Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Death Metal


Citerar Holmfrid:
Livstecken från Death Breath:

https://soundcloud.com/pehrsson/rough-mix-with-guide-vox-from

Scott har så jävla rå röst.


Mer Death Breath åt folket! Grymt band, ska bli riktigt trevligt att höra mer av dem.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Colabaronen:
Citerar Holmfrid:Livstecken från Death Breath:

https://soundcloud.com/pehrsson/rough-mix-with-guide-vox-from

Scott har så jävla rå röst.

Mer Death Breath åt folket! Grymt band, ska bli riktigt trevligt att höra mer av dem.


Oja! Tydligen så har själva musiken varit klar ett bra tag, men Scott är tydligen djävulskt seg på att skriva texter & spela in sång..

Autopsy släpper nytt i november.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Är jag den enda som fortfarande diggar Slipknot?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Är jag den enda som fortfarande diggar Slipknot?


Lite fel tråd. Men för att besvara din fråga: nej, det finns några miljoner till som fortfarande diggar Slipknot. Jag är dock inte en av dem.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar AG Jati:
Är jag den enda som fortfarande diggar Slipknot?


De är aningen influerade av Death Metal på deras två första plattor, vet att deras ex-trummis Joey är ett stort fan av Suffocation och vissa riff är tydligt inspirerade av Morbid Angel. Utöver detta har Slipknot inget med Death Metal att göra.

Cattle Decapitations senaste är förövrigt årets platta hittils för mig. Magiskt mangel och den bästa growlsången där ute atm.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Cattle Decapitation

Omslaget på första (?) skivan med en apmänniska är fan obehaglig. Speciellt när sångaren sjunger något om "now it has learned to breed", eller något i den stilen, från "A living breathing piece of defacating meat" fy satan.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Omslaget på första (?) skivan med en apmänniska är fan obehaglig. Speciellt när sångaren sjunger något om "now it has learned to breed", eller något i den stilen, från "A living breathing piece of defacating meat" fy satan.


Monolith Of Inhumanity från 2012, långt ifrån deras första!
Det var iofs på den skivan bandet verkligen hittade "sitt" unika sound. Sinnessjuka sångstilar och skrik, galna gitarrsolon (Forced Gender Reassignment, videon blev bannad från youtube för att den påminde om alla Hostel-filmer ihopsatta) samt basplonkande och kaggesmatter i 295 bpm (!), deras senaste fortsätter i samma riktning fast har mer atmosfär och något ännu mer olycksbådande över sig!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Monolith Of Inhumanity från 2012, långt ifrån deras första!

Haha, där ser man! Har ingen koll alls på Death Metal genren, är mer vriden åt det melodiska hållet.
Visste dock inte att dem fick en video bannad, måste varit något utöver det vanliga!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Får man nämna Melodisk Death Metal här? Jag vill bara säga att jag tokälskar Amon Amarth, vilken härlig katalog av bra musik de har verkligen. Jag hoppas jag verkligen får bevittna dem live en gång i livet i alla fall.

Ni som har sett Amon Amarth, hur sammanfattar ni konserten?
Bästa Death Metal-plattan i år då? Måste säga att Cattle Decapitations senaste krossar det mesta.
It Can't Rain All the Time
  • 0
What Should Not Be Unearthed med Nile är sinnesjukt bra, det är årets bästa skiva inom Death Metal.
  • 0
Obituary är brutalt jävla bra och det är Immolation också.

Självklart älskar jag Death, Cannibal Corpse, Deicide, Nile och Morbid Angel också

I ordning skulle nog listan se ut såhär.

1. Death
2. Nile
3. Cannibal Corpse
4. Deicide
5. Obituary
6. Morbid Angel
7. Immolation

Kolla in äldre album med Cryptopsy också, None So Vile. Brutalt album och en av Death Metalens bästa album.
  • 0
Cryptopsy's två första album är så jävla bra. Ledsnade lite på dem efter Whisper Supremacy och The Unspoken King var den sista spiken i kistan. Har vägrat kolla upp skivorna de har släppt efter den eftersom TUK var så vidrigt usel. Klockrent exempel på hur de sålde ut och tänkte: Nu kan vi tjäna lite cash om vi kör trendig deathcore!

https://www.youtube.com/watch?v=d101vXfj39g Haha, lyssna på detta asså. ADHD i musikformat.

Men årets bästa dödsskiva? Hm, det var svårt. Jag har för det första svårt att komma ihåg vilka som har släppts i år, men jag säger Asphyx's skiva!
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar porman:
https://www.youtube.com/watch?v=-MUxcVHctrQ


Gillar produktion men texterna känns lite väl...mediokra. Blir lite irriterande med "We Felt The Warth In Her" in-your-face biten. Men annars en rätt så hygglig dänga som hade ett litet hardcore-sound i sig. Finns potential i det hela.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Tycker det är på tiden med lite aktivitet i tråden igen!

Aeon söker ju ny trummis. En polares polare och tillika trummis har redan spelat in två covers. Riktigt kul och hoppas det går vägen.

För att varva ner lyssnar jag igenom Bleeding The False, helvete vad den skivan är bra. Säga vad man vill om deras texter, men musikaliskt är det riktigt bra. Ren och klar gitarrton utan massa redigerande och skit. Dessutom är tydligen trummorna inspelade i en tagning. Deltog i en diskussion på Fb med en av gitarristerna från bandet som avslöjade en del, kul eftersom det är riktigt komplicerade men svängiga trumspår.

Annars lutar det åt Behemoth och Amon Amarth i december. Känns som paketet är för tungt för att missa. Bra live-akter med,
It Can't Rain All the Time
  • 0
Tankar om Vader? Det är ändå riktigt imponerande att polackerna tuggat på sedan 1983 och fortfarande leverar live som i studio. Vilket nog säkerligen har att göra med otaliga medlemsbyten att göra. Litany har fortfarande bland det bästa trycket där ute vad gäller Death Metal-produktion!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Cannibal Corpse spelar man nu då.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!