Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Judas Priest


Citerar Holmfrid:
Fick med en Judas Priest patch när jag köpte Painkiller. Svårt att avgöra vilken Priest skiva som är bäst, men jag gillar verkligen Painkiller.

Den och Stained Class är mina favoriter. Även Angel of Retribution är otroligt bra.
  • 0
Sad wings och sin after sin är också sjukt bra.
  • 0
Citerar Metal Heart:
Sad wings och sin after sin är också sjukt bra.

Bästa är dock Unleashed in the east Av det utgivna materialet Priest live spelningar är hårdrockens absolut finaste ögonblick. Fy fasen sällan låter ett band bättre live än i studio men Priest är överlägset bäst live. Finns många riktigt grymma bootlegs spelningar med dem från slutet av 70-talet ända in till slutet på 80 som är top notch.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Jo, Victim of changes (den bästa metal låten som någonsin skrivits)
och the green manalishi blir grymt mycke bättre Live
men tyrant blir inte lika bra eftersom Rob sjunger allt. (paradox?)
  • 0
tittat igenom Priest 30 åriga brittish steel turne dvd. Jävlar vilken tryck. Sjukt bra ljud och bild. Sen att Priest leverar något av det bästa konserter gör denna dvd ett måste för alla Priest fans och inte minst fans av hårdrocken. litet smakprov.

http://www.youtube.com/watch?v=q5jNAkW7HCg&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=zHPw8SCdKK4
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Vilket betyg skulle ni gett Stained Class?

Me 10/10
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Vilket betyg skulle ni gett Stained Class?

Me 10/10

Grymt bra skiva men smäller inte Brittish steel högre än Class plattan.
Vilken trummis har varit bäst i Priest, och varför?
Samt vem är egentligen den bästa gitarristen mellan KK Downing och Glen Tipton, och varför?
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Romper:
Grymt bra skiva men smäller inte Brittish steel högre än Class plattan.


Class är mycket bättre.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Romper:
Grymt bra skiva men smäller inte Brittish steel högre än Class plattan.

Inte en chans.
  • 0
Citerar Romper:
Vilken trummis har varit bäst i Priest, och varför?


Les Binks. Visst fan är Scott Travis sjukt duktig, men jag diggar ändå Les spelande mer för att han tillförde så mycket mer till deras musik på den tiden.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Lista top 5 album med Preist
Rihanna <3
  • 0
Citerar The One And Only:
Les Binks

Jag håller med dig till 100%. Dave Holland är bara bleh, otroligt tråkis trummis.

Tillagt 2010-06-28 23:16:
Citerar Dragonforce:
Lista top 5 album med Preist


1. Stained Class
2. Sad Wings of Destiny
3. Sin After Sin
4. Killing Machine
5. Painkiller
  • 0
1. Stained Classed
2. Screaming For Vengeance
3. Sad Wings of Destiny
4. Killing Machine
5. Defenders of the Faith
Rihanna <3
  • 0
Citerar PsychicWars:
4. Killing Machine


Funderar på att köpa den, än så länge har jag bara hört Hell Bent for Leather och den är riktigt skön.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Jag skulle nog ta med Angel Of Retribution på en topp-5 också. Övriga är jag lite osäker på.
  • 0
Vad tycker ni om 80 talets Judas? Bättre eller sämre eller lika bra som 70 talets.
Början av 80talet var jävligt bra. Kom inte Stained Class 1980? Eller var det 1979?

Killing Machine kom innan British Steel.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Vad tycker ni om 80 talets Judas? Bättre eller sämre eller lika bra som 70 talets.

Mycket sämre. British Steel, Screaming for Vengeance och Defenders of the Faith har alla några riktigt bra låtar, men som helhet är det långt ifrån 70-talet. Point of Entry, Turbo och Ram It Down är otroligt mediokra, tyvärr.

Citerar Dragonforce:
Kom inte Stained Class 1980?

1978.
  • 0
Citerar PsychicWars:
men som helhet är det långt ifrån 70-talet.


Ja. Dock de bästa låtarna på Defenders of the Faith, Screaming for Vengeance och British Steel är rätt svåra att överträffa.

Citerar PsychicWars:
1978.


Så tidigt.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Dock de bästa låtarna på Defenders of the Faith, Screaming for Vengeance och British Steel är rätt svåra att överträffa.

Låtar som Jawbreaker och The Sentinel är bland deras bästa, ja.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Citerar Dragonforce:
Dock de bästa låtarna på Defenders of the Faith, Screaming for Vengeance och British Steel är rätt svåra att överträffa.

Låtar som Jawbreaker och The Sentinel är bland deras bästa, ja.


Slår inte dock nästan någon låt på Stained Class dock. Judas Dark Side of the Moon (lika bra typ.)
Rihanna <3
  • 0
Bästa låten med Judas Priest är fan Metal Meltdown.
  • 0
Citerar Cakeguy:
Bästa låten med Judas Priest är fan Metal Meltdown.


Bästa skulle jag väl inte säga, riktigt bra är den dock.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar Dragonforce:
Lista top 5 album med Preist

konstigt att ingen har Brittish steel med på listan Ett album som innefattar det mesta.
Les Binks var riktigt bra på trummorna och var en av mina inspirationer, Dave Holland var långt ifrån dåligj och hade ett jäkla tillslag lyssna på gamla inspelningar och ni fattar.
Sedan har vi också studiomusikern från sin skivan där en ung kille spelar grymt bra
Men den bästa är nog ändå scöott travis skulle faktiskt kunna sätta honom på en topp fem lista över bästa trummisar genom tiderna och otroligt tight och taktfast.
Scott Travis är bra men Les var bättre och synd bara att inte Priest fattade det bättre och ville ha en mer John Bonnham slugger som Holland
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!