det heller då KLK är en av ytterst få ecchi-serier jag faktiskt gillar.


Edit: Så tydligen har Bonnier Carlsen lagt ner den svenska utgivningen av både One Piece och Naruto på grund av sviktande försäljning. Den svenska manga-industrin är därmed praktiskt taget död nu. Synd.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Edit: Så tydligen har Bonnier Carlsen lagt ner den svenska utgivningen av både One Piece och Naruto på grund av sviktande försäljning. Den svenska manga-industrin är därmed praktiskt taget död nu. Synd.


Vad kan man förvänta sig, dom flesta som köpte dom svenska versioner mest ändå var barn som typ precis har startat med manga och sånt, sen såklart även en viss procent del av till och med dom väljer att läsa på nätet i stället

Personligen när det kommer det manga så tycker jag läsa bok-formen är mer bekvämnt än att bara läsa på datorn fast eftersom dom översätter bara typ 50 procent av alla kända manga serier så har man typ inget annat val än att köra på nätet då det har sin fördel där
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Edit: Så tydligen har Bonnier Carlsen lagt ner den svenska utgivningen av både One Piece och Naruto på grund av sviktande försäljning. Den svenska manga-industrin är därmed praktiskt taget död nu. Synd.


En tråkig utveckling. Även om jag inte läser den svenska översättningen av Naruto längre så var det den, Yu-Gi-Oh! och dem andra serierna i Shonen Jump som gjorde mig intresserad utav manga/anime och annat japansk kultur med att börja med.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar n00b-gamer:
Den svenska manga-industrin är därmed praktiskt taget död nu. Synd.

Är övertygad om att det är ett marknadsföringsproblem, inte ett problem med mangan. Att de bara släpper "storserier" som säljer bra i *Japan* betyder inte att de borde sälja bra här.

Dessutom är manga *dyr* här jämfört med i Japan. Vet inte exakt vad en vanlig "Shounen" kostar varje vecka, men här är det enda alternativet att vänta på pocketböcker med hela chapters, vilket såklart blir både dyrare och tråkigare, då de knappast kommer ut med jämna mellanrum. Man vill hålla uppe intresset och läsa serierna varje vecka liksom.
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Edit: Så tydligen har Bonnier Carlsen lagt ner den svenska utgivningen av både One Piece och Naruto på grund av sviktande försäljning. Den svenska manga-industrin är därmed praktiskt taget död nu. Synd.


Den dog för mig ett par år sedan då de la ner enda serien jag aktivt köpte (efter det att jag köpt alla Dragon Ball), nämligen Full Metal Alchemist. Har tvistat om hur jag ska fortsätta. Engelska är så klart den enda utvägen. Men antingen kan man ju bara köpa restrerande böcker eller så kan man köpa alla böcker igen. Det senare är säkerligen dyrare, men blir mer enhetlig samling då.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Ree:
Dessutom är manga *dyr* här jämfört med i Japan. Vet inte exakt vad en vanlig "Shounen" kostar varje vecka, men här är det enda alternativet att vänta på pocketböcker med hela chapters, vilket såklart blir både dyrare och tråkigare, då de knappast kommer ut med jämna mellanrum. Man vill hålla uppe intresset och läsa serierna varje vecka liksom.


Jag har fått för mig att jag har läst att en Shounen Jump eller någon annan mangatidning kostade ungefär 15 kr i Japan och 45 kr kostade Shonen Jump och Manga Mania här i Sverige och då är dem inte ens hälften så tjocka som dem är i Japan.

Fasen vad jag saknar Shounen Jump och Manga Mania. Var alltid härlig att komma hem efter en tuff skoldag och se att man har fått lite tidningar från posten och som bara väntar på en för att bli lästa.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Fasen vad jag saknar Shounen Jump och Manga Mania. Var alltid härlig att komma hem efter en tuff skoldag och se att man har fått lite tidningar från posten och som bara väntar på en för att bli lästa.


Som före-detta brevbärare uppskattade jag alltid när det kom en Manga Mania där adressaten inte existerade, varpå jag fick en gratis tidning med mig hem.

Hände lite för sällan bara.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Har för mig One Piece är löjligt populär i Japan. Nr 1 på försäljnings siffrorna, och den på plats Nr 2 på försäljningen är inte ens halvvägs där One piece är (kan ha fel).

Tycker det är verkligen synd att mangan/animen inte är så populärt här i sverige. Minns barnkanalen på helgdagarna vissade Sailor moon, pokemon, yu gi oh, Digimon och etc. Vad vissar barnkanalerna för något nu för tiden?

Tycker det är synd dem inte vissade något för de äldre på TV (inte barnkanalen då). Typ, Ghost in the shell, Monster, Cowboy bebop, Yu yu hakusho, Berserker, Death note, Trigun etc
(OBS: Jag har inte sett alla jag just nämnde (än), men vet på ett ungefär hur dem är)
Kan dock tänka mig moralkärringarna kommer klaga vad som finns på TVn dock.
  • 0
Citerar Havsöring:
Tycker det är verkligen synd att mangan/animen inte är så populärt här i sverige. Minns barnkanalen på helgdagarna vissade Sailor moon, pokemon, yu gi oh, Digimon och etc. Vad vissar barnkanalerna för något nu för tiden?


Pokémon vissa fortfarande i alla fall. Fast jag hade önskat hade dem hade visade fler anime med japansk tal och svensk text. Minns när dem visade Cardcaptor Sakura med japanska tal och svensk text på barnkanalen... Det var härliga tider. Det var första gång jag hade hört det japanska språket och det var nog min första steg in i anime-världen skulle jag nog säga. Men allt som vissas måste vara dubbad idag. Är det verkligen så farligt att låta barn höra ett nytt språk som inte är svenska eller engelska?

Citerar Havsöring:
Tycker det är synd dem inte vissade något för de äldre på TV (inte barnkanalen då). Typ, Ghost in the shell, Monster, Cowboy bebop, Yu yu hakusho, Berserker, Death note, Trigun etc
(OBS: Jag har inte sett alla jag just nämnde (än), men vet på ett ungefär hur dem är)
Kan dock tänka mig moralkärringarna kommer klaga vad som finns på TVn dock.


ZTV visade ju faktiskt lite anime för dem äldre ett tag. Serier som Naruto, Berserk, Ninja Scroll, Pandora Agent, Samurai Champloo, Black Lagoon och Fullmetal Alchemist. Sen vet jag dock inte vad som hände dock...
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Är det verkligen så farligt att låta barn höra ett nytt språk som inte är svenska eller engelska?


Problemet är nog att de inte vill utesluta alla barn under typ åtta års ålder, som inte hinner läsa texten.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Såg Pokemon Origins nu och bättre än väntat hoppas flera spel serier kommer. Alla finns nu på engelska (lagligt) för den som vill se http://www.pokemon.com/us/tv-episodes/pokemon-episodes/
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
På tal om Pokémon, håller på att se igenom Pokémon med min bror och är på Diamond/Pearl-säsongen. Jag brukar vanligtvis aldrig se något dubbad, men för Pokémon får det gå an eftersom man ändå har vuxit upp med den svenska dubben och min bror måste förstå vad dem säger. Jag anser inte direkt Pokémon som bra (även om jag har några guilty preasure stunder med den), men kan vara rätt så underhållande om man ser med någon syskon eller något.

Jag är så himla glad att Ash och Brock fortfarande har kvar samma röster, skulle inte vara samma utan dem. Men annars anser jag svenska dubben totalt värdlös. På en karaktär har dem bytt ut rösten typ fem gånger under seriens gång. Så jäkla irriterande. Typ varje gång när denna karaktär dyker så har han alltid en ny röst och i ett avsnitt lät han som fullvuxen man med någon konstig norsk dialekt och denna karaktär ska typ vara i tio års åldern... Något av det sämsta jag någonsin har hört.

I Japan verkar det typ vara tabu att byta voice actor. Väldig ytterst få gånger jag har ståt på att någon karaktär har byt voice actor under seriens gång.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
I Japan verkar det typ vara tabu att byta voice actor. Väldig ytterst få gånger jag har ståt på att någon karaktär har byt voice actor under seriens gång.


Det är inte bara Japan. Jag skulle tro att alla studior som tar sitt arbete på allvar försöker hålla kvar sina röstskådespelare så gott det går, men ibland byter rättigheter ägare, röstskådespelare kan vara upptagna med andra projekt eller till och med döda. Om du vill ha exempel på trogna röstskådespelare som håller sig till sina karaktärer så skulle jag vilja nämna June Foray som har spelat Granny ifrån Looney Tunes i snart 60 år. Damn.

Det är väl inte alltid som något sådant riktigt passar dock. Jag har till exempel ingenting emot att höra Masako Nozawa spela en ung Goku i tioårsåldern, men när samma karaktär är över fyrtio år gammal och är täckt utav muskler ovanpå muskler så känns det helt klart märkligt att han låter som om han fortfarande väntar på att puberteten ska slå till.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Om du vill ha exempel på trogna röstskådespelare som håller sig till sina karaktärer så skulle jag vilja nämna June Foray som har spelat Granny ifrån Looney Tunes i snart 60 år. Damn.


Wow, det är awsome. Jo, när studion är seriösa så kan dem, men tyvärr är oftast inte svenska dubbar det undantag Disney filmerna.

Förövrigt vet jag inte om någon här har märk det, men på MAL har många (åtminstone dem som har läst Visual Novelen) bytt sina avatarer till Masato från Little Busters! (den jag har nu). Det var bara för att trolla med anime tittarna och det är relaterad till vad som hände i veckans avsnitt av Little Busters!.

Lite tråkig bara att inte många som kommenterad om det. Ännu en bevis på att många anime tittare inte är skarpsynta...
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Lite tråkig bara att inte många som kommenterad om det. Ännu en bevis på att många anime tittare inte är skarpsynta...


Personligen är jag så van vid förvirringen som följer när folk byter avatarer att jag inte reagerar längre. Jag har redan svårt som det är att komma ihåg folks namn, och i ett community där de flesta byter ansikte stup i kvarten kan det ibland kännas rent lönlöst...
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Personligen är jag så van vid förvirringen som följer när folk byter avatarer att jag inte reagerar längre. Jag har redan svårt som det är att komma ihåg folks namn, och i ett community där de flesta byter ansikte stup i kvarten kan det ibland kännas rent lönlöst...


Jo, men jag hade förväntat mig lite mer reaktion när en sida är fullt av kommenterar där alla har princip samma avatarer. Kombinerad med vad som hände i veckans avsnitt så trodde jag på lite mer respons i alla fall.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Jag byter också profibilder av karaktärer men tyvärr finns det inte många som känner till dom trots att dom förtjänar bättre
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Vet inte varför jag förväntade mig något men såg de tre första avsnitten av Pokémon X/Y...och det var exakt samma som alla de andra generationerna. Hade väl hoppats på att de tagit lärdom från Origins (som var awesome btw) men så var inte fallet.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Vet inte varför jag förväntade mig något men såg de tre första avsnitten av Pokémon X/Y...och det var exakt samma som alla de andra generationerna. Hade väl hoppats på att de tagit lärdom från Origins (som var awesome btw) men så var inte fallet.


Vänta tills Serena träffar Ash så blir det lite mer intressantare. Fast om du tycker det är intressant beror nog på hur stor romantiker du är. Men seriöst, det enda som intresserar mig att se serien är för att se och hoppas på att Ash och Serena ska utveckla sin relation lite mer än vad Ash hade med dem andra tjejerna + för jag hoppas på mer flashback från Ashs barndom. Än så länge har dem en lovande start.

Team Flare och Lysandere är jag väldig intresserad av att se också, men har inga stora förväntningar av det med tanke på vad dem gjorde med N och Team Plasma i förra säsongen...
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Screw the haters. Nu ser jag om Sword Art Online.... SAMTIDIGT som jag följer Log Horizon.

Varför älskar så många den där rymdoperan... vad den nu heter... Galaxy... nått?
  • 0
Citerar Ree:
Screw the haters. Nu ser jag om Sword Art Online.... SAMTIDIGT som jag följer Log Horizon.


Håller fast vid att LH är bättre än SAO, men det här McDonalds-arcet i LH just nu är verkligen ingen höjdare.

Citerar Ree:
Varför älskar så många den där rymdoperan... vad den nu heter... Galaxy... nått?


Galaxy Express 999?
Legend of the Galactic Heroes?
The Galaxy Railways?
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar n00b-gamer:
Legend of the Galactic Heroes
.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!