Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

CDON = Sämst


Gillar komplett.se.
  • 0
Det brukar väl stå "varan finns inte i lager"...?
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
  • G0ze
  • G0ze
Citerar 1 Bullet:
ukar väl stå "varan finns inte i lager"...?


inte ofta.
Living at the top when you're at the fucking bottom
  • 0
Citerar Anthrax:
Åå det är precis sånt här som leder till fildelning. Bra jobbat CDON!


Man ska inte prata sånt på GR, fildelning är olagligt, och jag laddar inte ner, jag köper det samtidigt som ja stöder min idoler!
In a middle of a heartbeat.
  • 0
Har inte upplevt det när jag handlat på cdon. Kanske har haft tur bara, men jag handlar mest ifrån webhallen och Discshop, Grejjer det.
  • 0
Citerar G0ze:
FEL

bevaka är när den inte har släppt och dom vet inte när den ska släppas.


Så allt blir fel för att en grej blev fel? : P

Fast här verkar det som jag sa. Det är ett öga när filmen är slut och man kan bevaka den om man vill plus att det står att den är slut vilket vissa påstår inte stämmer...

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=8374&nav_ge
nre=8374


Edit: Jahopp, går de inte o länka till specifika filmer? (en negativ sak iaf : ) Aja, det jag sa stämde iaf : )
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
Citerar Belmont:
Cdon är ju skitbra, likaså Discshop. Jag köper ofta filmer från båda sajterna och även om Discshop har mycket skönare layout, lite bättre utbud så är nog Cdon snäppet vassare på priser även om dom är väldigt lika.


Håller med där... Cdon behöver updateras snart, helst nu.

Tillagt 2007-05-09 21:19:
Man kommer ingenstans på länken Belmont.
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
  • G0ze
  • G0ze
Citerar Belmont:
Citerar G0ze:FEL

bevaka är när den inte har släppt och dom vet inte när den ska släppas.

Så allt blir fel för att en grej blev fel? : P

Fast här verkar det som jag sa. Det är ett öga när filmen är slut och man kan bevaka den om man vill plus att det står att den är slut vilket vissa påstår inte stämmer...

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=8374&a
mp;nav_ge

nre=8374


vad heter filmen länken funkar inte
kommer till startsidan
Living at the top when you're at the fucking bottom
  • 0
Ögat innebär att varan är kommande... hur skulle en vara kunna vara slutsåld om den inte är släppt?
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
Jag beställde Guitar hero II på Cdon 2 dagar innan releasen och fick det 1 månad och 2 dagar senare
  • 0
Citerar Hitdude:
jag handlar mest ifrån webhallen och Discshop, Grejjer det.


Webhallen har ett grymt utbud , men frakten är hutlöst dyr.
Det är farligt att leva , man kan dö.
  • 0
Ögat innebär att varan är kommande... hur skulle en vara kunna vara slutsåld om den inte är släppt?

Nu vart det två inlägg... vafan.
Far away across the field // The tolling of the iron bell // Calls the faithful to their knees // To hear the softly spoken magic spells
  • 0
  • G0ze
  • G0ze
Citerar merbzz:
Citerar Hitdude:jag handlar mest ifrån webhallen och Discshop, Grejjer det.

Webhallen har ett grymt utbud , men frakten är hutlöst dyr.


betala med internetbank och frakten blir 29 kr

Tillagt 2007-05-09 21:21:
Citerar 1 Bullet:
Ögat innebär att varan är kommande... hur skulle en vara kunna vara slutsåld om den inte är släppt?


Du har fel belmont som jag sa.
Living at the top when you're at the fucking bottom
  • 0
Citerar Klossa:
Citerar Anthrax:Åå det är precis sånt här som leder till fildelning. Bra jobbat CDON!

Man ska inte prata sånt på GR, fildelning är olagligt, och jag laddar inte ner, jag köper det samtidigt som ja stöder min idoler!


Jag kan reglerna. Har jag uppmanat till piratkopiering? Nej, det har jag inte. Jag bara talar om att CDONs misslyckande faktiskt kan öka mängden fildelare då personen i fråga blir frustrerad eller känner sig lurad och tar ut sitt agg genom piratkopiering. En teori bara. Jag menar, tänk om du betalar för en sak som du ska få om 2-3 arbetsdagar, så får du den inte förrän en månad eller kanske inte ALLS.

Dels måste man väl vara 18 år för att beställa saker själv? Ungdomar som bor mil hemifrån i studenthem kanske inte har den möjligheten att köpa därifrån.
Det finns inget fejkat på internet
  • 0
Citerar G0ze:
betala med internetbank och frakten blir 29 kr


Och om man inte är 18 då??
Det är farligt att leva , man kan dö.
  • 0
goze: Nu när jag exempelvis går in på filmen "Crash" så står det "Tillfälligt slut" i röd text. Över det så står det "Bevaka filmen" samt ett öga bredvid så jag förstår inte varför vissa säger saker som inte stämmer... : )

varför jag drog upp ögat från första början är för att alla filmer som är slut när man kollar på filmerna listade i kolumner så är det ett öga bredvid dem som har tatt slut.
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
  • G0ze
  • G0ze
Citerar Belmont:
drog upp ögat från första början är för att alla filmer som är slut när man kollar på filmerna listade i kolumner så är det ett öga bredvid dem som har tatt slut.


ja men alla saker står det inte att dom är slut.

Citerar merbzz:
Citerar G0ze:betala med internetbank och frakten blir 29 kr

Och om man inte är 18 då??


Be föräldrer?
Living at the top when you're at the fucking bottom
  • 0
Beställde en film i fredags, och fick den på måndagen därpå. Har även beställt en mp3-spelare, som jag tror ska komma imorgon. Har även beställt en CD-skiva där förut, inga problem.

Vill man inte betala i förskott så finns det ju alltid något som kallas faktura. Skitsmidigt.
  • 0
Citerar G0ze:
betala med internetbank och frakten blir 29 kr


29 kr i frakt är hutlöst dyrt. För jag har för mig att de iaf tar det för minsta lilla. Exempelvis en vanlig film, inte säker dock. Kanske verkar lame att bråka om 29 spänn men när man är van vid typ 10 spänn på discshop och 20 på andra ställen så känns det fult.

Är det ännu dyrare frakt förresten om man inte betalar med internetbank? Svindleri.

Goze: Som vad till exempel?
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
  • G0ze
  • G0ze
Citerar Belmont:
Citerar G0ze:betala med internetbank och frakten blir 29 krCiterar G0ze:betala med internetbank och frakten blir 29 kr

29 kr i frakt är hutlöst dyrt. För jag har för mig att de iaf tar det för minsta lilla. Exempelvis en vanlig film, inte säker dock. Kanske verkar lame att bråka om 29 spänn men när man är van vid typ 10 spänn på discshop och 20 på andra ställen så känns det fult.

Goze: Som vad till exempel?


Typ alla mindre kända filmer.

Dom flesta metalskivor som funnits ett tag.
Living at the top when you're at the fucking bottom
  • 0
Dock så får man fraktfritt på CDON om man handlar över 600 , vilket man ju ofta gör.
Det är farligt att leva , man kan dö.
  • 0
Citerar G0ze:
Typ alla mindre kända filmer.


Ok, jag har då aldrig stött på det o handlat där rätt många gånger. Misstror dig inte, men säg gärna någon som det är slut på där de inte skrivit ut det.

Tillagt 2007-05-09 21:29:
Citerar merbzz:
Dock så får man fraktfritt på CDON om man handlar över 600 , vilket man ju ofta gör.


De har ju så billigt att det aldrig blir över 600 hehe ;)

Nej men, om man köper spel är det nice. Men filmer så är det jobbigt att komma upp i 600.
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
CDON är ju skitbra tycker jag. Fast jag är ju lite konstig kanske. Men men, ett av skälen är ju att man får gratis frakt på allting ifall man har ett csn-kort.
My name is Jeff.
  • 0
  • G0ze
  • G0ze
Min bror har beställt därifrån ett antal gånger och inte fått sina filmer utan ett mail ca en till två månader senare där det står att dom är slut eller inget mail alls.

olika filmer

Beyond
Dawn of the dead(den gamla)
New york ripper
Salo
Zombie flesheater
City of the living dead

och ett antal mer filmer, dom flesta gamla skräckfilmer är det så på.

Tillagt 2007-05-09 21:32:
Citerar samskogan:
CDON är ju skitbra tycker jag. Fast jag är ju lite konstig kanske. Men men, ett av skälen är ju att man får gratis frakt på allting ifall man har ett csn-kort.


Betalar hellre 29 kr och köper från discshop.
Living at the top when you're at the fucking bottom
  • 0
Discshop är helst klart bäst på alla fronter.
Priset är lagom, frakten-kostnaden är minimal och man får sina varor dagen efter, alltid. ( Om varan finns i lager )
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!