Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Judas Priest


Citerar Romper:
Scott Travis är bra men Les var bättre och synd bara att inte Priest fattade det bättre och ville ha en mer John Bonnham slugger som Holland

John Bonham och Dave Holland i samma mening? Hihihihih...
  • 0
Citerar PsychicWars:
John Bonham och Dave Holland i samma mening? Hihihihih

Jätte roligt att de är i samma mening, de är samma typ av trummisar enligt mig, tungt och tacktfast med ett jäkla klipp.
Ingen av dem har varit snabba men med en tyng och driv samt taktfasthet och de är rätt lika spelmässigt. Les var en snabb och vildare typ likt mer Moon fast med behärskning och inte överspelat.
.Travis är en blandning av dem båda, fast en mer showman och bjuder på sig mer än vad de andra har gjort. Inte rädd för att göra bort sig om man säger så.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Romper:
Sedan har vi också studiomusikern från sin skivan där en ung kille spelar grymt bra


Simon Phillips, ja. Avgudar hans spelande där!
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Om jag skulle göra en lista på världens tråkigaste trummisar så skulle Dave Holland vara med.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Om jag skulle göra en lista på världens tråkigaste trummisar så skulle Dave Holland vara med.

Jaha och vad är inte John Bonnham det är skapta och formade ur samma gryta, men det funkar och låter bra inte minst live. Du kan inte säga att Holland har gjort ett dåligt jobb i Priest, då har du missat mycket.
Men jag tycker att Holland har gjort ett jäkla bra jobb som trummis, sedan att han var tråkig har inte med saken att göra. Har man Rob Halford som en av världens bästa frontman och två av världens bästa dubbel gitarrister tillika fronmans på scenen gör det inte så mycket att trummsien inte är den roligaste.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
John Bonham hade ett otroligt gung i sitt spelande, han kunde få en vanlig ullabella-takt att svänga. Dave Holland däremot, känns otroligt stel och tråkig.
  • 0
Dave Holland var okej, varken mer eller mindre. Han var inte Priests mest kreative trummis, men han var ändå precis och lade ner mycket tyngd i spelandet, det hör man.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar PsychicWars:
John Bonham hade ett otroligt gung i sitt spelande, han kunde få en vanlig ullabella-takt att svänga. Dave Holland däremot, känns otroligt stel och tråkig.

Håller inte med dig alls på detta, Hollands trummspel är otroligt bra och taktfast lyssna på gamla priest spelningar och du förstår. Holland var aldrig en showman som Moon och c/o utan en tungt och taktfast trummis och gjorde ett otroligt bra jobb.
Har aldrig hört ett enda misstag av Holland under en livespelning och varje slag sitter som handen i handsken.
Att du sedan du säger att det inte svänger? Vad snackar du om Priest svänger så min nacke är styv efter lyssnat igenom Screming for vengence,

Citerar The One And Only:
Dave Holland var okej, varken mer eller mindre. Han var inte Priests mest kreative trummis, men han var ändå precis och lade ner mycket tyngd i spelandet, det hör man.

grymt mycket tyng i trummorna, och tycker att Hollands trumspel var grymt bra, han var trots allt trummis åt priest i 20 år samt när de var som allra allra störst och sålde ut arenor, och jag har aldrig sett eller hört Holland schabbla bort sig.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Romper:
Håller inte med dig alls på detta, Hollands trummspel är otroligt bra och taktfast

Javisst, men utan känsla så spelar det ingen roll hur taktfast man är. Men alla kan ju inte tycka likadant.

Tillagt 2010-07-17 22:43:
Citerar Romper:
han var trots allt trummis åt priest i 20 år

10 år.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Javisst, men utan känsla så spelar det ingen roll hur taktfast man är. Men alla kan ju inte tycka likadant.

Förstår vad du menar, men Holland hade känsla för sitt spel. lyssna på gamla livespelningar.
Sedan att han är formad ur den gamla trumskolan är en annan femma, han är som en robot som kan nöta på och sätta varje slag som i handsken

Skål
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Är det Holland som trummar på Painkiller?
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Är det Holland som trummar på Painkiller?

Nej, det är Scott Travis.
  • 0
Ett måste att åka till sweden rock i år alltså
Don't ever back down
  • 0
Sorgligt.

Judas Priest är och har alltid varit mitt favorit band. Dock kan jag förstå deras val. De börjar ju bli upp till åren. Dock hade jag hoppats på en riktig spelning i exempelvis Globen och inte på en festival. Men man vet ju aldrig, de kanske kommer till Globen 2012. Dessa avskeds turnerer brukar ju bli lite längre.

Skulle också vara roligt med en sista Judas Priest skiva till denna turné. Men framtiden får visa. Hoppas i alla fall att Halford tar över nu när Judas Priest slutar.
  • 0
Crap.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Judas Priest lägger ner

Verkligen tragiskt, hörde det av brodern min vägrade tro honom först. Men tyvärr så är det sanning. Preist har betytt oerhört mycket för mig och har i princip konsumerat det mesta som går att få tag i. Som Nisseking säger är det en plikt att se denna sista turnespelning och hoppas innerligt att de bränner av en egen show och inte på en festival. Spelningen lär sägas innehålla mycket gammalt material från de tidigare åren som är deras bästa enligt mig gammal vintage Priest material. Skaffade mig Brittish steel 30 års jubilems utgåvan och den är så bra. Bland det bästa är ju klassikern Wictim of changes och 4 minuter in i låten visar KK Downing hur man hanterar yxan.

http://www.youtube.com/watch?v=CLpA5q9VL0o&feature=related
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Hörde att de ska fortsätta släppa album i alla fall.
  • 0
Som många kanske vet så skall Priest göra en sista världsturne och bandet skall spela en låt från varje album. Kan bli en otrolig avskedsturne med många lite mindre kända låtar. Eftersom det är fansen som får välja låtarna från varje album.
Album som gjorts är följande och min röst är
Rocka rolla=One for the road
Sad wings of destiny=Dreamer Deceiver
Sin after sin=Sinner
Stained class=Saints in hell
Killing Machine=Running wild
Brittish steel=Steeler
Point of entry=Desert plains
Screaming for vengence=Devils child
Defenders of the faith=Night comes down
Turbo=Out in the cold
Ram it down=Hard as iron
Painkiller=Night crawler
Jugolator=Blood stained
Demolition=Hell is home
Angel of retribution=Angel
Nostrodamus=Persecution
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Så här blir listan att se ut för mig:

Never Satisfied
Tyrant
Sinner
Saints in Hell
Running Wild
United
Desert Plains
Riding on the Wind
The Sentinel (den var svår)
Out in the Cold
Blood Red Skies
One Shot at Glory
Burn in Hell (Vet inte om jag vill höra Rob försöka sig på Cathedral Spires)
Metal Messiah (Närmast omöjlig att välja)
Hellrider
Nostradamus


Ska bli väldigt kul att se hur set listen kommer att se ut
  • 0
Finns inget bättre än att knäppa en öl och smälla på detta band. Ibland tvekar jag och är trött på bandet och låtarna men allt som oftast är de bara bäst. Lyssnar på Sad Wings of destiny och låtarna är så magnefika. Gamla Vintage Priest från 76-79 är så jäkla bra. Jag tröttnar aldrig på Wictim of changes, Dreamer Deciver, Ripper, Tyrant eller Genocide. Tycker att denna era i deras karriär är outstanding och det finns ingen som kunde vara i närheten av dem. Tyvärr så hände det något med ljudet på deras studioalbum när de blev stora. Tidigare fanns råheten och en helt annan ljud och känsla. De blev sämre helt enkelt och det beror på att producenterna ville det tror jag. Inte att de blev dåliga men de blev mindre bra från 80-talet. Därför lyssnar jag nästan alltid på Priest när de spelar live. Inget band i världen kan mäta sig med dem livemässigt där är de outstanding.
Få band har hållit hela vägen. Förr lyssnade när jag var yngre lyssnade jag på mycket. Idag så finns bara en bråkdel kvar som håller måttet. Alltså som jag fortfarande vill lyssna på.
Låten The Ripper tror jag har en av de råaste gitarriff som världen skådat och finns inget riff som griper tag i en som Ripper riffet.
Minns när jag hörde det första gången någon gång på början på 80-talet och att jag var i köket kanske 10-år och hörde riffet. Frågade storebror vad är detta och han talade om att det är Ripper med Priest en sådan känsla det var. Visste inte om bandet ett jäkla dugg allt jag kände till var Deep purple, Kiss, Status Quo och några andra på denna tid. Tror att inte många förstår vad Priest har betytt för hårdrocken, de är och förblir tillsammans med Sabbat pionjärerna inom Metalmusiken och hårdrocken, speciellt med plattorna från76-79 när de spelade en helt annan musik än vad alla andra gjorde. Priest var en egen musikkategori. Sabbath må ha varit och nosat på det som komma skall men ändå är de så olika.
http://www.youtube.com/watch?v=IGcdttDXw4U
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Romper:
Eftersom det är fansen som får välja låtarna från varje album.


Nice. Betyder det att man kan gå in och rösta på låtar till setlisten någonstans?
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Min lista:

One For The Road
Decevier
Dissident Aggressor
Exciter
Hell Bent for Leather
Living After Midnight
Från Point Of Entry har jag ingen aning för jag har icket lyssnat på den skivan.
Electric Eye eller Screaming for Vengeance
The Sentinel
Out In The Cold
Heavy Metal
Between The Hammer And The Anvil och/eller Painkiller
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar The One And Only:
Nice. Betyder det att man kan gå in och rösta på låtar till setlisten någonstans?

Ja det kan man göra, på deras forum på webplatsen. De har gått ut och sagt att fansen får rösta, coolt att få höra riktigt gammalt material live. Problemet är bara att jag vill ha fler låtar än en från gamla skivor och skippa allt efter 1990 tiden eftersom deras låtmaterial är så gigantiskt stort och det bästa kom före 90. Speciellt tiden mellan 76-84 innehåller väldigt starka låtar. http://judaspriest.com/notice/forum.asp?topicid=3834&pagesize=2
0&page=52

Jävligt besviken att de bara kommer spel på Sweden rock festivalen. Får väll blåsa iväg till Norge på spectrum och se dem där istället.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!