Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Death Metal

The Crown är grymt bra har jag insett nu.

Har lyssnat väldigt mycket på dom denna vecka. Dom har ju varit splittrade sen 2004 men för några veckor sen gick de ut med att dom ska börja spela igen och göra ett nytt album.
  • 0
Citerar General Special:
The Crown är grymt bra har jag insett nu.

Ja! Upptäckte dem i slutet av sommaren. Crowned in Terror är ett riktigt grymt album.

Citerar General Special:
...sen gick de ut med att dom ska börja spela igen och göra ett nytt album.

Nice, det visste jag inte.
Krax.
  • 0
Citerar Dudibay:
Ja! Upptäckte dem i slutet av sommaren. Crowned in Terror är ett riktigt grymt album.

aa verkligen. Jag kommer inte håg när jag upptäckte dom men det var min mattelärare som fick mig att börja lyssna på dom igen. Han känner basisten i bandet.

Citerar Dudibay:
Nice, det visste jag inte.

http://www.thecrownofficial.com/

Inte jag heller. Jag läste det bara för nån dag sen. Fast dom har inte samma sångare som förut.
  • 0
Jag har Possessed - Seven Churches på LP <33333333333333333333333333
metal omg
  • 0
Fick boken Swedish Death Metal i julklapp... Verkar grymt intressant.
Ost.
  • 0
Citerar Ironboot:

Hoppa över sidorna om In Flames, om det nu enbart berör Come Clarity och A Sense of Purpose eller vad fan den heter.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Hoppa över sidorna om In Flames, om det nu enbart berör Come Clarity och A Sense of Purpose eller vad fan den heter.

Jag citerar förordet:

"I have also been forced to leave virtually everything that happened after 1993 out of the historical discussion. This was totally necessary to keep the book to a reasonable length. In my eyes, the early demo scene and the groundbreaking debut albums are the most important and interesting parts of the movement. I would rather discuss the early key bands and events than where they actually led."

Det finns nog ingen risk att det står något om de albumen. De sista 100 sidorna i boken utgörs dock av ett uppslagsverk över svenska death metal-band där författaren även har bakat in en del åsikter om banden. Han säger "To my ears they sound disturbingly commercial and calculated" om In Flames.
Ost.
  • 0
Swedish Death Metal är en underbar bok, bra skriven och Ekeroth har gjort en grym research! Men de viktigaste sidorna är de om Nihilist och Treblinka!
It's Me God
  • 0
Citerar Ironboot:
Han säger "To my ears they sound disturbingly commercial and calculated" om In Flames.

Det verkar vara en väldigt bra författare med andra ord. Det värmer att höra (läsa).
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Top 3 album just nu:

Ved Buens Ende: Written In Waters
Mr. Death: Detached From Life
Bloodbath: The Fathomless Mastery

Klockrent pojkar!
  • 0
Ja, Swedish Death Metal är riktigt bra. Har själv läst den två gånger nu.

Top 1 album just nu:

Bolt Thrower - War Master

Bolt Thrower piskar det mesta faktiskt.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Scar Symmetry och Necrophobic till house of metal i Umeå 2010. Jag känner mig nästan tvingad att åka även fast resan blir längre detta år.
Det kommer visst en massa mindre kända band också typ Hypocrisy, Lamb of god och Behemoth
Hjälp mig jag har sylt i min hatt!
  • 0
House of Metal är nog den bästa metalfestivalen just nu. Man kanske skulle dra dit. Det är ju helt äckligt bra band där i år.

Citerar Ironboot:

whatefuck. Är inte den slut typ överallt?
  • 0
Opeth, In Flames och One Man Army And The Undead Quartet

Bara fina grejer
"You have a heart of gold. Don't let them take it from you" - Stockpile Thomas
  • 0
Citerar Dragonforce:
Hoppas dom kommer på Metaltown!

Tvivlar på det. Sångaren är väl rullstolsbunden nu för tiden.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Jo, house of metal 2010 ser fet ut... Det gör även Dawn of Dead 16 jan 2010 i Umeå.
Mr. Death (Sveriges fetaste döds!)
In Solitude
Envenomed
Styggelse
Nidsang

Ser ut som en bra uppvärmning inför mars!
It's Me God
  • 0
Citerar Artillery Force:

Står det nåt om deras gamla verk då ?

DEAD GOD IN ME
Mr. Bubbles.... why wont you wake up ?
  • 0
Bästa dödsskivan 2009 då?

För mig blir det nog Tribulations The Horror.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar mygga_med_stil:

aa verkligen den är grymt bra och sen Mr. Deaths Detached From Life är dom bästa som jag komma på nu.
  • 0
Citerar mygga_med_stil:

Av dom få jag har hört så säger jag Skyfire - Esoteric. Kanske inte ren döds men överaskande bra comeback.
Hjälp mig jag har sylt i min hatt!
  • 0
Citerar mygga_med_stil:

Vomitory - Carnage Euphoria
None ov thy empty gods, shall ever stand above me!
  • 0
Man Must Die - No Tolerance for Imperfection!
  • 0
Årets döds 2009? Inte är det Tribulation inte, sjukt bra musik och stämning tills sången dödar allt... Tyvärr. Tycker nog att årets döds är Maim. Men årets skiva är fan Wolfmother Cosmic Egg!

General Special hade annars bra val med Mr Death
It's Me God
  • 0
Ja, From the Womb to the Tomb & Detached From Life får det bli. Tänkte säga Breed Deadness Blood men kom på att den släpptes '08. Men det har ju släppts massa skitbra demos i år också! Bla Bastard Priest, Decapitation osv.

För er som inte har hört Necrovation:
http://www.youtube.com/watch?v=6BateNApdO0

NJUT
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy