Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Judas Priest


Citerar Sabatonrules:
Hoppas de kommer snart till Europa och att det är sant


Jo, det vore minst sagt underbart! Jag och polaren funderade isåfall på att åka till den!
  • 0
Har sett dom 2 gånger skulle villja se dom igen
  • 0
Citerar Thrashtilldeth:
Har sett dom 2 gånger skulle villja se dom igen


Jag har också sett dom två gånger. Bägge inne på Scandinavium, första gången 2005. Ja dom är riktigt jävla bra live! Vill också se Priest igen!
All things either good or ungood
  • 0
Själv skrek jag mig hes till Painkiller på Rock Band idag. Det blir lugnt att ladda ned Screaming for Vengeance (Hela albumet, utan Prisoner of Your Eyes som inte är med av någon anledning! D och be till Gud att de snart släpper mer Priest låtar till spelet.
  • 0
Citerar Sabatonrules:
Rob ska vara i högform just nu sägs det. Han har inte varit så bra sedan painkiller turnen. Hoppas de kommer snart till Europa och att det är sant


Fy fan vad bra det hade varit om de kan ta sin brittish steel turne till skandinavien och fylla vårat kalla klimat med ren och jävla brutal heavy metal som den skall låta. Av det jag förstått så är folk helt lyriska efter de varit på turnen och Rob är i kanonform precis som du säger. KK och Glen är alltid i urgrymform som alltid och hela bandet presterar på topp nu. De spelar så tight och har ett jäkla bra ljud live. Tror de är i asien någonstans nu och spelar, logga in på KK hemsida där han brukar tala om hur turnen går och allt omkring. Jäkla trevlig typ KK Downing, finns ingen annan gitarrist som passar så bra med en flying V gitarr som honom, de gitarrerna är som gjorda för honom, en av hårdrockens absolut bästa gitarrduos KK downing och Glen är tycker jag, sådan grymt sound de får tillsammans och så otroligt tighta när de spelar. Judas är mina husgudar och judas är min präst.

Citerar Antis:
Själv skrek jag mig hes till Painkiller på Rock Band idag
Jäklar visste inte att den låten gick att spela måste vara hel grymt.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Romper:
Fy fan vad bra det hade varit om de kan ta sin brittish steel turne till skandinavien och fylla vårat kalla klimat med ren och jävla brutal heavy metal som den skall låta.


Om det händer... Meddela mig!
  • 0
Citerar Antis:
Om det händer... Meddela mig!


självklart det,
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Vad tycker ni om den underskattade Ram It Down?
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Vad tycker ni om den underskattade Ram It Down?


Har inte tagit tid och lyssnat igenom hela skivan förens idag. Gillar den skarpt!

Även om det inte tillhör mästerverken!
  • 0
Citerar Dragonforce:
Vad tycker ni om den underskattade Ram It Down?

En av deras sämsta, enligt mig.
  • 0
Titellåten är iallafall bra.

Annars är min favoritskiva Painkiller. Otroligt bra låtar skivan igenom. Painkiller (låten) är något av det bästa som gjort. Scott's intro är underbart.
You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
  • 0
Låten Ram It Down är topp 10 Priest.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Vad tycker ni om den underskattade Ram It Down?


En riktigt underskattad skiva enligt mig och fått oförtjänt mycket kritik från kritiker som tror sig förstå musik. Mycket bättre platta än den tidigare turbo samt point of entry.
Citerar Luddinator:
Annars är min favoritskiva Painkiller. Otroligt bra låtar skivan igenom. Painkiller (låten) är något av det bästa som gjort. Scott's intro är underbart.

Ja den skivan är rakt igenom ett jäkla ursinne och innehåller några av de brutalaste gitarrriff och solon som gjorts tycker jag.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Point of Entry var horrible ändå. Så tråkig och Judas borde avskaffas uner POE-Turbo årtalet.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Point of Entry var horrible ändå. Så tråkig och Judas borde avskaffas uner POE-Turbo årtalet.


Lolwut? Point of Entry var helt okej. Och glöm inte att mellan de skivorna gjorde Priest både Screaming for Vengeance och Defenders of the Faith.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar Dragonforce:
Vad tycker ni om den underskattade Ram It Down?


Tråkigt album där endast Blood Red Skies, I'm a Rocker och titel spåret håller Priest måttet.

Citerar Dragonforce:
Point of Entry var horrible ändå.


Håller med. Desert Plains är bland mina favorit Priest låtar, Heading out to the Highway och Solar Angels är också bra låtar men annars bara skräp på den skivan.
  • 0
Citerar Dragonforce:
Point of Entry var horrible ändå. Så tråkig och Judas borde avskaffas uner POE-Turbo årtalet.

Öhm? Som herren ovan sa.. Screaming for Vengeance? Defenders of the Faith?
  • 0
Citerar Shadow Gallery:
Tråkigt album där endast Blood Red Skies, I'm a Rocker och titel spåret håller Priest måttet.


Hard as Iron är väl ganska okej också, men det är allt.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Citerar The One And Only:
Hard as Iron är väl ganska okej också, men det är allt.


Ojdå, glömde bort den. Men ja den är också en helt bra låt!
  • 0
Priest har sällan gjort sig bra i en studio det är sanningen, när man är live på en konsert med priest då får du det bästa av det bästa det är sanningen. Priest har haft lite otur med sina producenter tror jag och de skulle kunnat låta mycket bättre studio än vad de gjort om de hade haft duktigt folk i studion. Skall man avnjuta Priest så är det framförallt live där de visar hur duktiga de är och ett av få band som låter bättre live än vad de gör i studio och framförallt bevisar hur duktig sångare Rob är och hur duktiga musiker de är. Synd bara att det finns få släppta liveplattor men faktum är att det finns en mängd bootlegs spelningar som är utom denna värld och jag fattar inte att det finns mer livematerial med priest än det som släppts
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Freewheel buuurning!

Defenders of the Faith är typ min favoritskiva efter Stained Class och Painkiller.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
  • ses
  • ses
Judas Priest är rätt tråkiga, min pappa har kört sönder deras skräniga låtar, det blir mest ett enda långt raseriutbrott.

Någon som har något tips på lågmälda låtar av bandet?
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Judas Priest är rätt tråkiga, min pappa har kört sönder deras skräniga låtar, dt blir mest ett enda långt raseriutbrott.


Din pappa är cool.
You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Luddinator:
Din pappa är cool.


Det är han. Likaså jag, fast på ett annat sätt.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar The One And Only:
Citerar Dragonforce:
Point of Entry var horrible ändå. Så tråkig och Judas borde avskaffas uner POE-Turbo årtalet.


Lolwut? Point of Entry var helt okej. Och glöm inte att mellan de skivorna gjorde Priest både Screaming for Vengeance och Defenders of theith.


Rätt dålig inlyssnad på Defenders of theith.
Rihanna <3
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!