Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar Turambar400:
När Little Busters! ~Refrain~ kommer senare i år (förmodligen i höst), så kommer den spöa all anime detta år precis som Clannad ~After Story~ gjorde 2008.


Oavsett hur bra grundmaterialet är så har jag allvarliga problem med att se framför mig hur J.C.Staff spöar någon på någonting. Dessvärre.

Citerar Turambar400:
Lite halv intresserad som vanligt, men har dock ingen jag känner som är intresserad på att dra dit. Vill i alla fall gå på nått konvent någon gång


Samma här.
Nu är det väl ett tag innan Närcon startar men om jag har tid över då och någon härifrån hänger på så gärna för mig.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Oavsett hur bra grundmaterialet är så har jag allvarliga problem med att se framför mig hur J.C.Staff spöar någon på någonting. Dessvärre.


Grundmaterialet är så bra att inte ens J.C Staff kan misslyckas med det. Jag tror i alla fall att Refrain kommer bli tillräckligt bra för att spöa allt i år, även om den nog kanske inte kommer komma i samma nivå som visual novelen och After Story.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Hmmm, låter intressant. Hittade en kommentar om en anime som kom ut i japan idag. Inte ens hittat raw:en än. Vet inte vem eller vad "DTL" är, men ändå.

"Valvrave the Liberator - Episode 1

DTL is going to CREAM himself watching this. That's all I'm going to say about this here, because I really, really, really don't want to spoil any of the surprises in the first episode. This show is going to have people talking. It's cliched as fuck, it feels like a pure Gundam-as-fuck opening episode, and then.... it throws the GEASS at everyone. I'm totally satisfied by the first episode simply because of how they delivered something I really did not expect. So I'm not going to ruin it for anyone else. "
  • 0
Jag har nu läst igenom Aku No Hana upp till det senaste kapitlet. Vad i helvete... En något värre version av Onani Master Kurosawa är nog hur jag enklaste skulle beskriva den. Det är som en spiral som går neråt och neråt och aldrig tar slut. På det bästa möjliga viset.

Nu vet jag inte vad jag tror om de kommande avsnitten i animen, dock. Det finns några scener som jag gärna skulle vilja se animerade, men mangan förlitar sig väldigt mycket på uttrycksfulla ansikten. Vilket stilen i animen inte är väldigt bra på att förmedla. Vi får se vad det blir av den, stilen har sina meriter så jag tror nog att det blir bra ändå.
  • 0
Börjar faktiskt gilla Yu Yu Hakusho nu. Trodde faktiskt att jag hade tröttnat på shounen-serier, men det verkar som att dem kan underhålla fortfarande.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar dbmmm:
öresten några som funderar på Närcon? Lite halv intresserad som vanligt, men har dock ingen jag känner som är intresserad på att dra dit. Vill i alla fall gå på nått konvent någon gång


Har en polare som jag kanske ska gå med så det kan roligt att gå. Tror att jag kanske cosplaya någon också kanske
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Zaito:
Jag ska överväga tanken! Jag lär gå förbi och stirra in i området om inte annat.
Okej låter mys ^^

Citerar n00b-gamer:
Samma här.
Nu är det väl ett tag innan Närcon startar men om jag har tid över då och någon härifrån hänger på så gärna för mig.
Sweet ja är slutet av Juni börjar bara tänka på de nu för biljetterna brukar ta slut rätt fort ^^

Citerar jeppe5959:
Har en polare som jag kanske ska gå med så det kan roligt att gå. Tror att jag kanske cosplaya någon också kanske
Okej verkar vara några intresserade i alla fall ^^ Kul bestämmer mig mot slutet av månaden om jag ska gå eller inte, men bra att veta att man kan stöta på lite Gr folk där


Citerar Ree:
Valvrave the Liberator - Episode 1
Okej låter intressant drog ner första svnittet nu och ska ta en titt
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
  • Ree
  • Ree
Nice, Valvrave ute nu. Såg även "Hataraku Maou-sama!" avsnitt 2 igår, och det var bra. Ska fortsätta se den.

Edit: Valvrave efter eftertexterna: Spoiler:Leloush! Geass! Kommer definitivt att följa denna nu. Sweet med många bra serier denna säsong.

Följer just nu:

Hunter x Hunter (Äventyr!)
Sousei no Gargantia (Rymd och sci-fi!)
Shingeki no Kyojin (Kallas även "Attack on Titatn") (Jättar!)
Hataraku no Maou-sama! (Komedi!)
Yahari Ore no Seishun Love... etc. (Kan börja suga, men första avsnittet var okej)
Valvrave the Liberator (Sci-fi och )
  • 0
Citerar Ree:
Sweet med många bra serier denna säsong.


Jag skulle inte bedöma serier som bra efter bara ett avsnitt. Finns många serier som har lovande första avsnitt, men sen visar sig vara skit (Guilty Crown, Sword Art Online etc).

Fast Valvrave the Liberator verkar lovande, ska nog börja se serien efter några avsnitt har gått.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Super Mario 128:
Jag skulle inte bedöma serier som bra efter bara ett avsnitt.

Förvisso, men jag brukar gilla serier efter jag gillat första avsnittet. Och många verkar klaga på Valvrave, fast bara över saker som jag inte bryr mig om, dvs. att det är kliché, förutsägbart och väldigt "Gundam-y", förutom twisten då.
  • 0
Citerar Ree:
Sousei no Gargantia (Rymd och sci-fi!)


Kollade upp den. Bra? Ser intressant ut. Gillar sci-fi och rymd

Citerar Super Mario 128:
men sen visar sig vara skit ( Sword Art Online etc)


Oh my
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Nizyo:
Kollade upp den. Bra?

Är ju bara en... 23 minuter av ditt liv. Kolla själv. ;) Gillade att man slängs in i en väldigt science fiction-y fight direkt i början utan att någon förklarar ett jota för en. Gillar sån berättarstil. Det är inte "Idag är det år blablabla, det här har hänt, nu ska vi förklara allt som händer i det här universumet under de kommande avsnitten...".
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Jag skulle inte bedöma serier som bra efter bara ett avsnitt. Finns många serier som har lovande första avsnitt, men sen visar sig vara skit (Guilty Crown, Sword Art Online etc).
Håller med. Bra idéer och superb art, men i slutändan dötrist efter några avsnitt. SAO var inte värdelös, men inte speciellt bra heller. 5/10
  • 0
Citerar Ree:
Är ju bara en... 23 minuter av ditt liv. Kolla själv. ;) Gillade att man slängs in i en väldigt science fiction-y fight direkt i början utan att någon förklarar ett jota för en. Gillar sån berättarstil. Det är inte "Idag är det år blablabla, det här har hänt, nu ska vi förklara allt som händer i det här universumet under de kommande avsnitten...".


Gillade starkt! Hur gör ni för att hålla koll på nya episoder av anime? Har ni någon sida med påminnelser eller är det någon speciell dag avsnitt kommer ut?

För övrigt så gillade jag stilen. Lite rörigt i början med rymdfighterna. Man såg typ inte vad som hände, bara massa strålar. Men sen blev det nice
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Nizyo:
Gillade starkt! Hur gör ni för att hålla koll på nya episoder av anime?

Kollar bara Nyaa.eu då och då, vilket för mig är varje dag. Jag har sett anime så länge att jag "känner" när det gått en vecka sen jag såg sista avsnittet, så jag håller inte koll på dagar och så, utan förstår instinktivt när det borde finnas ett nytt avsnitt ute.

Men just den där serien tror jag kommer på Lördagar, så andra avsnittet imorgon, förhoppningsvis.
  • 0
Wow, Naruto Shippuuden episode 297 Spoiler:Gaara möter sin far och får veta att hans mor trots allt älskar honom och är den som skyddar honom. Detta jag älskar med Naruto. Sjukt mycket FEEEEELS ibland. Började nästan lipa.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Min reaktion på Aku no Hana 2:

".......

.................

Öhhhhhhhhhhhh....."

Blir förvånad om någon annan har en annorlunda reaktion.
  • 0
Citerar Ree:
Min reaktion på Aku no Hana 2:

".......

.................

Öhhhhhhhhhhhh....."

Blir förvånad om någon annan har en annorlunda reaktion.


Känns inte denna http://myanimelist.net/anime/15863/Ginga_Kikoutai_Majestic_Princ
e
lite lika Suisei no Gargantia ? Just den typen av robot och allt. Som en prequel långt långt i före Suisei no Gargantia
  • 0
  • Ree
  • Ree
Gargantia 2 ute.

Och det om att mecha-anime är ungefär likadana... well, välkommen till mecha-anime.
  • 0
Citerar Ree:
Gargantia 2 ute.

Och det om att mecha-anime är ungefär likadana... well, välkommen till mecha-anime.


Haha, ok. Är newbie så.
  • 0
Bra avsnitt. Kommer följa denna! Brukar dem köra hela serien direkt, eller är det uppehåll på dessa 12 avsnitts serier?
  • 0
Citerar Alexis:
Äntligen nytt One Piece-opening!

http://www.youtube.com/watch?v=7I8INMESeu8


Låter rätt bra Och förhoppningsvis så kommer den inte hålla på i över 70 avsnitt som "We Are" gjorde
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Nu äntligen, den nya Hunter x Hunter har gått om gamla serien och nu kommer äntligen Chimera Ant arcet. Ska bli intressant att se hur animen kommer hantera den med tanke på hur mörk och våldsam den är i mangan.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Ja, helt sjukt sugen på att se vad som kommer hända! Killen som sitter bakom trädet var ju avslutningen på OVA.n också, vilket var ett par år sedan man såg. Ska bli kul att se vem det faktiskt var efter all denna tid.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!