Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


http://fenglee.com/game/aog/

Det här är ett bra Attack on Titan-spel. Finns multiplayer också, om någon vill spela senare i eftermiddag.
  • 0
Citerar Keyman:
har börjat titta på Mysterious Girlfriend X.
bara lite weird


Tycker serien är väldigt bra. Visst kan upplevas lite lustig. Men om man bortser från det och ser på storyn och hur relationer hanteras så tycker jag den gör det på ett väldigt bra sätt
  • 0
Förövrigt tycker jag serien Pupa verka vara något speciellt inför " Fall Season 2013 "

Den står verkligen ut. Och jag känner på mig att den kommer bli en ny Elfen Lied faktiskt.
  • 0
Citerar dinskugga:
Förövrigt tycker jag serien Pupa verka vara något speciellt inför " Fall Season 2013 "

Den står verkligen ut. Och jag känner på mig att den kommer bli en ny Elfen Lied faktiskt.


Av vad jag har sett av mangan, så verkar den bli riktig våldsam ja. Men den kommer säkert ha massor av censur dock, så jag tror att det är smartast att vänta på BD-versionen.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Av vad jag har sett av mangan, så verkar den bli riktig våldsam ja. Men den kommer säkert ha massor av censur dock, så jag tror att det är smartast att vänta på BD-versionen.


Jo det har jag förstått och även en hel del andra känsliga ämnen.

Om den blir censurerad eller inte beror ju helt på vilken kanal som sänder den. Får hoppas att den sänds på AT-X helt enkelt. För då lär den sändas ocensurerad.
  • 0
Citerar dinskugga:
Tycker serien är väldigt bra. Visst kan upplevas lite lustig. Men om man bortser från det och ser på storyn och hur relationer hanteras så tycker jag den gör det på ett väldigt bra sätt


hoppas på att den får en 2:a säsong
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
tittar på Kotoura-San, både mörk och humoristisk :3
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Nu har jag tittat igenom höstens nya serier och kommit fram att jag ska följa dessa.

Kill la Kill
Valvrave S2
Aoki Hagane no Arpeggio
Pupa
Neppu Kairiku Bushi road
Nagi no Asukara
COPPELION
Strike the Blood
Unbreakable Machine-doll

Lär tillkomma serier och försvinna serier från denna lista. Men just nu så tänker jag i alla fall se pilot avsnitten till dessa serier.

Höst Preview ( favorit anime bloggen )
http://randomc.net/2013/09/18/fall-2013-preview/

Höst Preview ( annan sida jag läser )
http://www.lostinanime.com/2013/09/fall-2013-season-preview.htm
l
  • 0
Citerar dinskugga:
Nu har jag tittat igenom höstens nya serier och kommit fram att jag ska följa dessa.

Kill la Kill
Valvrave S2
Aoki Hagane no Arpeggio
Pupa
Neppu Kairiku Bushi road
Nagi no Asukara
COPPELION
Strike the Blood
Unbreakable Machine-doll


Det är nog en bra lista det, men du glömde det bästa av dem alla (Little Busters! ~Refrain~).
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
börjat titta på higurashi :3
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Någon här som ser på Majestic Prince?

Nyss sett sista avsnittet och fundera en hel del nu.

Spoiler:Får vi en säsong 2 eller?. För det kändes verkligen så när musiken börja spelas. Och vi fick ett Gundam Seed slut igen
  • 0
Det var år och dar sedan jag kollat på någon animé serie. Måste börja igen.
  • 0
Citerar Keyman:
börjat titta på higurashi :3


Higurashi no Naku Koro ni fungerade verkligen aldrig för mig. Jag blev mest irriterad när jag såg den.

Grundpremissen är dock ganska cool, och introt är rätt häftigt.

Citerar Th3 End:
Det var år och dar sedan jag kollat på någon animé serie. Måste börja igen.


Jag är själv dålig på att hålla igång med tittandet. Särskilt nu på senare tid, eftersom jag lovade brorsan att se True Blood(som förövrigt var OK, men knappast något speciellt). Ska dock ta och avsluta Welcome to the NHK snart, det måste ha varit över två år sedan jag påbörjade den.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
har själv blivit "bättre" på att checka på anime de senaste två veckorna c:
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Jag hade glömt nästan majoriteten av namnen av alla anime serier jag sett, men så kom jag på att jag hade en hel lista av serier på MAL som jag sett och betygsatt.
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag hade glömt nästan majoriteten av namnen av alla anime serier jag sett, men så kom jag på att jag hade en hel lista av serier på MAL som jag sett och betygsatt.


Och här är MALs GR-klubb.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Senaste Danganronpa var ren mind-blow! Jag måste verkligen prova på spelet vid det här laget
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Jag fick en plötsligt hype på Pokémon X/Y-animen. Den nya tjejen Serena ska tydligen vara Ashs barndomsvän. Inte för att jag tror att det plötsligt blir romans (även om jag önskade det) i Pokémon, men tycker ändå det är nice med lite mer inblick i Ashs förflutna och den nya tjejen inte är bara en random tjej som får sin cykel förstörd av Pikachu. Sen ser Ash lite äldre ut också, har egentligen skaparna fått sund förnuft och lyssnad på sina fans? Ser lovande ut i alla fall. Här är en trailern om någon är intresserad:
http://www.youtube.com/watch?v=FR12dz5gAvQ

Men annars så förlorade jag just min hype efter har sett senaste trailerna av Little Busters ~Refrain~.

http://www.youtube.com/watch?v=keIsmHqxgZc

Animationen verkar inte alls så mycket förbättrad från säsong 1. Åtminstone verkar ansiktsuttrycken vara mycket bättre i alla fall, något positiv i alla fall. Dock så har folk börjat spekulera/oroa sig att Kurugayas route inte kommer får någon romans ändå. Porträttet med Little Busters-gänget fanns inte med i Visual Novelen och det kan tyda på att Kurugayas problem kommer vara om hennes vänner och inte om hennes romantiska känslor. Jag hoppas verkligen inte att det är så, annars kommer jag och många Key-fan bli jäkla piss-off.
Även om dem har romans med eller ej, så hoppas jag åtminstone dem har mycket bättre animation i själva avsnittet när denna scen kommer:
http://puu.sh/4wpcE.png
Den ser verkligen ut som skit i första previewen...
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Turambar400:
Och här är MALs GR-klubb.


Jag har anslutit mig till klubben!
  • 0
Citerar Turambar400:
Och här är MALs GR-klubb.


Usch nu gjorde du mig påmind att uppdatera min MAL.

Så drygt när man glömmer det och har femtioelva serier att fylla in där.

BAAAHH
  • 0
läste precis bitter virgin :o
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
då har man sett färdigt på higurashi
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Citerar Keyman:
läste precis bitter virgin :o

Citerar Keyman:
då har man sett färdigt på higurashi


Och vad tyckte du om dessa då?
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
inte riktigt färdig med higurashi, missade att det var fler avsnitt
bitter virgin var rätt bra även om slutet kändes lite smått "anti klimatiskt" på nåt sätt
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!