Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Death Metal


Nej men Bathory är utan tvekan Black Metal du har 100% fel där gör om gör rätt.
Det är som att säga att Metallica är Death Metal så resonerar du nu.

Jag kanske ska gå hem till Rihanna för här har du fel!
Rihanna <3
  • 0
Dom flesta artister är inte renrasiga som Metallica! Inte heller dom håller sig till en stil trots att dom hittade på den (som Quorthon gjorde egna stilar och övergav dom!) Load-ReLoad är ju typ bluesrock - eller till och med ännu längre bort från thrash http://sv.wikipedia.org/wiki/Mama_Said_%28l%C3%A5t%29
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Skulle Bathory ha spelat Death Metal, vilken fantasivärld lever du egentligen i?
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Skulle Bathory ha spelat Death Metal, vilken fantasivärld lever du egentligen i?


Tänk igen. Dark Tranquillity, Amon Amarth, Throes of dawn och Amorphis hade inte funnits utan Quorthon.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Citerar Ageless Force kulle Bathory ha spelat Death Metal, vilken fantasivärld lever du egentligen i?

Tänk igen. Dark Tranquillity, Amon Amarth, Throes of dawn och Amorphis hade inte funnits utan Quorthon.

vafaaaaaaan
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Citerar Chaan:Citerar Ageless Force kulle Bathory ha spelat Death Metal, vilken fantasivärld lever du egentligen i?

Tänk igen. Dark Tranquillity, Amon Amarth, Throes of dawn och Amorphis hade inte funnits utan Quorthon.
vafaaaaaaan


Idén kommer direkt från Quorthon.
Lyssna först på den här
http://www.youtube.com/watch?v=0ZYa5-LWAYQ

Sedan på den här
http://www.youtube.com/watch?v=sSJWOV44Otc

Sedan får du låtsas hårt om du ska missa min poäng.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Vad är likheten? Vikinga tema? Det finns några direkt markanta skillnader som jag inte ens behöver nämna.

Sedan, har du lyssnat på Bathorys första? Bathory är inte death.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Vad är likheten? Vikinga tema? Det finns några direkt markanta skillnader som jag inte ens behöver nämna.


Visst, låtsas du. Melodeath kommer från Quorthon.

Citerar Williamo:
Sedan, har du lyssnat på Bathorys första?


Ja den har bockfot.

Citerar Williamo:
Bathory är inte death.


Och Carola är inte gospel?
Bathorys första är inte death.
Hur kan ni inte förstå att en artist kan göra flera stilar? Vi kommer säkert vara osams om Chucken också, han startade tre nya stilar precis som Quorthon.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar GalaxDödaren:
Tycker att Aeon börjar bli väldigt tjatiga med sitt "Gud är dum"-tuggande. Dom är bra men kunde varit väldigt mycket bättre om dom hade utvecklat sitt sound lite.


Jag håller helt och hållet med dig. Deras texter är så efterblivet dåliga att jag klarar inte att lyssna på Aeon.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Köpte Aeons senaste när jag var i Stockholm. Bullshit att deras texter suger. (;

Nasum anars: http://www.youtube.com/watch?v=QQLaQTC95c8

Bästa spelningen på MT 2012, så på OEF var det säkert 900 gånger bättre.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Holmfrid:
Citerar GalaxDödaren:Tycker att Aeon börjar bli väldigt tjatiga med sitt "Gud är dum"-tuggande. Dom är bra men kunde varit väldigt mycket bättre om dom hade utvecklat sitt sound lite.

Jag håller helt och hållet med dig. Deras texter är så efterblivet dåliga att jag klarar inte att lyssna på Aeon.

Tycker man blir ganska uttråkad och oengagerad efter ett antal låtar, det mesta låter likadant i mina öron.


Tycker att ni borde kolla in Thy Final Pain och Postmortem från Tyskland.
I lol'd
  • 0
För att gå tillbaka till Bathory being death metal så kan jag ju påpeka att i en recension av Bathorys debut så nämndes ordet death metal för första gången. Skillnaden är hårfin egentligen. Rent ideologiskt, näst intill precis samma. Musikaliskt så skiljer sig väl det litegrann. Mayhem och Darkthrone har båda kallat sig death metal.

Tillagt 2013-05-28 19:45:
Tribulation - The Formulas Of Death
Necrowretch - Putrid Death Sorcery

Två gryma dödsalbum från iår.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Inget dödsmetall-tjötande på över en månad?

Fick beställt nya skivan från Verminous igår, låter grymt bra. Och i väntan på att den ska dimpa ner i brevlådan så lyssnar jag på föregångaren Impious Sacriliege.
  • 0
Citerar TSL Luke117:
För att gå tillbaka till Bathory being death metal så kan jag ju påpeka att i en recension av Bathorys debut så nämndes ordet death metal för första gången.


Här brukar det anses att det myntades
http://www.youtube.com/watch?v=xxcKGOQflBI
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Fan asså, jag brukar aldrig lyssna på teknisk dödsmetall, men så råkade jag hamna på en konsert med Decapitated + sketna lokala förband när jag var i New York. Måste vara bland det segaste jag har varit på. Ljudet var dock förvånansvärt bra.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Chaan:
Citerar TSL Luke117:För att gå tillbaka till Bathory being death metal så kan jag ju påpeka att i en recension av Bathorys debut så nämndes ordet death metal för första gången.

Här brukar det anses att det myntades
http://www.youtube.com/watch?v=xxcKGOQflBI

Bathory lär ju vara samma år.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Det är väl troligt att journalisten fick det från Possessed i så fall. Vad står det exakt?

Jag som var med har en kommentar också. På 80-talet sa man inte goregrind om Carcass, den termen kom runt 1990 när det var tydligt att dom hade en egen genre. Grindcore blev dock en etablerad term mot slutet av 80-talet. Men Jeff tyckte det var en ballare air kring death metal med otydbara logos - detta är vad han säger i långa DVD-intervjun som gjordes i samband med remastringen. Därför kallade han Carcass death metal. Det finns ju fortfarande dom som tycker för övrigt - jag menar att det är fel - men det är en ganska lång diskussion som vi kan senare. Dock håller jag med om att Carcass har använt doom/death-riff.. Åtminstone på Swansong.

Black metal var inte en etablerad titel på 80-talet heller. Därför skriver journalisten så. Detta är lite märkligt men antagligen tog man inte Venom på allvar (som myntade Black metal) och enligt mig är det rätt - då det inte var dom som faktiskt satte stilen.

Death metal blev dock en genre på en gång. Kanske tack vare Mantas som hade en liknande titel.

Så på 80-talet tog vi för givet att Blood Fire Death var dödsmetall, detta menar jag fortfarande är rätt. Däremot inte Bathorys tidigare. Woman of dark desires är till exempel Black metal. Första låter ju mer crust, liknande Axegrinder fast utan melodier och avancerade arr och rensång/poem.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Jag har inte kommentaren. Kan ju vara vice versa. Boss(Quorthons fader) påstår dock att death metal först myntades med recensionen av Bathorys debut.

Att black metal skulle vara någon genre kom ju först med Mayhem.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Då lär ju Possessed och Bathory vara ganska samtidigt.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Med vad? Jag hittar inget datum på Possessed's demo. Men det är vedertaget att dom myntade begreppet death metal och att Chuck gjorde en grej av det. Ungefär likadant myntade Venom Black metal och Quorthon gjorde en grej av det.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Med vad? Jag hittar inget datum på Possessed's demo. Men det är vedertaget att dom myntade begreppet death metal och att Chuck gjorde en grej av det. Ungefär likadant myntade Venom Black metal och Quorthon gjorde en grej av det.

Wut. Bathory gjorde ingen grej av black metal utrycket.
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Ta det i den tråden
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Ta det i den tråden

Fast det är knappast off topic
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!