Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Death Metal


Nej det är touren som kallas så, dom har Death som backdrop.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Nej det är touren som kallas så, dom har Death som backdrop.

Bandet är officiellt nedlagt.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Det är ju som att fortsätta med Motorhead fastän Lemmy är död. Jävla pengahoror. Skriv eget material och starta nytt band istället för att försöka casha in pengar på det. Jag skulle personligen aldrig betala ett jävla öre för att se någon sunkig "tribute" band till Death, för de är ju egentligen vad det är.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Huh? Slagsmålsklubben? Vilka fan är det och vem fan bryr sig om det. Jag tycker det är fel iaf.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Chaan:
Sunkig? Hela slagsmålsklubben är där ser du väl. http://www.youtube.com/watch?v=64WRysfpz3I

Vafan?
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Roligt att Aborted spelade på Getaway Rock i sommar (som man missade) och var förband åt The Black Dahlia Murder för några månader sedan som man såklart också missade. För min del kunde Aborted fått headlina...

https://www.youtube.com/watch?v=r-MH0KyGIrY

Death/Grind och en nypa hardcore.
Har inte blivit mycket Death på sistone annars. Är trött som fan på det
It Can't Rain All the Time
  • 0
Någon som sätt Amon Amarth nu när dom lirar i Sverige?
Själv ska jag se dom nu på lördag. Det kommer bli tjockt nice!!

Lyssna på Insiosion btw. Jäkla bra death band.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Vore kul att se Carcass igen, har redan sett Amon Amarth 7 gånger så det är väl inte världens grej att missa dem, men setlisten ser bannemig jävligt fet ut!

Tillagt 2013-12-05 15:16:
Kom just på att jag missar Hypocrisy, Heaven Shall Burn och Dying Fetus. Suger utav bara helvete. Inga band kommer ju till Kalmar
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Vore kul att se Carcass igen, har redan sett Amon Amarth 7 gånger så det är väl inte världens grej att missa dem, men setlisten ser bannemig jävligt fet ut!

Jorå, Amon har man sätt ett par gånger (Inte 7 dock) . Men deras konserter kan man aldrig riktigt tröttna på! Tydligen skulle dom lira en speciell show i Stockholm enligt deras FB.
Nu vet jag inte vad som menas med det, men lite spännande blir det nog.

Carcass har jag skämmigt nog aldrig riktigt lyssnat på. Får ta och checka igenom setlisten från tidigare spelningar och lyssna igenom några låtar.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Ageless Force:
Hypocrisy, Heaven Shall Burn och Dying Fetus

Ha, kommer att bli grymt på lördag!
I lol'd
  • 0
It Can't Rain All the Time
  • 0
Hoppas ni har hört Obliterations "Black Death Horizon". Riktigt bra döds.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Ageless Force:

Jävla stormjävel. :/
I lol'd
  • 0
Är helt besatt av Fleshgod Apocalypse just nu, Agony är skivan som spelas till jul, inget annat!
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Morbid Angel var faktiskt bra 1990 på Bergslagsrocken. Det var nog den mest hårdsmälta konserten jag varit på. Napalm Death bullrade bara, ett annat år.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Death, Cannibal Corpse, Morbid Angel, Behemoth och Deicide är kungar inom Death Metal.
  • 0
Citerar Misternice:
Death, Cannibal Corpse, Morbid Angel, Behemoth och Deicide är kungar inom Death Metal.



Morbid Angel var kungar till senaste skivan, Fifan!

Nå, men nu vill jag ha eran top 5, eller 10 lista på 2014 bästa skivor.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
5 bästa? 2014 är nog sämsta dödsåret någonsin. INGEN hamnar på min top 5 lista.
https://youtu.be/zPcZ-v5C0hk <-- här recenserar jag skit på engelska. Gör ett besök, lägg en kommentar! :)
  • 0
Citerar Growler:
5 bästa? 2014 är nog sämsta dödsåret någonsin. INGEN hamnar på min top 5 lista.


2014 var ju hur bra som helst för dödsmetallen. Dead Congregation, Behemoth, Vampire, Cannibal Corpse, Bloodbath, At the Gates, Revocation, Goatwhore, Soreption och fler släppte nya skivor som var några av årets bästa.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Cattle Decapitation släppte en ny låt för två timmar sedan!

https://www.youtube.com/watch?v=u8t8g8lU4ms

Låter förbannat bra! Även om jag inte riktigt håller med i deras åsikter (Vegan-Metal) så är det lika öronbedövande svängigt och samtidigt kaotiskt som vanligt. Travis Ryan har ena jäkla lungor!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Growler:
5 bästa? 2014 är nog sämsta dödsåret någonsin. INGEN hamnar på min top 5 lista.


Vad fan snackar du om. Har du hört några skivor från 2014?
Dessa band har släppt bra skit:

Teitanblood
Autopsy
Morbus Chron
Goatwhore

+ massa fler som jag inte hinner lista nu.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
  • Bewi
  • Bewi
Här har ni lite sjyssta grejer från Serbien, hur jag kom in på det beror på att jag en gång i tiden hörde ett metalcore band från det landet jag tyvärr inte minns namnet på. Tyckte det lät så bra att jag bestämde mig för att kolla in deras övriga metalband.

https://www.youtube.com/watch?v=rFF63iOEJvU
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!