Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

CDON = Sämst


CDON är inte dåliga, men heller inte bäst. Senaste jag beställde, Saints Row 2 till 360. Jag fick Classics version av spelet, fastän det inte stod något alls om Classic när jag beställde. De erkände misstaget och erbjöd att betala portot om jag ångrade köpet.

Jag är inte så petig när det gäller Classic, så behöll skiten
Whut?
  • 0
Handlar alltid film och musik därifrån. Stort utbud och bra service. Får nog betrakta mig som en nöjd kund.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Hoppas jag bumpar "rätt" tråd.

CDON har verkligen fallit som en sten. I alla fall för mig. Hörde att de är nära till konkurs, vilket låter rimligt nu.

Har handlat 20-30 gånger därifrån och varit sjukt nöjd alla gånger. Oerhört snabba leveranstider. Tills nyss.

Jag beställde Far Cry 3 i söndags, och just det, de har inte ens skickat det ännu. De var också ovanligt sega med min förra beställning därifrån.

Besviken som fan.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
De är inte nära konkurs. De går inte ens speciellt dåligt, det var en fd. Anställd som förskingrade, därav deras dåliga ekonomi. Men den koncernen äger ju massor av ställen som t.ex. Gymgrossisten
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
De är inte nära konkurs. De går inte ens speciellt dåligt, det var en fd. Anställd som förskingrade, därav deras dåliga ekonomi. Men den koncernen äger ju massor av ställen som t.ex. Gymgrossisten


Fast dom har gjort en del radikala ändringar gällande beställningar med rabattkoder och liknande. Innan kunde man:

*Beställa flera saker i kampanjer som blev ''3 för 2'' och sedan använda rabattkod på det
*Använda en rabattkod i efterhand på en beställning som inte ännu skickats
*Använda rabattkoder på förhandsbokningar

Detta reserverar dem sig nu istället emot i sina rabattkods-mail och andra kampanjer. Folk använde väl dessa ''kryphål'' för flitigt tyckte dom...

Med detta sagt så går det dock ibland att göra sådana beställningar. Men reservationerna har blivit betydligt fler har jag märkt.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
*Beställa flera saker i kampanjer som blev ''3 för 2'' och sedan använda rabattkod på det
*Använda en rabattkod i efterhand på en beställning som inte ännu skickats
*Använda rabattkoder på förhandsbokningar


Plus avsevärt mycket segare leveranstider nu.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Tycker cdon har funkat bra de gångerna jag kört där.
Beställde i lördags och nu har döm packat ihop paketet. Så det är chill.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Jag beställer ofta från Cdon och då mest böcker. Har alltid funkat galant, snabba leveranstider och god kvalité på alla varor. Dock har jag något avlägset minne från när jag var liten och beställde CD-skivor varav en var lite sprucken i fodralet. Förutom det har de alltid funkat bra för mig. Ofta bra priser på böcker, även om Bokus ibland är snäppet billigare.
http://www.fyndadirekt.se
  • 0
Här kommer jag tillbaka igen. På Black Friday beställde jag en PS4 Pro från dem, då packade de ner Slim istället och skickade således fel konsol till mig. De ordnade så att de skickade en ny, det innebar 2 extra väntedagar. Nej sa jag och köpte en från Webhallen istället. Då krävde de 150 kronor för "icke uthämtad försändelse".

Spott! Har bestämt mig att definitivt aldrig mer handla därifrån.

Dessutom är deras kundtjänst urusel. De har ingen direktkontakt med lagret alls och man måste ändå vänta 1-2 dagar på svar då de emailar lagret. Så sjukt värdelöst.

Grattis CDON.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Vill bara ge min syn på CDON. Beställde en icke namngiven konsol från dem i våras - nypris för en ny produkt. Fick hem en låda med en konsol och kontroll full med tum-märken och alla former av ompaketering var tydligt gjord hemma hos någon som ångrat sig.Så, CDON skickade alltså ut en returnerad produkt som ny.

Då jag blev riktigt irriterad ville jag ringa dem och få svar på vad som gått fel. Tyvärr finns det ingenstans ett telefonummer att finna på deras hemsida, inte någonstans.

Men efter en massa letande hittade jag ett telefonnummer som gick att nå genom att klicka sig igenom en frågelåda med FAQ-frågor. Hur ett företag år 2017 inte har en telefonsupport officiellt är ju skamligt.

Hursom, väl framme hos dem erbjöd de mig 200:- i rabatt på ett eventuellt nästa köp som kompensation och en liten ursäkt. Visst, lite plåster på såren, men besvikelsen hos den unga personen, som skulle få en NY konsol, fick när paketet öppnades är svår att ersätta med någon hundralapp.

(Ser att de fortfarande inte har en telefonsupport att ringa till.)
  • 0
Det har varit en slippery slope för cdon sedan typ 2010. Gått från att beställa allt där - till att direkt undvika dem.

Är inte helt ovanligt för internetbutiker som blir för stora dock. Föredrar helt enkelt att handla av de som vet vad service innebär, även om det skulle kosta nån hundring mer.
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Har aldrig haft problem med CDON. Bra priser, snabb leverans. Hmm.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Beställer aldrig från nätet längre, vill jag ha något tar jag hellre och går till en butik istället. Ska nog handla skivor på fredag.
  • 0
Citerar Ridley:
Har aldrig haft problem med CDON. Bra priser, snabb leverans. Hmm.


Visst är det bra om inget problem uppstår och du bara köpte en billig produkt för 80kr, får du däremot problem så blir det ett helvete.
  • 0
Brukar få sjukt långa leveranstider från dem.
  • 0
Citerar Lurifaxfluxflax:
får du däremot problem så blir det ett helvete.

Aha, kanske det. Har beställt många gånger men aldrig fått problem så jag vet inte.


Citerar Kreaver:
Brukar få sjukt långa leveranstider från dem.

Brukar gå sjukt snabbt för mig. Om jag beställer en kväll så skickas det nästa dag och är framme dagen efter. Har tagit tid nån gång när produkten inte fanns i lager dock.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Jag kan ha beställt lite för udda varor, eller bara haft otur som med allt annat.
Har aldrig haft problem med CDON. Enda gången jag inte fick det jag beställde/förhandsbokade var mini NES men den tog ju slut så fort så det är inte konstigt.
Annars har jag inga problem. Deras kundservice är det inga fel på, jag vet inte vad folk kan klaga på. Får alltid snabbt svar och oftast så blir problemet löst direkt.
Deras priser är oftast billigare eller lika som webhallen. Enda tråkiga i jämförelse med webhallen är att dom inte har några samlingsfigurer på CDON eller liknande.
På tal om webhallen så är deras kundservice rätt så usel. Skickade ett meddelande till dom med en ja eller nej fråga, har inte fått svar än och det är över en månad sen jag skickade frågan.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!