Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Fisketråden


Som sagt älskar att fiska men käka fisk kött är inte lika omtyckt. Visst finns det undantag.
  • 0
Citerar Noire:
Som sagt älskar att fiska men käka fisk kött är inte lika omtyckt. Visst finns det undantag.

Så du fiskar bara för fiskets skull? Det gör jag lite också iofs. Men min farfar lärde mig att käka det jag dödar. Det gäller detsamma med jakt.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
"Man fiskar för att överleva"

Ne men ser det som en kul grej. Vill någon polare ha hem en liten snippa så får dom den oftast. Men de största får gå.

Sen så är det lite segare att köra catch and release när man jagar ^^
  • 0
Finns ju många som är emot catch and releas som gämför det med att skadeskjutna ett djur och sen låta det vara bara för att man vill jaga...

Själv älskar jag att äta fisk. Men ska jag göra det köper jag den i butik. Men de få gånger man fångar regnbåge så har vi alltid finmiddag. Senast i går hade jag middag med fem personer på tre regnbågar vi fångade förra veckan
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Har dragit samma fisk dagen efter så jag tror de e rätt tåliga

Men visst kan jag förstå folk som tycker det är fel. Förresten ingen som fiskat Gös? Finns inte så många bra vatten här i min närhet. Har testat några små gölar där folks säger att det ska finnas Gös. Men ingen framgång
  • 0
Gavleån är ett bra gös vatten. Tas mycket gös där. För några år sen drog någon upp en på över 8kg. Har lagt en del tid där och försökt fånga någon men det är så mycket skit på botten så man fastnar konstant. Jag brukar tröttna och ge upp efter ca 4 bottennapp... Sen så är det inte så kul att fiska i stadsmiljö.

Har fångat en gös tidigare. Det var en bifångst när jag trollade gädda i Dalälven
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Inte kul att få krok genom käften även om man faktiskt lyckas överleva ett par dagar.
  • 0
Äntligen börjar det bli varmt. Nu känns det verkligen att våren är nära. Vill ha bort isarna fort nu så jag kan fiska gädda!

Var och ismetade i söndags. Fick en till ny art. Min första nors drogs upp ur hålet när jag metade efter agn till gäddmete.
You only live once so just go fucking nuts. R.I.P Mitch Lucker
  • 0
Har ni fiskat mycket i sommar? Jag vill fiska, men jag har inte velat skaffa fram redskap för det och nu är det lite sent.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!