Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Death Metal


Men sluta gnäll om detta please. Läs Daniel Ekeroth - Swedish Death Metal och håll käft.

Och första Bathory låter väl inte crust, snarare smutsig jävla punk med en demon på sång.


http://www.youtube.com/watch?v=G9dXMOfHqmg
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Men sluta gnäll om detta please. Läs Daniel Ekeroth - Swedish Death Metal och håll käft.

Och första Bathory låter väl inte crust, snarare smutsig jävla punk med en demon på sång.


http://www.youtube.com/watch?v=G9dXMOfHqmg

Ekeroths bok är riktigt bra.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Death Metal är kanon.

Tillagt 2013-09-06 20:25:
Någon som lyssnar på bandet Vile? Grymt death metal band, dock deras senaste album har gått över lite åt melodic death metal hållet men ändå bra.
Anders Morris
  • 0
Jag saknar Crematorium från Uppsala! Jag såg ju Death på Fryshuset 1992 men då var jag ju redan vuxen. Köpte keps och t-shirt och var inte full.

Crematorium däremot var ett av dom första banden jag såg. På bas var Bosse som var dödgrävare eller liknande. Han spelade bara med fingrarna. (Tills dom blödde får man förmoda) På gitarr Gustaf Jorde. Han hade hoppat av gymnasiet och jobbade på slakteri som flera andra. Dom spelade bland annat Left to die - väldigt bra! Men hade också egna låtar.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Kolla in Facebreaker, spelar på Close-Up båten i helgen!

Tillagt 2013-09-12 10:40:
Citerar Holmfrid:
Fan asså, jag brukar aldrig lyssna på teknisk dödsmetall, men så råkade jag hamna på en konsert med Decapitated + sketna lokala förband när jag var i New York. Måste vara bland det segaste jag har varit på. Ljudet var dock förvånansvärt bra.


Idag är inte Decapitated riktigt det band som startades under nittiotalet, men deras instrumenthantering är helt sanslös!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Kolla in Facebreaker

+1


Hade förövrigt varit kul att gå till Valand i Göteborg ikväll och se Six Feet Under och Debauchery. Trist att man jobbar imorgon. :/
I lol'd
  • 0
Chris Barnes kan inte growla för ett ruttet lingon.

Debauchery vore kul att se dock!
It Can't Rain All the Time
  • 0
At The Gates och Decapitated på Close-Up båten i mars då, awesome!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Idag är inte Decapitated riktigt det band som startades under nittiotalet, men deras instrumenthantering är helt sanslös!


Ja de var ju sinnessjukt duktiga. Men lite väl mycket för min smak, men helt ok band ändå. Haha, de lokala förbanden fick ordentligt med skit. Bandet som uppträdde innan Decapitaded fick höra efter deras första låt:" GO FUCK YOURSELF AND YOUR BAND YOU FUCKING FAGGOTS".

Bra början på ens spelning!
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Hahahhahaha! xD

Vad var det för musik förbanden spelade då?
It Can't Rain All the Time
  • 0
Typ metalcore och liknande. Jag orkade inte lyssna på deras musik, så jag söp mig full i baren istället.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Här är en snubbe som håller med om att det var mer stämning i dåtidens deathmetal. Den här Sigge kände jag.


Sen nån gång 1989 så hade jag ett DM-band, EMBALMED, med Fredde Wallenberg [känd från bl.a. SKITSYSTEM - CW], Matte Modin[ex-DEFLESHED, ex-DARK FUNERAL - CW] och en kille som hette PG. Vi gjorde en demo. Runt den tiden så började jag och Sigge, som var en...eh... scenpersonlighet i svensk metal på den tiden, att börja fixa dödsgig i Uppsala. Det var jävligt struligt, för det var svårt att fixa spelställen som ville ha våra spelningar. Vi blev erbjudna att sätta upp ett gig med DEATH i Uppsala men fick tacka nej, för inte ens Ungdomens Hus var intresserade av att låta oss få ha spelningen där. Jag gillar fortfarande death metal men bara de gamla plattorna; efter 1992 har jag köpt kanske fem dödsvax.

http://www.criticalmass.se/index.php/artiklar/34-intervju-svenska/
693-diskonto-qbrutal-swe-core-from-beyond-the-graveq
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Hur bra var inte Death förresten. Så många genialiska låtar. Allt från Zombie Ritual till Without Judgement,
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Jo men lite ojämna live. Kollar du på spelningarna ser du att vanligtvis stod han bara där och spelade, vilket dock var häftigt i sig. Vissa av spelningarna var dock mer krut i.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Jag lyssnade på Death Metal ett tag för några månader sedan och då lyssnade jag mycket på Death, Immolation, Dismember och Cryptopsy, men just nu har jag lagt ifrån mig det lite, men ibland lyssnar jag på det. Periodsvis bra musik.
  • 0
Goda nyheter, verkar som att jag och två polare tar en roadtrip till Karlstad och Vomitorys absolut sista gig ändå!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Misternice:
Periodsvis bra musik.


Håller helt med. Lyssnar inte death metal i långa perioder.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Hm, nu har jag hamnat i en period med Death Metal musik. Lyssnar väldigt mycket på Death, men jag har inte kollat in allt förmycket mer "okända band".

Det är dock roligt att lyssna på något band inte många lyssnar på.
  • 0
Citerar Misternice:
Hm, nu har jag hamnat i en period med Death Metal musik. Lyssnar väldigt mycket på Death, men jag har inte kollat in allt förmycket mer "okända band".


Har du sett att dom hittat en ersättare för Chuck? Inte för låtskrivandet kanske, men live


Citerar Misternice:
Det är dock roligt att lyssna på något band inte många lyssnar på.


Det här har du nog missat
http://www.youtube.com/watch?v=Z_-ucuatWZQ
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Aborted rensar som få, synd att man missade bandet på Getaway eller vad fan det var! Hörde att det var helt galet!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Chaan:
Har du sett att dom hittat en ersättare för Chuck? Inte för låtskrivandet kanske, men live


Va? Det kan ju för fan inte stämma. I så fall är det ju blasfemi på högsta nivå. Var har du läst detta?
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Dom har redan gjort två turnéer. Det är fan hårdare stuk nu än '92 när jag såg Chuck och resten på Fryshuset. Jag skulle gärna gå och se det här bandet.

Eller.. hmm. DiGiorgio kan inte ha varit med på Fryshuset. Nu har jag faktiskt glömt bort vad det var för lineup.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Men det är ju inte Death. Det är tribute bandet Death To All som består av gamla medlemmar just för att inte vara respektlösa mot Chuck.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!