Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Judas Priest


Har fastnat för Genocide från Sad Wings, väldigt skön låt.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Alla pratar om Painkiller, men är den verkligen så bra? Jag måste nog lyssna på den.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Alla pratar om Painkiller, men är den verkligen så bra? Jag måste nog lyssna på den.


Den äger.
Gud är bög.
  • 0
Citerar Artillery Force:
Alla pratar om Painkiller, men är den verkligen så bra? Jag måste nog lyssna på den.


Deras bästa låt tycker jag, sen kommer Electric Eye.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Artillery Force:
Alla pratar om Painkiller, men är den verkligen så bra? Jag måste nog lyssna på den.


Jepp, förövrigt är hela Painkiller-albumet wünderbart. Lyssna gärna på låtar som t ex Hell Patrol, Nightcrawler, A Touch of Evil.
You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
  • 0
Citerar Artillery Force:
Alla pratar om Painkiller, men är den verkligen så bra? Jag måste nog lyssna på den.

Den var medpå Rock Band.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Den var medpå Rock Band.


Ehum... Rock Band 2 om jag får be.

Ett smart drag av Harmonix vore nog att släppa hela Painkiller albumet till Rock Band store. Eller kanske på skiva som med AC/DC paketet. Painkiller är trots allt bland de svåraste låtarna på Rock Band 2 och är ganska uppmärksammad tack vare det. Tror lugnt att många hade velat prova på hela albumet.

På så sätt hade nog även Judas Priest blivit mer uppmärksammade och jag tror lugnt att de skulle tjäna på att släppa med musik till Rock Band.
  • 0
Den är nog svår (på riktig gitarr)
Rihanna <3
  • 0
Turbo är inte så jävla dålig som alla säger den har ett par goa låtar som Reckless bla. Den kanske inte är lika bra som defenders of the faith eller screaming for vengeance men den är inte dålig.
  • 0
Äh, vad alla ska ha mycket emot Point Of Entry. En bra skiva enligt mig, Hot Rockin är en personlig favorit.

Citerar Thrashtilldeth:
Turbo är inte så jävla dålig som alla säger den har ett par goa låtar som Reckless bla. Den kanske inte är lika bra som defenders of the faith eller screaming for vengeance men den är inte dålig.

Turbo är bra, men inte på samma sätt som de andra skivorna. Inte direkt något mästerverk, dock.
  • 0
Citerar Thrashtilldeth:
Turbo är inte så jävla dålig som alla säger den har ett par goa låtar som Reckless bla. Den kanske inte är lika bra som defenders of the faith eller screaming for vengeance men den är inte dålig.


Out in the Cold och Locked In är häftigt bra låtar, och den längre versionen av titel låten (Hi Octane Mix) är ganska snärtig. Men annars så är skivan i svagaste laget.
  • 0
Citerar Dragonforce:
Den är nog svår (på riktig gitarr)

Painkiller? Nja, inte speciellt. Inte rytmen i alla fall.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Citerar Dragonforce:
Den är nog svår (på riktig gitarr)

Painkiller? Nja, inte speciellt. Inte rytmen i alla fall.


Så du kan den?
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Så du kan den?

Har kunnat.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Citerar Dragonforce:
Så du kan den?

Har kunnat.


Har du?
Hur gick den^^
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Har du?
Hur gick den^^

Eh, va?
  • 0
Citerar PsychicWars:
Painkiller? Nja, inte speciellt. Inte rytmen i alla fall.


Lead - Solot, då?
  • 0
Citerar Antis:
Lead - Solot, då?

Haha, jag kan inte spela ett solo för att rädda mitt liv. : P
  • 0
Citerar PsychicWars:
Citerar Antis:
Lead - Solot, då?

Haha, jag kan inte spela ett solo för att rädda mitt liv. : P

Men riffen kunde du. Rffen är aslla enkla.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Rffen är aslla enkla.

Aslla?
  • 0
Citerar PsychicWars:
Aslla?


Skulle gissa på att han syftar på "Alltså"... Och enkla är väl dem inte direkt? Enkla för en skillad gitarrist möjligtvist?
  • 0
Citerar Antis:
Citerar PsychicWars:
Aslla?


Skulle gissa på att han syftar på "Alltså"... Och enkla är väl dem inte direkt? Enkla för en skillad gitarrist möjligtvist?


ja. Detär solon som är svåra. RIff är no problems.
Fast Judas är roligare att höra på då bandet riktar sig mer åt sångare än solon OSV.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
ja. Detär solon som är svåra. RIff är no problems.


Sen är ju solon kanske lite mer inprovisation och fristående och inte alls samma sak...?

Tillagt 2009-09-14 22:42:
Citerar Dragonforce:
Fast Judas är roligare att höra på då bandet riktar sig mer åt sångare än solon OSV.


De blandar stenhårda riff, gudomlig sång och mästerliga solon och en hel del annat, väldigt bra, ja.
  • 0
Idag ska jag se en Deth konsert och Judas Priest konsert.
Blir episkt.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Idag ska jag se en Deth konsert och Judas Priest konsert.
Blir episkt.


I Sverige? Spelar de fortfarande här?
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!