Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar 0azure0:
Nej, absolut inte. Går inte att ersätta de grymma och perfekta rösterna för Alucard, Alexander Anderson och Integral Hellsing. Klockrena.


Hellsing är mycket riktigt klockren på japanska, fantastisk till och med, men det ändrar inte det faktum att den engelska dubben är nästan lika bra. Till och med bättre på vissa punkter. Bara en sådan sak som att alla har accenter som matchar deras nationalitet är ett ganska stort plus i min bok. Avsnitt 2 tas på engelska dessutom till oanade höjder tack vare en rent fantastisk Jan Valentine.

Citerar Super Mario 128:
Precis! Det är ju för tusan Nakata Jouji som gör Alucards röst! Denna man har typ världen mest badass och sexigaste röst.


Det är jag beredd att hålla med om, men Crispin Freeman gör oavsett ett fantastiskt jobb som Alucard och ger honom dessutom en brittisk accent. Det är helt enkelt värt besväret att se Hellsing på både japanska och engelska - man måste inte välja endast en version.

Citerar 0azure0:
Och fighterna.... bästa någonsin, av samtliga animes i historien. Sjukt bra animerat. Särklass.


Här kan jag inte hålla med. Hellsing Ultimate är visuellt slående, men det är sällan animationerna eller koreografin i striderna som gör att den briljerar. Snarare den grafiska stilen och animationsregin.

Det finns flera anime med bättre fighter - Samurai Champloo, Ghost in the Shell, End of Evangelion, Sword of the Stranger, osv.

Även shounen-serier såsom Bleach, Naruto, Hunter x Hunter, Fullmetal Alchemist och säkerligen One Piece har ibland strider i klass med Hellsing. Eller varför inte Hajime no Ippo.

Och snackar vi ren animationskvalitet så är väl nästan Akira i en klass för sig?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Sitter och ser om Kaiji och Akagi. Akagi avslutas ju lite abrupt, så jag tog upp mangan efter den, men trots att den sista matchen fortsätter.. ja, nästan hur länge som helst (vääldigt många volymer) så får man inte ens se slutet av den. Akagi-mangan är alltså pågående.

Spoiler från mangan: Spoiler:Vid ett tillfälle klantar Akagi sig och blir av med 1500cc blod, vilket skulle vara den dödliga gränsen, kollapsar på bordet. Den gamla gubben blir rabiat, börjar dansa och drar fram ett katanasvärd han ska hugga av den där maffiasnubbens arm med, bara för att Akagi vaknar upp igen. Han hade tydligen fryst ner sitt eget blod 2 veckor tidigare, bara för att Köra in det igen just innan matchen. Crazy. XD

Kaiji är dock snäppet bättre av de 2 serierna. Akagi är lite för gudomlig av sig. Man kan inte riktigt associera med honom då han är en "superframåttänkare", dvs. så har skrivaren kommit på slutet först och arbetar sig bakåt. Kaiji är mer mänsklig, har fler "flaws", och gråter mer.
  • 0
Citerar Turambar400:
Här kan jag inte hålla med. Hellsing Ultimate är visuellt slående, men det är sällan animationerna eller koreografin i striderna som gör att den briljerar. Snarare den grafiska stilen och animationsregin.

Det finns flera anime med bättre fighter - Samurai Champloo, Ghost in the Shell, End of Evangelion, Sword of the Stranger, osv.

Även shounen-serier såsom Bleach, Naruto, Hunter x Hunter, Fullmetal Alchemist och säkerligen One Piece har ibland strider i klass med Hellsing. Eller varför inte Hajime no Ippo.

Och snackar vi ren animationskvalitet så är väl nästan Akira i en klass för sig?


Det är just det som jag tycker, att grafiska stilen, animatonsregin samt sättet de bygger upp en fight. De behöver inte vara långa för att göra en fight cool, absolut inte, många långa fighter, så som i just Bleach, Naruto, One Piece å andra animes kan vara för långa ibland och tråkiga ibland.
Vad jag förväntar mig i en fight är precis det som händer i Hellsing.
Man vet inte vad de ska göra, man har förväntningar och vill se hur de kan "take it to the next level" med sina brutala animationer. Finns inga liknande fighter i animes, därför gillar jag de så pass mycket. Typ kampen mellan de odödliga, badass vs badass. Ta en enkel fight som Alucard vs Luke Valentine. Luke överraskar en, fighter där speeeed är allt har gjorts flera ggr, men just på det sättet det animes i Hellsing är så coolt.

Visst tycker jag ändå om fighterna i Bleach, Naruto å One Piece också.

Bleach: Spoiler:kurosaki vs ulquiorra, uppe på tornet. Där Ichigo förvandlas.. kurosaki vs kenpachi. Så 2 st jag kommer på just nu, finns givetvis många fler. Men finns då många som är tråkiga, enformiga och alldeles för långa.

Naruto: Spoiler:Naruto vs Pain. Naruto vs Kakuzu. Sasuke vs Itachi. Sakura vs Satori. Rock Lee vs Gaara. Naruto vs Orochimaru. Bara för att nämna några. Finns såklart många andra som är bättre till och med, så som Sasuke å gänget mot Bee, men försökte ta några där det var 1vs1 eller 2vs1. Mesta fighterna är riktigt häftiga, men många är lite för långa, för mycket snackande och många som man inte ens kommer ihåg.

One Piece: Spoiler:Luffy vs Crocodile. Luffy vs Lucci. Luffy Vs Arlong. Luffy vs Hody jones. Luffy vs Moria. Zoro Vs Kaku. Här kommer jag mest ihåg fighterna. Då de är unika och man får se på massor av nya moves. Karaktärerna utvecklas mest i denna anime.

)
Citerar Ree:
Och snackar vi ren animationskvalitet så är väl nästan Akira i en klass för sig?


Att dra in filmer känns lite fel, självklart är kvalitén snyggare i filmerna.
Om varje avsnitt skulle varit lika kvalitéfyllt som Akira så skulle det kosta för mycket pengar för att skapa varje avsnitt.

Andra fighter att nämna som är sjukt häftiga:

Tenjou Tenge:
http://www.youtube.com/watch?v=9TCEY7GK8Sc
Bonus
http://www.youtube.com/watch?v=C_qZihltWRc

History`s Strongest Disciple Kenich:
http://www.youtube.com/watch?v=E-_YnjqQYy8

Hajime No Ippo:
http://www.youtube.com/watch?v=KFcOjnJbz1A
FÖRSTA DELEN AV EN EPISK FIGHT (FINNS ALLA DELAR PÅ YOUTUBE):
http://www.youtube.com/watch?v=rIRHLfjILAE

Kom på de här just nu. Har fler, men ni kan ju också dela med er lite av era favoriter =
_^Azure^_ *Ignorance is a bliss*
  • 0
Citerar 0azure0:
De behöver inte vara långa för att göra en fight cool, absolut inte, många långa fighter, så som i just Bleach, Naruto, One Piece å andra animes kan vara för långa ibland och tråkiga ibland.


Håller med till 100%

Det som gör Hellsing så bra är dock i min mening inte direkt relaterat till striderna - det genomsyrar hela serien. Striderna i sig sticker helt enkelt inte ut så mycket ifrån resten av serien antar jag. Sen tror jag även att ett bidragande faktum kan vara att det sällan rör sig om riktiga strider när Alucard är inblandad, bara ännu en scen som demonstrerar hur ostoppbar han är. Inte för att jag klagar dock.

Citerar 0azure0:
Att dra in filmer känns lite fel, självklart är kvalitén snyggare i filmerna.
Om varje avsnitt skulle varit lika kvalitéfyllt som Akira så skulle det kosta för mycket pengar för att skapa varje avsnitt.


Fast Hellsing Ultimate är ju faktiskt en OVA med betydligt högre budget per avsnitt än vad vanliga animeserier har, så då borde ju den också uteslutas ifrån diskussionen.

Citerar 0azure0:
Tenjou Tenge


Grym fight. Serien verkar inte vara något speciellt sådär i allmänhet, jag släppte den efter typ två-tre avsnitt, men det är värt att se början enbart för den striden. Ganska lattjo opening också.

Citerar 0azure0:
History`s Strongest Disciple Kenich


Alla vet ju att man ser Kenichi för träningsscenerna. Fighterna är mest ett nödvändigt ont.

Citerar 0azure0:
Kom på de här just nu. Har fler, men ni kan ju också dela med er lite av era favoriter


Två fighter jag tidigare syftade på(jag hatar att leta fighter på youtube. Man hittar mest usla amvs med Linkin Park-musik):

The End of Evangelion(Spoiler)

Sword of the Stranger(Spoiler)
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Sen tror jag även att ett bidragande faktum kan vara att det sällan rör sig om riktiga strider när Alucard är inblandad, bara ännu en scen som demonstrerar hur ostoppbar han är. Inte för att jag klagar dock.


Det är iofs sant. And I LIKE IT

Citerar Turambar400:
Fast Hellsing Ultimate är ju faktiskt en OVA


Jo det är det ju. Så lite orimligt å jämföra med vanliga "tv-series" å filmer.
Så har de ju, som du nämner äckligt mycket pengar per avsnitt, för det är ju ändå Hellsing-serien.

Citerar Turambar400:
Ganska lattjo opening också.

Yepp, openingen är lite speciell

Sant ang Kenichi, kom på den fajten på måfå
Men håller med, finns många väldigt bra serier där vägen till att bli starkare är mer intressant att se på än själva fajten.

Och jaaaaaaaaaaaaaaaaa. fyfan vad jag hatar AMV's. Och det är inte med passion heller. Jag bara fullständigt hatar de. Förstör hela känslan av animen och möjligtvis fighten. Sett sååå många fajter där det inte ens fanns någon musik i bakgrunden, och jäklar vad effektivt det kan göras, om det görs rätt.

Citerar Turambar400:
The End of Evangelion(Spoiler)

Sword of the Stranger(Spoiler)


Evangelion, gammal serie. Mycket snack om det. Men jag har inte sett en enda sekund från den animen. Det är en av de där animena som bara sitter som en parasit i bakhuvudet och påminner en om att man ska se den. Måste nog se den snart. Inte sett Sword of the Stranger heller, inte sett så speciellt många anime filmer. Bara de mest kända, såna som till och med gått på bio å annat.
Därför såg jag inte länkarna, tyvärr
Rekommenderar för övrigt filmen?

Ingen som såg Hajime no Ippo fajten jag länkade då? Det är första delen av 5 lr 6 som finns på youtube. Givetvis behöver ni inte se den ifall ni inte vill bli spoilade, men den är så bra. Så bra.
Kul att jag fått in Alucard i konversationen, ska snart försöka med Takamura från Hajime no Ippo. Favoritkaraktär nr2
Eller så kan ni börja med era synpunkter =)
_^Azure^_ *Ignorance is a bliss*
  • 0
Citerar 0azure0:
Kom på de här just nu. Har fler, men ni kan ju också dela med er lite av era favoriter =


Här är några av mina favoriter:

Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works

http://www.youtube.com/watch?v=UXBuaV5d-0c
http://www.youtube.com/watch?v=ph34My7ezyQ

Även fast filmen var en halvtaskig adaption av den mästerliga visual novel, så var fightning-scenerna rätt så awsome och episka.

Fate/Zero

http://www.youtube.com/watch?v=YtFzN74qh_A

Ett av bevisen varför Kotomine Kirei är så awsome.

Tsubasa Chronicle: Shunraiki

http://www.youtube.com/watch?v=BsVzGnYn8xw

Awsome fightning-scener med Yuki Kaijua-musik kan inte bli mer episk.

Topppa Tengen Gurren Lagann

http://www.youtube.com/watch?v=VZLhL8FIEDY

Definitivt en av dem mest episka fighterna någonsin.

Sen vill jag även nämna Final Fantasy VII: Advent Chilldren, som har sjuk snygga och episka strider, även om den kanske inte direkt ser ut som en anime. Tyvärr hittar jag bara massa amvs på youtube, så jag kan inte vissa något.

Citerar 0azure0:
Evangelion, gammal serie. Mycket snack om det. Men jag har inte sett en enda sekund från den animen. Det är en av de där animena som bara sitter som en parasit i bakhuvudet och påminner en om att man ska se den. Måste nog se den snart.


Den är awsome, fast det är ingen anime som man ser för fightning-scenernas skull.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Ett av bevisen varför Kotomine Kirei är så awsome.


Jag var på team Emiya Kiritsugu hela serien...
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Fate/Zero

http://www.youtube.com/watch?v=YtFzN74qh_A

Ett av bevisen varför Kotomine Kirei är så awsome.


Omfg, BONER! Fan va ball den ser ut att vara!

Sett 15 avsnitt SAO nu, bland det bäst jag sett i serie väg i allmänhet. Så mycket feeels. Här pussas dom endå lite och är semi nakna med varandra. Inget sånt alls i Naruto
  • 0
Citerar Alexis:
Jag var på team Emiya Kiritsugu hela serien...


Jag var inte på någon sida, eftersom jag ändå visste vem som skulle vinna. Fast även om Kotomine Kirei är bäst, så hade jag nog varit på Team Matou Kariya, för han vill rädda Sakura och vi har en sak gemensam, vi båda hatar MATOU ZOUKEN, SOM ÄR DEN ONDASTE J"VELN NÅGONSIN!!!
poiler:Han slänger in sitt eget barnbarn i ett rum fullt av maskar och dessa maskar våldtar henne och går in i henne kropp... och Zouken njuter av att se henne plågas. Han till och med uppmuntrat sitt andra barnbarn (Shinji) att våldta henne (vilket han gör)... Hur sjuk kan man egentligen bli?

Kom igen Ufotable, animera Heaven´s Feel så jag kan se honom Spoiler:dö.

Citerar Nizyo:
Sett 15 avsnitt SAO nu, bland det bäst jag sett i serie väg i allmänhet. Så mycket feeels. Här pussas dom endå lite och är semi nakna med varandra. Inget sånt alls i Naruto


Det är väl inget, kolla bara in Light Novelen av SAO så får du uppleva mycket mer än bara lite pussande och semi naket.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Team Matou Kariya


Ja, i början av serien var han helt klart den karaktären som jag sympatiserade mest för. Tyckte han hade bästa anledningen och han gjorde det helt osjälviskt. Tyckte dock han blev lite väl galen desto längre serien gick.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Citerar Super Mario 128:Team Matou Kariya

Ja, i början av serien var han helt klart den karaktären som jag sympatiserade mest för. Tyckte han hade bästa anledningen och han gjorde det helt osjälviskt. Tyckte dock han blev lite väl galen desto längre serien gick.


Jo han blev galen, fast det var ju den jäkla Matou Zouken fel och hans j"dra maskar. Det är grymt tragisk att han Spoiler:inte kunde rädda Sakura, fast det visste jag ju redan enda sedan jag läst visual novelen av Fate/Stay Night. Tur att Spoiler:Shirou räddar henne tillslut, fast hon fick plågas över 10 år innan dess...
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Det är väl inget, kolla bara in Light Novelen av SAO så får du uppleva mycket mer än bara lite pussande och semi naket.


What is dis? Link pls? Eller är det manga/läsa?
  • 0
Citerar Nizyo:
What is dis? Link pls? Eller är det manga/läsa?


http://www.fanfiction.net/s/8539671/1/Sword-Art-Online-Extra-Cha
pter-16-5


Sidan heter "fanfiction", men den kapitlet är inte skrivit av fans, utan det är orginal författaren av light novelen som har skrivit den.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar 0azure0:
Rekommenderar för övrigt filmen?


Japp. En hel del grym och, för att vara anime, relativt realistisk stridskoreografi i den filmen. Mycket blod och död i 1600-talets Japan.

Själv är jag förövrigt väldigt förtjust i just filmer. Högre budget medför bättre animationer, och den kortare speltiden gör att de är lättare att se med brorsan när man är hemma på besök. Detta har lett till att brorsan, som har ett som bäst ytligt intresse av anime, ändå har sett ett drygt femtiotal animefilmer genom åren.

Utmärkelsen för bäste storebror är således reserverad, ifall ni undrade.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Efter en lite ojämn inledning av Inazuma Eleven Go så har jag nu suttit som klistrad och sett 7 avsnitt i rad av serien. Den känns som att den verkligen börjar komma igång nu, tveksam om den når första säsongens mästerliga klass, men detta kan komma att bli riktigt grymt!
  • 0
Någon bra anime som har lite mer än kramar? Förutom alla fantastiska tips jag redan fått. Ledsen om jag tjatar
Inte någon hentai, men ja så som det är i filmer.

Citerar Super Mario 128:
Det är väl inget, kolla bara in Light Novelen av SAO så får du uppleva mycket mer än bara lite pussande och semi naket.

Angående det^
  • 0
Citerar Nizyo:
Någon bra anime som har lite mer än kramar? Förutom alla fantastiska tips jag redan fått. Ledsen om jag tjatar
Inte någon hentai, men ja så som det är i filmer.


Highschool of the Dead...
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Highschool of the Dead...


Så, zombie slaktande fast med sexiga brudar?
  • 0
Citerar Nizyo:
Så, zombie slaktande fast med sexiga brudar?


Ja, en hel del naket dessutom.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Nizyo:
Någon bra anime som har lite mer än kramar? Förutom alla fantastiska tips jag redan fått. Ledsen om jag tjatar
Inte någon hentai, men ja så som det är i filmer.


Mirai Nikki kan vara något, om du föredrar en övernaturlig kärlekshistoria där relationen mellan karaktärerna är... våldsam.

Rurouni Kneshin: Reflection är en OVA från Rurouni Kenshin, men räknas som non-canon av både mangakan och fans i allmänhet. Inget att rekommendera, men hej, mer kärlek än kramar förekommer.

Natsuyuki Rendezvous innehåller kärlek bland vuxna, mer specifikt mellan en ung man och en änka, vars döde man förekommer som ett spöke. Seriös kärleksdrama, men fantasy-delarna kan kännas kluvet.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar Nizyo:
Någon bra anime som har lite mer än kramar?


Kramar och kramar - är det vuxna förebilder inom romantikens domän man söker så behöver man inte leta längre än till Oskar von Reuenthal ifrån Legend of the Galactic Heroes. Där har vi en karl som vet hur man på ett snyggt sätt både attraherar och bryter upp med kvinnor.

Resten av serien är ju sen inte heller annat än full av skinande föredömen vare sig det gäller ett vuxet förhållande till alkohol, etniska minoriteter eller ifrån normen avvikande sexuella preferenser.

Söker man kvinnliga förebilder så finns det med.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Nizyo:
Någon bra anime som har lite mer än kramar? Förutom alla fantastiska tips jag redan fått. Ledsen om jag tjatar
Inte någon hentai, men ja så som det är i filmer.


Aki Sora
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Vad jag menar är alltså ingen henta(porr) men nästintill ^^. Har Highscool of the Dead nu. Verkar spännande med zombies etc som jag gillar + boobies
  • 0
Citerar Nizyo:
Någon bra anime som har lite mer än kramar? Förutom alla fantastiska tips jag redan fått. Ledsen om jag tjatar
Inte någon hentai, men ja så som det är i filmer.


Kom på ett till tips:

Fate/Stay Night
Inte lika bra som den mästerliga visual novel, men animen är väl annars helt okej. Visual novelen gick mycket längre än bara kramar och kyssar, fast självklart har animen ändrat om dem scenerna... Men istället skapade anime-skaparna ett nytt sätt att ha sex, med drakar och delfiner.
http://www.youtube.com/watch?v=KOjhTIuU_J8

Citerar Nizyo:
Vad jag menar är alltså ingen henta(porr) men nästintill ^^. Har Highscool of the Dead nu. Verkar spännande med zombies etc som jag gillar + boobies


Men då passar nog Aki Sora och Futari Ecchi dig perfekt, båda dem serierna är precis på gränsen att vara hentai.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!