Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar N3RMiN:
Någon som kan rekommendera någon lite nyare anime-film/OVA?
Gärna med mycket action, komedi och spänning.


Har du sett Tengen Toppa Gurren Lagann?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Yep. Det har jag, och den var epic. Absolut ett av de bästa serierna jag sett.
Good artists are bad artists who never gave up...
  • 0
Tyckte mig se ett screen shot från Serial Experiments Lain i Gamereactor TV's klipp om Will Wrights världar. 30 sekunder av flitigt googlesökande senare fann jag också följande citat av mannen själv:

"My daughter has sparked my interest in anime and manga. She's been showing me some of this stuff that is really amazing, like Serial Experiments Lain."

Där ser man...
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Någon som kan rekommendera en komedi-anime? Gärna i skolmiljö.. helst utan ecchi och sådant
Neon Meate Dream Of A Octafish
  • 0
Citerar Fantasi:
Någon som kan rekommendera en komedi-anime? Gärna i skolmiljö.. helst utan ecchi och sådant


Azumanga Daioh, Full Metal Panic: Fumoffu, Ouran High School Host Club, GTO, Sayonara Zetsubo Sensei eller Lucky Star kan kanske vara alternativ värda att undersöka.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Th3 End:
Någon som vet ifall en uppföljare till History`s Strongest Disciple Kenichi är på gång eller om det ens redan lanserats?

Tyckte att serien var riktigt bra!


Hoppas kan man ju alltid. Speciellt med tanke på slutet som var allt ifrån tillfredställande.

Citerar zeraph91:
Gungrave e riktigt bra!!


Kan inte annat än att hålla med.

Citerar Turambar400:
Tyckte mig se ett screen shot från Serial Experiments Lain i Gamereactor TV's klipp om Will Wrights världar. 30 sekunder av flitigt googlesökande senare fann jag också följande citat av mannen själv:

"My daughter has sparked my interest in anime and manga. She's been showing me some of this stuff that is really amazing, like Serial Experiments Lain."

Där ser man...


Han har bra smak till råga på allt.

Sitter just nu och kollar på Ergo Proxy som jag låtit ligga i träda länge nog. Det förvånar mig att jag inte orkat se den för än nu med tanke på det underbara första avsnittet. Seriens fortsatta kvalité är inte heller något att klaga på, iaf. fram till avsnitt 16.

Vidare så visade en kompis en underbar sida för mig igår. Nu slipper jag det där hemska Excel-arket jag dragits med fram till nu för att hålla koll vart jag befinner mig i alla serier. Underbar sida som sagt.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Är det någon annan här som ser på Shigofumi. Har själv sett 8 avsnitt, och jag tycker den är ganska bra än så länge.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Hellsing boxen har jag kollat om med både engelsk å japanskt tal, är en av de få anime som har både bra tal på engelska å japanska + att den är riktigt grym synd att de inte gjorde fler boxar
Because the world needs a hero! My wretched domain: http://www.comichowl.com
  • 0
Har precis börjat kolla på Lucky Star. Nån annan som kollar? Skitkul hitils xD
Du vet att du vill ha mig.
  • 0
Lucky Star var helt OK men inte hysteriskt rolig. Det bästa med serien är alla sköna referenser till andra anime-serier.

Och Anime Tenchou, naturligtvis.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Råttan:
Har precis börjat kolla på Lucky Star. Nån annan som kollar? Skitkul hitils xD

Citerar Turambar400:
Lucky Star var helt OK men inte hysteriskt rolig. Det bästa med serien är alla sköna referenser till andra anime-serier.

Har aldrig orkat kolla igenom hela Lucky Star. Egentligen gillar jag den, men av någon anledning tycker jag den är så jävla seg att jag sitter och gäspar efter en stund. Och missförstå mig inte, jag är inte en sån som kräver stenhård action från början till slut, absolut inte. Jag gillar lugna animes. Men varför jag inte klarar av Lucky Star vet jag inte.
  • 0
Jag vill rekommendera Keroro Gunsou. En riktigt roligt anime, man kan inget anat än skratta när man titta på den.

www.keroroworld.com
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Keant:
Jag vill rekommendera Keroro Gunsou. En riktigt roligt anime, man kan inget anat än skratta när man titta på den.


Har sett runt 80 avsnitt, sen tyckte jag den tappade "magin", den vart inte lika rolig längre. I första och andra säsongen är serien i topp.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Citerar Deathsoul:
Har sett runt 80 avsnitt, sen tyckte jag den tappade "magin", den vart inte lika rolig längre. I första och andra säsongen är serien i topp.


Jag har inte tittat så lång än...men vi får se.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Deathsoul:
Har sett runt 80 avsnitt, sen tyckte jag den tappade "magin", den vart inte lika rolig längre. I första och andra säsongen är serien i topp.


Ja, animen blev otroligt barnslig tillslut..
Måste vara för att de slutade hålla sig till mangan.

Citerar Råttan:
Har precis börjat kolla på Lucky Star. Nån annan som kollar? Skitkul hitils xD


Lucky Star hade sina stunder men kändes ganska seg och utdragen.

Citerar Deathsoul:
Är det någon annan här som ser på Shigofumi. Har själv sett 8 avsnitt, och jag tycker den är ganska bra än så länge.


Jag följer Shigofumi och tycker att den är snyggt animerat och väldigt spännande!
"Everything is go Astro Boy!"
  • 0
Beställde Grave of the Fireflies och kommer förmodligen att hamna i brevlådan imorgon, får man höra åsikter om filmen för de som sett den? =)
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
  • kano
  • kano
Midori No Hibi är en riktigt bra animé som bör kollas in.
"Utan pengar hade vi alla varit rika"
  • 0
Citerar moviefreak:
Beställde Grave of the Fireflies och kommer förmodligen att hamna i brevlådan imorgon, får man höra åsikter om filmen för de som sett den? =)


Jag lipade första gången jag såg den!
Var rätt liten då i för sig men den är ganska känslomässig om man gillar anime.
Väldigt bra regisserad enligt mig.
"Everything is go Astro Boy!"
  • 0
Jag såg en fet "tjej" läsa anime idag. Hon läste skiten baklänges.

Ville slå henne på käften.
I wanna get down on my knees and start pleasing Jesus. I want to feel his salvation, all over my face.
  • 0
Citerar Cruzen:
Jag såg en fet "tjej" läsa anime idag. Hon läste skiten baklänges.

Ville slå henne på käften.


Hur fan lyckades hon "läsa" anime baklänges?..
"Everything is go Astro Boy!"
  • 0
Citerar Cruzen:
Jag såg en fet "tjej" läsa anime idag. Hon läste skiten baklänges.

Ville slå henne på käften.


Du menar att hon läste den som en vanlig svensk bok/tidning?
  • 0
Citerar kano:
Midori No Hibi är en riktigt bra animé som bör kollas in.


Fann den ganska så medioker..
Du borde kolla in Hand Maid May om du inte redan har sett den.
"Everything is go Astro Boy!"
  • 0
Citerar anime_otaku91:
Hur fan lyckades hon "läsa" anime baklänges?..


Möjligtvis för hela hon var bakvänd. Hon läste med röven.
I wanna get down on my knees and start pleasing Jesus. I want to feel his salvation, all over my face.
  • 0
Citerar Cruzen:
Möjligtvis för hela hon var bakvänd. Hon läste med röven.


Är du säker på att hon verkligen läste tidningen...?


Han kanske tyckte den var "skit"tråkig...
  • 0
Citerar Cruzen:
Möjligtvis för hela hon var bakvänd. Hon läste med röven.


That makes sense..not!

Tillagt 2008-03-16 22:27:
Citerar Rallye:
Är du säker på att hon verkligen läste tidningen...?


Vadå tidning..?
"Everything is go Astro Boy!"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!