Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Death Metal


Citerar Dudibay:
Well, Slaughter of the Soul finns de ju gott om folk som efterapar. Deras tidiga material har jag dock aldrig hört något som liknar.
Har du hört The Gallery? DTs motsvarighet till ATGs Slaughter of the Soul och In Flames The Jester Race.


har ju lyssnat på den, men tycker typ ATG's slaughter of the soul, terminal spirit disease och IF's whoracle, jester race är helt galet bra
Mr. Bubbles.... why wont you wake up ?
  • 0
Citerar Vipraxay:
Såg att dom har lagt in Blood Stain Child på Spåttifaj, värt att kolla upp tycker jag.


En kompis har tipsat mig om bandet. Jag lyssnade på en låt, och det sög hästpung av det jag minns, men jag kan ha förväxlat det med någonting annat.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
men finns inget som kan bli lika bra som dom, inga kan komma nära, gitarrerna på jester race är ju helt epic, värsta ljudet någonsin

Dead God in Me!
Graveland
Artifacts of the black rain
moonsheild
wayfearer
jester dance


ATG's

the swarm
terminal spirit disease
the beautiful wound
blinded by fear
under the serpent sun
forever blind
slaughter of the soul
fevered circle

av dom två första som är mycket tyngre, mer dödsmetall så gillar jag
red in the sky is ours/the seasons to come
night comes blood black
kingdom gone
all life ends

inte lyssnat så mycket då jag är helt fast i dom melodiska
Mr. Bubbles.... why wont you wake up ?
  • 0
lyssnar nu på In Mournings nya album Monolith :]
  • 0
Citerar Artillery Force:
En kompis har tipsat mig om bandet. Jag lyssnade på en låt, och det sög hästpung av det jag minns, men jag kan ha förväxlat det med någonting annat.

Mjo, allt är ju inte helt frid och fröjd men det finns några riktigt sköna låtar.
I lol'd
  • 0
Citerar vincent_XXX:
terminal spirit disease

Terminal Spirit Disease är bra,, men så på tok för kort för att stå sig som ett eget album. Den innehåller drygt 20 minuter nytt material, undrar hur dem tänkte där liksom.


Citerar vincent_XXX:
ATG's

the swarm
terminal spirit disease
the beautiful wound
blinded by fear
under the serpent sun
forever blind
slaughter of the soul
fevered circle

av dom två första som är mycket tyngre, mer dödsmetall så gillar jag
red in the sky is ours/the seasons to come
night comes blood black
kingdom gone
all life ends

inte lyssnat så mycket då jag är helt fast i dom melodiska

Du borde ta och lyssna lite mer på With Fear I Kiss the Burning Darkness. Finns fullt med grymma melodier där som piskar allt vad heter Slaughter of the Soul.

Raped By the Light of Christ
The Break of Autumn
Non-Divine
Primal Breath

...Det är alla mästerliga låtar som du bör lyssna lite extra noga på.

http://tinyurl.com/ykom3gr
(Länken leder till youtube, blev tvungen att göra om den för att GR sabbar orginallänken)
Krax.
  • 0
Citerar Artillery Force:
det sög hästpung av det jag minns, men jag kan ha förväxlat det med någonting annat.


Det tror jag inte. Det är verkligen inte bra.
  • 0
Citerar Halvirkh:
Nile

Okej att jag gillar hård musik, men jag klarar inte av Nile.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Citerar Halvirkh:
Nile

Okej att jag gillar hård musik, men jag klarar inte av Nile.


Kanske bara behövs lite träning ;)
  • 0
Citerar Halvirkh:
Kanske bara behövs lite träning ;)


Precis.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Okej att jag gillar hård musik, men jag klarar inte av Nile.

Det är svårt att lära sig gilla hård musik men det smyger sig på en. Jag gillade inte heller så specielt hård döds för ett tag sen och höll mig till mer melodisk döds. Det gör jag iochförsig fortfarande men nog händer det att det lyssnas på lite dödsmetal av det hårdare slaget ibland.
Men hur som helst så är det väl ingen som tvingar dig ...eller?
Hjälp mig jag har sylt i min hatt!
  • 0
Citerar Lockhead:
Citerar ApeWithSniper kej att jag gillar hård musik, men jag klarar inte av Nile.
Det är svårt att lära sig gilla hård musik men det smyger sig på en. Jag gillade inte heller så specielt hård döds för ett tag sen och höll mig till mer melodisk döds. Det gör jag iochförsig fortfarande men nog händer det att det lyssnas på lite dödsmetal av det hårdare slaget ibland.
Men hur som helst så är det väl ingen som tvingar dig ...eller?


Jag har gått mot hårdare hela tiden när jag lyssnat på musik. Det var först i 8:an jag började lyssna på metal, men det var Rammstein Sedan blev det SlipKnoT, Mudvayne, In Flames.
Nu är det dock melodisk och brutal metal, med mer hård sång som tilltalar mig mest.

Arch Enemy och Diary About My Nightmares är väl de enda inom death/melodisk death. The Berzerker räknas väl typ som industri-death.
Decadence och Izegrim är mer thrash.
Gillar även Darkened Nocturn Slaughtercult, men de spelar iaf Black Metal.
Jag har relativt blandad smak (inom metal), men en viktig sak är sången. jag står i princip inte ut med ren sång
Det enda undantaget är väl Toxikon (där det förekommer viss sådan).


Jag är jävligt sämst på genre-bestämning, så säg gärna till om jag har fel.

Jag undrar t ex vad The Black Dahlia Murder och Job For A Cowboy ligger i för genre (börjat fått upp intresset för dem). Är det metalcore eller mer åt death?


Sorry för att jag skrev en uppsats
  • 0
Citerar SwedKnoT:
Jag undrar t ex vad The Black Dahlia Murder och Job For A Cowboy ligger i för genre (börjat fått upp intresset för dem). Är det metalcore eller mer åt death?


Deathcore.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Caleb:
Citerar SwedKnoT:Jag undrar t ex vad The Black Dahlia Murder och Job For A Cowboy ligger i för genre (börjat fått upp intresset för dem). Är det metalcore eller mer åt death?

Deathcore.


Ok Finns så många sub-genrer.
  • 0
Citerar SwedKnoT:
Finns så många sub-genrer.

Det finns FÖR många tycker jag.
I lol'd
  • 0
Citerar SwedKnoT:
Jag undrar t ex vad The Black Dahlia Murder och Job For A Cowboy ligger i för genre (börjat fått upp intresset för dem)


TBDM spelar melodeath och JFAC death metal/technical death metal.
  • 0
Citerar The Bullet:
TBDM spelar melodeath och JFAC death metal/technical death metal.

Diskutabelt.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Det är det här som är så jobbigt. Det finns alltid flera åsikter om genre
  • 0
Angående det där med The Black Dahlia Murder så skulle jag tro mer på Deathcore. Fast bra är dom i alla fall. =)
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Angående det där med The Black Dahlia Murder så skulle jag tro mer på Deathcore. Fast bra är dom i alla fall. =)


Bra är de allt, gillar det mesta ur Nocturnal.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Colabaronen:
Bra är de allt, gillar det mesta ur Nocturnal.


Mja. Jag säger nog mer än bara bra.^^
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Jag gillar verkligen låten "What a Horrible Night to Have a Curse".
Lyssnade på den i Saints Raw 2 på radion, det var så jag hörde talas om bandet.
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Diskutabelt.


Varför? Ingen av dem har ju breakdowns.
  • 0
Citerar The Bullet:
Varför? Ingen av dem har ju breakdowns.


Haha, jo, kolla här bara. : )
OMFG! Look behind ya!O.o
  • 0
Encyclopaedia Metallum säger, om JfaC, "Deathcore (early), Death Metal (later)".

Och eftersom jag är på quote mode citerar jag en recension på tidigare nämnda sida:

"Job For a Cowboy have always been hailed by scene/emo kids and detested by most metalheads as the founders of deathcore and the breakdown trend in the EP "Doom", but their recent release "Ruination" was rumored to buck this trend. And it sure does - JFAC has transformed from a mildly catchy deathcore band to a solid, straight-up death metal band despite mass criticism from plently anti-deathcore proponents."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!