Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Death Metal


Necrophobic ikväll!!!!
At the end of the rainbow there's no gold. Kill yourself.
  • 0
Känns verkligen helt värdelöst att man inte såg Nasums spelning på Alaska i Göteborg i september. Visserligen hade det varit fetare att se dem i Stockholm på deras absolut sista gig ever, men ändå. Deras spelning på Metaltown var ju jääävligt frän och bra. Bästa Grindcore-bandet ever typ. Och så "orkade" man inte se dem på Wacken. Eller
så var det något som krockade. Minns inte vilket.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Suffocation släpper nytt snart, Amon Amarth kommer släppa nytt till sommaren ett flertal anda band jag inte kommer på just nu. Skriv gärna fler.

Tankar om 2013 i Death Metal-väg?
It Can't Rain All the Time
  • 0
Soilwork kan man väll inte definera melo death längre. Men dom släpper nytt, och man har börjat ha lite av sitt gamla sound vilket man märker i Spectrum of eternity.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Ja just det, vet att dom intervjuar Björn i nästa Close-Up. Ska bli intressant att läsa.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Ja just det, vet att dom intervjuar Björn i nästa Close-Up. Ska bli intressant att läsa.

Absolut! Blir en riktigt spännande skiva. Värkar som dom blandar från A pedrators potrait och The panic broadcast. Blir en så jävla bra kombo.
Peter Wichers har lämnat Soilwork för den andra gången nu tror jag.
Något jag inte förstår är all hype runt honom. För mig är Dirk Verbeuren hundra gånger coolare. Varför har Peter kommit att blivit en sådan ikon för bandet vet jag inte.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Det roliga är att jag bara gillade en låt på förra plattan. Men blir det 10 galna spår kryddat med kaos är jag jävligt sugen på att höra nytt material. Minns när jag såg "Light The Torch" videon på Plektrum. Värdelös men ändå lite småhäftig musik.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Det roliga är att jag bara gillade en låt på förra plattan. Men blir det 10 galna spår kryddat med kaos är jag jävligt sugen på att höra nytt material. Minns när jag såg "Light The Torch" videon på Plektrum. Värdelös men ändå lite småhäftig musik.

Jupp, jag är peppad som fan. Soilwork - Rise Above The Sentiment släpptes igår.
Den leverera.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Ageless Force:
Amon Amarth kommer släppa nytt till sommaren


När den dagen väl kommer så lär jag ju inte ta av mej mina hörlurar!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
När den dagen väl kommer så lär jag ju inte ta av mej mina hörlurar!


Någon snubbe jag inte kommer ihåg namnet på besökte tydligen bandet i studion idag. Det verkar bli ett gästinhopp iallafall. (:
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Citerar Kanutus:När den dagen väl kommer så lär jag ju inte ta av mej mina hörlurar!

Någon snubbe jag inte kommer ihåg namnet på besökte tydligen bandet i studion idag. Det verkar bli ett gästinhopp iallafall. (:

Ofta? Nice! Det verkar inte likt Amon. Undrar vem det kan vara?
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Står på FB, är för lat för att kolla upp det. xP

Eller vafan, okejrå - Messiah Marcolin var det visst.

Annars har ju LG Petrov gästat förut, tillsammans med Children of Bodoms Roope Latvia eller vad han nu heter. Glömmer hela tiden att det finns mer än en gitarrist i Children of Bodom - som förövrigt ska gå in eller redan är i studion.

Och just det, Behemoth befinner sig i studion nu. Verkar som att dem byter bolag till Metal Blade i sommar också.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Tribulation släpper ny skiva i slutet av månaden. Det är något att se fram emot.
  • 0
Hypocrisy också. Eller så var i typ maj
It Can't Rain All the Time
  • 0
Amons låt från Surtur Rising - A Beast Am I

Ett ljud från en gitarr, är för okunnig inom musik för att förklara men jag vet NÄR den strängen slås.

2:25 - 2:28

Får rysningar Varenda gång jag hör de ljudet, och en bra rysning då!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Necrowretch fifan, den kommer runka din kuk och lämna dig riktigt tillfredsställd.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Cannibal Corpse och Hour Of Penace på alla hjärtans dag. DevilDriver och The Black Dahlia Murder spelar också, hyfsat kul. Särskilt med de sistnämnda.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Holmfrid:
Necrowretch fifan, den kommer runka din kuk och lämna dig riktigt tillfredsställd.


Trevligt då jag beställde den plattan förra veckan. Då slipper frugan att ställa upp.
  • 0
Kan inte någon vänlig själ hjälpa mig med att hitta skivan The Purity Of Perversion med Aborted? Letar överallt men hittar den inte
"Now I can see the whales, looming out of the dark, like arrows in the sky, I can't believe my eye's, but it's true"
  • 0
Citerar Ageless Force:
Cannibal Corpse och Hour Of Penace på alla hjärtans dag. DevilDriver och The Black Dahlia Murder spelar också, hyfsat kul. Särskilt med de sistnämnda.


Var du där? Var själv där. Trevlig spelning. Första gången jag såg alla banden och Cannibal Corpse och The Black Dahlia Murder var bäst i min mening. Bygger dock på att jag inte hade lyssnat på varken Hour of Penance eller DevilDriver innan.
  • 0
Såg du dem i Göteborg eller i Stockholm? Hängde lite med medlemmarna i Cannibal Corpse och Hour Of Penance både innan och efter spelningen och snackade lite skit, fick några plattor signerade osv. Tydligen var det en jäkla otur att Pauls ryggskada fångades på film när han spelade in trummorna på "Torture", det var liksom första gången det hänt i hans karriär.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Såg du dem i Göteborg eller i Stockholm?


Reflekterade inte över att du skrev torsdagen. Såg dem i Stockholm.

Citerar Ageless Force:
Hängde lite med medlemmarna i Cannibal Corpse och Hour Of Penance både innan och efter spelningen och snackade lite skit, fick några plattor signerade osv


Härligt! Förmodligen var det liknande för dem som stannade kvar efter spelningen i Stockholm också. Dock bor jag i Norrtälje och har bussar att hinna med. Var tvungen att börja röra mig utåt på Cannibals sista låt för att hinna hem i vettig tid...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!