Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar Hydra:
Shounen ai, menar du nog.


Nej, sluta.
  • 0
Aoi Hana är den första bra shouji ai jag sett. Jag har gjort flera försök på genren förut, Maria-sama ga miteru, kashimashi:girl meets girl, strawberry panic, candy boy och Oniisama e.... Inga utav dessa fann jag särskilt bra, men Aoi hana lyckades. Den hade en mycket mer mogen, realistisk och elegant tolkning av shouji ai och inte bara en massa tjej-skolor där 100% av eleverna är lesbiska och avgudar skolan populäraste tjejer.^^ Rekommenderas varmt!
  • 0
Citerar Strife:
Jag kollar på shoujo ai.
Yea älskar avsnittet med stora pelaren ^^

Citerar metalknuckels:
Amazon.co.uk har börjat med fri frakt till Sverige btw

Sweeeeet!
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
  • SeKe
  • SeKe
Såg Darker Than Black säsong 1 för ett tag sedan, och måste säga att det var en av de bästa animes jag sett på senare tid. Mystik, superkrafter, drama, våld, ihopblandat till en unik kaka som smakar underbart!

Andra säsongen var dock lite av en besvikelse, men är fortfarande sevärd trots att den inte levde upp till mina förväntningar och bara fick mig se ut som ett frågetecken.
I am free of prejudice. I hate everyone equally.
  • 0
Citerar dbmmm:
Yea älskar avsnittet med stora pelaren ^^


Jag pratar om genren shoujo ai...
  • 0
  • SeKe
  • SeKe
Citerar Strife:
Citerar SeKe:Yea älskar avsnittet med stora pelaren ^^

Jag pratar om genren shoujo ai...


Och du pratar med fel dude.
I am free of prejudice. I hate everyone equally.
  • 0
Citerar SeKe:
Såg Darker Than Black säsong 1 för ett tag sedan, och måste säga att det var en av de bästa animes jag sett på senare tid. Mystik, superkrafter, drama, våld, ihopblandat till en unik kaka som smakar underbart!

Andra säsongen var dock lite av en besvikelse, men är fortfarande sevärd trots att den inte levde upp till mina förväntningar och bara fick mig se ut som ett frågetecken.


Verkar stämma ganska bra överens med de åsikter jag tidigare hört om serien. Jag hoppas få tid och tillfälle att se den inom en inte allt för avlägsen framtid.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Strife:
Jag pratar om genren shoujo ai...
Oh då blev de ju mycket mindre intressant :/
Tentakel och stora metall pelare FTW!
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Strife:
Aoi Hana är den första bra shouji ai jag sett. Jag har gjort flera försök på genren förut, Maria-sama ga miteru, kashimashi:girl meets girl, strawberry panic, candy boy och Oniisama e.... Inga utav dessa fann jag särskilt bra, men Aoi hana lyckades. Den hade en mycket mer mogen, realistisk och elegant tolkning av shouji ai och inte bara en massa tjej-skolor där 100% av eleverna är lesbiska och avgudar skolan populäraste tjejer.^^ Rekommenderas varmt!


Har kashimashiböckerna och tycker att de är riktigt bra. Har inte läst någon av de andra du nämnde (tror jag, maria-sama ga miteru lät bekant men...). Jag får ta och kolla upp Aoi Hana någon gång då.
  • 0
Förbannat också att man ska fasna för 2st serier samtidigt! Har sett dem 3 första avsnitten på både Bokurano och Cowboy Bebop, och nu vet jag inte vilken jag ska se klart först! Ibland är det svårt att se på anime!
"Death is terrible for anyone. Young or old, good or evil, it's all the same. Dead is impartial. There is no especially terrible death. That's why death is so fearsome"
  • 0
Har sett klart Legend of the Galactic Heroes nu och ger den betyget 8/10, med motiveringen att de första 70 avsnitten helt enkelt var för ointressanta. Jag ser dock klart och tydligt varför den är så hyllad som den är, även om jag kan tycka att det är lite överdrivet att kalla den för definitionen av genren anime eller det bästa som Japan någonsin skapat, som många verkar vilja få den till. (läs valfri recension på MAL så förstår ni vad jag menar)

Men nu är frågan om man ska ge sig i kast med de tre filmerna och de två 25 avsnitt långa OVA-serierna också. Känner mig inte sådär väldans motiverad då jag hellre vill börja på annat. Men om jag inte ser dem nu så känns det som jag aldrig kommer att orka se dem. Hmm, beslut, beslut.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Men nu är frågan om man ska ge sig i kast med de tre filmerna och de två 25 avsnitt långa OVA-serierna också. Känner mig inte sådär väldans motiverad då jag hellre vill börja på annat. Men om jag inte ser dem nu så känns det som jag aldrig kommer att orka se dem. Hmm, beslut, beslut.

Äsch, det var väl du som skrev att du ämnade att se majoriteten av all anime? Then just do it!

Tack förresten för att du påminner mig om Legend of the Galslntghsk cvztg, ska fan ta och börja se den nu. Jag har skjutit upp och glömt den allt för länge.
Krax.
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Har sett klart Legend of the Galactic Heroes nu och ger den betyget 8/10, med motiveringen att de första 70 avsnitten helt enkelt var för ointressanta. Jag ser dock klart och tydligt varför den är så hyllad som den är, även om jag kan tycka att det är lite överdrivet att kalla den för definitionen av genren anime eller det bästa som Japan någonsin skapat, som många verkar vilja få den till. (läs valfri recension på MAL så förstår ni vad jag menar)


Det känns som det där är en anime man borde ha sett, eller iallafall se, men det känns lite jobbig när du säger att de första 70 avsnitten är ointressanta. Då ser jag hellre på någon ny serie, tror jag.
  • 0
Citerar Dudibay:
Äsch, det var väl du som skrev att du ämnade att se majoriteten av all anime? Then just do it!


Frågan är inte OM jag ska se dem, utan NÄR. Har tre anime-boxar som väntar på att bli sedda, Wolf's Rain har jag sett ett avsnitt på och måste därmed avsluta och en kompis i min skola har hackat på mig dagligen i över två veckors tid nu om att se Great Teacher Onizaku. Så att ge sig i kast med femtio extra avsnitt av LotGH, som dessutom utspelar sig innan den del av serien som jag gillade, känns inte särskilt lockande.
Men du har nog rätt, jag lär väl inte bli mer sugen att se dem med tiden så... Legend of the Galactic Heroes: Golden Wings, here I come!

Citerar majslycktan:
Det känns som det där är en anime man borde ha sett, eller iallafall se, men det känns lite jobbig när du säger att de första 70 avsnitten är ointressanta. Då ser jag hellre på någon ny serie, tror jag.


Alltså jag är väldigt ensam om den åsikten, så du kan absolut testa den om du vill.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Legend of the Galactic Heroes: Golden Wings, here I come!


Du går på det gottaste direkt ser jag.

Citerar n00b-gamer:
Alltså jag är väldigt ensam om den åsikten, så du kan absolut testa den om du vill.


Ja, även om jag inte vill sälla mig någon grupp som kallar LotGH det bästa sedan skivat bröd(jag föredrar hela limpor), så tyckte jag nog att den blev intressant ganska långt före avsnitt 70. Det stämmer dock att serien är lite svår att komma in i, men den växer något enormt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Lördag.
  • 0
Har nyligen börjat kolla på Death Note, hitills tycker jag att det värkar vara ganska bra
Gun down a school or blow up a car, the media circus will make you a star...
  • 0
Har börjat kolla in Air Gear.


Den är ju bra, men det är rätt så synd att den är så kort. Man får väl hoppas på en ny säsong eller en remake.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Nya Bleach opening är imponerande.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Naruto Shippuden - Opening 8

Bleach - Opening 13


Finns det en anledning till att de är spegelvända?

Citerar luddeking:
Har börjat kolla in Air Gear.


Den är ju bra, men det är rätt så synd att den är så kort. Man får väl hoppas på en ny säsong eller en remake.


Eller läsa mangan? Har för mig att jag har hört folk säga att animen är ganska mycket sämre än mangan.

Citerar Strife:
Lördag.


Fuck it, jag sov bort fredagen.

Nodame Cantabile Paris Chapter ED

Kino no Tabi OP

Citerar Alexis:
Nya Bleach opening är imponerande.


Måste hålla med. Man kan tycka vad man vill om Bleach och/eller Naruto, men de har i alla fall ganska ofta riktigt bra openings.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Citerar luddeking:
Har börjat kolla in Air Gear.


Den är ju bra, men det är rätt så synd att den är så kort. Man får väl hoppas på en ny säsong eller en remake.


Eller läsa mangan? Har för mig att jag har hört folk säga att animen är ganska mycket sämre än mangan.



Jag läser mangan, och den är ju mycket bättre än animen, men det känns tråkigt att den bara kom upp i 25 avsnitt, den hade potential.
Life experience is an important ingredient. Curiosity. Nerves. Dare to make a fool of itself, be naked. Constantly exposing themselves to danger and artistic: Never say now I'm ready.
  • 0
Citerar luddeking:
Jag läser mangan, och den är ju mycket bättre än animen, men det känns tråkigt att den bara kom upp i 25 avsnitt, den hade potential.


Jo, det är trist när en bra manga får en bristfällig anime. Själv är min enda erfarenhet av Air Gear de få kapitel jag läste i den gamla blaskan Manga Mania. Det lilla jag läste gillade jag dock.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!