Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Death Metal


Belphegor och Kataklysm ikväll. Soft.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Jag har veknat med åren. Förut var Döds den enda rätta, men numera har jag börjat snegla mer åt Folk och Vikingmetal. (Inte såna här mainstreamare som Amon Amarth).

Fast lyssnar dock ganska mycket på progressiv death fortfarande som typ Gojira och Opeth.

Har en låt för er som diggade Nordman i yngre dar:
Nordman - Vandraren cover
Through adversity, there is redemption. With passion, fighting; I am unbroken.
  • 0
Citerar Dagnik:
Har en låt för er som diggade Nordman i yngre dar:
Nordman - Vandraren cover

Heh, jag gillade faktiskt Nordman när jag var yngre. Men detta gillar jag då inte. :/
Krax.
  • 0
Citerar Dagnik:
(Inte såna här mainstreamare som Amon Amarth).


wat
Mr. Bubbles.... why wont you wake up ?
  • 0
Citerar Kratos922:
Någon som hört Dark Tranquillity's nya?


Ja. Mycket bra.

Citerar Artillery Force:
Belphegor och Kataklysm ikväll. Soft.


Nice!
  • 0
Citerar Dagnik:
Förut var Döds den enda rätta, men numera har jag börjat snegla mer åt Folk och Vikingmetal. (Inte såna här mainstreamare som Amon Amarth).

Amon amarth är inte vikingmetal. Och med tanke på att dom har hållit på sen 1992 och inte gjort några drastiska ändringar i deras sound så skulle jag inte påstå att dom är mainstrem.
Hata dom inte bara för att dom är populära.
Hjälp mig jag har sylt i min hatt!
  • 0
Amon är inte mainstream.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Lockhead:
Amon amarth är inte vikingmetal. Och med tanke på att dom har hållit på sen 1992 och inte gjort några drastiska ändringar i deras sound så skulle jag inte påstå att dom är mainstrem.
Hata dom inte bara för att dom är populära.


Mainstream har ju ingenting med att byta ut sitt sound att göra. Men ja, att ogilla dem för att många lyssnar på dem är dumt, om han nu gör det.
  • 0
Allt är mainstream... Bara demoband som inte är det egentligen...
It's Me God
  • 0
Citerar Halvirkh:
Mainstream har ju ingenting med att byta ut sitt sound att göra. Men ja, att ogilla dem för att många lyssnar på dem är dumt, om han nu gör det.

Det har du rätt i. Men det känns som att många band byter sitt sound bara för att bli mer mainstream, typ In Flames
Hjälp mig jag har sylt i min hatt!
  • 0
Eller 'Tallica.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Lockhead:
Det har du rätt i. Men det känns som att många band byter sitt sound bara för att bli mer mainstream, typ In Flames


Sant, finns väldigt få som går tvärtom. Finntroll är det jag spontant kommer att tänka på
  • 0
Egentligen spelar det fan ingen roll hur mainstream och introvert och true man är... Det handlar ju inte om det... Ta Bloodbath, läskigt bra och sjukt hårda - deras sound är överpolerat och dom är mainstream. Ta sedan Necrovation, ett av de bästa band som kommit inom genren på många år - sjukt sunkigt ljud, och är inte alls ett band många hört talas om. Så i slutändan så spelar det ingen roll hur man kommer ut, bara det att nån hittar det och sätter på och njuter är väl hela poängen med musik, extrem eller tuggummipop...

Och att ett band byter sound är väl inte så konstigt, jag ser absolut inte ut som jag gjorde för tio år sedan, jag vill ha nya kläder och andra färger, inte för att få mer vänner, men utan för att jag tröttnar på att enbart ha svart på mig, samma sak med en studio/dist/trumset etc.
It's Me God
  • 0
Citerar MisterMarshall:
Och att ett band byter sound är väl inte så konstigt, jag ser absolut inte ut som jag gjorde för tio år sedan, jag vill ha nya kläder och andra färger, inte för att få mer vänner, men utan för att jag tröttnar på att enbart ha svart på mig, samma sak med en studio/dist/trumset etc.

Fast visst hade du ändrat din klädstil tidigare om du blev erbjuden en massa pengar för det?
Krax.
  • 0
Du har helt rätt MisterMarshall. Jag brukar oftast vara för förändringar i soundet. Många band mår bra av förändring. Det är bara lite synd ibland om ett visst band har ett eget orginelt sound och sedan byter bort det, Men å andra sidan så hade dom fått en massa skit om dom inte hade gjort det och vissa hade gnällt på att dom spelar "samma gamla...".
I vissa fall så kan det gå käpprätt också när det utvecklas för mycket t.ex. Vintersorg - The focusing blur
Hjälp mig jag har sylt i min hatt!
  • 0
Kände mig tvungen att lyssna igenom ett album med Kataklysm, bara för att deras namn är så häftigt. In The Arms of Devestation dunkar i högtalarna nu, ganska bra måste jag säga. Och det är positivt, då det här verkligen inte brukar vara min genre.
  • 0
Kul att höra.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Kände mig tvungen att lyssna igenom ett album med Kataklysm, bara för att deras namn är så häftigt.

Hehe, jag gjorde ungefär samma sak med Katatonia.
Krax.
  • 0
Alltså vad fan är det med prefixet kata-, alla verkar ju ha det. Kataklysm, Katatonia, Katharsis, Catamenia, Throne of Katarsis och så vidare.
  • 0
Well, Cata är ju ett ganska vanligt förekommande prefix. Det som är störande är att alla tycks bytas ut C mot K, vilket är fulare.
Krax.
  • 0
Känner att jag lyssnat på alldeles för lite döds, så vad rekommenderar ni? Det behöver ju inte vara allt för extremt eller helt utan några som helst melodier. Kataklysm var ganska bra och annars kan jag lyssna på Dimmu Borgir om det är så. Opeth är förresten en storfavorit, men de är ju lite allt möjligt.

Musiken ska finnas på Spotify också.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Känner att jag lyssnat på alldeles för lite döds, så vad rekommenderar ni? Det behöver ju inte vara allt för extremt eller helt utan några som helst melodier. Kataklysm var ganska bra och annars kan jag lyssna på Dimmu Borgir om det är så. Opeth är förresten en storfavorit, men de är ju lite allt möjligt.

Musiken ska finnas på Spotify också.


Torchbearer alla dagar i veckan . Deras album Warnaments är helt obeskrivligt bra, Thrashig döds med många grymma melodier. Lyssna på Satariel och Omnium Gatherum sen.
Hjälp mig jag har sylt i min hatt!
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Känner att jag lyssnat på alldeles för lite döds, så vad rekommenderar ni?

Du kan ju kolla in min blandade melodeathlista och se om du hittar något du gillar:
http://open.spotify.com/user/dudibay/playlist/39H77hM5nzoqB5ta7
2jLym


At the Gates rekommenderas alltid varmt. Deras bästa album kan vara lite svåra att fatta grejen med till en början. Men du kan ju alltid testa Slaughter of the Soul, brukar gå hem hos dem flesta.
Krax.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
vad rekommenderar ni?


Bloodbath. Mikael Åkerfeldt vid mikrofonen.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!