Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

9/11 - konspirationsteori ?


Citerar Humanisten:
Det kanske finns en länk längre tillbaka, men kan du posta en källa på det här med judarna?

Olyckligtvis hittar jag inte källan D: Jag höll på att läsa igenom om detta rätt så mycket för ett tag sedan och det var i någon sida jag läste detta i. Men det stod då att tydligen hade inga judar kommit till arbetet den dagen (?).



Citerar Humanisten:
Varför skulle dem rädda ett par judar och låta ett par tusen standard amerikaner dö?

Precis vad jag undrade när jag läste det. Just därför jag blev "Hmm ".
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Precis vad jag undrade när jag läste det. Just därför jag blev "Hmm ".


Jag tror att de flesta av dessa konspirationsteorier är helt flänga. Att USA utnyttjat läget kan jag tro, eller i förtid vetat att något skulle hända, men inte tagir magnituden på allvar, men att de skulle ha planerat allt ihop... det kan jag inte tro utan stooora bevis.

Citerar Arrolito:
Olyckligtvis hittar jag inte källan D: Jag höll på att läsa igenom om detta rätt så mycket för ett tag sedan och det var i någon sida jag läste detta i. Men det stod då att tydligen hade inga judar kommit till arbetet den dagen (?).


Då kanske det var Israel som gjorde det, de kanske hade tråkigt i kriget mot Palestinierna så de ville roa sig på ett nytt sätt
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Då kanske det var Israel som gjorde det, de kanske hade tråkigt i kriget mot Palestinierna så de ville roa sig på ett nytt sätt




Citerar Humanisten:
Att USA utnyttjat läget kan jag tro, eller i förtid vetat att något skulle hända, men inte tagir magnituden på allvar, men att de skulle ha planerat allt ihop... det kan jag inte tro utan stooora bevis.

Mjo, utnyttja läget har de säkert gjort. Utan tvekan. Men mer vet jag inte. Ingen kan ge bevis, verkar det som. Men det jag finner intressant är folk som undersökt byggnaderna efter attentatet och sagt att de hittat partiklar av sprängmedel. Även hört att vissa personer som var i närheten pratade om någon sorts explosion, men från längre ner i byggnaden och inte där planen kraschade. Om detta om explosionen är sant, vet jag inte. Men det andra kan jag nog tro på. Och jag blir även lite " " av att byggnaden rasade så rakt och fint ner, precis som då man spränger byggnader för att bygga om.

Man blir lite fundersam när man läser sådant, ser tornen falla och läser olika böcker som folk skrivit om att USA själva planerade 9/11.
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Ingen kan ge bevis, verkar det som. Men det jag finner intressant är folk som undersökt byggnaderna efter attentatet och sagt att de hittat partiklar av sprängmedel


Om du tänker på Nanotermit eller vad det nu var så var det skitsnack i alla fall.

Citerar Arrolito:
Även hört att vissa personer som var i närheten pratade om någon sorts explosion, men från längre ner i byggnaden och inte där planen kraschade. Om detta om explosionen är sant, vet jag inte. Men det andra kan jag nog tro på. Och jag blir även lite " " av att byggnaden rasade så rakt och fint ner, precis som då man spränger byggnader för att bygga om.


Men hade inte folk märkt om mystiska arbetare höll på i huset med att aptera saker och liknande. Det krävs en hel del sprängämnen för en fin rivning.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Tror nog inte att Israel är inblandat. Tror mer på en girig President med stor behov av olja och krig. Let's face it varenda gång Usa drar in i krig så tjänar de jävligt mycket pengar på det. Tror helt enkelt att Bush & co sprängde byggnaderna för att få folkets samtycke om att dra ut i krig
  • 0
Citerar Evilcid83:
Let's face it varenda gång Usa drar in i krig så tjänar de jävligt mycket pengar på det. Tror helt enkelt att Bush & co sprängde byggnaderna för att få folkets samtycke om att dra ut i krig


Ja, Vietnam och Korea tjänade man storkovan på, eller Kubakrisen... Eller andra världskriget, jäklar vad de tjänade kosing där
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Evilcid83:
Let's face it varenda gång Usa drar in i krig så tjänar de jävligt mycket pengar på det. Tror helt enkelt att Bush & co sprängde byggnaderna för att få folkets samtycke om att dra ut i krig


Ja, Vietnam och Korea tjänade man storkovan på, eller Kubakrisen... Eller andra världskriget, jäklar vad de tjänade kosing där


I första världskriget så navigerade amerikanarna in civilskeppet Lucitania in på tyskt vatten där tyska ubåtar sänkte det. Då ryckte Usa in i kriget. över 300 000 amerikanska soldater dog och J.D Rockefeller tjänade 200 miljoner Dollar
  • 0
Citerar Evilcid83:
I första världskriget så navigerade amerikanarna in civilskeppet Lucitania in på tyskt vatten där tyska ubåtar sänkte det. Då ryckte Usa in i kriget. över 300 000 amerikanska soldater dog och J.D Rockefeller tjänade 200 miljoner Dollar


Källa?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Hahaha som vanligt ska alla ha källor. Jag blev nyligen nyantänd på hela det här med konspirationsteorier. Kolla in filmen Zeitgeist. Del 2 och 3 i filmen handlar om 9/11 och Usas inblanding i krig

http://video.google.com/videoplay?docid=-594683847743189197&e
i=IBb4SuTiJIvM-AaW3vmtDw&q=zeitgeist+the+movie#
  • 0
Citerar Evilcid83:
Hahaha som vanligt ska alla ha källor


Klart jag vill ha källa, annars kan jag gå runt och säga att rosa smurfar styr världsmarknaden -.-'

Citerar Evilcid83:
http://video.google.com/videoplay?docid=-594683847743189197&e
i=IBb4SuTiJIvM-AaW3vmtDw&q=zeitgeist+the+movie#


Har du någon källa som inte är två timmar lång? Om detta är klara bevis så borde det också finnas dokumenterat också.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Evilcid83:
Hahaha som vanligt ska alla ha källor


Klart jag vill ha källa, annars kan jag gå runt och säga att rosa smurfar styr världsmarknaden -.-'


Citerar Evilcid83:
http://video.google.com/videoplay?docid=-594683847743189197&e
i=IBb4SuTiJIvM-AaW3vmtDw&q=zeitgeist+the+movie#


Har du någon källa som inte är två timmar lång? Om detta är klara bevis så borde det också finnas dokumenterat också.


Är man intresserad av det så orkar man kolla. tro mig. Jag är nog ingen vidare på att leta dokument på internet så det får du nog själv leta efter. I filmen visar de dock urklipp från tidningar och dylikt. även fotografier som tagits från civilpersoner från 9/11 t ex personer som hörde smällar gå av innan första planet hade träffat ena byggnaden.

Om du förresten bara vill se delen med 9/11 kolla 40 min in i filmen
  • 0
Citerar Evilcid83:
Är man intresserad av det så orkar man kolla. tro mig. Jag är nog ingen vidare på att leta dokument på internet så det får du nog själv leta efter.


Frågan är inte om ork, utan tid. Skolbiblan har inte öppet hur länge som helst.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det krävs en hel del sprängämnen för en fin rivning.

Indeed, men jag kan fortfarande inte låta bli att undra varför båda tornen rasade så fint ner, som byggnader som sprängs för att byggas om.
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Indeed, men jag kan fortfarande inte låta bli att undra varför båda tornen rasade så fint ner, som byggnader som sprängs för att byggas om.


Jag tror dock inte att man bara kan aptera den massiva mängd sprängämnen som behövs för ett så stort hus utan att någon märker det. Amerikaner är blåsta, men om de är så tröga är det ett under att de klarat sig förbi sekelskiftet
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Frågan är inte om ork, utan tid. Skolbiblan har inte öppet hur länge som helst.


Okej, sorry det visste jag inte, men har du tid någon gång så rekomenderar jag att kolla upp den
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag tror dock inte att man bara kan aptera den massiva mängd sprängämnen som behövs för ett så stort hus utan att någon märker det.

Tror jag inte heller, men ja... jag undrar fortfarande varför. Jag vet inte varför, men jag undrar varför

Citerar Humanisten:
Amerikaner är blåsta, men om de är så tröga är det ett under att de klarat sig förbi sekelskiftet

I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Evilcid83:
Okej, sorry det visste jag inte, men har du tid någon gång så rekomenderar jag att kolla upp den


Jag gör det när jag har tid, sparar länken
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Kan lägga en sanbb kommentar om att husen föll så fint ner, kan inte ge er en källa för jag såg det på discovery, MEN saken är den att höghus oftast har en sådan infrasturktur som gör att ifall något går fel (som det gjorde då) så faller de rakt ner för att inte skada mer runtomkring. Det är alltså ett form av inbyggt fallskydd. Att hela byggnaden föll beror på samma infrastuktur, det är faktiskt lättare att varför hela byggnaden föll genom just detta. Så stora byggnader är byggda för att hålla uppe sin egen tyngd, faller en del så kollapsar hela systemet och hela byggnaden rasar.

Kolla upp det de som orkar.
  • 0
Citerar The_gunners:
Men du vet förstås så jävla mycket? Att du ens tror på den här konspirationen är löjligt.


Var inte en idiot. Jag har aldrig påstått att jag vet någonting, du försöker däremot få det att låta som om du vet, när du säger att "Den som påstår att Bush använde 9/11 som ursäkt för att invadera Irak har fel för det gjorde han inte."
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar The_gunners:
Den som påstår att Bush använde 9/11 som ursäkt för att invadera Irak har fel för det gjorde han inte.


Du har helt fel. Det var exakt det Bush-administrationen gjorde. Jag har även förklarat att bl.a. CIA kommit fram till att Irak inte hade något samarbete med Al-Qaida, se mina inlägg i tråden:

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=0&search=9%2F11&sea
rchtext=&searchusername=IRISZOOM&sortorder=0


---

Du ger förvirrande svar, minst sagt:

Citerar The_gunners:
Citerar IRISZOOM:

det finns inga bevis på att Irak under Saddam och Al-Qaida samarbetade.


Detta är ganska irrelevant då målet är att slå ut terroristerna var dom än befinner sig.


**

Citerar IRISZOOM:
Citerar The_gunners:

Detta är ganska irrelevant då målet är att slå ut terroristerna var dom än befinner sig.



Det var ju inte på de grunderna Irak anfölls utan Bush-administrationen påstod att Irak samarbetade med Al-Qaida och hade en roll i terrordåden mot WTC som inträffade den 9:e september år 2001. Hur du finner det "ganska irrelevant" är ologiskt.
  • 0
Citerar Humanisten:
gör det när jag har tid, sparar länken


Gött du får gärna skriva och säga vad du tyckte i min gb om du kommer ihåg
  • 0
Nej
A fool is wise in his eyes...
  • 0
Citerar Twisp:
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread541460/pg1

Kul läsning.


Måste älska när någon slänger in orden "Absolute Proof".
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!